Fórum - Téma


Ignis netopí


Fórum Ignis Ignis netopí

Informace o modelu: Suzuki Ignis



2015-11-12 19:36:47

Zdravím suzukáře,

mám menší problém. Vůbec mi netopí Ignis, což je teď v zimě docela problém. Měl sem dole už celou palubovku a vydělaný radiátor topení, propláchl jsem ho proudem vody a ucpaný není - což nepomohlo. Nyní sem vyměnil termostat - což nepomohlo. Tak už nevim co mám dělat aby mi to v zimě topilo. Rozdíl v teplotě tam je, když postupně přepínám ze studené na teplou, ale není to teplota ani na francouzskou riviéru v dubnu... Možná to ještě není uplně odvzdušněné, ale půl hodiny už motor běžel hore kopcem, tak tomu moc nevěřím... Myslíte, že bude ten radiátor v háji? Moc se mi nechce znovu sundávat přístrojovku.. je to na celý den. Díky za rady ( Ignis sport 2003, viz profil.)

MilanT  
Milan
2015-11-12 20:23:32

kunik:

Ta klapka, co ti míchá studený vzduch od ventilátoru a teplý vzduch od výměníku, funguje tak jak má? Může tam být nějaký mechanický zádrhel a otevírá se jen trochu. Pokud tam nějakou změnu teploty registruješ, tak by neměla být vyháknutá struna bowdenu.

Dalším problémem může být to zavzdušnění výměníku topení. Ale to ti musí poradit někdo, kdo to u Ignise zná (to já nejsem). Někdy je to laborování a třeba speciální postup (auto do náklonu, otevřít víčko chladiče...?)

Nebo to může být ucpaný nebo hůře průchodný výměník topení.

Psal jsi, že termostat jsi měnil, ale to nezaručuje jeho správnou činnost. Vyzkoušel jsi ho strčit do hrnce s vařící vodou a po vychlanutí se zavřel? Mohl zůstat zaseknutý v poloze otevřeno a pak se ti ohřeje velký okruh a topení má smůlu.

Víc mě nenapadá, ale určitě poradí někdo další.

Já rozeznám maximálně měrku oleje od střešní antény.

2015-11-12 20:43:19

milant: Na to jak chodí klapka se ještě zkusím mrknout, mohlo se to tam pokazit jak sem to měl vyháknuté při sundávání palubovky. Termostat je dobrá značka, myslím že faká jak má.

MilanT  
Milan
2015-11-12 22:18:49

kunik: Pokazit se to při (de)montáži samozřejmě mohlo, ale pokud ti to blbě topilo už před rozebráním palubky...

2015-11-13 16:46:00

Čau, tak mám nové poznatky ze dneška. Klapku jsem odzkoušel a chodí naplno. Jel jsem to projet a pořád nic, na cestě zpět jsem tomu však pořádně naložil (otáčky držené v 5 - 6 tisících) a asi za kilometr jsem to topení musel stáhnout. Potom jsem ale vjel do dědiny a po 500 metrech už to bylo studené. Je možné, že by to tak moc chladilo? Tím pádem jediné řešení na zimu je zadělat chladič? Dnes bylo 11 stupňů a přesto to netopilo, nechci vidět co by bylo při - 20 stupních...

MilanT  
Milan
2015-11-13 20:47:19

kunik: Chladič rozhodně ničím a nijak nezakrývej. To se snad dělávalo u aut, co měly ventilátor chladiče na řemen a vrtěly se s motorem zima nezima. Nebo u Š120, u které než ochlazená kapalina dotekla z chladiče dozadu do motoru, tak zmrzla.

Pokud máš v pořádku termostat, tak ten si to ohlídá. Zjednodušeně - pokud bude velká zima a chladič bude chladit moc, tak se termostat zavře a bude ti to chladit jen přes malý okruh (jehož součástí je topení a tak ti to bude topit). A pak je jedno jak velká zima je - chladič bude mimo hru a je jedno jestli je zakrytý nebo odkrytý.

Pokud to netopí při nižších otáčkách nebo i při brumlání na volnoběh, tak by mohla být v háji vodní pumpa. Při nižších otáčkách nemá výkon a tak ti nedá dost teplý vody do topení. Nepřehřívá se ti motor při stání a volnoběhu?

2015-11-13 22:56:21

milant: Nepřihřívá se při volnoběhu, včera jsem to na místě měl nastartované asi půl hodiny a pak jsem tomu i přidával a vrtula se sepla jen jednou. Navíc jsem s autem jezdil a měl sem to napíchlé na Diagnostiku a teplota nešla přes 92 stupňů i při vysokém výkonu, což si myslim je v pohodě. Nicméně o té pumpě už jsem si to taky přečetl na netu. Navíc když dám motoru pořádnou zátěž, tak tá hadice co jde nahoru do chladiče má v průměru místo cca. 25 mm - 30 mm a je dost tvrdá,to zase vypadá na těsnění pod hlavou ne? Ale když se to nepřehřívá tak se mi do toho moc nechce, spíš to vidím na tu pumpu, což taky nebude levné...

2015-11-17 12:59:08

Ta výměna pumpy bude asi náročnější že? Zase komplet sání ven, jako předtím kvůli termostatu, povolit altík aby se dal sundat klíňák a kdž sem viděl ten přístup k těm šroubům.. no nevim. Je před tím držák ABS nacpané až k podběhu, takže asi povolit držák motoru a přizvednout motor nebo spustit dolů, asi zvažuju že to dám do servisu, neche se mi s tím drbkat . Návod na Ignis sport výměna vodní pumpy asi nesplaším

MilanT  
Milan
2015-11-18 06:57:03

kunik:

Jirko, já už víc poradit neumím.

Pokud to na volnoběh pumpa v pohodě uchladí, tak by měla být OK. A to samý těsnění pod hlavou. Spíš bych se zaměřil na ten výměník topení - zavzdušnění, zneprůchodnění...

Chce to rady od někoho, kdo už s tím měl co do činění a to já nejsem.

2015-11-18 17:01:13

Je to nefunkční výměník topení (zanesený, téměř neprůchodný) jeho výkon je minimální.

Věř Milanovi, většinou má pravdu...

MilanT  
Milan
2015-11-18 18:12:40

plukovník: Nápodobně

A když pravdu nemám, tak zkouším pozornost ostatních. a rozjíždím tím aktivně debatu, která jistě přinese své plody neboť více hlav více ví.

2015-11-19 09:48:43

Ucpání výměníku topení případně i chladiče je způsobeno gelovitými rezidui z chladící kapaliny která není pravidelně měněna. Nejlépe každé tři roky

A je úplně jedno, zda je tzv. Long Life, zelenomodá, nebo růžovofialová, nebo jestli obsahuje jakési fosfáty, aminy, boraxy, nitráty, nebo silikáty. Každý jich má sice plnou hubu, ale jelikož skutečný recept výrobci kapalin příliš do světa nevytrubují, ta informace o skutečném složení jsou tak trochu "zavádějící".

2015-11-19 20:15:50

Jo, tak toto jsem si bohužel přečetl včera po 3 hodinové práci při vydělávání vodní pumpy, aspoň vím, že je v pořádku a má hliníkové lopatky. Další 2 hodiny jsem to dával zpět a zjistil jsem že nebudu muset vydělávat palubovku abych se dostal k výměníku , že to vlastně můžu udělat z motorového prostoru. Oddělal jsem obě hadice a na jednu nasponkoval zahradní hadici. Pustil jsem to plným proudem, chvíli nic a pak to vystřelilo. Jakoby nějaký hnědo-bílý špuntík. Přes noc jsem tam nalél Coca-Colu a nechal působit. Dnes jsem to propláchnul a pro změnu tam nalél Ocet. Zítra propláchnu a to by bylo aby to netopilo . Popřípadě jsem ještě někde na netu našel, že se ten ocet může zředit s vodou a nalét do celého chladícího systému chvilku s tím pojezdit a pak to vypustit a propláchnout. Nicméně tato metoda asi od soboty nebpůjde provézt. páč se k nám blíží mrazy. Jo a pravděpodobně sem si ten výměník ucpal sám, nalél jsem do toho tu sračku na utěsnění chladící soustavy kvůli podezření že teče výměník topení

MilanT  
Milan
2015-11-19 21:25:29

kunik: No tak sláva Teď to musí topit i kdyby nechtělo.

2015-11-21 19:37:29

Tak mám to teda hotové. Kdo by měl podobný problém a chtěl by ušetřit za nový výměník topení, může to zkusit jako já. Když se to udělá z motorového prostoru, tak se ani nemusí vydělávat ta palubovka. Takže sem vyhodil ven sání i se škrtící klakou a odpojil oba dva přívody do výměníku. První den jsem ho profoukl vzduchem a propláchl proti směru toku chladícího média vodou i opačně. Přes noc jsem ho nalil Coca-Colou a nechal působit. Druhý den jsem ho opět proplachoval vodou z obou směrů a na noc tam nalil místo coca-coly ocet. Druhý den ocet vypustit a opět propláchnout vodou. Na třetí noc zase napustit octem a další den propláchnout (Kdo by to chtěl s octem zahřívat a projet tak nedoporučuji, jinde jsem se dočetl, že se ocet při zahřívání hodně rozpíná a pění a navíc má větší tendenci žírat hliník). Takže vše jen za studena. Pak jsem chladící systém propláchnul vodou a nalil trochu fridexu s vodou a jel jsem to projet cca 50 km. Rozdíl byl okamžitě znát. Ovšem zase nečekejte, že to bude jako nový radiátor :-D. Na volnoběh to jen tak ovlažuje, ale kolem 2 tisíc otáček to topí líp jak kdejaký Diesel, no a ve 4 tisících je to tak na plavky

2016-09-13 18:12:53

kunik: chystám se na výměnu vodní pumpy (Ignis 2002 1.3 4WD), mohl by jsi mi popsat jak na to? je tam fakt málo místa. Díky.

2016-09-13 19:44:56

rhombus: Čau, no už si to moc nepamatuji. Ale musíš vyhodit komplet sání i s koleny po hlavu (tak jak je na fotce), pak asi povolit ten silentblok motoru na levo. Auto jsme měl přizdvihnuté a pod motorem hever na kterém jsem si ho popustil, ale možná se tam ještě něco muselo povolit, už opravdu nevim . pravděpodobně se tam ještě oddělal nějaký plastový podběh zevnitř z podběhu aby se tam dalo líp dostat a něco jsem povoloval zespodu, asi altík... no a pak už je to jen o malých ručkách a špičkovém přístupu.. Hodně štěstí přeju

2016-09-14 21:42:16

kunik: Ahoj, kluk se do toho včera pustil, kromě toho sání (které nemusel demontovat), to udělal jak píšeš, akorát si motor přizdvihl. Bylo to pro malý ruce jak dělaný. Jenom takový dotaz, jak správně nalít vypuštěnou chladící kapalinu, je to potřeba nějak odvzdušnit? Jo a kolik cca l. Předem díky.

2016-09-14 23:46:31

rhombus: Ahoj, kapalinu tam po smontování nalít po vrch chladiče (doléval jsem nejspíš něco kolem 3 litrů - možná ani ne). Auto postavit směrem aby byl motor do kopce a nastartovat. Motor nechat normálně běžet a vodní pumpa to rozežene do motoru. Víčko od chladiče mít stále otevřené a průběžně dolévat chladící médium, dokud se neotevře velký chladící okruh. Ještě není špatné v průběhu odvzdušňování zapnout i topení. Pak zadělat víčko chladiče a po vychladnutí zkontrolovat, že je hladina po vrch víčka a dolít hladinu do vyrovnávací nádobky.

2016-09-15 18:27:16

kunik: Díky za radu, práce se podařila :) posílam foto


Odpovědět