Fórum - Téma


Informace o JIMNYm


Fórum Jimny / Samurai III Informace o JIMNYm

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 24  25  26  27  28 ......... 30

2014-11-05 12:05:39

plukovník: neodpověděl jsi mi na otázku, jsi si jistej že řemen je napínán tlakem oleje? Napsal jsi jen nějakej nesmysl, nevím sice přesný důvod proč jsi ho napsal, ale přijde mi to jak zamlouvání mého dotazu.

Tak co čím je řemen napínanej ???

MilanT  
Milan
2014-11-05 12:25:52

Já se vám do toho nechci moc motat, protože tomu zdaleka nerozumím jako vy, ale moje malé poznatky mi říkají, že řemen je napínán mechanicky kladkou (navíc není potřeba řemen mazat a tak stačí na rozvody plastový kryt). A řetěz je napínín hydraulicky motorovým olejem, kdy píst tlačí na napínací lištu. navíc musí být řetěz mazán a tak musí být rozvody utemovány bytelnějším krytem než je tomu u řemenu. Tolik moje laické vědomosti. Jo ještě vím, že změnou toho přítlaku na řetěz lze regulovat časování ventilů. Neplácám blbosti?

2014-11-05 12:31:30

doctor:

Já jsem říkal "moderní motory" a zapomněl jsem v jakém jsem vláknu. Ty tvoje samurajské křápy, co předěláváš na vznášedla samozřejmě hydro kladku nemají, příteli.

P.S.

Když jsi se poprvé objevil na tomto fóru, působil jsi na mně jako namyšlený trouba, ale Kato, který se s tebou osobně setkal říkal, že jseš odborník, proto jsem svůj názor přehodnotil. Také jsem nedávno napsal, že "o Samuraji a Jimny víš úplně všechno, podobně jako "vojín Benjamin Buford 'Bubba' Blue" ví úplně všechno o krevetách".

Ale teď už mám pocit, že jseš hlavně ten namyšlený trouba, který nesnese ani to, jak píšeš, "když si ho někdo bere do huby"...

2014-11-05 12:50:08

milant:

Rozumíš tomu velmi dobře, lépe než kdejaký odborník .

2014-11-05 13:26:56

Pluk.:jóó přesně,mám hoblík z Obi .Na to moje hoblování bohatě stačí a drží pohromadě už roky.U něj jsem právě kroutil hlavou nad tím řemínkem vs. otáčky vs. kolik toho musí utáhnout.A že se u mě něco natahal.

Volnoběžku jsem měnil na Jimovi osobně.Odkráčela po cca 50 tis. km (od novoty!).A hydrulické napínáky řetězu jsou vymakané u fábii 1,2 .V servisech se je nemůžou vynachválit.Prý tam dělají hlavy - přeskočené rozvody jak na běžícím pásu.

Kdysi jsem měnil rozvodový řetěz na moto Honda XL600L a tam byl systém jednoduchý a účinný.Jakmile se napínák napnul o zub vpřed,tak ten samotný zub (opačně nakloněn) už ho zpět nikdy nepustil.

2014-11-05 13:40:34

plukovník: jojo sem namyslenej trouba co za 30 let praxe nevidel olejem ovladanej napinak remenu

a pokud mas pocit ze je tohle tema do ktereho prispivaj jen troubove tak te tu vitam

2014-11-05 13:45:59

stepe:

Zřejmě ty volnoběžky alternátorů odcházejí poměrně často, asi proto jsou alternátory do 100 ampérů lepší bez nich.

doctor:

30 let praxe, to je opravdu hodně. Tak dej hlavně pozor, abys na stará kolena o ten svůj veřtat nepřišel.

2014-11-05 15:28:25

1. hezky se tu jebete chlapáci

Ad plukovník , skutečně jste napsal : citace

"hiffson:

Ono s tím řemenem při startu je to trochu jinak. U většiny dnešních moderních motorů je totiž rozvodový řemen napínán tlakem motorového oleje. Napínák má sice určité mechanické předpětí, ale nemusí to vždy správně fungovat, takže potom hrozí, že řemen přeskočí přes zuby a písty v horní ...."

konec citace .....

, že u moderních motorů je rozvodový řemen napínán olejem ? To se i nechce věřit , bohužel je to tak .... prosím opravte se , nebo se nenavážejte do někoho ,kdo se vcelku zdvořile pokusil opravit To .... a tohle by mohl potvrdit i krevetový mág ...

2. rozvody jsou takový nebo makový, ale podstatné je, jak jsou dimenzovány a soudobá tendence levná výroba + šetření na vývoji i testování =problém ...

řemen údržbový ,řetěz tzv bezúdržbový - řemen má tu výhodu, že se o něm ví kolik má najet a být pravidelně vyměnen , a co se smí a nesmí=roztahovat auto s dobře dimenzovanejma rozvodama není problém roztáhnout i auto s řemenem ... ...řetěz je zdánlivě bezúdržbový , ale s úsporami autgomobilek už to není ten poctivej starej dobrej nesmrtelnej řetěz let 90tých , ale řetízek , co se vytahá ,je moc úzkej , nebo širokej , a hydraulický=olejový napínání v době odpojitelných olejových čerpadel a atd taky není to pravý ořechový ....už v 80-90 letech 911 přeskakoval-

tak ten řetěz u motorů porsche přeskakoval až o 2 zuby , o zub jeden je oprava do 2000,-USD motory s nájezdem 120-150.tis km 80tých let u modelů 911 , preventivní výměna nic levného, nevyměnit hlavy,písty někdy i klika ,když se" potkaly u Kolína" ....

moderní motory mají desmodrom , nejmodernější elektromagnetické ovládání časování a zdvihu ventilů bez rozvodů , bez vačky ....

Současný hit je u koncernu a nových motorů vačka vyrobená ,jedno kde , hlavně z trubky a vajíčko=vačka je nalisována/no, takže při ohřátém motoru v zátěži lis spoj nevydrží a vačka se protočí , 5 takových motorů stojí zatím v autech na jednom dvorku dealera a moc si s tím nevědí rady -koncern vw....

zlatý OHV , do 6ti tis otáček spolehlivý a výdrž v letech , o us osmiválcích nemluvě

hawk

2014-11-05 18:52:08

instr: Nu tedy, už jsem myslel, že se najde někdo, kdo napíše co chci napsat. Prosím Vás, diskutéři- politici, nebo poslanci... podívejte se na začátek této diskuse. Nebyl zde náhodou požadavek za jak dlouho se má měnit řemen (řetěz)!? Zatím mám zato, že jste jako ti poslanci, že když se jich zeptáte na "a" , tak dlouze budou odpovídat na "P" a ještě se hádat a urážet. Tak tedy nevím, já myslel, že zde je parta, která řeší nadhozenou problematiku Samuraie a Jimnyho a zatím jsem se dověděl o motorkách, nových autech a dalších sice možná zajímavostech, ale pro tazatele bezvýznamných. Tak a teď je to HOWG ode mne. Jinak hezký den a samíkům a jimníkům zdar

2014-11-05 19:00:48

milanko: na straně 26 jsem dosti jasně popsal kdy měnit to či ono, prosím než se do někoho obuješ, nečti jen poslední stranu, ale celek

2014-11-05 19:05:27

doctor: Ale jooo! Já jsem poukazoval, kam až se dostala diskuse od neviného dotazu, kdy měnit. A nezlob se, ale urážet by tady nikdo nikoho neměl. To fakt pod úroveň. Nyní nemyslím že ty by jsi někoho urážel. A taky kam se až dostala tato diskuse. Tak a už klidně hajej. Nebo ti řeknu nějakou pohádku na dobrou noc o totálně rozbitém samuraiovi a nebudeš z toho spát do rána.:)))

2014-11-05 19:42:53

A teď fakta:hádat se můžeme,ale bez posílání do pr...Je to přece jen Suz. fórum o autech (a věci kolem) ,takže řitní otvory a vagíny se probírají asi jinde.Doctora osobně neznám,ale párkrát jsem fakt potřeboval poradit a byl to on,kdo poradil-dobře.Mi osobně to nevadí,když se někdo chlubí svými zkušenostmi.Podstatné je,že mi ten člověk nakonec pomůže.

A nakonec dotaz : může mi někdo říct,proč automobilky nemají zájem vyrobit motor s doživotně bezúdržbovými rozvody (koly z kovu,plastu,silonu atd.) a nabízet je alespoň jako nadstandartní výbavu místo jiných kravin:cenzorů,snímačů,čidel,blikátek...?Že se vůbec ptám,že?

2014-11-05 20:18:10

stepe: rozvody kolama se dělávaly, jeden z nejlepších dieslů Daihatsu Rocky, kterej následně okopíroval Opel a do dnes ta koncepce jezdí, mělo to i Rumunské Aro a mnoho dalších. ale upustilo se od toho z mnoha důvodů, hrála roli váha která se odrážela v reakci na přidání plyn a naopak, vibrace, hluk a mnoho dalšího

Více na: http://www.suzukiclub.cz/...ace-o-jimnym-9828?kols=26

milanko: povídej přeháněj,

Já teď dodělal jednu komplet renovaci s přestavbou, prodloužený zdvih náprav, servo, kotouče vzadu, rozšířený, přizvedlý, měkčí péra a komplet vyvářka a mnoho mnoho dalšího

2014-11-06 05:44:42

stepe: Tak to máš taky pravdu. Já jsem potřeboval poradit- a patrně ještě budu potřebovat, neboť nejsem ani automechanik, ani všeuměl a taky mi poradil Doctor. Ale nejen on, takže si vážim každé porady, která mi pomůže při údržbě mého samíka. A ty otvory, jak jsi spomínal, tak ty fakt patří do jiného příspěvku. Jo a k tomu, proč se nevyrábí... Tak to mám kamaráda který pro Barum testoval pneumatiky. Prostě nějaké mu obuli, pak jedzil jako běžný občan a po určitých najetých km, podával informace. Jednou mi ukázal pneu, co měl na autě a říkal, že to jsou gumy, které by mohly vydržet přes celý život auta. Taky se nevyrábí. Nu co- jak říkám- to se mi nehodí, to mi neříkej. V tomto případě nevyráběj.

doctor: To na obrázku to je vono? Tak na to bych neměl. Jsi prostě machr a za to jednoho vošklivého dne přijdeš do Samuraiského nebe. Jo, jenom tak na okraj- kolik jsi do toho vrazil- pokud to není tajemství?

2014-11-06 08:53:55

milanko: tak vrážel do toho zákazník, kolik do toho vrazil asi říkat nebudu není to zrovna málo, ale při kvalitě práce která na tom je udělaná za 2/3 ceny co bych běžně účtoval musí být spokojený.

Snad ti bude stačit informace, že to ještě nedosáhlo poloviny ceny nového Samíka, ale to se na jaře změní neb se budou dávat uzávěrky, 1.6 motor a pár dalších drobností.

2014-11-06 10:10:48

doctor: No dobre, tak si uchovaj tajomstvo financií. Neboj, ja k tebe neprídem s prosíkom na prestavbu. Já mám svojho na jazdenie do lesa na drevo a si myslím, že k tomu je dobre vybavený, takže žiadne super de luxe úpravy. Prosto pracant. Ale keď toho vieš dosť, ba až moc, tak sa spýtam- naši kluci jazdia tiež terény, bažiny a pod. ale dávajú to na nejakú stránku ako video? Mám na jútub jednu stránku- no je ich tam viac, ale skoro všetko je z cudziny. Rád by som videl, ako riadia naši borci. Máš informácie? Ak áno, daj vedieť. Dík.

2014-11-06 11:29:11

milanko: hledej cokoliv na Youtube co se jmenuje MČR Offroad trial a offroadmaratony, pak se pochopitelně jezdí mnojo dalšího, např. Niva klub Česká Lípa pořádá pravidelně klání a mnoho dalších

A jinak u mně se neprosí, u mně se šustí

2014-11-09 11:17:39

Nazdar pánové, potřebuju radu - čeká mě výměna ložisek v předních nábojích u Jimnyho a jak jsem tak koukal, tak ty 4 šrouby z venku na rozdělání náboje jsou úplně uhnilý a nevím jak na to. Nebo se to musí sundat celý na svislákách, nebo jak to je ?

Děkuju za pomoc

2014-11-11 08:29:02

SPOTŘEBA BENZÍŇÁČEK

Dobrý den všem! Tak mě napadlo zeptat se na spotřebu...nikde jsem to tady ve foru ještě nenašel a nemyslím si že je to takové tabu

Já osobně jezdím couračky za 10litrů...je to hrůza, ale naštěstí si nemusím kupovat auto, abych koukal na spotřebu a Jimníka mám pro radost... se musím nějak uklidnit.

Nevím jestli to způsobují ty podhuštěný Goodridže 215ky na 1,5ATM, nebo zvednutí, nebo šnorchl, nebo vše dohromady, ale je to tak. V podstatě se vyrovnám spotřebou s obrovským našlápnutým LandCruiserem 78kou co má kamarád, a to je trochu nepoměr. Dokonce i Defík 90ka s novým motorem jede také za 10.

Díky předem za vaše názory zkušenosti a tipy.

Miki

2014-11-11 08:58:14

miki242: Ahoj! Já mám sice Samuraie, ale ten mi na couračky- les, asfalt dokáže vzít i 12 litrů. Pravda je, že v lese jej používám taky na přiblížení dřeva, takže jestli to taky tak děláš, tak se nediv. Zkus si zajet na asfaltu delší trasu a pak uvidíš. Jo a jestli se píše, že máš mít nafouklé gumy na 1,5, tak to tak dělej. Já to ze začátku zkusil nafoknout na 2,1 a pak jsem byl rád, že jsem auto udžel na vozovce. Nekutečně skákal. Až když jsem zjistil, že mají být na 1,6, tak se uklidnil. Ten šnorchl by tomu neměl vadit,pokud v něm nesídlí myši a není ucpaný. Jo a taky na spotřebu mají vlyv neměněné svíčky, filtr vzduchu a jestli jezdíš se stále zapnutýmpředkem, tak děláš špatně, jednak bys to mohl zničit a jednak určitě zvyšuješ spotřebu. A k mé spotřebě- když jsem zkoušel dlouhou trasu- cca250 km, tak jsem se vešel do předepsané spotřeby, 7,8l/100km,. A jak správně píšeš, je to o požitku z jízdy a radosti z toho, co to auto umí v terénu. Hodně pěkných chvil při jízdě.


Odpovědět

1 ......... 24  25  26  27  28 ......... 30