Fórum - Téma


IGNIS LPG


Fórum Ignis IGNIS LPG

Informace o modelu: Suzuki Ignis



2012-03-22 20:08:34

Ahoj, potřebuju do ignise namontovat plyn protože jezdím do práce a autok tomu potřebuji. Mám rv 2004. Jaký systém je nejvhodnější a máte ve středočeském kraji nebo v Praze nějaký dobrý servis kde by to namontovali a zapsali do TP?

2013-01-17 21:24:28

Ahoj. Dosluhuje mi auto a tak pokukuju po něčem novém. Takže buď Vitara nebo Ignis 4x4 (prd o tom autě vím, ale zatím jsem četl chválu) Takže mě zajímá jakou vybrat motorizaci vhodnou pro přestavbu na plyn a kam se u Ignise umisťuje nádrž na plyn (místo rezervy i u 4x4?) Nevím jak jsou na tom nafťáky.

Díky za info

2013-06-11 14:02:41

ja mam na Ignaci 2005, 1.3 benzine splynovac Elpigas Seq. Injection typ Elpigaz 2, 33L nadrz.

2013-06-27 19:25:39

Mám koupeno v r. 2012 z Itálie Ignis r. 2005, obsah 1,5 4x4 LPG systém BRC startuje pouze na benzín a za jízdy automaticky přepne na plyn, nádrž místo rezervy pomalu denně 50 km a bez problému. Není poznat rozdíl mezi plynem a benzínem i v kopcích. Pokud bych měnil, raději bych dal větší nárž z důvodu častějšího plnění. Na dojíždění do práce i tak super.

2016-02-11 18:55:52

syncro: Zdravím, koupil jsem Ignisku z Itálie se zabudovaným sekvenčním systémem Landirenzo, je tady 40 litrů nádrž, kolik možno najet kilometrů ? jakou máte spotřebu ? trochu to pocukává, tak zjišťuji info , kde může být problém, na benzín to zablbne občas, velmi málo - lépeřečeno.

děkuji za info.

2016-02-12 15:48:15

Ahoj všem přispěvatelům,

problematika Suzuki Ignis a LPG už se tu řeší velmi, velmi dlouho. Domnívám se, že většinou tu bylo konstatování, že motor M13A není vhodný na přestavbu, že to přináší problémy, atd, atd. Pokusím se vysvětlit, čistě v teoretické rovině, proč není vhodný ( a nejen on), protože si myslím, že podobnou odpověď tu nenajdete.

1. motor je navržen pro spalování benzínu.

Benzín je vstřikován ve formě kapaliny těsně před sací ventil, odkud si ho píst nasaje i se vzduchem po otevření sacího ventilu. Ten benzín se následně začne měnit na benzínové páry. Přechod ze skupenství kapalného do skupenství plynného má pro motor jednu pozitivní vlastnost. Spotřebovává hodně tepla a tím ochlazuje spalovací prostor. Opakováním všech cyklů se teplota spalovacího prostoru udržuje v mezích, na které je motor navržen. Tím pádem nedochází k přehřívání ventilů samotných, nedochází k přehřívání a deformacím hlavy válců....

2. LPG systémy využívají plynnou fázi ke vstřiku. Ve zplynovači se kapalný LPG mění na plyn a tam také odebírá to potřebné teplo, takže ve válci už nedochází k ochlazování výparem. Výsledná teplota ve spalovacím prostoru je mnohem vyšší. Materiál hlavy válců, ventily, dno pístu jsou daleko více tepelně namáhány.

3. Motor je 16ti ventilový, což znamená, že na každý válec musí být čtyři. Hlava válců má na jeden spalovací prostor čtyři otvory pro ventily a pátý pro svíčku. Tam nelze chladit vodou. Dále, aby se ventily do tak malého prostoru vešly, jsou minimalizovány rozměry (jako vedlejší produkt je jejich malá hmotnost). Malé rozměry ventilů způsobují malý přestup tepla do okolí. Ventily se přehřívají a více natahují délku dříků ventilů. Ventilové vůle nestačí a ventily nedosedají do sedel ventilů a nedotěsňují spalovací prostor. Dochází k podfukování ventilů a časem k propalování sedel a ventilů a jejich znehodnocení. Ventilové vůle jsou stanovené na provoz s benzínem.

2016-02-12 16:25:24

mirekdoda:

lépe vysvětlit bych to nedokázal.

Tak co na to, vy plynaři, ovlivnění LPG-přestavbovou propagandou...

2016-02-12 17:32:46

mirekdoda:

Jsem v tomto oboru neznalec, přiznám, nestydím se za to, prostě každý je kapacita na něco jiného. já jsem na auta podprůměr.....

Krásně vysvětleno, takže pro mně zbývá varianta- odstranit problém s cukáním, eventuelně s vyvařením a auto holt prodám a seženu si benzíňáka bez zásahu.

Respektuju názor zkušenějšího, chtěl jsem trochu levnější jezdění, a zlákala mně dobrá cena, už se budu snažit, nenechat se napálit...

2016-02-12 17:47:42

pepa224:

to cukání při jízdě na benzín je v mnoha případech způsobeno starým benzínem v nádrži. Starý benzín by až tak nevadil, vadí ta příměs biolihu. A zimní období k tomu, protože se v nádrži s benzínem hromadí vlhkost z kondenzace na plechové stěně nádrže. A ten biolíh má tu nepříjemnou vlastnost, že to chvíli dokáže eliminovat, ale po čase je kontraproduktivní a způsobí oddělení vody a loužičku vody na dně nádrže.

Ono se to příliš neví, ale i benzín má zimní a letní variantu. Zimní se v chladu lépe odpařuje než letní. Pokud máš v nádrži letní benzín v zimě, nestíhá se ve válci odpařit a hoří jako chudá směs a proto motor cuká.

2016-02-12 18:06:20

mirekdoda:

On s ohledem na tzv. "tlak par" existuje dokonce benzín "pro přechodné období".

2016-02-13 17:11:34

Ještě musím doplnit, že mít v nádrži zimní benzín v létě je další extrém. Zimní benzín má za letních teplot tendenci tvořit bublinky benzínových par už v palivovém potrubí. A to má velký vliv na pravidelnost chodu motoru na benzín.

Další problém benzínového auta provozovaného na LPG je, že benzín se z nádrže odčerpává relativně dlouho a řidiče to nenutí pravidelně a často dotankovat. Dlouho se jezdí s malým zbytkem benzínu v nádrži a pokud LPG zástavba neumí vypnout benzínové čerpadlo v nádrži, toto čerpadlo se točí zbytečně, rychleji se opotřebovává, protože dlouhodobě není celé ponořeno v palivu a při provozu na benzín nemusí už stíhat a máme malý tlak do vstřikovačů a na základě toho i nepravidelný chod motoru při potřebě větší zátěže.

2016-02-13 19:51:25

mirekdoda:

Já bych z toho zase nedělal takovou vědu.

Ještě před tím, než se podle tzv. "tlaku par" začal rozlišovat letní a zimní benzín, existoval pouze BENZÍN.

Potom, na nátlak ekologické lobby se začal vyrábět ten "letní" benzín, který je méně těkavý a nezasírá svým odparem tolik ovzduší při vyšších venkovních teplotách.

Je to něco jiného než v případě nafty, protože na rozdíl od ní, benzín v zimě "nezmrzne".

2016-02-14 10:00:46

mirekdoda: jenom doplním o tom benzínu, mám benzín čerstvý a jezdil sem prioritně na benzín, to jen pro info....bazarista je 14 dní pryč, jel si užít peníze za auto

2016-02-14 11:23:18

pepa224:

Nebo jel do partnerského bazaru do IT pro další auta, co tam dohrkala na LPG.

Jen tak pro zajímavost, kolik jsi dal za to žihadlo ?

2016-02-14 18:33:42

plukovník: 69000 ,- korun českých


Odpovědět