Fórum - Téma


Informace o JIMNYm


Fórum Jimny / Samurai III Informace o JIMNYm

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 16  17  18  19  20 ......... 30

2014-03-02 13:54:13

hiffson: bez komentáře - hodně štěstí

2014-03-02 14:18:55

cyrousek: To někdo vyřešil podle mě tím, že odpojil vypínací podtlak a při každým zapnutí 4WD se už uzamčené volnoběžky uzamknou a při vypnutí už je nemá co odemknout. Vcelku chytré. Akorát to žere a nejede

nat
Honza
2014-03-02 15:42:24

takl: Mám takový dojem, že kvalita aut se s nástupem ekonomické krize (2008) poměrně dost zhoršila. Lépe řečeno - ne kvalita - ale výrobci se snaží svému výrobku pomocí ekonomických zásahů do konstrukce a materiálů dát jen nezbytnou životnost.

Co by dělali výrobci ND a servisy kdyby auta vydržela několik let od výroby bez poruch? A kdo by kupoval nové vozy? Politika státu např. ekologickými daněmi také podporuje přísun nových vozů.

Omlouvám se za výlev mimo téma - off topic.

2014-03-02 18:09:14

nat: Tak to určitě je. Představa, že bude někdo jezdit s loňskou Fábií deset - patnáct let je děsivá, to jsou auta co se sypou ještě před koncem záruky. Už po roce 2000 se to kazí a nejede, je tam přidáno plno kurvítek kvůli emisím.

2014-03-02 18:59:50

Tož chlapi zpět k problému - rozdělal jsem volnoběžku a zjišťoval, jakže se vlastně podtlakem přitáhne do poloosy a ejhle...... asi jsem ouplně k ničemu, páč se v tom nějak nemůžu vyznat! Snad DOCTOR poradí - kudy podtlak přitahuje volnoběžku do záběru (je sundaná a čumím na polosu, která má v sobě slepou díru a M8 závit (tudy to nepůjde) a jinak jsem nenašel sebemenší ďourku . Když jsem foukl kompresorem, tak foukalo okolo drážkování poloosy a druhou trubkou po vekým průměru za simering (asi odpojování volnoběžky). Tak jak to vlastně funguje ?Nerad se vzdávám a chci to dotáhnout až do konce (zdárného).

2014-03-02 21:56:02

doctor: od 6/2006 cca 6 let + - nějaký měsíc (v provozu jako druhé auto).To rezavé ložisko jsem si dokonce schoval,protože ho občas někomu ukážu ať háda jak je staré.Většina hádajících typují 100 a více let .Jestli si vzpomenu,udělám foto.Rozpadlé ložisko,obalené rzí.Jo,je to neuvěřitelné,ale je to tak !

Více na: http://www.suzukiclub.cz/...ace-o-jimnym-9828?kols=18

hiffson: odpověď je jednoduchá.Stačí znát,jakou výrobce udává životnost vozu při pravidelném servisu do konce jeho životnosti.No ,udává...Oni to výrobci vlastně ani nemají zájem zveřejnit.Komu by se líbil údaj 150-200 tisíc km ?

Už jen to,že převodovka má většinou "coloživotní" náplň.U Jima je to jinak,stačí pohled do provozního manuálu,kdy se mění olej v převodovkách a nápravach (diferenc.).A při "mírně" zanedbané péči nevydrží ani o km víc

2014-03-03 00:14:10

stepe: a taď mi prozraď zda jsi dodržel ty či tvůj servis mazací plán pro mazání koulí, který vyžaduje doplěnění minimálně jednou ročně nebo jednou za 20t/km. Pak se asimdobereš proč zrezlo.

Pokud jsou koule řádně plné, stéká voda především k dolnímu ložisku, pokud jsou suché či polosuché, drží se vazelína především dole zatím co voda v podobě páry a vzlínání díky točících se diferáků ložisek a brzdících brzd a tudíž uhřevu ohřevu vzlíná vzhůru.

PS: bohužel neznám značkovej servis kterej by tyhle pokyny výrobce dodržoval, proč taky když to je práce zadarmo, navíc mastná a špinavá notabene zdlouhavá a nezáživná a dřív jak po záruce se to neposere.

stepe: to bych netvrdil, ona Jimina na ty výměny olejů není až tak háklivá, vyjma jednoho tipu převedovky

2014-03-03 19:03:57

čtu a moudrý s toho moc nejsem.jak teda s tím mazáním přední napravy,mám koule mírně máznout zvenčí či nějak jinak a hlavně čím, abych v dobré víře víc neuškodil .potřebuji návod -jak se říká pro blbé -pěkně krok za krokem.dík za radu

nat
Honza
2014-03-03 19:42:57

miliš: já jsem si udělal takový výcuc informací z tohoto užitečného webu

sám se na tuto akci teprve chystám, tak nemůžu dávat konkrétní rady, připomínky

2014-03-03 20:13:02

nat: Výbornej návod . Dobrá práce . Ale když si to přečte potenciální kupec tohodle super vozítka, tak už nebude chtít nikdy slyšet slovo JIMNY

2014-03-03 20:32:14

miliš: Někde to tady je, detailně popsaná generálka přední nápravy na Jimnym, vyfocený snad každý úkon, jak, čím, jaká-kolik vazelíny, čísla-cena ložizek i ojeje které se kam dávají. Stěrací kroužky koulí jsem dal originál gumové ale přez ně ještě plstěné ze samuraje a pěkně to stírá zároveň rozmazává vazelínu po kouli, mě to tak vyhovuje, koule mastné již druhou zimu. Nebrodím jen běžná jízda a polňačky. Jistě to najdeš, mě to moc pomohlo.

2014-03-03 20:37:47

nat: to je vážně fascinující, to auto si viděl z rychlíku ale už máš návod, notabene poskládanej pomocí CtrV a CtrC

Nevím jak kdo, ale za každé moje okopírované slovo požaduji kč 10.000,- a že jich je tam opravdu dost

PS: jako píšícího autora mne zastupuje http://www.dilia.cz

trikers: filc přes origa jimni, no tomu říkám nářez, tady je někdo chytřejší jak výrobce, to říkám pořád japonci sou kreteni, českej garážovej břídil jim to právě vysvětlil

2014-03-03 21:28:26

miliš: zevnitř mazat,zvenčí utírat sajrajt = prach s mastnotou = abrasivo.

Více na: http://www.suzukiclub.cz/...select=32619#message32619

doctor: provozní příručku (návod k obsluze) už nemám,ale dám krk za to,že tam o plnění koulí vazelínou nebyla ani zmínka,když tam nejsou ani plnící otvory.Že se to ale dá naplnit vcelku jednoduše,to už vím dnes taky.A s tou chytrosti výrobce si tady nejsem až tak jistý,když jsou s tím takové problémy.Třeba u wyllise jsou v koulích kontrolní a plnící otvory pro stálou náplň a těsnění je z lisovaného filcu.A funguje to.Tedy maže,stíra a těsní.Připojují slíbené foto vrchního ložiska svisláku po cca 40 ti tis.km a 6 ti letech provozu po silnicích od novoty.Podobně vypadal hmknt kloub uvnitř

nat
Honza
2014-03-03 21:31:04

doctor: kdybys měl v příspěvku jedinýho smajlíka, tak to beru jako fór. Takhle to teda smažu...

samozřejmě je to Control Cizí - Control Vlastní, to nezastírám...

PS: Někdo příspěvky na tomhle fóru bere strašně moc vážně, a já jsem tu nový, tak si teď nejsem jistý....

2014-03-03 21:34:47

stepe: neber příručku od auta, ber vpotaz servisní manuál servisu s kilometrovejma úkonama

Když se vyráběll willis nikdo netušil co je silikonová guma, nacpat někam něco navíc díky čemuž se stírací kroužek přimáčkne mnohonásobně větší silou čímž se bude výrazně odírat, může udělat jen nemyslící, když se vyráběl willis byl dělanej tak aby vydržel co nejvíc a byl co nejlépe udržovatelnej právě pro to pro co byl vyvinutej nehledě na to že značkových servisů bylo jak šafránu

A pouid si myslíte že to japonec neumí tak si postavte vlastní a nekupujte si krámy od japonce

nat: v reálném slušném světě, bych očekával prvně dotaz zda má někdo něco proti tomu aby se všecky zde napsaný rady překopírovaly do jednoho souboru, osobně bych jásal

Ale udělat to takhle tak to vážně neberu

Představa že budu někoho veřejně citovat, ale takovou formou že to vypadá jako můj text mne děsí a zároveň neskutečně sere, notabene bych okamžitě přišel o licenci

2014-03-03 21:43:22

doctor: tak k tomu jsem se nikdy nedorval.A docela by mě zajímalo,jakým postupem tam měli servisáci tu vazelínu dostat .Kompletní rozborkou,nebo improvizaci přes šrouby ?Jo a jedna podstatná a možná nejdůležitější věc : do značkových servisů jen v krajně nejnutnějším případě.Vyhodít peníze do popelnice umím sám a vys... se na práci umím taky

nat
Honza
2014-03-03 21:45:35

doctor: ok, smazáno, nic ve zlém

2014-03-03 21:47:05

trikers: můžeš vylepit foto ?Docela by mě to z technického hlediska zajímalo

2014-03-03 21:48:37

stepe: no jasně že do značkového ne ale ne proto že by se na to vyprdli, já proti nim vůbec nic nemám, servisuju Jimísky a starý Vitary pro několik značkových servisů a vážím si jich právě proto, že přiznávaj že těhle aut je tak málo že o nich opravdu jic nevěděj, stejně tak já když někdo přijede se Swiftem do něj čumim jak husa do flašky zatím co oni swifty opravujou s prstem v nose díky tomu, že jich dělaj stovky ne li tisíce ročně.

Servisní manuál hovoří o výměně mazací náplně po dvou letech nebo x km bohužel km si nepamautji

nat: no a zase blbě, bohatě stačilo dát úvodní větu poskládáno z příspěvků a rad od členů suzuki clubu

2014-03-04 01:09:58

stepe: Jestli myslíš kouli s tím těsněním, mám detail při celé rekonstrukci přední nápravy a spodku karoserie ale nevím jak jí sem dostat. Koupil jsem deset let starého Jimnyho dovezeného z Holandska se 100 000km, přední náprava měla dost ale karoserie i šasí bez rezu. Jen jedno místo na obou stranách bylo totálně odrezlé a to, když se vyndají přední světla pod nimy jsou takový kalíšky a v nich šroub sylembloku. Veškerá voda s blátem která dopadne na předek auta steče dirkou na spodku kalíšku do nosníku a pak zase dirkou ven, ty byli oba odrezlé. Plechy jsem vyměnil a ty kalíšky jsem zaslepil na sylikon aby tam nezatékalo. Jestli to máte také odrezlé je vidět až při sundání plastového podběhu blatníku, asi to bude bolístka každého Jimnyho v původním stavu.


Odpovědět

1 ......... 16  17  18  19  20 ......... 30