Fórum - Téma


Informace o JIMNYm


Fórum Jimny / Samurai III Informace o JIMNYm

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 30

2013-10-03 21:27:21

georg: nevím jak u tlačítek př. pohonu,ale měnil jsem podsvícení kruhového vypínače topení.Dělal jsem to 2dny.Večer rozebral a zjistil,že je tam naprostá atyp.,běžně nesehnatelná žárovka.Takže druhý den do Suzuki pro žárovku a znovu poskládat celý střední panel.Přesný postup si již nepamatují.Pamatují si z toho jen,že jsem vyjmenoval všechna sprostá slova a snad i vymyslel nějaká nová .Lezl jsem do toho předkem i zadkem a odevšad byl příšerný přístup.Třeba ale někdo poradí jednoduchý postup.Já na něj nepřišel.Spíš mě štve,že za jízdy sem,tam drbnu do tlačítka PP a zapnu ho i když nechci.Už jsem uvažoval o nějaké krytce,nebo jiném jištění.Zlatá škvrdlačka mezi sedačkami

Ahoj.Dnes jsem podlézal Jima a vše před zimou kontroloval,hlavně náplně v nápravách a převodech.Dokonce jsem "objevil" i mazničku drážkování kardanu př. pohonu.Tak jsem ji hned natlačil.Nicméně se chci zeptat,k čemu je to závaží na zadním diferenciálu?Navíc se silentbl. ke kterému je přišroubovám plíšek s dvěma dírkami,které nedrží nic...

Víte někdo?

2013-12-16 01:46:15

Ahoj,

nastal mi problém s volnoběžkama - občas nejdou vypnout. Když stojím na místě zapnu-vypnu vše ok.

Když zapnu kousek pojezdím, už nevypnu, jedině za jízdy a to se ozve rána jak když flákneš do kolejnice. Pomůže vyčistit a pomáznou volnoběžky? Nebo je problém hlouběji? Myslím, že jdou "na sucho"

Díky za každou radu! Zima je tu a bez 4x4

Ira
Víťa
2013-12-16 09:03:39

georg: ahoj, když si projedeš tohle vlákno Informace o Jimnym od začátku, najdeš tam spoustu užitečnejch rad ohledně i mazání předku a jak to udělat, tuším i s fotodokumentací

2013-12-19 21:43:41

kato1973: Měl bych prosbu, mohl by jsi mi poslat část manuálu týkající se řazení 4x4 r.v. Jimny 2001. dal jsem to do servisu vyměnili mi za 4500,- Kč ventilky a vrátili ve stejném stavu. Po zařazení za chvíli začne blikat kontrolka a to je vše. lada.stana@seznam.cz. Děkuji. medved.

2013-12-19 22:03:24

medvěd: Podivam se na to

2013-12-20 07:30:31

kato1973: Mockrát děkuji a na revanš.

2014-02-04 21:28:05

Ahoj, mám Jimníka asi týden a je to velmi zábavné vozítko. Na sněhu jsem zatím odjel vše v RWD, ale je to divočina, zkušenosti z Š120L se náramně hodily. Měl jsem problémy se studenou převodovkou, po výměně oleje řadí 10x lépe. Dneska jsme měnili oleje v diferácích a v zadním byla asi třetina, nevíte kam to může mizet? Nemá Jimny odvzdušnění diferenciálu? Jinak byl tichý i s tím málem oleje.

2014-02-05 15:54:26

kato1973: Jen takovou malou poznámku.V sobotu jsem jel zakrmit a nešlo zaboha vyjet takový malý kopeček.DWD mě problikávalo a nezařadila se tudíž ani náhodou čtyřkolka.Dal jsem to do servisu a tam jsem ještě náhodou otevřel motorové víko.Už jsem tam kdysi měl napůl ulomenou hadičku zprava u motoru.Jen jsem ji zakrojil a vrátil.Ani jsem nekoumal k čemu tam vlastně je!Nedovedu to popsat, ale zřejmě z karburátoru(stříkačky) leze uprostřed takový nálitek cca 6 mm a k tomu je připojená obyčejná gumová hadička.Jak jsem otevřel víko a chtěl ji ukázat, zjistil jsem , že jak je už zakrácená, motor si ji opět vytřásl.Tak jsem ji tam jen zastrčil a DWD se ihned rozsvítilo - a funguje to opět bez chyby.Je mi jasné, že ji musím časem(až budou lidi) vyměnit. Jo - ještě její součástí je takový asi zpětný ventil.Na nákresu je tam pěkně vidět! Nyní už vím, že vyrábí ten potřebný podtlak! Mám Jimny 1999.

2014-02-07 08:21:52

rystr: Ahoj u mě po serii pokusů zkouška - omyl nakonec zjistili, že je opálený kontakt. Když to tak čtu, tak ve většině případů je to nějaká hloupost, ale první co každý řekne jsou ventilky.

2014-02-07 10:15:57

rystr: Teď jsem si měnil taky hadičky, ten zpětný ventil tam jen udržuje podtlak (který dělá sání motoru) aby pokud se vypne motor se ten podtlak nevyrovnal přes to sání. V pravým blatníku je ještě schovaný zásobníček podtlaku nevím jestli je to na tom nákresu vidět, já mám dílenský manuál tam je to krásně všechno nakreslený a popsaný. Jinak ten ventil jsem měl v p..... tak jsem koupil obyč ventil na ostřikovače a funguje to na 100%, hadičku jsem měnil už taky - normální opletená gumová vnitřní průměr 3 mm.

ADA
2014-02-11 14:10:42

kato1973: Máš pravdu,také stím mám problém.

eergetik: Zdravím.. Pročítám celé vlákno,abych se poučil.Zrovna tohle se mi stalo.Na pravém kole mi přes gufero prosakuje olej.Zatím jsem to neřešil,ale budu muset..Přestalo mi jít zařadit přední náhon a usužuji,že by to mohla být tato příčina. Je to ročník 2003 a tak asi má na to nárok. Může mi někdo říct kolik výměna 2 ks kuželikových ložisek a gufera v nějakém místním servisu mě může stát,sám si na to netroufám, mám ho púl roku. Děkuji komukoliv za odpověd. ADA.

2014-02-15 11:41:05

Přidám postřeh. Řešili jsme lanko ručky - dvě po 800Kč. Zjistili jsme proč utíká olej ze zadního difu. Mám Jima 12/2000 ale má už rozvod řetezem a zadní nápravu s otvory pro snímače ABS u kol i když ABS nemá. U bubnů jsou otvory které nebyly dobře zaslepené a dostala se asi voda nebo prach do nápravy. Poškodily se těsnění u difu a skoro to zničilo ložiska kol. Finančně to vyšlo na 1300,- x2 ložiska koyo. Simerinky na poloosy u difu oba asi 450,- Brzdy byly po 90000km taky KO, Komplet čelisti, pružiny a prasátko s přebroušením bubnu vyšly asi na 2000 na kolo. Všechno se podařilo sehnat do druhého dne tak žádný strachy. Ještě mě časem čeká spojka, komplet stojí asi 5500.

ADA
2014-02-18 00:50:27

ada: Dobré ráno. Odpověd´na mou otázku jsem si našel na autokelly a jinak se mi moc líbila diskuse ohledně vlastnosti motorového oleje. Díky za ní dost jsem se poučil. Zdravím všechny majitele tohoto vozu.

2014-02-18 21:33:25

Při kontrole sednutí brzd jsme zjistili, že olej zase utíká od ložiska. Neměl s tím někdo problém? Ještě musím mrknout jestli má náprava s ABS stejné simerinky jako ta bez ABS. Pak tam zkusíme nasadit další pár. Spínač světel zpátečky mi pálí pojistku, nechal jsem ho odpojený, s výměnou spojky ho vyměníme za ten ze Samíka.

2014-02-23 18:17:58

Zdravím Vás páni kolegové. Jsem na tomhle fóru nováček, ale jako host jsem ho dost studoval (Jimny a Samurai). Asi před měsícem jsem koupil Jimnyho 1,3 rv. 1999 - tedy řazení předku pákou.Závad na autě je mrak, ale s tím jsem do toho šel. Při zařazení předního náhonu vždy blikala kontrolka 4x4, ale předek fungoval normálně. Teď jsem začal očumovat přední nápravu a zjistil, že při zatočení kolem se točí diferák. Rozdělal jsem volnoběžky (automaty) a zjistil , že je někdo upravil tak, aby byly stále zapnuté. Od známého jsem koupil jiné vnitřky a namontoval, ale předek nemaká. Podtlak funguje až po el magnetické ventily - tam je konečná. Tzn, že ventily zůstávají zavřené. Otázka - co dává impulz ventilům, aby otevřely podtlak, je to čidlo na rozvodovce? Jak zjistím, že je čidlo špatné? Kde případně koupit nové? Před Jimnym jsem měl samíka s manuálními volnoběžkami a to bylo v pohodě. Nebude nakonec nejlepší zainvestovat a dát do Jimnyho taky manuály?

Moc dík za případné rady

inu
2014-02-23 21:47:55

cyrousek: nevím,jestli ti bude má odpověď platná,mám zapínání 4x4 v el.,ale vím,že když mi upad jeden drátek u čidla na rozvodovce,tak předek nešel...jen problikla několikrát kontrolka a nic...

2014-02-23 22:39:36

Omlouvám se za OT, ale právě kvůli těmto problémům jsem si pořídil Subaru.

2014-02-24 00:55:52

wagonek: A co až zaklepe taky? RollsRoyce?

2014-02-24 17:32:02

hiffson: Jo to by se mi líbilo, ale nevím jestli to dělají s trvalým náhonem 4x4. Já to Subo pořizoval po zkušenostech s KIA Sportage, protože tam vždycky, když byl potřeba přidat přední náhon, tak to nefungovalo.

2014-02-24 18:23:31

Tak spínač jsem okoukl a dráty jsou v pohodě. Ještě si myslím, že když ty dva dráty spojím, tak by to mělo fungovat (vyřadit spínač a vyzkoušet, jestli je to ním, nebo něčím jiným. Prosím poraďte někdo. Kdybych to neměl tak daleko, tak bych navštívil DOCTORA, ale je to štreka.


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 30