Fórum - Téma


Informace o JIMNYm


Fórum Jimny / Samurai III Informace o JIMNYm

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 30

2010-12-19 21:52:33

Jak tu pánové píšou,trochu se mu uleví výměnou převodového oleje,alespoň já jsem to poznal. Ještě k tomu 4wd s plnym rejdem-když jsem takhle poprve couval na asfaltu,tak to bylo,jak když jsem tam zapomněl zataženou ruční brzdu,taky jsem nechápal.Už jsem se naučil otáčet kola až v jízdě a při rozjezdu rovně to nedělá,ale přepínat na 2wd momentálně odmítám,až na jaře,snad to přežije.

Ira
Víťa
2010-12-20 14:50:39

Trajfle,než jsem koupilJimyho,měl jsem Hyundai Accent a tam šlo doslova řadit jedním prstem.Když jsem přesedlal na Jima,jedna z prvních věcí,kterých jsem si všiml,bylo sice přesný,ale nezvykle tuhý řazení.Ale musím říct,že se to týkalo všech kvaltů stejně.Ten problém,co jsem řešil letos,byl kapku jinej.V konzoli řazení se Bůh ví jak a proč užvejkala hlava jedinýho šroubu,ketrej tam je a pak tam při přejezdu nerovností různě poskakovala a když se dostala na správný místo,zablokovala všechny kvalty co se řaděj pákou směrem dopředu.Takže třeba na světlech skočila zelená a já neměl najednou jedničku. Nemohl jsem na to přijít,vždycky,když jsem to rozebral,se ta mrcha někam schovala Našel jsem ji až asi po dvou měsících,když už jsem měl nervy nadranc a chtěl jem dát auto někam do dílny.

2010-12-20 16:48:55

Jo ztuha to teda fakt jde,takze asi je to takhle"normální",ono teda i z 2 na 3 to nejde lehce,ale jak píšu-nejhorší je z 3 na 4,to s tim vzdycky kvedlam jak bych míchal guláš ,na jaře mám v plánu vyměnit náplně/teda kromě mot.oleje,ten jsem vyměnil hned po koupi autí/,mám ho necelé 2 měsíce,předtím jsem měl Punto a tam stacilo na šajtrpáku položit ukazováček a řadils

2010-12-20 16:57:17

Ira: Tak to jsi mě uklidnil, doufám, že se tomu méhu prckovi taky bude tak dařit, jak Tvému a pozlobí mě jen občas s nějakým hlavolamem Teď ho vlastně mám - dobíjení Musím si najít čásek a ještě to nechat proměřit na diagnostice (vyvrátit či potvrdit závadu v registru ŘJ), ať fakt vím, že se bude pak muset repasnout alťas nebo ne... Díval jsem se na regulátory a výjdou na Suzuki obecně 800-2400 Včera jse se jel podívat kolem řeky na kmeny, kolik jich zbylo od povodní, tak jsem testnul Jima, půlmetrové závěje zvládl, ale pak se podemnou prolomil led (pod ním kaluž jak čuně) a už jsem hledal zpátečku, protože bych stopro sedl na diferák, tam Ti bylo tak metr sfinstva hnusného a lopatu vojenskou mi kolega do Jima ještě nedodal Ještě někde musím sehnat tu plastovou vanu do kufru a na sedačky, nová výjde snad 5000, a to se mi nechce fakt pálit. Špalky si vždycky nařežu na 80 cm a hurá snimi dozadu...ale dávat tam furt pod ně pytle nebo slídy, ať nezaseru auto, se mi nechce. Navíc ještě pořád nemám tažné a vozík

Trajfl: Zkus vyměnit olej v převodovce - API GL4 nebo GL5 specifikace v našich podmínkách 75W90 (cca 1,4 litru) je to full syntetika a mě to teda fakt pomohlo, Před tím mi čtverka šla ztuha, jak při řazení nahoru, tak i dolů, Teď, hlavně v chladných ránech je to o poznání lepší, jak jsem už psal...Do dej redukce to samé, akorát tam vleze necelý litřík. Když už do toho půjdeš, vyměň olej i v diferácích, API GL5 80W90, předek 1,4 litru, zadek 1,5 litru. A máš na tři ročky klid Tedy alespoň já U Octávky měním co 60.000, tady se budu držet přísloví, co je víc namáháno, mělo by se víc opečovávat, takže to ve 40.000 vyleju ven. Ještě musím podotknout, že u Jima je na výpustných šroubech buď magnet nebo zmagnetizovaný kov, protože na tom byl nalepný hnusný sajrajt podobný kovové kaši a co z toho vyteklo nechci ani popisovat No, asi na to někdo předemnou fakt prděl...Ale zase na druhou stranu není tento kus nijak orezlý, za což bývalému majiteli dík

Ciza: přesně tak, otáčení na suchu z místa se 4H nebo 4L, jako by byla zatežená ručka, já nevěděl, jak to napsat Ručka ale na obou nápravách Když to tak divně na suchém dělá při otáčení, co to udělá, když se dostaneš do zatáčky se zapnutým 4H a bude tam štěrk? Na to nechci ani pomyslet No, neřešme, když je sněhu plná cesta, fičím na 4H taky, k tomu to je, jak je ale sněhu míň, nebo jen zřídka - převážně suché nebo mohré silnice, zpomalím a 4H z kola ven. Teď hlásí ledovku, to jsem zvědavý jak se stím Jim popere Ještě jsem na souvislém ledu nejel...

2011-01-03 09:46:29

Prosím, pánové a dámy, máte někdo povědomí, zda se mi do podběhů u Jimnyka vejde rozměr pneu 215/75/15? Průměr gumy je asi o 4 cm větší, tedy o 2 cm na poloměru, na šířce to dělá 1 cm, máte někdo vyzkoušeno, zda se nebude dotýkat kastle třeba v rejdu či při propérování? Děkuji za info předem.

2011-01-07 11:22:33

Já mám tenhle rozměr obutý a není zatím žádný problém,ale další gumy zvolím užší 205,195 - zbytečně velká plocha

2011-01-10 13:56:33

Z jakého důvodu tenhle rozměr? Podle mě těch 205, co tam patří, je až až.

2011-01-13 11:32:12

na Jimnym mám úplně nový vzorek o standardním rozměru 205/70 R-15 a neunavené pružiny. Když zatočím kolo v úplném rejdu je mezi kolem a podběhem (u prahu a na druhé streně u názazníku) opravdu jen malinká mezera, obávám se, že se to s vyšším profilem bez zvýšení podvozku při propružení nebo nalepení sajrajtu na vzorek může potkat..... Na víc bych chtěl vidět, co to časem udělá s řízením a vibracema do volantu, přece je to jen masa hmoty navíc a Jimny nevykazuje až tak bytelné řízení.

2011-01-16 18:52:09

Pánové, díky za pomoc, mám rozhodnuto, nejde mi o šířku pneu, jako spíš o výšku, mě ten centimetřík pomůže a do podběhu by se to vejít mělo. přijde tam rozměr 205/75/15, odkaz na stránku http://www.tirerack.com/t...rs&partnum=075SR5ROVATOWL. Doufám, že se mi ty gumy podaří dovézt , ještě nevím, co bude stát clo a doprava, je to až na příští sezonu, léto ještě dojezdím s originály. Tak ještě jednou dík za názory.

2011-01-23 16:37:53

Zdravím všechny, podle vašich rad se chystám promazat koule otočných čepů. Je lepší sundat gufero a namazat vevnitř, nebo se to má mazat jiným způsobem? Díky za radu.

2011-01-23 16:51:19

Ani náhodou woe To nedělej, zvláště jestli máš ovládání elektronické . Mazat jen z vnější strany

2011-01-23 17:26:02

OK, tak to už jsem udělal.

2011-01-26 15:53:11

SRDEČNĚ ZDRAVÍM ,

KDYŽ JSEM SI KOUPILA JIMA TAK V JEHO KNÍŽCE JE NAPSANO ASI NĚCO V TOM SMYSLU (čteno před 5 léty !: OPATRNĚ !! V ZATÁČKÁCH JE NESTABILNÍ . já dodávám , že zatáčky se v něm neřežou... dokonce jsem musela poradit jednomu pánovi , který za ,,boha " nemoh zařadit na horách 4x4 ,že MUSÍ VYROVNAT KOLA . TO TAK JE KDYŽ SI LIDI KOUPÍ JIPIKA A MYSLÍ SI ,, AUTO JAKO AUTO .. CO NA TOM BUDU STUDOVAT ??? OPAK JE PRAVDOU.

2011-01-26 19:44:53

A co by se stalo, kdyby to namazal i z vnitřní strany? Když to namažu teď z vnější strany a jezdím hodně ve sněhu, tak to můžu mazat 2x za den, hned se to smyje. Když bych to namazal po sundání gufera, zůstane to mazivo uvnitř a při zatočení kol se to vždycky promázne, nebo ne?

2011-01-26 19:52:23

Dělej jak myslíš, já jenom, že Ti může přestat fungovat zapínání 4WD, navíc vevnitř mazivo je, tak na co to zbytečně rozebírat

2011-01-28 06:58:21

ahoj všem majitelům a příznivcům tohodle super autíčka. Jestli můžu přijít taky se svými poznatky, tak.. ano, mohu potvrdit, že i můj cumlíček má tužší ale přesné řazení. Ale oproti mému předchozímu autu - žofka120, která ke konci svých slavných dní už téměř nebrzdila, pohoda jazz, ne-li luxus :). Co se týče pneu, mrzí mě, že na Jimnyho nejde ideálně napasovat 215 rozměr. Protože BF Goodrich se v našem 205 nedělá (fakt jako vypadaj skvěle). Takže na léto pořídíme Wranglery a uvidíme, jak to pohrneme v létě v blatisku :). Teď na zimu jsem dopřála autíčku Dunlop SJ6, mohu vřele doporučit, na sněhu sedí jak zadek na hrnec, jsem s nimi velice spokojená. Zatáčky neřežeme, to je fakt, předjížděj nás všelijaký auta... ale nás je málo a sme spešl a ať si to s náma zkusej rozdat v terénu :)))). Blátu zdar :)

2011-01-28 18:11:36

Ira
Víťa
2011-01-29 16:16:43

Ahoj bublinko,jestli si vzpomínáš,napodzim jsme si kvůli gumám také trochu psali a musím se přiznat,že z ekonomických důvodů jsem pořídil ty mnoha lidmi zatracované univerzály MATADOR IZZARDA a musím říct,že jsem spokojenej .Co bude na blátě,z toho strach nemám,když si vzpomenu,co jsem měl obuté před tím a JIMMY jel jako tank,tahal vozejk se dřevem a uvíznutý auta k tomu.

Ahoj všichni,máte někdo zaručenej recept,jak se zbavit toho odpornýho,mastnýho povlaku na vnitřní straně čelniho skla? Iron ani drahej,koupenej,značkovej prostředek moc nepomáhaj.

2011-02-07 20:22:54

Kromě toho mastného povlaku to neustále namrzá při mrazu zevnitř.U jiného auta se mě to ještě nestalo.Proč tam ta námraza vzniká?Víte to někdo a co s tím dělat?

Taky se mě zdá, že mě vloni topilo topení daleko víc.Jak se dá zjistit intenzita topení?Nebo kde hledat pravděpodobnou závadu(nejčastější)?

Ira
Víťa
2011-02-08 09:53:41

No,vidím to tak:podle návodu na tomto foru na stránce 4a5 rozebrat palubku,k tomu vymontovat přístrojovku a malinkejma,tenkejma ručičkama se dostat na potrubí ofuků.Jestli jezdíš hodně po lese,může tam bejt jehličí,listí a podobnej neřád .


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 30