Fórum - Téma


Informace o JIMNYm


Fórum Jimny / Samurai III Informace o JIMNYm

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 30

2013-03-14 08:48:08

Doctore,ty jsi to posunul trochu do vědeckolaboratorní úrovně.Tento pokus jsem sice nikdy nedělal,ale zřejmě máš na mysli to,že železo natřené vyjetým a asi kyselým olejem bude rezivět dřív,než tím čistým.No,nevím.Nicméně jsem si vzpoměl na případy,kdy hledači válečných relikvií našli motory,nebo jejich součásti a ty byly po očištění netknuté korozi.A nešlo o díly,které byly v zemi hermetický uzavřený.A ještě jsem si vzpoměl na jednu věc.Pokud by někdo měl snad v oleji přísadu METABOND,tak mu jistě motor po půl roce jeho nečinosti zreziví.To platí o všech přísadach s obsahem čpavku.

2013-03-14 10:00:40

juraj37: Nejlepší a zaručeně padnoucí olejový filtr pro tebe je ten MANN W610/1. A vše ostatní jsou jenom kecy.

Ira
Víťa
2013-03-15 07:48:45

juraj37: možná jsem naivní, ale nikdy jsem olejovej filtr neřešil. Když ho potřebuju, jednoduše dojdu k místnímu prodejci autodílů, řeknu mu typ, rok výroby a druh paliva a on koukne do compu a po každý mi dá ten správnej.

2013-03-15 11:02:56

Když měním olej. filtr na 1.5 ddis (skutečně "fajnová" práce),tak si říkám,zda tohle výrobce (Renault) myslel vážně .Tenhle malý hrníček na 5l oleje ??Na větší filtr není místo.Docela by mě zajímala filtrační plocha v porovnání s jinými motory stejného obsahu a výkonu.

2013-03-15 12:09:17

Stepe: to mas naprostou pravdu, mam stejnou motorizaci doma, a je to desive. V zimne na to prdim ale v lete kdyz je prasno a jezdim v terenu, menim filtr samostatne

2013-03-16 18:00:11

Doctor: Když nebudeš používat olej M6AD, M6A, nebo dokonce M6, ale běžné moderní oleje co nevytvážejí usazeniny, tak ti bude stačit běžný olejový filtr s běžnou velikostí plochy filtračního papíru

2013-03-16 18:44:25

plukovník: to jsem si kdysi myslel taky

2013-03-31 20:00:56

Dobrý večer všem. Coby nový majitel starého Jimnyho (a ryzí laik) prosím o radu: nemám jeden motorek ostřikovačů a obě "přechodky" mezi motorky a nádržkou. Nějak to neumím najít na serverech prodejců náhradních dílů (kelly např.) u dílů pro Jimnyho. Hledám blbě? Nemají to? Je to nějaký univerzál? Nechci hned běžet do Suzuki, bral bych klidně i starší.¨..

Předem díky za radu/nápovědu.

inu
2013-04-02 19:11:37

jardak: ahoj,tak zkus vrakoviště..

2013-04-02 20:06:19

inu: díky, asi to tak dopadne... Myslel jsem na nějakou druhovýrobu, ale nic jsem nenašel a originál stojí 2200,-, tak to se mi nechce dávat. To neni nikde žádná náhrada??

2013-06-08 14:35:08

karel: Omlouvám se, že se k tomu vracím-ale Karle, můžeš mi někde napsat číslo a z čeho jsi tam dal ten spínač zpátečky.Případně u koho jsi ho koupil(firmu),abych si ho mohl také objednat.Napsali mě to při technické jako závadu a nechce se mi dávat zbytečně peníze za originál, když to jde koupit za třetinu a upravit.Zřejmě se tyto spínače liší jednak délkou závitu a pak délkou připojovacích drátů?

2013-07-04 09:44:17

rystr: Bohužel nepomohu, já tam nechal ten starej, jen jsem ho podložil, makal venku normálně.

2013-07-17 10:55:32

juraj37: V benzínovém motoru olej dva roky by měl bezproblémů vydržet - některé automobilky to dokonce mají jako běžný interval výměny a jistě nevaří z vodySamozřejmě víceméně pravidelné používání je plus a hlavně neodstavit auto třeba půl roku na dvoře a vůbec nejezdit. Na druhou stranu nový olej je vždy lepší pro motor, tím nic nepokazíš

stepe: Jak ublíží olej 5W-30 motoru???

2013-07-17 11:42:14

certik:

U nového motoru, nebo u motoru v dobrém stavu nijak neublíží.

U motorů s větším kilometrovým proběhem se může projevit jeho větší spotřeba (tohoto oleje). U starších motorů je vhodnější např 10W-40.

2013-07-17 12:04:03

plukovník: Asi čím starší motor - tim hustější olej, A kdy je motor vlastně starý? Okolo najetých 100 tis.?

2013-07-17 12:15:29

certik:

Jak se říká, každý je starý tak jak se cítí . A to platí i u motorů.

Některý motor žere 0,1 l oleje na 1000 km a má přitom najeto třeba 120 000 km. Takový motor lze považovat téměř "jako nový".

Jiný bude žrát po 150 000 klidně více jak 0,5 l oleje na tisíc. U takového rozhodně není vhodné používat lehkoběžný olej (což je ten 5W-30), jehož spotřeba by vlivem vůlí v motoru byla ještě větší, se všemi negativními důsledky. Proto je vhodnější ta hustší polosyntetika 10W-40.

Spotřeba oleje u motoru je závislá nejen na tom, jak je motor zhuntovaný, ale i na tom, jak precizně byl vyroben. Tedy jestli např v Japonsku, nebo v Rumunsku, v Evropě, nebo Americe.

2013-07-17 12:42:21

plukovník: To souhlasí - evropské motory se rychleji zajedou - 5 až 10 tis., ale dřív začnou spotřebovávat i olej. S japonskými motory mám zatím tu dobrou zkušenost, že ani ve 100 tis. olej vlastně nežerou - míň než to deci na tis. km, ale zato se déle zajíždějí - řekl bych tak po 20 až 30 tis. je motor teprve dobře zajetý. S americkými motory zkušenost nemám.

2013-07-17 12:59:11

certik:

No vlastnost amerických motorů je ta, že vedle spotřeby benzínu spotřebovávají i olej. Ale na to se příliš nehledí, neb je tam běžné, že si motorista u pumpy nechává vedle tankování pravidelně měnit i olej, a když to dělá každých 3 000 mil, tak ho spotřeba oleje příliš nezajímá, neb žádný dolévat tím pádem nemusí.

2013-07-17 23:39:02

Špatný dotaz.Správný je : jak ublíží 5W-30 motoru K9K ?Já to nevím a nebudu to ani zkoušet,protože ho zakazuje výrobce ve svém manuálu,kde jsem si to také přečetl.

2013-07-18 18:05:25

stepe:

Použití oleje 5W-30, nebo 5W-20 musí výrobce motoru povolit případně doporučit. Zákaz není na místě, neboť se jedná o oleje nejvyšší kvality a výkonnosti. Akorát ten motor musí být vyroben s potřebnou precizností aby bylo možné použití lehkoběžných olejů.

Motor K9K jistě v mnoha ohledech není špatný, ale jedná se o nejlevnější motor v nabídce firmy.


Odpovědět

1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 30