Fórum - Téma


Informace o JIMNYm


Fórum Jimny / Samurai III Informace o JIMNYm

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 30

2013-07-19 08:24:24

Ten motor je španělský? Pravidelně si půjčuji Jimny na dovolené a většinou bývá vyrobeno ve Španělsku.

plukovník, 2013-07-18 18:05:25 napsal:

stepe:

Použití oleje 5W-30, nebo 5W-20 musí výrobce motoru povolit případně doporučit. Zákaz není na místě, neboť se jedná o oleje nejvyšší kvality a výkonnosti. Akorát ten motor musí být vyroben s potřebnou precizností aby bylo možné použití lehkoběžných olejů.

Motor K9K jistě v mnoha ohledech není špatný, ale jedná se o nejlevnější motor v nabídce firmy.

2013-07-19 13:11:57

plukovník: "děkují" za tuhle informaci .Zajímalo by mě ,jestli v tomhle případě znamená "nejlevnější" = nejméně kvalitní ?Že by Japončík připustil takovou degradací jinak kvalitního auta??Jinak v manuálu skutečně stojí,že použitím oleje 5W-30,0W-30.... dojde k poškození motoru.Je to silně zvýrazněno a ještě v rámečku.Doporučená viskozita je 0W-40,nebo 5W-40.Jakost api si nepamatují,nemám příručku u sebe.

2013-07-19 14:13:48

stepe:

Levný a jednoduchý motor rozhodně neznamená, že je nejméně kvalitní. Stejně jako naopak.

Jde spíše o to, že výroba dílů nemusí být tak přesná. Při použití doporučeného oleje, který byl výrobcem motoru odzkoušen, lze klidně najet statisíce kilometrů.

Zmiňované lehkoběžné oleje mají nízkou viskozitu při provozní teplotě a přitom dobrou mazací schopnost, což umožňuje nižší provozní ztráty třením a tím lehčí běh motoru a o něco nižší spotřebu paliva (udává se až o 4 %).

Na druhou stranu jsou mnohem vyšší nároky na přesné slícování všech pohyblivých součástí. V případě, že budou vůle ve válcích, bude docházet ke zvýšené spotřebě oleje a pokud budou volnější šály a ložiska, může docházet k nežádoucímu snížení mazacího tlaku v nižších otáčkách a tím se olej nemusí dostat v mazacích kanálech všude kam by měl.

Z těchto důvodů vždy vhodný olej doporučuje výrobce motoru (nikoliv vozidla) na základě laboratorních zkoušek životnosti dílů po ujetí stanoveného počtu km. Výrobce doporučí výkonostní třídu a viskozitu. Nemůže zakázat konkrétní olej, neboť ten se v době výroby motoru třeba ještě ani nevyráběl. Např. olej 5W-20, který se ve větším měřítku vyrábí teprve 2 roky, nebo např. poněkud exotický olej 0W-70. . Ten výrobce motoru K9K také nezakázal, ale nejsem si jistý jestli by tomuto motoru zrovna chutnal.

2013-07-19 16:16:17

stepe: A to poškození bude jaké? V manuálu k nové GV je taky primárně doporučen olej 0W-20 - málokdo ho však používá a je běžně nahrazován olejem 5W-30 bez jakýchkoliv problémů

2013-07-19 18:28:57

certik:

Dnešní doporučování řídkých olejů 0W-20 a 5W-20 u nových vozidel je módní záležitost podporovaná ekologickou hysterií.

Nahrazení oleji 5W-30, nebo i 5W-40 a 0W-40, které mají vyšší viskozitu při vysokých provozních teplotách samozřejmě žádné problémy nezpůsobí.

Použití moderních "řídkých" olejů u starých, nebo starších typů motorů může způsobit problémy z důvodu toho prolínání, nebo provozního tlaku oleje, kdy zubové čerpadlo nemusí v některých případech dodat požadovaný provozní tlak ve všech jízdních režimech.

inu
2013-07-19 20:19:07

certik: mám v jimym K9K od RENAULTu-nafťák....jó a olej tam cpu 15w-40 a zatím pohoda

2013-07-20 22:31:17

plukovník: promiň,ale naprosto nesouhlasím s výrazem "jednoduchý motor",pakliže je zmínka o K9K.Se spolehlivosti zatím nemám dostatečné zkušenosti.Za jednoduchý a nesmírně spolehlivý považují motory 1.9 tdi 66kw (mechanické vstřiky) od VW.Takový už nikdy,nikdo nevyrobí S motory v nových autech to bude už jen čím dál tím horší.Proto se v reklamách na auta objevují jen same nepodstatné zbytečnosti : likající-svíticí diody,displeje jak promítací plátno,spousty patvarů na karoserii.....O motoru s nízkými servisními a provozními náklady,který bez problémů natočí půl mil. km ani zmínka.Proč taky,když je to žalovatelná lež.

2013-07-21 10:42:40

inu: Aha, tak zatím já jsem měl k dispozici jen benzínové motory, ty asi budou japonské i když je jinak auto španělské. Co se týká tohoto oleje - tak si myslím, že ve větších mrazech potom motor dostává dost zabrat - asi se přímo nezničí, ale určitě se nadměrně opotřebovává

inu
2013-07-21 22:31:35

certik: větší mrazy-auto neparkuje venku (ani doma ani v práci),takže žádný problém se startováním v

mínus 10 a jestliže se olej při startu dostane na vačku o 0,000prd minuty později než u oleje 10w neřeším...

oproti tomu v létě není tak řídký jako ten 10w takže se nabízí polemika,jaký olej v létě a jaký v zimě......a samozřejmě co člověk to názor......

stepe: .O motoru s nízkými servisními a provozními náklady,který bez problémů natočí půl mil. km ani zmínka-kde to žiješ,to přeci není v dnešní době zájmem žádného výrobce na světě vyrábět kvalitní věci-tady jde v prvé řadě o zisk,pak opět o zisk a až někde vzadu je "spokojený" zákazník....ty potřebuješ motor,s kterým by jsi měl pokud možno co nejčastěji jezdit do značkových servisů a platit a platit a platit..........

2013-07-22 00:34:54

inu: Komu jsou ku příkladu, ku prospěchu garanční prohlídky 5-7, roků při koupi nového vozu? Kupujícího asi ne.

2013-08-29 19:37:56

Ahoj můžete mi, prosím, poradit ... nesvítí mi zadní mlhovka na Jimnym (rok výroby listopad 1999), kde může být závada?

Děkuji.

inu
2013-08-30 21:56:07

bublik: no asi bych nejdřív zkusil,jestli je na žárovce ve světle napětí,potom pojistka,atd......

2013-08-31 11:28:51

inu: napětí do drátu nejde to jsem měřil ještě před tímto dotazem. Všechny pojistky jsou dobré. Nevíte s čím má mlhovka společnou pojistku?

inu
2013-09-01 19:53:03

bublik: mrkni do sekce "manuály"

2013-09-01 21:00:00

Čaute chlapi. Měl bych takový dotaz. Potřebuji vyměnit přídavnou převodovku na Jimym M 13A r.v. 2001, 60 kw. Prý existují tři typy přídavek. Potřebuji koupit nějakou,jenže jak poznám tu , kterou zrovna potřebuji. Přídavku řazenou tlačítkama poznám,ta je bez šajtr páky. Pak jsou teda asi na 59kw a na 60kw motory. Jsou každá jiná,nebo je možné je zaměnit? Měnil jste to už někdo? Nerad bych přes internet skupoval přídavky, které by mi byly na nic,protože by mi tam nepasovaly.Předem dík za každou radu, či postřeh.

2013-09-28 21:09:33

rystr: Dobrý den,

Mám stejný problém který popisujete, pravé zadní kolo bouchá při přejezdu kořenů.

Nevím zda vám někdo odepsal radu. Zjistil jste čím to bylo a odstranil jste závadu?

Předem díky za vaši radu.

Pavel

2013-09-29 15:37:06

69pavel: V mém případě stačilo utáhnout všechny šrouby , které drží dole v okách silentbloky.Bouchání okamžitě přestalo a jízda je mnohem klidnější.Pomohly i nové pneu se vzorkem celorok.Pokud jsou ale silentbloky hodně vymlácené, je zřejmě třeba je vyměnit.

2013-10-01 10:49:14

Ahoj,

poporsím o radu. Mám tlačítkového Jimíka a nesvítí mi dvě tlačítka ovládání 4x4.

Netušíte jak jde vyměnit žárovka? Vydloubnout čudl předem nebo někudy zadem?

Díky!

inu
2013-10-01 20:55:30

georg: a co když je problém v tom,že ti prostě nefunguje 4x4-zkusils to ?-pokud ti nefunguje,tak by ti nesvítily ani kontrolky .....

2013-10-01 22:12:00

4x4 jde, kontrolky svítí.

Jde mi o podsvětlení vypínačů


Odpovědět

1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 30