Fórum - Téma


Informace o JIMNYm


Fórum Jimny / Samurai III Informace o JIMNYm

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 15  16  17  18  19 ......... 30

2014-02-28 18:12:06

doctor:No tak tomu já říkám parádní práce! Kolik počítáš za takovou repasi?

2014-02-28 18:22:52

cyrousek: to záleží v jak moc špatném stavu to je, ale někdy ty ceny jsou až šílený, nicméne při ceně nové holé nápravy to pořád ještě jde

Záleží jestli se dělaj i nábojový ložiska který jsoi drahý jako prase, koule pokud jsou extrémně vyrezlé se musí tmelit tekutým kovem což je při broušení pakárna pakáren, a mohl bych pokračovat hodně taky záleží na použité značce dílů, a ruský ložiska za 20kčs opravdu neopužívám

Rozpětí cen opravy př.nápravy je od 6 do 24k do čehož se nepočítá oprava diferáku nebo poloosy.

2014-02-28 18:28:59

doctor: Rozhodím to a uvidím jak to vypadá uvnitř . U 25 let starýho sama ta náprava byla oproti týhle co mám u jima jak nová. Jinak smekám klobouk před tvým uměním a znalostma. moc děkuju za rady .

2014-02-28 18:35:43

A ještě úvaha, známej si to dělal sám, říkal jsem mu co musí při tom stavu udělat aby to vůbec mělo význam. Pochopitelně ošulil co mohl, díly ho stály 8k dělal se s tím dva dny a do roka a do dne, měl opět vůle v rejdových čepech a problém s funkcí volnoběžek.

Více na: http://www.suzukiclub.cz/...ace-o-jimnym-9828?kols=17

Ještě fotka koule s naneseným a vybroušeným tekutým kovem po první aplikaci, tady se dávaly tři vrstvy než se na to dal dát vrchní nástřik

2014-02-28 20:05:47

To jsou palby jako prase, to už bych tam dal radši ty manuální. Koukal jsem že se dají sehnat za solidních 4700,- Jen jsem se chtěl zeptat jestli bude průšvih když na páce zařadím v jízdě 4WD a nebudu mít uzamčeno?!? Těch manuálních bych se nebál, stejně řadím čtyřkolku na místě, občas při jedničce. Tak si prostě zastavim a vylezu..

2014-02-28 20:20:30

hiffson: Vůbec nic se nestane - budeš točit předním diferákem a polosama naprázdno. Výhoda je u manuálních volnoběžek, že můžeš manévrovat na redukci (couvání) bez zapnutého předku. jestli se nemýlím hi hi hi

2014-02-28 20:37:12

Hiffson cyrousek

Asi vás zklamu jednoho jako druhého

Použít redukce jen pro jednu nápravu znamená dvojnásobná síla jen na jednu nápravu, mám-li 4x4 rozdělím sílu na dvě nápravy. Výsledný efekt se nemusí projevit hned, ale věřte, že tu poloosu nebo kardan loupnete v té nejnevhodnější chvíli.

Co se týká ceny, jestli si myslíte, že nahradit automatický volnoběžky nefungující díky vymlácené nápravě opraví manuální náhrada i to vymlácení tak se krutě mejlíte.

To že opravíte nápravu jako takovou má vedelejší efekt a tím je že volnoběžky začnou fungovat maximálně s cenou za simerinky navíc.

Jinak řečeno, hodlá li někdo opravovat závady tím že je obejde a nechá je být, doporučuji prodat auto a pořídit si kolobrndu, na té až mu upadne kolo nabije držku sám sobě ale nezabije nikoho okolo.

2014-02-28 20:38:47

cyrousek: Jo ta redukce je jasná věc. Jde mi o to jestli to nedostane šlupku, když se nezamknou volnoběžky tak to v nápravě stojí a když do toho pustím čtyřkolku v jízdě tak to bude jako když řadím v seriovém stavu 4WD s protáčejícím se zadkem třeba na sněhu. Mám rád mechanické věci a nevím jestli ta řada kurvítek a ventilů atojí za to že si můžu řadit 4x4 za jízdy. Přece jen když jezdím převážně off tak ty volnoběžky můžu nechat pořád zaplé a jen podle povrchu přiřazovat pákou předek. Takhle čekám jak se mi dobře vyspí ventil a jestli bude něco dělat. No namazaný to mám, tak snad vydrží.

doctor: Jasné tu redukci myslím jen na popojíždění, žádný tahání atd.

Tou náhradou volnoběžek bych řešil samozřejmě neschopnost těch automatických a né vysypaná ložiska a čepy na nápravě.

Ještě otázka na životnost řetězu v redukční převodovce, tak nějak přibližně kdy bych se měl kouknout dovnitř. Díky

2014-02-28 20:51:38

Hiffson, jako na Samíkovi, zapneš a řadíš v kabině klidně i při osmdesátce jen musíš jet rovně.

Já teď automaty z Jiminy bastlím na samíky, ono když se o to člověk stará tak to funguje.

Takže údržba údržba a údržba a nemusí nikdo brečet a utrácet dlouhý peníze.

Jo a jako údržba na to aby to vydrželo, stačí jen dostatek vazelíny v koulích a občas ty koule umejt.

2014-02-28 20:53:31

Pro Docktor - určitě bych neobešel opravu př. nápravy namontováním manuálních volnoběžek jen proto,abych měl funkční předek a ušetřil prachy za opravu nápravy

Pro Hiffson - u samíka jsem měl manuální volnoběžky a 8 let ježdění naprosto bez problémů a stresu, jestli mě teď 4 x4 zrovna nezradí

2014-02-28 20:54:00

Na 24 hodinovce vydrží řetěz 23 hodin než začne přeskakovat

V běžném silničním provozu cca 200 tisíc

Při pravidelném používání v terénu, nebo tahání těžkých vozejků 150 tisíc.

Cena řetězu cca 8000,- kola většinou drží a nemění se

2014-02-28 23:19:17

doctor: přesně tak to vyřešil minulý majitel.Poslal auto do světa,ať řeší problém někdo jiný.Lidí si kupují naleštěné a stočené šroty,ze spod natlapané asfaltem (prý preventivní ochrana) za pár korun a pak se hroutí,když zjistí skutečný stav věci.Také řešit vyrezlé klouby je většinou už pozdě a drahé.Ony totiž už z výroby jsou téměř suché.Takže jak už jsi kdysi napsal:mazat,mazat,mazat...Jinak posílat redukci jen na zadek je fakt nebezpečné.O tom by mohli vykládat bývali majitelé starých jeepů,kteří vyjmuli aretovací kolíček z redukce,aby mohli řadit low bez front

2014-03-01 01:26:51

stepe: tak jeep s Céčkovejma poloosama snad netřeba ani zmiňovat, ty praskaly už při snaze přejet obrubník

Pravda u Suzuki je, že obsah koulí z výroby je prudce nedostatčenej, mně vycházej tři tuby co se dávaj do mazacího lisu na dvě koule, úplně nový auto má tak poloviční náplň toho co dávám já.

Důležitým faktorem ovšem je nejen dostatek tuku a čistění koulí, ale pravidelné vyjmutí spodního čepu, kdy většinou vyteče maličko zkondenzované vody, která je příčinou verezání spodního rejdového ložiska a pochopotelně doplňování vazelíny.

Ta díky dostatečnému množství zůstává v maličké vrstvě na koulích a třebaže tam jsou stírací kroužky a přebytek setřou, tak koule mastná zůstane a tudíž nerezne.

Nedávno jsem tu měl na kontrole nápravu po 6 letech, dostala nová rejdová ložiska a jezdí dál. Žádné opravy vymejšlení ptákovin, prostě běžná údržba s nákladama do dvou tisíc a to jen proto že to majitel dvakrát za rok přimázne.

2014-03-01 06:16:58

stepe: Přesně jak pravíš - můj případ.Peněz nebylo moc, tak jsem koukal po levnějším kousku a teď vím, že to byla velikánská chyba. Ale nejsem jako ten před tím, abych to pofackoval a poslal do světa - chci to dát do kupy a pak kouknout po něčem jiným - hlavně větším.

2014-03-01 21:41:00

doctor: já měl džimíka od novoty a v cca 40 tis. km mi začala křupat při zatáčení levá poloosa a měl jsem vůli na levém kole na svislém čepu..Tak jsem jsem to rozhodil a zjistil,že mám v náboji pár kapek vody,které se dostaly dovnitř zřejmě od silné wapky,ale ven už ne.Spodní ložisko (!) jak nové,horní,jak archeologický nález-totálně rezavé.Horší to bylo s homo kloubem.Koule a jejich ložiska byly hloubkově vyrezlé a dřely o sebe.Nešel rozhodit ani za nic a musel jsem koupit celou novou originál poloosu za 10 tis. (sleva z pův. 13 tis.).Nahrážka neexistuje a z benzínu nepasuje drážkování na 1.5 ddis..Ložiska tuším skf,cena v pohodě.Hned po složení jsem vletěl na druhou stranu a ta byla naštěstí v pohodě,takže jsem ji hned preventivně nacpal tou správnou vazelínou.Někdy prostě nepomůže ani nadstandartní péče o vůz .Draze nabitá zkušenost ,kterou zde zdarma předávám

cyrousek: jasně rozumím,ale tady se šetření nevyplatí.I když i drahé auto může být šrot (a že jich je).Koupit jima po víc jak po jednom majiteli,kteří s ním lítali po lese nebo horách,zavání průserem.Navíc téměř jistě neexistuje dovezený jim,který nebyl bouraný.To jen prodejci nestydatě tvrdí,že nebyl havarovaný.V lepším případě přiznají "lehkou kolizi na parkovišti".Takže dovoz je buď nehavarovaný a nestočený (snad) ,ale šíleně drahý,nebo cena dobrá,ale zase téměř jistě je to stočená křapka.Nevidím důvod,proč by třeba Němec měl prodávat netknuté auto s málo km za hubičku.

Jo aha,jsem zapoměl na předváděčky

2014-03-01 22:52:51

stepe: jen se zeptám, jak dlouho jsi to auto měl než jsi najel oněch 40k

2014-03-02 11:19:59

Nic není ideální ani Jimny ne

2014-03-02 11:45:47

takl: Pravda pravda s tím do toho jdeme

2014-03-02 11:58:47

Já chtěl jít taky do Jimnyho ale po zkušenostech po koupi pár aut (jiných značek)a motorek již jsem zanevřel na novinky ,a pozoruji že čím mladší auto tím větší závady nebo jak to říct podvody ,ani záplava elektroniky myslím k bezporuchovosti nepřispěla ,možná někdo koupí dobře tomu přeji hoodně kilometrů bez závad i nehod ale kdo by prodával dobré auto ...

2014-03-02 13:23:19

Tak jsem to pod kapotou obhlídl, ty ventily jsem identifikoval, ale z jednoho se mi zdá, že nevedou hadičky. Je tam chaos, pod krabičku s pojistkama ani není moc vidět. 4WD ale funguje skvěle. Volnoběžky jsou totiž uzamčené a hřídel se točí. Takže dám manuály.


Odpovědět

1 ......... 15  16  17  18  19 ......... 30