Fórum - Téma


Informace o JIMNYm


Fórum Jimny / Samurai III Informace o JIMNYm

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 22  23  24  25  26 ......... 30

2014-08-25 21:57:16

doctor: Doktůrku díky.Ještě přece jen jeden dotaz.Nemíním testovat kolik vydrží rozvodový řemen,takže ho taky vyměním.Jenže pro tento typ motoru jsou tři druhy řemenů (mají stejný počet drážek-zubů),ale liší se údajně tvarem zubů.Prodejce chce číslo řemenu dle typu.Nevíš prosím,nebo někdo...?Díky

P.S.:řemen se musí objednat,takže ho nechci napřed demontovat a pak čekat s rozdělaným autem.

Ira
Víťa
2014-08-27 15:35:48

stepe: vyměnil bych nejdřív prodejce Ten můj po mě chce říct rok výroby, typ motoru a někdy VIN, pak vleze na počítač a vždycky sežene tu správnou věc, řemen už mi taky sehnal a eště nikdy se nesek

Číslem ale neposloužím, páč už je to dávno a nejni čitelný a stejně mám r.v. 99

2014-10-22 18:11:28

Čaute chalani. Mám Jimyho , r.v. 2001 , motor M 13 A , a mám najeto 120 000km. Byl jsem se zeptat přímo v Suzuki servise v kolika km se měmí rozvodový řetěz a jestli by mi to udělali . Tam mi , ale řekli , že rozvodový řetěz se na Jimnym u tohoto typu motoru nemění , a po chvíli čumění do počítače mi řekli , že ten řetěz nemají ani v nabídce náhradních dílů . Tak tedˇ nevím . Byl bych totiž nerad , abych kvůli tomu , že nevyměním řetěz pak dojebal po čase motor . Co vy na to ?

2014-10-22 18:58:41

hudy: řetěz je sice tzv bezúdržbový, i když to není samo úplně pravda ,u vozů s redukční převodovkou je více podstatné a důležité ,kolik km bylo najeto na redukci - což zvyšuje poměrem redukčním nájezd- vlastně moto hodin rozvodů , ale na ujetých km na budíku ujetých km to bohužel nepoznáte ... jednoduše řečeno za 20hodin provozu bez užití redukce ujedu tisíc km , za stejnou dobu se zařazenou redukcí ujedu např jen 500km a přesto se to točí stejně - /pro názornost použit 0,5 převod -pro místní rejpaly / , rozvody řešíte dle už ujetých km , kolik to má ujeto na redukci netušíte - pak doporučení zní pro jistotu repas všeho a komplet a u jimnyho zásadně nezapomenout na vodní pumpu ...

2014-10-22 20:46:50

instr: dnes už mám pravidlo,že u auta (jakékoliv) koupeného z druhé,třetí,čtvr... ruky je nutno automatický a téměř 100% ně násobit deklarované km min. 2x. A neexistuje nic a nikdo,kdo mě přesvědčí o opaku.Pouze prověřená a důvěryhodná osoba,nebo já sám.Toš sa podle teho ogaři pogajdujte

2014-10-23 17:21:30

stepe: tak je to správně ....je to sice nepopulární , ale ostatní je trasa delší , terén horší , ale zase zkratka ....

2014-10-27 23:14:20

Tak jestli jsem tomu dobře rozuměl , tak bych měl nechat vyměnit rozvodový řetěz . A jak to mám udělat ? To si mám ten řetěz někde sehnat , protože v servise mi řekli , že ho vůbec nemají v nabídce a pak je tam dokopat a donutit je , aby mi ho vyměnili ? Komu už teda mám věřit , když už ne origoš Suzuki servisu ?

2014-10-28 05:14:38

hudy:

Nechávat měnit rozvodový řetěz preventivně je nesmysl. Na motoru se ti může posrat i spousta jiných věcí, když budeš mít smůlu. To bys rovnou také mohl preventivně vyměnit motor. V tomto případě platí pravidlo "co se nerozbije, neopravuj" !

2014-11-02 07:58:55

kato1973: Ja tě znám, určitě to není tvoje auto. Tá rez na čepu, to je síla. Pak asi jde o tvrdou makačku při točení volantem. To se musí mazat, neboť- kdo maže ten jede. A pak je řízení bez větších problémů.

2014-11-02 18:58:07

plukovník: Nejsem si až tak jistý jestli máš pravdu .Mám dojem , že jsem kdysi četl , že u Jimnyho rozvodový řemen u motoru G13BA se mění v 90tis.km . Rozvodový řetěz u motoru M13A se mění ve 120tis.km .V tomto případě to pravidlo ,,co se nerozbije , neopravuj'' ,neplatí . Podle mě je lepší katastrofám předcházet , než potom měnit půl motoru jak ti prdne rozvod´ák .

2014-11-02 19:28:24

hudy:

Odborník na Samuraje a Jimny je Doctor, ten ví o těchto vozidlech úplně všechno, podobně jako Buba o krevetách, ten ti možná poradí, tedy pokud bude mít náladu, on to totiž není žádný malý uličník...

2014-11-02 23:46:10

Tak v Suzuki řekli, že se řetěz nemění, teď tu zase píšou, že po 120tis, tak já už nevím. Už se domluvte.

A co říkáte na zimní ježdění s protektory Vraník TRUCK, nemá to lamely, drží to? Nebudou se rozčilovat orgáni PČR? Mám na Cooperech 7mm, přes příští zimu možná nevydrží.

2014-11-03 06:30:50

hiffson:

Žádné domluvy nejsou nutné. Být tebou, tak věřím tomu, co ti nakecá plukovník...

Hudy:

Stejně jako ti může prdnout rozvodový řetěz, ti může, když budeš mít smůlu, prdnout ojnice a vykouknout na tebe blokem. A taky asi těžko budeš preventivně měnit ojnice jenom proto abys předešel destrukci motoru vlivem únavy materiálu.

2014-11-03 09:12:34

plukovník: On ten řetěz většinou neprdne - na rozdíl od řemenu, ale vytáhne se a je ho potom potřeba taky vyměnit. Zvláště u aut, které jezdí často v terénu na redukci, kdy řetěz je nevíc namáhaný, je velmi rozumné jej ve 120 až 150 tis. preventivně vyměnit - hlavně pro pocit jistoty, že zase vydrží těch dalších 150 tis.

2014-11-03 09:32:06

certik:

Sice nevím, jak jízda na redukci namáhá ten rozvodový řetěz víc, než třeba jízda na nižší převodové stupně, protože hlavní namáhání rozvodů je rázy při prudké akceleraci, ale pokud je řetěz vytahaný projeví se to akorát hlučnými rozvody a pokud je z tohoto důvodu měněn, ma to význam pouze zároveň s ozubenými koly, jejichž zuby jsou také opotřebeny.

Otázkou zůstává, zda není smysluplnější, si na těch dalších 150 000 km raději nekoupit nové auto.

2014-11-03 10:24:37

plukovník: Ano - to je taky řešení - jen "trochu nákladnější" oproti rozvodům, jejich výměnu jen takto přenecháš dalšímu majiteli jako "bonus". Ve 150 tis. dnes auta jsou ještě v dobré kondici.

2014-11-03 10:29:55

To je přece jasný, stejně jako u městskejch aut nemůžeš počítat kilometry ale motohodiny.

Na redukci najedeš dvakrát tolik resp mnohokrát víc než na rychlou, většinou na jedničku nebo dvojku. Si apočítej o kolik víc motor natočí v redukcích a musí bejt každému jasné, že auto provozované pravidelně v terénu potřebuje rozvoďák měnit v 60 tisících a ne v 90k. To stejné městská auta, kde většinu času provrčí motor v kolonách, trasa v Praze kterou v noci projedeš za deset minut se ve dne jede hodinu. Je zcela běžné že mám zákazníky kterejm prdnul řemen v 70k ale jezděj jen Prahu, ten řemen měl v motohodinách nalítáno 150k ale nikomu to nedochází.

Navíc tady celou dobu motáte řemen a řetěz.

Já píšu o řemenu.

Řetěz má všeobecně 200k +- 50 životnost a basta.

2014-11-03 10:43:32

doctor: Přesně tak - mému kamarádovi ve 150 tis. se začal řetěz "hlásit" a ve 200 tis. ho stejně musel vyměnit Protože jeho roční nájezd je asi 50 tis., svoji investici do rozvodů odložil o rok.

2014-11-03 12:27:19

doctor:

Bavíme se pouze o řetězu, nic dohromady nemotáme. Je jasné, že rozvody při jízdě na redukci mají v daném poměru více natočeno, ale řetěz není více namáhán. Ten pohání vačkové hřídele se stejnou elegancí jako při jízdě na dlouhou šestku po dálnici.

Rozvody dostávají kopance pouze při prudkém přidání plynu, nebo necitlivém brždění motorem.

Jediná vada na kráse dnešních řetězů je snad jedině to, že se ve většině případů vyrábějí z ekonomických důvodů jako jednořadové, narozdíl od dřívějších dvouřadových. A materiál je ošizen na kvalitě, o čemž by mohl vyprávět jeden nejmenovaný koncern.

2014-11-03 14:42:36

Výhoda řetězu je kromě odolnosti i to, že se ozve. Mám v motoru motorky řetěz bez napínáku i napínák pružinový a u obou to poznat je a dost. Stačí jednou za pár měsíců zvednout kapotu poslouchat.


Odpovědět

1 ......... 22  23  24  25  26 ......... 30