Fórum - Téma


Jak na dobíjení akumulátorové baterie


Fórum SX4 I Jak na dobíjení akumulátorové baterie

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2012-07-31 08:55:38

Potřeboval bych, po dlouhém neježdění, dobít akumulátorovou baterii. Nabíječku mám, ale nevím, jak je to s možností odpojení kabelů od +pólu baterie, u některých aut se tím zablokují různé systémy (počítač, rádio, atd.). Nevíte někdo, jak je to u SX4? Díky.

2012-07-31 18:39:01

Nabíjel jsem autobaterii mimo vozidlo, nebyl zásadní problém, po znovupřipojení baterie jsem pouze musel znovu nastavit stanice v předvolbě u autoradia, hodiny na palubním počítači a opakovaným zamknutím a odemknutím "srovnat" centrální zamykání, protože jsem po vyjmutí autobaterie zamykal auto ručně "klapkami" na dveřích a klíčem. Ujeté km na palubním počítači zůstaly. Dále vše funguje bez problémů.

2012-08-03 21:08:25

Tak jsem se s dotazem obrátil na oficiální zastoupení Suzuki v ČR a baterie se při dobíjení od kabeláže odpojovat nemusí. Tím se vše výrazně zjednodušuje.

2015-12-16 09:39:20

Dobíjení baterie ve vozidle .. Ahoj ,

může mi někdo poradit, jesli je možné dobíjet baterii ve vozidle, bez odpojení od elektroinstalace / pulsnim proudem 3A/.

Dekuji

2015-12-16 09:45:51

pepa51: http://www.suzukiclub.cz/...umulatorove-baterie-24848

Taky ho nabíjím v autě. Samozřejmě při dodržení všech bezpečnostních pravidel (větrání, kvalitní nabíječka.....)

MilanT  
Milan
2015-12-16 10:19:47

winnehand: Díky za odkaz Sloučeno.

2015-12-16 10:26:04

winnehand: Děkuji za potvrzení - myslel jsem si to.

2015-12-19 00:03:12

pepa51: Ako tu už kolegovia napisali určite ano - len prečo 3 A = je lepšie aj ked zdlhavejšie dobijať aku tejto kapacity tak cca 1 A - aku Ti to vrati

2015-12-19 06:38:07

jarinisko:

Řeč byla ale o pulsním dobíjení, nikoliv o udržovacím nabíjení.

2015-12-19 13:17:08

plukovník: Tak potom sorry ja som stara škola a poznam len normalne nabijanie akumulatora pokial bol vybity , normal nabijačka + a - pripojiť a nastaviť prud - teda A mpere.

No a na 3 A sa da tak narychlo ale z hladiska kvality dobitia AKU je určite lepšie menšim prudom cca 1 A a dlhšiu dobu - taka bola moja prax 16 rokov a fungovalo to teda tie A na AKU k osobakom.

Pulznym nabijanim dobijam baterky do foto či roznych ovladačov , to sa už použiva aj na automobilove AKU ?

2015-12-19 16:31:56

jarinisko:

No jistě, například pulsní vysokofrekvenční nabíječky s vícestupňovou plně automatickou charakteristikou nabíjení IUoUp, bez napěťových špiček, švédské firmy CTEK, kterou disponuji např. já a MilanT.

Je nová doba, staré proudové nabíječky s jednou diodou a stabilizací proudu žárovkou, nebo kondenzátorové typy jsou na smetišti dějin.

2015-12-19 16:59:22

plukovník: Velmi pekne dakujem za vyčerpavajucu odpoved je fakt že už 20 rokov sa živim inač ako autami čo je už poznať nova doba nove trendy ale pokrok a inovaciu technologii nelze zastaviť.

MilanT  
Milan
2015-12-19 18:09:36

plukovník: Pravdu díš.

Tyhle nabíječky kombinují všechny nabíjecí charakteristiky (proudová, napěťová, výkonová a pulzní) podle stavu akumulátoru a tak v daný moment použijí nejoptimálnější nabíjecí charakteristiku pro daný stav akumulátoru (podle rúzných stupňů vybití).

Pokud si půjdete koupit pulzní nabíječku, tak se nespoléhejte na doporučení prodavače, který vám klidně vnutí nabíječku s pulzním (spínaným) zdrojem. To je ale úplně něco jiného, tak bacha na to. Pulzní zdroj mají dneska všechny malé a lehké nabíječky, které nemají klasický těžký a velký transformátor jako lineární zdroje.

Nechci se pouštět na tenký led a rozvíjet tady nějaký teorie o nabíjení takovém nebo makovém. Nejsilnější v kramflecích tady bude asi Jarda Hill (ostatním se omlouvám a nechci jim křivdit).

Pulzní nabíjení podle mě neškodí elektronice aut. K pulzní nabíječce je totiž paralelně připojen akumulátor a ten ty pulzy odfiltruje. Pokud je tedy v jednom momentě hodnota pulzu na nabíječce 0 (nula) voltů, tak na baterii je stále její napětí (v tomto okamžiku napětí naprázdno). Ty nejsofistikovanější nabíječky právě využívají tohoto napětí aku naprázdno, aby si během tohoto nulového pulzu změřily napětí aku a tak měly zpětnou vazbu pro další nabíjení. Problém by mohl být jedině v hodnotě napětí, které bývá u pulzních nabíječek 15,8 V. Netuším, jaké napětí má vydržet elektronika auta, ale určitě to bude víc jak těch 16 V. Napětí alternátoru bývá 14,4 - 14,7 v a tak diference necelých dvou voltů mi připadá jako opravdu tenká hranice mezi životem a smrtí. Ale třeba se ve všem pletu a někdo mě plácne přes ruku.

Doporučuju používat kvalitní nabíječku, do auta si pořídit voltmetr a sledovat stav dobíjení, starat se o akumulátor...Někdo je ochotný vydat velký prachy za různý placeba a zbytečnosti, ale nabíječku si koupí made in P.R.C. v potravinovém marketu. Takže nejdřív číst, studovat, přemýšlet a pak kupovat. Každého věc. Hezký svátky.

2015-12-19 18:35:25

...v Lidlu nabíječku rozhodně nekupovat

A to ani v akci !!

Kardiostimulátor si v akci zřejmě také rozumný člověk nekoupí...

...Hezké svátky, zvláště Tobě Joan

2015-12-19 19:05:34

milant: Aha njn toto je vyčerpavajuca odpoved aj ked - do auta si pořídit voltmetr a sledovat stav dobíjen ... tak dnes jednotlive članky neodmeraš tak akurat celý aku... napetie, ale ak je niekde chyba tak čo - ktorý članok? = no dnes jednoduché kupiš nový AKU ... už sa jednoducho neopravuju... a starať sa o AKU ano hlavne čistota dotiahnute svorky ale inač dnes už to nie je o dolievani a .. ect.

MilanT  
Milan
2015-12-19 20:32:48

jarinisko:

Ty bys chtěl propichovat asfalt zkušebními hroty a zátěžovým voltmetrem zjišťovat stav jednotlivých článků, sám si měřit hustotu elektrolytu, dolévat destilku nebo dokonce nechat baterii repasovat? To ti výrobci akumulátorů nedovolí, protože to by přišli o plno kšeftů.

Jak píšeš, dneska je to maximálně o čistotě, přechodových odporech...Ale plno řidičů kašle i na tohle a to už nepíšu nic o stavu ukostřovacích kabelů, oxidace kontaktů a konektorů a všechny tyhle přechové odpory zbytečně zatěžují baterii a odebírají její výkon. No a tím voltmetrem mám kontrolu nejen baterie, ale hlavně funce alternátoru a regulátoru.

2015-12-19 22:51:41

"pulzní nabíječku" mám asi 15 let

Je to CZ výrobek, myslím, že někde od Kroměříže

Jak šla dolů cena baterií, tak šla bohužel dolů i životnost a kvalita

Horní napětí, při kterém ta moje nabíječka vypíná je 14,4 V

2015-12-19 23:07:56

milant:f Presne si to vystihol dakujem za info dnes su AKU uplne inde ako cca pred 15 rokmi... čas nezastavíš.....

2015-12-19 23:14:41

Bohužel ty dnešní baterie jsou právě méně kvalitní než baterie před 10-15 lety

Když si vemu baterii z motorky

Ta betarie půl roku jezdí a půl roku leží doma (a to ležení ji dokáže zabít ikdyž je udržovaná)

Ty staré baterie měly běžně životnost 10-12 let

Dnešní má životnost 3-4 roky

A to se budeme bavit o Yuase, která byla etalonem

Bohužel dnes Yuasa není nic extra a v řadě případů nevydržela ani 2 roky a šla na reklamaci v záruce

Dnes je baterie spotřební zboží

2015-12-19 23:39:56

petrat: Z mojho phľadu mas uplnu pravdu ....


Odpovědět

1  2  3