Fórum - Téma


Jak se bránit "nedobrzdičům"?


Fórum Tuning a úpravy Jak se bránit "nedobrzdičům"?


Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  473 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.


1  2  3

Joan  
Jana
2015-03-08 18:27:25

Zdravím přátelé,

v pátek mi skončila neschopenka, autí už mám týden ze servisu skvostně opravené zpátky, ale, ehm, dvakrát se za volant nehrnu .

Může za to podvědomý strach, že třeba nemám do konce života vyčerpáno setkání s nějakým "šikulou", který za mnou zase nedodrží brzdnou vzádlenost. Když za sebou vidím někoho, kdo se příliš řítí, letí mi srdce až do krku, a to není dobré.

Existuje třeba nějaká nálepka dozadu na auto na připomenutí závodníkům za mnou, že by měli před sebou nechat větší mezeru? Asi nejvíc by mi vyhovovalo, kdybych čudlíkem v autě mohla zezadu vysunutou nějakou varovnou ruku v boxerské rukavici nebo paroží, ale asi bych neprošla přes STK.

Nebo jak ve zpětném zrcátku včas poznat, že ten za mnou fakt nestihne zastavit a tudíž bych měla NĚCO (ale co??) udělat? Co mi prosím poradíte ?

MilanT  
Milan
2015-03-08 18:58:51

Jano, pokud řidič za tebou nevidí tvoje auto, tak neuvidí ani kmitající boxerskou rukavici nebo paroží dvanácteráka.

Bohužel není technicky možné zkontrolovat na dálku řidiče za tebou, jestli neusnul, nedostal infarkt, nepíše SMS, nekouká na navigaci, nevytekla mu brzdová kapalina, nehledá na zem spadlou cigaretu...

Chápu tvůj strach, pár nezaviněných (a jednu zaviněnou) bouraček jsem prožil a tak vím, o čem píšeš. Technický stav ostatních aut a ne/odpovědné chování ostatních řidičů neovlivníš. A tak pokud nemáš kam preventivně uhnout, zapni varovky a zapři se o volant a doufej, že ten za tebou to dobrzdí.

Neboj, máš čerstvý zážitek, který se časem otupí a navíc - už máš vybráno.

EDIT: Bohužel, tvůj problém je na prvních dvou místech důvodů nejvyššího počtu dopravních nehod - nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem a nevěnování se řízení vozidla - http://www.autorevue.cz/p...jcastejsi-pricinou-nehody

Joan  
Jana
2015-03-08 19:33:34

milant: Děkuji Ti Milane, máš pravdu, čas to nejspíš otupí. A zapnout varovná světla není špatný nápad, dík!! Ne vždy to ale pomůže: jela jsem někde u Děčína a najednou vidím dost vyfrézovaný kus silnice (značku buď někdo ukrad nebo byla příliš vpředu, takže jsem si to nespojila). Párkrát rychle za sebou jsem sešlápla brzdový pedál na upozornění řidiče za mnou. Jak myslíš, že zareagoval?! No dupnul na to a bleskově mě předjel . Byla to samozřejmě Audina a upřímně mě mrzelo, že hluboké frézování nebylo i v tom druhém směru...

Nebo: máme zahradu v zahrádkářské kolonii a vede tam nenápadná odbočka ze čtyřproudé silnice (2 + 2 pruhy), kde je 60ka. Mám zde ve zvyku zapnout pravý blinkr o pět vteřin dřív než na normální křižovatce. Dodnes v uších slyším skřípění brzd auta řidiče za mnou, kterého ani moje nápadné snížení rychlosti a včasný blinkr neprobraly z letargie, přestože mu nic nebránilo přejet do vedlejšího pruhu.

Tak z takovýchle lidí mám teď strach, a sama jsem taky o poznání pozornější.

MilanT  
Milan
2015-03-08 20:16:27

joan: Značka Audi patří k nejčastěji bouraným značkám. Každé třetí - http://www.novinky.cz/eko...w-ukazala-statistika.html Buď v tom jezdí prasata, nebo ta auta mají velký počet technických závad, které vedou k těm nehodám. Jiné vysvětlení nemám. Nejhorší je, když zastavíš před přechodem a vůl v Audi tě začne předjíždět, protože on jede zachránit svět místo Jamese Bonda. Pak ho dojedeš u hospody, kam si šel koupit cigára.

Taky jsem ostražitý, když se kolem mě motá Audi, Mercedes, Superb, BMW. Navíc u těchto aut se snižují náklady na výrobu a tak už do nich nedávají ani blinkry.

Dneska musíš myslet za druhé, raději uhýbat lepičům a rychlíkům, předvídat a už vůbec se nespoléhat na to, že na hlavní silnici a na zelenou máš přednost a můžeš klíďobrďo jet.

Včera jsme si s manželkou udělali autem výlet Praha - Jindřichův Hradec - Kutná Hora - Praha. Na žádnýho vola jsme nenarazili, silnice prázdný, prostě neuvěřitelná pohoda. Navigace mě navedla před Táborem na dálnici (už bylo pozdě se jí vyhnout) a protože nemám dálniční známku, musel jsem na první pumpě koupit 10denní a tak jsem si užil 10 km dálnice za 310 korun. A to se vyplatí.

Joan  
Jana
2015-03-08 21:45:58

milant: No jak tak čtu, máš ouplně totožné zkušenosti s inkriminovanými značkami jako já . Taky to tipuju na poruchový element mezi volantem a sedačkou. A možná mají páčky k blinkrům u rezervy v kufru, aby se příliš neopotřebovaly?

Vida, další důvod, proč se navigaci vyhýbat . I když taky se mi už stalo, že jsem koukajíc po cedulích u Kroměříže nabrala na dálnici směr omylem na Ostravu, místo na Brno

Ještě mě napadla jiná věc: mám ještě jednu kameru do auta plus vhodný držák k ní, už jsem ji nestihla namontit na zadní sklo... Teď to ale udělám. Zjistím si u právníka přesné podmínky použití, ale mám dojem, že nesmí být rozpoznatelný obličej řidiče v autě za mnou. Mně postačí zaznamenat vzdálenost jeho SPZ od mého kufru. Jsou dvě možnosti instalace:

1) skrýt kameru třeba do čumáčku nějakého medvídka na zadním platu = aby kamera nebyla rozpoznatelná

2) dát ji naopak velmi viditelně, ale stejně rozpoznatelně sklopit její čočku šikmo dolů

Kamera může potenciálního "pachatele" buď upozornit, aby si dával majzla, anebo naopak ho může rozzuřit (typicky majitele oněch profláknutých značek, řekla bych).

Jak to vidíte vy?

Hill  
Jaroslav
2015-03-09 06:08:41

joan: no, u nás není soukromá kamera v autě nijak řešená ani zákonem, ani dosud nevydal žádný soud rozhodnutí o přípustnosti jejích použití nebo použití záznamu z ní. Její umístění v autě může být i viditelné, voz si s sebou, co chceš, pokud to nezakrývá výhled nebo ostrou hranou neohrožuje posádku vozidla v případě nehody.

V několika případech tím záznamem šlo operovat u policie a pár jich po znesnadnění identifikace natočeného objektu se dokonce odvážili pustit v televizi.

Jsme jedna z posledních zemí, kde policie není apriori pokládána za třetí osobu, které není dovoleno záznam ze soukromé kamery ukázat, pokud na něm lze identifikovat osobu nebo registrační značku, v okolních zemích už, úsilím úřadů pro ochranu osobních údajů, jsou bezohlední řidiči a jiní lumpové chránění lépe. Někde nesmíš záznam ukázat ani policii, jinde o tom, zda to smí policie vidět, musí rozhodnout soud. Zveřejnění na internetu nebo v televizi, pokud je čitelný obličej nebo registračka, je žalovatelné u nás a trestné zejména v Rakousku a Německu.

Že takových, kdo nemají blinkry v základu, denně potkávám dost, už začínám pokládat za normální a předpokládám to (taky tak trochu podle značky a taky podle toho, jestli auto vypadá jako normální partner a kámoš řidiče, nebo jako fetiš). Naštěstí většina ostatních blinkry v základu má a používá je.

MilanT  
Milan
2015-03-09 07:10:31

joan: Jarda to napsal přesně a není k tomu co dodat. Snažil jsem se prokousat stránkami Úřadu pro ochranu osobních údajů, ale vzdal jsem to. Jak píše Jarda, nic není jednoznačné a i ve vysvětlujících komentářích je to samé "ale".

Z venku viditelná zadní kamera jako preventivní opatření proti nedobrzdičům nemá význam. Úmyslně do tebe snad nikdo nevrazí a ta kamera (nebo upozornění na ní) přiláká jen chmatáky.

Osobně zadní kameru mám. Zvenčí není prakticky vidět (i bílé logo kamery jsem přelepil) a mám jí namířenou co nejvíc dolů. Takže vidím svůj zadní stěrač a asi 2 metry za auto. Používám to jako couvací kameru a monitorování nákladu na vleku. SX4 má zadní okno dost vysoko a ve zpětných zrcátkách vlek vůbec nevidím.

Jinak ještě k té navigaci. Nebyla to její chyba, ale moje. Nenastavil jsme si funkci "vyhýbat se placeným úsekům".

MilanT  
Milan
2015-04-02 17:34:18

Tak před necelým měsícem (8.3.) jsem v tomto tématu psal, že Audi patří k nejčastěji bouraným značkám aut.

No a dnes kolem poledne zastavím na Průmyslové ulici v Praze na červenou a pár sekund nato se ozve rána a něco mě vrhlo dopředu.

Blonďatá madam v Audi A6 prostě nedobrzdila a rozplácla se mi o závěsné zařízení. Jak mě ten náraz opřel do sedadla, tak něco ruplo v opěradle a sedadlo od té doby strašně vrže. A to mi konzoli sedačky měnili před 2 měsíci v rámci záruky. Doufám, že škody nebudou větší - třeba něco na zadní části podvozku. Madam nevěděla jestli a kde má povinné ručení a taky neměla zelenou kartu. To, že neměla vestu a výstražný trojúhelník, snad nemusím ani psát. jak můžou takovýhle slepice vůbec vjíždět na silnici? Takže jsem volal policii, dostala tisíc korun pokuty a já mám starosti s pojišťovnou a servisem. Naštěstí smluvním servisem mojí pojišťovny je Suzuki Emil Frey (kde jsem auto před rokem kupoval) a tak snad vše bude bez větších problémů. Ale nasere to.

Joan  
Jana
2015-04-02 18:39:47

milant: No teda, Milane, když to čtu, tak jsem si na ten "můj" náraz úplně živě vzpomněla... To závěsné zařízení je totéž, co tažné? V tom případě Ti nejspíš hodně pomohlo a paní v audince vymete něco z peněženky na výměnu přinejmenším výztuh vepředu. Aspoň tak to bylo u mě. Nárazníky máš všechny OK? Je to naštěstí menší auto než náklaďák,ale přesto Ti vůbec nepřeju to lítání, které Tě nemine, minimálně cesta do servisu

K té zelené kartě: samozřejmě jsem pov. ručení měla včas zaplacené, ale nějak jsem zapomněla si novou zelenou kartu strčit k dokladům u auta a přibalila jsem ji až to ráno onen osudný den, kdy mě naklepal ten náklaďák... Že by ten nahoře věděl, co se stane a připomněl mi to, abych nebyla v ještě větším maléru?

Milane, moc Ti držím palce, ať máš co nejmíň starostí a pojišťovna ať se necuká

MilanT  
Milan
2015-04-02 19:05:34

joan: Jo, závěsný je to samý co tažný nebo-li koule. Mám profesionální deformaci z práce (lokomotivy a tak ).

Nárazník je netknutý, opřela se jen o tu kouli. Ale zdá se mi nějak blíž k nárazníku. Koukal jsem k rezervě na jeho uchycení a tam není vidět žádná deformace. Tak uvidí v servisu. Naštěstí to nebyl tak velký náraz a madam mě tak nehodila na auto přede mnou.

Pojišťovna se cukat nebude. Sami mi vyhledali smluvní servis (Suzuki Frey) a doporučili mi, ať servisu podepíšu plnou moc na převod peněz od pojišťovny. Takže převezmu opravené auto a peníze si vyřídí servis s pojišťovnou.

Díky za účast. Je to možná drobnýťukanec, ale u rok starého auto to naštve.

RoKa  
Roman
2015-04-02 19:18:29

ahoj Milane, to tedy na...re. Přeju ať to není nic vážnějšího než to závěsné...

Joan  
Jana
2015-04-02 19:21:25

milant: No tak aspoň že tak! Já bych upřesnila: to naštve i u starého auta, které máš RÁD.

MilanT  
Milan
2015-04-02 19:33:26

roka: Romane díky.

Jano jasně, blbě jsem to napsal. Člověk si auto hejčká ať je starý jak chce a naštve každý škrábanec. Natož bouračka, jakou jsi měla ty.

Hill  
Jaroslav
2015-04-02 22:06:13

milant: přesně znám Tvé pocity. Mému Swiftovi byly tři měsíce, když na něj nacouval malý doktor, který se ani nekochal, protože ze svého velkého auta neviděl ven.

A přeju Ti, abys nečekal na opravu sedm neděl, jako já. Ona ji pak Dekra eviduje jednou s datem od pojišťovny, podruhé s datem převzetí po opravě, tedy pokud to servis nahlásí...

MilanT  
Milan
2015-04-03 08:25:32

Takže SX4 jede v úterý po velikonocích do servisu v Butovicích a pojišťovna zapůjčí náhradní auto.

Joan  
Jana
2015-04-03 08:33:27

milant: Koukám, že to máš dost podobné: já o auto dočasně přišla 19. prosince, takže těsně před vánočními svátky a na Vánoce jsme cestovali půjčeným Swiftem (nové verze). No není nad vlastní auto...

Pak dej vědět, co všechno Ti ta bloncka audinou požvejkala

MilanT  
Milan
2015-04-07 12:05:38

Auto jsem dnes předal do servisu Emil Frey ve Stodůlkách.

Včera jsem vyzkoušel připojit vlek, ale žehlička vleku škrtá o nárazník. Takže koule tažného zařízení se dostala asi o 1-2 cm blíž k nárazníku. Doufám, že bude hnuté jen tažné zařízení...Opěradlo řidiče vrže při sebemenším pohybu jak starý otoman.

Jsem ale spokojen s přístupem a komunikací jak se servisem, tak i s pojišťovnou. Už jsem tam měl přistavenu novou Škodu Octavii III. kombi 1,6 TDi (najeto 650 km). A měl jsem čas si prolézt novou Vitaru.

O dojmech z Škody Octavie a Vitary se tady nebudu rozepisovat. Shrnu to jednou větou - už abych měl svojí SX4 opravenou To hovoří za vše.

2015-04-07 17:17:37

milant: Zrovna ta vitara mě zajímá. I když to patří do jiného tématu. Ale viděl jsem "test" na autosalonu Prima a pochopil jsem, že nástupce Grand Vitary se nekoná (???). Takže v Evropě se "vlajkovou lodí" automobilky stává S-Cross. Snad to nebude tak horké, ale i na netu se psalo o tom, že Grand už prostě nebude. Ale pořád se mi tomu nechce věřit.

MilanT  
Milan
2015-04-07 21:15:47

pivlis: Pokud hledáš mezinápravový diferenciál s uzávěrkou, redukci nebo šestiválcový benzinový motor, tak u nové Vitary najdeš "vylepšenou" SX4 s trochu větším kufrem, jednoduchými A sloupky, hranatým čumákem, menší schránkou před spolujezdcem, menšími vnějšími zpětnými zrcátky, zadními světly v pátých dveřích...Takže pokud hledáš efektní malé SUV ve 14 barevných kombinací bez rezervního kola (i když dno kufru je vylisováno pro rezervní kolo), tak jsi na správné adrese. Překvapily mě hodně měkké plasty spodní střední části obou nárazníků. Opřeš to o svodidla a nic se nestane, plasty se poslušně vrátí zpět. Podle mě je dost neprakticky umístěno zadní světlo do mlhy. Stejně přiblble to má Peugeot 206. Nejen že ho zakryje tažné zařízení, ale taky může lehce přijít k úhoně i když je dost utopené. Navíc ho vlek zakryje a tak máš v mlze jen světlo na vleku. Což se u SX4 stát nemohlo.

Jinak předváděné auto nebylo vůbec připraveno a třeba seřízení zámků dveří bylo tristní. Připadal jsem si jako blbec, když jsem všechny dveře zavíral napětkrát. Oproti SX4 jsem se v tom cítil stísněně, ale to bylo zřejmě díky černému interieru (včetně sedaček) oproti šedému v SX4. Ale jo, je to pohledný auto a zvyknul bych si na něj. I když láska na první pohled a posez jako SX4 to není. Pár detailů (páčky, přepínače) jsou stejné jako u SX4 a tak by ten přechod nebyl tak hrozný.

No a o Octávii III raději nebudu psát. V tom autě se necítím jako doma, je to neosobní auto s plno hranama a chromovanejma pičičundičkama...Líná, dlouhá, naftová lemra a rozhodně bych za něj 600 tisíc nedal.

Omlouvám se za OT.

Joan  
Jana
2015-04-08 00:38:19

milant: Milane, ani nevíš, jak Ti rozumím ! Já když dostala jako náhradní auto novou verzi Swifta, tak označní "líná lemra" se mi dralo na jazyk v prvním kopečku (a všech dalších), kde to se svým Swištěm během chvilky vytáhnu na 80ku (povolenou) a velmi ráda jsem ho po trochu víc než týdnu sama od sebe vrátila. A myslím si, že bych si nezvykla.

Údajně mi to připadalo líné proto, že je snad o čtyři metráky těžší než starý typ. Bytelnější je možná kvůli bezpečnosti osádky, ale pocitově při jízdě a vůbec je to pro mě opravdu někde jinde

Tak ať máš svou sexynku brzy zpátky doma

P.S.: Dneska ráno jsem šla do práce těsně kolem bouračky, kterou zřejmě způsobil mladý řidič třídveřového asi Oplíku, taky patrně nedobržděním na světlech. VW podobný oktávkám měl zadek na první pohled netknutý, jen zadní kola kousek za hraniční čárou, to malé auto potenciálního viníka mělo pomuchlaný čumák a světla viditelně více, i chladič něco vyčůral. Tak ta bytelnost ten VW možná zachránila...


Odpovědět

1  2  3