Fórum - Téma


Informace o JIMNYm


Fórum Jimny / Samurai III Informace o JIMNYm

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 30

2010-12-01 07:59:34

pro Ciza - dík, už jsem se stím popral minulý měsíc, mám stáhlý dílenský manuál v té anglině a vyměnil všechny náplně, co šly...akorát se při objednávání olejů divili, že se cpe, teď nevím jestli do diferáku nebo do převodovky API GL4, když do toho druhého lepší GL5... neřeším, vše, krom motoru, jsem vyměnil za plnou syntetiku a dokonce to i lépe řadí Hlavně z trojky na čtyřku, což bylo predevším v chladnějších ránech znát... Ještě jednou dík za info, svíčky těž vyměním, preventivně.

pro trajfl - dík za návod, s tou palubkou jsem se mordoval taky, ale měl strach že něco ulomím, navíc už mě nebaví pořád nahmatávat páčky poslepu a ohrožovat tak lidi v protisměru:.)) Máš model od roku 2001, takže trojúhelník ve středu palubky tak jak já, stačil ten velký horní plast jen vycvaknout, abych se dostal k té žárovce???

2010-12-01 16:35:32

jo vycvakneš celý rámeček,akorát nad budíkama jsou ještě 2 šroubky

2010-12-05 14:24:01

dneska jsem to sundal a můžu to zpátky namontovat, někde se mi při stěhování o povodních ztratila pinzeta kua Jinak dík, nešlo to nějak těžce, mám alespoň natrenováno

Oprava: už to mám - pinzeta v Tescu 21 korun, žárovka 1W 25 Ještě jednou dík.

2010-12-15 22:01:55

zrovna jsem to řešil chycený ložisko v setrvačníku, před tím to byl pro změnu blbej olej v převodovce

2010-12-15 22:10:42

nu debata je sice o podsvícení, ale setrvačník je taky zajímavej . A sTím olejem máš naprostou pravdu, je to hodně choulostivý na náplň

Ira
Víťa
2010-12-16 15:49:18

Já jen tak bokem,dneska jsem mazlíka posadil ve sněhu na bříško,dopředu ani dozadu to nešlo,na sedadle spolujezdce spílající maželka,prostě supr zážitek .Ještě že ssebou vozím lopatu.

2010-12-16 15:56:21

Horší by bylo, kdyby manželka vykřikla: "Nabourali nám mazlíka, tak dělej něco..."

2010-12-16 18:28:30

člověče, kde bydlíš? Já zatím u nás (ostravsko-karvinsko) toto nezažil, cesty nejsou zasypané víc jak z 15 cm, naše příjezdovka k domu se prohrnuje jednou denně, ale přesto se tu neobjeví víc jak 30 cm sněhu, což projedu bez problémů i s těmi matadory. Zkouším adrenalin podél řeky Odry, a ani tu není pořádná závěj, potřebuju to odzkoušet, co to dá, tak doufám, že neskončím v řece nebo nebudu prosit souseda ať mě vytáhne s L300 Dobrý je, jak do toho ženská alespoň nekecá a sedí, když se to tak stane, v autě

Ira
Víťa
2010-12-17 20:30:16

No,bydlím na dobříšsku ve Středoč.kraji,letos je to tu extrém a to naše údolí je hotovej Klondike.Letos prvně jezdím na Matadorech Izzarda.Plno lidí je zatracuje ,já jsem spokojenej,dokud to neposadím na břicho tak jedou i na uklouzaný silnici se s nima při troše opatrnosti dá,tak nevim,co proti nim mají .Rozhodně proti tomu,co jsem tam měl před tím,je to mnohem lepší

2010-12-18 12:23:12

Souhlas, letos je toho sněhu fakt dost a jak jsem očekával, koupě jimíka byla dobrá investice. Jak jsem popisoval výše, zatím jsem nikde nezapadl, i přes světlou výšku jen 19 cm se člověk prohrábne zatím všude, asi mi nesedly diferáky na led... Ale jak píšeš, může se stát všechno Jinak já jsem přešel taky na matadorky, nechal jsem se unést sousedem a netem a vzal na celé auto Matador MP91 Nordicca 4x4 SUV - v akci byl kus za 1.500,- Kč. Auto jsem dovezl na gumách Dean Wintercat XT a ty byly hrozně hlučné, navíc už jen s 50% vzorkem, obrousím je přes příští léto Když jsem se bavil s klukem, co jezdí s Pajerem, od Matadorů mě taky odrazoval, ale podle mé vlastní zkušenosti fakt spokojenost a navíc jsou opravdu málo hlučné. Trošku mám problém se zadním náhonem, krom Volva a Š120L je to moje první zadokolka a tak musím na plyn fakt s citem, hlavně v zatáčkách Na foru jsem navíc četl, že trvale zapnutí 4x4 u jimíka nedoporučují k vůli absenci mezinápravového difu, takže ho zapínám jen když vyjíždím od baráku přes jazyky a nebo při parkování do závějí Pak ho budu určo využívat na horách, až bude turisticko-lyžařská sezona Škoda, že to nedořešili, radši bych jezdi převážně 4X4 v této slotě, na silnicích by mi dalo fakt na jistotě....

Ira
Víťa
2010-12-18 18:13:41

Máš pravdu,s Jimíkem se musí na silnici opatrně,jeho jízdní vlastnosti nejsou valný,je to daný konsrukcí,rozvorem,je až moc citlivej na boční vítr.Je to auto hlavně do terénu,tam je moooc šikovnej. Spousta lidí si v něm už natlouklo,protože si právě tyhle věci neuvědomili.Mám ho 6let a jedinou krizovku jsem zažil,když jsem si ho vezl domů z Mariánskejch Lázní.Bylo to v lednu a dost drsně mi ukázal,co je to zadokolka.Rychle jsem se ho naučil respektovat a od tý doby jsme kámoši. Taky nejsem příznivcem trvalýho zapnutí 4x4,zapínám to podle potřeby a dost mě překvapily právě ty Izzardy,co na ujetým i neujetým sněhu zvládnou jen na zadokolku. Kdysi jsem v nějaký podobný diskuzi četl stížnost jednoho kolegy na tyhle gumy,že se na nich na sněhu málem zabil a tak je dal okamžitě pryč.Já si mysím,že sebelepší značková guma a 4x4 k tomu, není k ničemu při nerespektování stavu vozovky a jízdních vlastností vozidla.Jak stárnu,už bych taky radši viděl stálý 4x4.Vždycky jsem si myslel,že nová Grandka je jen takový SUV,ale pak mi stačilo vidět jen jedno video a změnil jsem názor.No ale nevím,jestli by mi tahala v tomhle sajrajtu z lesa dřevo jako Jimmy. Jo,letos to bylo teprve podruhý,za tu dobu co ho mám,co jsem ho vyhrabával lopatou.

2010-12-18 23:05:15

Máš pravdu, stačí jen respektovat fyziku a přírodní zákony a pak se člověk nemusí bát Já jsem čuměl taky na Grand Vitaru, když jsem vybíral tohle druhé autí do rodiny (první je octávka), ale Vitara už je to o třídu výš, vyšší spotřeba, provozní náklady atd. Když jsem čuměl, co koupit do práce (parkuji v městě, kde je místa málo), aby to něžralo i trávu kolem cesty, navíc v zimě přejelo půlmetrové závějě, co jsou u nás na poli (mnohokrát jsem se ráno prokopával lopatou a dorazil o hodku - dvě později), tak mi vyšel jako nejlepší volba tento auťák. Hondu HRV či CRV jsem hned vypustil, Niva je ortodox, kderý hnije i v suchu, všehny popisované mají moc velkou spotřebu a kdoví jaké náklady.... Jimík je nenáročný a vcelku jednoduchý a když se ho člověk naučí ovládat, vyhrabe se fakt všude. Navíc jsem si na jeho chování zvykl a na -12 ET discích nesedí v zatáčkách, alespoň na suchu až tak zle Jen ten komfort, ale to se dá u takového rozvoru, jak píšeš čekat... Možná příští rok koupím tlumiče KONI, mají stavitelnou tuhost, tak uvidíme... Moje jsou původní, tak nějak se to divně houpe.....Jsem pak zvědavý, co japonci časem vypustí jako jeho nástupce, zatím ty scifi fotky co jsou na netu vypadají dost nerealisticky S těmi pneu máš pravdu, je třeba si to odzkoušet sám, já taky nelituji, když je guma na zimu měkká a má dobré lamely, navíc řidič citlivou nohu, vyjede všude bez debat. Koukal jsem i na Vraníky, ale to už je velký extrém, na který prdím, navíc by byly určo hlučné. Jak píšeš na dřevo mi to taky stačí Ty máš na káře, jak jukám mlhovky, psal jsem tu dnes na foru, že bych chtěl dát do nárazníku místo záslepek (jsem bez mlhovek) světla pro denní svícení.... prosím tě, nezměřil bys jejich průměr a teba i zloušťku těch jejich okolích rámečků? Uvažuju, jestli objednat 70 mm nebo 90 mm průměr světel, tak nějak v tom zatím tápu a v té kose (nemám garáž, jen přístřešek) se bojím sundavat ty záslepky, ať mi něco nepraskne...

2010-12-18 23:23:39

Zdravím,s těma gumama je fakt,že bez slušnejch zimních je to o hubu,mam tam origoš celosezonní Nankangy a dost jsem se divil,jak to nesedí na sněhu ani na 4x4,ty univerzály stojej za prd pry všeobecně.Musím koupit zimní.Jinak si neumím představit jezdit v tomhle marastu na 2WD.Jak napadl sníh,přepnul jsem na 4WD a kromě občasnýho přepnutí na 4L do hlubokýho sněhu to vypnu až ten čurbes sleze.Po technický stránce tomu nerozumím,možná se něco vysype,ale moc tom něvěřím,po tom co jsem viděl a četl na netu.Rozhodně by to auto na to mělo být stavěný.

2010-12-19 09:30:18

Když jsem Jimíka kupoval, myslel jsem, že bude v pohodě stačit uniguma, celoroční, ale nejspíš právě proto, že je to zadokolka, musí mít kvalitní gumy s dobrým vzorkem na zimu, paradox, který mi praxe vysvětlila Pořád jsem si myslel, že na sněhu zapnu 4x4, na suchu zapnu a pojedu od sezony do sezony s jednou sadou... Nevadí, trošku se našetřilo a ušetřilo (dřevo z lesa na topení mi právě natahal Jimík, tak si nové obutí zaslouží ) Co se týče 2H nebo 4H, ono by se to mohlo používat podle mě na zasněžených štrekách permanentně, ovšem jsou místy úseky, kde je sníh ohrabaný až na asfalt a podle toho, co jsem se na foru dočetl to právě na suchém moc neporočují, právě k vůli absenci mezinápravového diferenciálu. Trošku jsem si to na suchém povrchu vyzkoušel na parkovišti se 4H i 4L a když jsem stál na místě a rozjížděl se s téměř plným rejdem, měl jsem hodně nedobrý pocit od kol, nevím jak to popsat, jako by se to auto chtělo zlomit do boku vejpůl a venkoví kola se nechtěly pořádně, resp. zlehka točit Na sněhu se asi netočí přední i zadní kola TÉMĚŘ obdobně k vůli mírného podklouznutí, tak to netrpí jak na suchém (můj názor, co jsem si udělal s těch diskusí) Jinak máš samozřejmě pravdu, diferáky jsou velké jak medicimbály, na matroši se nešetřilo a vzhledem k tomu, že to zvenčí vypadá podobně jak Samuraj (doufám, že to bude tak bytelné i uvnitř), tak se to nejspíše osvědčilo a spolehlivost ústrojí bude dostačující. Teda doufám Zatím jsem do Jimíka sice nastrkal nějaké ty penízky, ale dostal jsem na to pár peněz slevu při koupi. Zadní tlumič výfuku mě vyšel na 2.100, čepy a kosti vpředu 2.400, oleje a filtry nepočítám, to je běžný servis. Když je řeč o těch gumách, ty jsem, jak je psáno výše, kupoval dohromady za 6.000, sadu disků na zimu jsem musel taky koupit novou, protože jsem nechtěl ničit chromované a plecháče jsem v okolí nikde nesehnal. nakonec jsem našel na netu slušnou náhradu - Dotz Dakar a sada mě vyšla míň než pneu Teď ještě vyřešit ty poklesy otáček, denní svícení a doufám, že do Jimíka nebudu muset, krom náplní a filtrů nic kupovat Jelikož si chci tohle auto nějakou dobu nechat, musím na jaře ještě kompletně odstrojit a očistit a spodek + přední stěnu, odrezit případné chycené místa, stříknout základkou a spešl hmotou (dichtfix) na bázi plastizolu, protože co jsem viděl Jimíky, kvetou jedna báseň Škoda, že to nezinkují, jak káry od VW group...

Ira
Víťa
2010-12-19 10:48:34

Jopeeeno,joj,s tím denním svícením jsi ťal do živýho.Dal jsem si do vyhledávače:suzuki jimny denní svícení a rovnou na mě vyskočil obrázek Jimíka s kulatými světly v nárazníku.Je to na www.leddennisviceni.cz,typ DL-X 18 za 1050 peněz,samozhasínací při rozsvícení parkovaček,homologace a superjasný diody.Vnější průměr 90mm.Skočil jsem po nich jak slepice po flusu,jenže když mi přišly,tak mi připadá hloupý zbavovat se těch mlhovek i když je moc nepoužívám.Tak mi teď ležej v almaře a marně přemejšlím,kam s nima,v mřížce v nárazníku u tohohle stašího typu nesplním předepsaný umístění a když je někam vystrčím,mám strach,že je někde očešu.Blbý,co? Byl jsem Ti to změřit jak jsi chtěl,vnější rozměr rámečku je 11,3cm a vnitřní 8,6 je to ale bez záruky,anžto tam byla tma a zima .

Co se týče zapnuí 4x4 na holým asfaltu,sohlasím,při vytočení rejdu se tomu zdá o čertech a dřív nebo pozdějc něco určitě povolí.

Ad.gumy:mám právě ty univerzály,protože neustále smrdim korunou a nemůžu si dovoit 2 sady. A právě tyhle pro mě cenově dostupný univerzály mě teď,v těchhle podmínkách,dost mile překvapily

2010-12-19 12:25:59

Ira: Dík za změření, moc jsi mi pomohl, 90mm budou akorát....Teď to řešit asi nebudu, počasí nedovolí dělat venku a kamarádova garáž, kde si svépomocky opravujem auta, je v obležení totální havárie na hodně dlouho Koukám ale, že jsi uvažoval stejně jak já Dík za odkaz, nějak mě nenapadlo mě to zadat do prohlížeče, jsem tulo Ten typ, co jsi koupil je v pohodě, odzkoušel jsi i jak svítí? Mají to na těch stránkách focené za šera a zdá se mi, že je to osazený klasickými kulatými leddiodami, tak jestli to nebude svít za dne málo Když jsem si prohlížel detailně LED světla, tak tam dávají spíše takové, teď nevím jestli to správně popíšu, malé kostičky (koukal jsem na to u Audi řady Q) U těch světel jsou moduly jsou zabudovány navíc přímo v těch světlech, co jak se modul pokazí, musel by se vyměnit zřejmě celé světlo...Pal to čert. Když ty mlhovky nepoužíváš, tak bych je vyrušil, dám krk na to, že úspora +- 120W při jízdě bude znát na palivu... Teď Tě nelakuji, že bych pak od Tebe ty mlhovky koupil, to fakt ne, píšu to nezištně Ony jsou stejně zabudovány origo moc vysoko, takže to mlhovinu v mlze až tak neposvítí (vím jak mlhovky na octávce 1 - kdo tohle vymyslel tak vysoko...) a moc tedy nepomůžou, proto jsem i po zvážení ekonomické a technické stránky věci (natahování kabelů, přepínače atd.) zvolil radši světla pro denní svícení, montáž je jednoduchší... Škoda, že se to nedá ve Tvém případě (kdyby jsi chtěl mlhovky zachovat), vpasovat do mřížky v nárazáku, jenže jak víš, zákon říká že vzdálenost světel od bočního obrysu musí být max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm) a teď babo raď .....Koukal jsem na ten Tvůj typ gum a když je popisou jako universály, podle hustoty vzorku nevypadají, že se lehce zalepí sněhem, když navíc nebudou vyrobeny z trvdé gumy, udělají službu i v zimě. Jak píšeš, dvojí zahrabání za celou dobu jsou v klidu Co se týče financí mi ani nemluv, malý sedmiměsíční kluk, povodně, prašulí moc není, tak se koukám pořádně otáčet, ještě že tu máme dost padlého dřeva v okolí řeky i lesíku a ušetřím na otopu

Ira
Víťa
2010-12-19 17:57:00

Jopeeeno,na netu je těch světel hafo,ty pravý musí mít kromě označení homologace na skle ještě značku RL,pak jsou to světla pro denní svícení.Někteří prodejci nabízejí světla bez tý značky,ale to jsou jen poziční světla a s tím můžou bejt problémy.RL označujou diody s vyšší svítivostí pro denní svícení a fakt víc svítěj.Zajímavý je,že teď,co jsou ty mrazy,už jsem se setkal s tím,že pár lidem ty světla blbnou.Mlhovky tam nechám,když už tam jsou,nějak to vymyslím,ale řešit to budu,až bude teplo,jsem na tom podobně jako Ty.Tomu co píšeš o tý úspoře na palivu skálopevně věřím,ale dokud bude takováhle zima budu dělat tohle a ještě tohle ,možná pak tohle .

Co se týká těch gum,výrobce deklaruje samočistící schopnost,tak jsem na to zvědavej

2010-12-19 18:13:47

Máš pravdu, v téhle kose to neřešme a radši I když tolik času, co jsem teď proseděl u netu, jsem už tak pět let nedal Omarodil jsem, tak v teplíčku u čajíku s kalvádoskem kutím, co na Jimajzovi pořešit Jinak dík za info ohledně těch světel, příští roček na to vletím a jak budu rozebírat auto na nástřik spodku a dutin, tak se při jednom vrhnu na to denní svícení.... Ty máš tu káru 6 let, jestli dobře čtu, krom šaltrování, ofukování čelního skla, pokazilo se Ti na tom něco?

Ira
Víťa
2010-12-19 19:22:40

Když jsem ho kupoval,byl opravenej po bouračce v Belgii,to ofukování skla byl následek tý havárky,měnil jsem jednu kost,taky následek tý havárky,střík jsem dutiny,dával jsem pípák na rozsvícený světla a krom toho řazení,fakt na nic jinýho si nemůžu vzpomenout.On je to fakt nenáročnej nezmar a to ho,chudinku,nikterak nešetřím

2010-12-19 19:39:21

Ira:Zdar přidám se,cos měl s řazením?Nevím čím to může být ale těžko tam dostávám kvalty,nejhůř jde z 3 na 4.Tady nikoho s Jimikem neznám,takže nemůžu porovnat jak to jde u jiného autka


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 30