Fórum - Téma


Informace o JIMNYm


Fórum Jimny / Samurai III Informace o JIMNYm

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 30

2013-02-13 18:39:32

Díky za odpověď, uvažuji o použití směsy etanol a 95 na půl, něco jsem si o tom přečetl i manual to připouští s tím, že by se měl po ujetí 500-1000km vyměnít palivový filtr, že se mohou uvolnit usazeniny v sistému a ucpat filtr. Jestli je palivový filtr v nádrži tak by se ucpat neměl ale nevěděl jsem, že ten válec vedle motoru je uhlíkový filtr, ten by se mohl ucpat při používání směsy etanol-benzín? Přez zimu jsem se snažil ho trochu zrenovovat a vylepšit o naviják a rámy vlastní výroby. Předem díky.

2013-02-13 18:58:21

palivový filtr je na palivovém vedení kousek od nádrže

co to tam máš za mikro trubičky na to nárazníku? to je proto aby se rozbil celej předek až tím někde drbneš o jnej nárazník?

2013-02-13 19:53:11

Ty krajní jsou z větší části dekorativní, střed s plotnou na naviják asi nedobitný, při mém stáří už nepočítám s tvrdším zacházením ale níkdy jeden neví. Na ten filtr se podívám jak vypadá, abych věděl co obědnávám, popletl jse si ho s tím uhlíkovým. Ahoj díky.

2013-02-13 20:39:32

tohle je číslo dílu NI J1338020 u www.autokelly.cz tak se mrkni jak vypadá

PS: k těm trubkám vepředu, z toho jde vždy strach, nadělá to většinou víc škody než užitku

Ira
Víťa
2013-02-14 09:18:23

To TRIKERS, rámy vlastní výroby... Ty na to máš hmologaci? Ta vodorovná plotna nad navijákem, nedej Bože, když ti někdo skočí před auto, přinejmenším přijde o nohy. A to to budeš před každou STK sundavat?

2013-02-19 10:35:08

Srdečně zdravím,

mám jednu skušenost se ,,ŠKRTÁNÍM " při zatáčení. Dělaly to brzdové hadičky !!které se mi tím předíraly. Za minutu dvanáct jsem na to přišla pri výměně oleje když jsem byla pod autem. V servisech nic neviděli.

2013-02-20 21:04:02

Zdravím mám problém, ktorý tu na fóre odznieva dosť často. Nejdem mi zopnúť predná náprava, vozidlo rok výroby 2007 Jimny 1,3 VIN:JSAFJB43V00322666. Po viacerých odporúčaniach, boli prekontrolované podtlakové hadičky, no tie nejavili, nejaké znaky opotrebenia, poškodenia.Po prefúknutí kompresorom vzduch unikal iba v meistach voľnobežiek, teda ako je to nakreslené v servisnom manuále,čo mám stiahnutý z roku 2002. Na fotke je to trochu zrejmejšie do tejto správy, keď som pozrel pod auto pri prevodovke v bužírke vedú dva čerevené kábliky, od takej sivej koncovky do prevodovky, kde sa napájajú zo strany šoféra, na mieste napojenia je jeden mimo plastovú koncovku modrej farby, oxidáciou je prerušený kontakt. je to asi 25cm dlhé,celé to pripojenie. Môže mať toto vplyv na ovládanie 4x4? Prípadne vedeli by ste mi odporučiť čo a ako, ak je to práve táto koncovka, na e-shopoch sa mi ju nedarí nájsť.

Ďakujem

inu
2013-02-24 19:59:41

ahoj,ano,zapíná se s tím 4x4.(když chceš zapnout předek,jen ti problikne kontrolka -nic víc)vyšroubuj ten spínač,opatrně obnaž ten uhnilý konec a ten drát připájej-poteče olej tak si připrav nějakou zátku....

2013-03-12 14:46:34

Vie niekto poradiť, aký olejový filter ako náhrada za WAKO 165 10-61A 31 sa dá použiť do Jimnyku 12. 2006

62,5 KW 85 PS benzín 4x4.

Díky

2013-03-12 15:34:17

JozefOkrajek:Tento problém sice neznám (zatím),za to mě napadlo (mimo téma)při pohledu na foto,zda je karoserie Jimnyho vůbec zinkovaná,což je dnes standart.To japončíkům nikdo ,po téměř 15 ti letech výroby ,neřekl co to je antikorozní ochrana ?Doporučil bych pohled na spodek Yarise stejného ročníku a srovnat.Radost pohledět.

2013-03-12 17:49:53

juraj37: otevři si autokelly.cz,najdi svoje auto a mrkni se co nabízej, je to rychlé a jednoduché řešení jak to zjisti

2013-03-13 07:55:15

Doctor: Diky moc, pomohlo. Prvá logická stránka, vidíš tá ma nenapadla. Som múdrejší, no nie úplne istý, nakoľko je tam viac typov s rôznym priemerom od 65 do 66 mm. Aby som nedopadol s vypusteným olejom a čakajúci na správny filter ( ak bude kúpený zlý ).

2013-03-13 11:36:24

juraj37: ale zajímá tě jen průměr závitu, a otvírací tlak zpětného ventilu a zda to ventil má, vnější průměr vůbec neřeš protože 1 nebo 2mm nemaj váznam

pochopitelně kdyby tam byl rozdíl 1cm už bych se zajímal jestli se tam vejde

jen pro zajímavost, já dávám do aut je li to jen trochu možné filtry co největší, například v Samurai je filtr dlouhej 7cma já dávám 12cm a o hodně větší průměr, ale to můžu jen tam kam se vejde

účelem velkého filtru je větší plocha filtrační vložky, tedy velká jistota že se nezanese a systém nebude díky zanesení ztrácet mazací tlak

každej řeší co nejdelší dobu výměny oleje, ale nikoho nezajímá za jak dlouho se zanese filtr, používal jsem oleje které se mění v průměru po 400.000km a jen se mění filtry, u tzv. long life olejů s výměnou 15tis km doporučuju v půlce životnosti měnit filtr, pochopitelně jen u aut co jezděj doterénu kde se olej daleko víc znečišťuje

2013-03-13 11:54:01

Doctor: na mojom jimnyku nabehám ročne do 3000 km, mám ho len pre zábavu. Hoci je na oleji nabehaných len 7000 km, mal by som ho vymeniť kvôli veku - alebo nie ?

2013-03-13 12:55:22

juraj37: olej vstreba vzdusnou vlhkost takze to je prvni duvod neodborne se rika ze olej oxiduje.

Druhej duvod kterej se bezne nerika, je oddelovani jednotlivych prvku v oleji pri dlouhodobem stani, vysvetlenim je ze olej se sklada z mnoha prisad, ktere se slozite michanim spojuji, pri dlouhem odstaveni vozu ci noveho barelu s olejem se prisady podle vlastni vahy oddeluji.

Proste olej ma danou zivotnost jak kilometrovou tak casovou, casova je udavana 1 rok od aplikace.

K tomu malemu mnozstvi km co najezdis ti jen reknu, ze auto se tim nici takrikajic stejne jako kdyby jsi jezdil denne.

Olej ma schopnost ulpivat na stenach valcu a kluznych lozisek, ale diky vstrebavani vzdusne vlhkosti, mas na tech valcich za cas olej s vodou, u aut co malo jezdi je bezne ze maj valce vyzrane od koroze.

Navic ma voda v tomto pripade chladici, vliv na korozi motoru uvnitr, i kdyz je v ni nemrznouci smes omezujici korozivni ucinky vody tak presto ke korozi dochazi, horsi ovsem je ze dochazi i k usazovani vodniho kamena a nemenis-li nemrznouci smes pravidelne, usazuje se i tato. Vytvari se kolem valcu gelova hmota spolecne s vodnim kamenem, v danem miste pak neni chladici kapalina a dane misto se prehriva, to konci prasknutim bloku motoru nebo valce. Nejvice na to trpi 1.6 8 i 16 ventily ve vitarach.

2013-03-13 15:33:20

To, že olej stárne a jako směs aditiv mění s časem svojí chemickou strukturu je pravda, ale tak jak jsi to opentlil, to jsem ještě neslyšel.

2013-03-13 16:02:30

plukovník: kdysi jsem se díval na pořad o výrobě motorových olejů, věnovali podstatnou část času právě míchání a vlivu časového uložení oleje, prošpikovaný mikroskopickými záběry oleje v různých casech.

Kdysi jsem se o oleje hodně zajímal, ale tenhle pořad co jsem viděl byl fakt dobrej a dal mi asi nejvíc, ono číst o věci a vidět jí je podstatnej rozdíl.

Nemluvě o testování olejů kterým jsem kdysi prošel, podle starého oleje se dá i poznat kde auto jezdilo. Byl jsem u testů olejů použitých na Dakaru a dalo se i zjistit která náplň je z které etapy podle obsahu nečistot.

A například Motorex, kterým krmím motorky, požaduje aby servis minimálně jednou za měsíc otočil obal s olejem o 180 stupńů a sud oleje spotřeboval do jednoho roku od otevření

2013-03-13 19:47:13

Nesnědl jsem šalamounovo h...o,takže nebudu rozdávat rozumy,ale názor a zkušenost mám takovou,že olej v benzín. motoru 1-2 roky není problém,u nafty max.1 rok.Je jedno,zda minerál. olej,či syntet.V každém případě jde po 10 tis.km ven.Je jedno u jakého auta a jedno jaká je výměna lhůta.I kdyby byla 50 tis.Zásadně nepoužívám oleje typu LL. V žádném případě obyčejným značkovým 15W-40 motoru neublížite.Což se už nedá říct o 0(5)W-30.

2013-03-13 20:04:49

Stepe: na tohle mám vcelku jednoduchou odpověď, vem si kus železa, ohřej ho na teplotu 100C, namoč do motorového oleje a po té vystav v nevyhřívané garáži nebo někde venku kam neteče

vedle tohoto kusu vystav stejný kus též namočený za tepla v oleji ale vyjetém

a pak se choď dívat za jak dlouho které železo chytne jako první lišku

2013-03-14 07:59:34

Páni, poprosím nehádajte sa. Som povďačný každej rade, ale neberte to až tak odborne vážne. Ja som chcel len poradiť, či meniť, alebo nemeniť olej po pár tisícoch km. Najmä mi išlo o typ olej. filtra, aby sa nestalo, že po vypustení oleja mi nový tam nebude pasovať - môže sa to stať? Ktorý teda kúpiť ( SF OF0372, FI OP621, MF W610/1, BO 0451103276, NI J1318011 ) ?


Odpovědět

1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 30