Fórum - Téma


Jak se bránit "nedobrzdičům"?


Fórum Tuning a úpravy Jak se bránit "nedobrzdičům"?


Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  476 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.


1  2  3

MilanT  
Milan
2015-04-09 09:58:42

joan: "VW podobný oktávkám" myslíš VW Pasat?

Co se týká VW, tak můj syn dopadl před 2 roky s VW Golf IV hodně špatně na totálku. Madam za ním taky nedobrzdila, protože měla v krvi 2,7 promile. Měla starý Daewoo Lanos a kdyby jí nevytekl chladič, tak odjela po svých. To syn dopadl hůř. Podívala se mu hluboko do kufru a tím nárazem odešla elektronika a už ani nenastartoval. Fotku přikládám.

Jinak co se týká mojí sexyny, tak jsem včera odpoledne zavolal do servisu. Prý je prohnuté tažné zařízení a tak dávají nové. Autu se vůbec nic na zadku šasí nestalo a já blahořečím Suzuki za to, jak robusně SX4 vymysleli a vyrobili.

Takže to je vlastně jedna z odpovědí na otázku tohoto tématu - jak se bránit nedobrzdičům? U SX4 je to rozhodně pevné, neodnímatelné tažné zařízení.

MilanT  
Milan
2015-04-10 19:49:29

Tak sexyna je od dnešního poledne doma

V servisu byla necelé 4 dny a ani nelituji, že jsem si náhradní auto moc neužil. Člověk se jenom bojí, aby to někde neškrábnul, protože spoluúčast je slušná.

Takže jsem měl opravdu prohnuté (zkroucené) tažné zařízení a mezera mezi koulí a nárazníkem se zmenšila z 5,5 cm na 3 cm. Šasi auta netknuto. Dále mi vyměnili zadní plast podjetí (spojler zadního nárazníku), který taky doznal úhony. Vrzající opěradlo řidiče bylo opraveno, protože při nárazu došlo k přeskočení ozubeného kola kloubu nastavení opěradla. Takže byly promazány a dotaženy panty opěradla a vrzání je pryč.

Mile mě překvapilo, že auto bylo komplet umyto včetně podběhů a interiéru a byly ošetřeny pneumatiky. Takže přístup a rychlost řešení a komunikace jak se servisem Emil Frey, tak i s Českou pojišťovnou byly na jedničku s hvězdičkou.

2015-04-11 07:38:27

milant:

Jen tak pro zajímavost,

kolik tam mají tu spoluúčast při poškození toho zapůjčeného náhradního vozidla,

a na jakou částku byla vystavena faktura za opravu pro pojišťovnu?

MilanT  
Milan
2015-04-11 10:13:30

Denní pronájem náhradního vozidla (Škoda Octavia kombi) pro klienty ČP je 296,-Kč včetně DPH. V této ceně je zahrnuto zákonné pojištění + havarijní pojištění s omezenou odpovědností - spoluúčast 10 % (minimálně 10.000.- Kč). Auto ti předají s plnou nádrží a s plnou nádrží ho musíš vrátit.

Co se týká faktury od servisu, tak práce 3.168,-, spojler zadního nárazníku 3.542,-, tažné zařízení 6.637,-, drobný a spotřební materiál 305,-. Takže sečteno s DPH celkem 16.519,-Kč.

Když už tady reaguji, tak pro zajímavost přidám fotky jak hluboko byla zaražena koule tažného. Takže fotka po nehodě a potom nového tažného po výměně.

2015-04-11 12:30:54

milant:

Ještě k tomu náhradnímu vozidlu,

je s podivem, kolik lidí si myslí, že náhradní vozidlo = benefit naprosto zadarmo, k libovolnému použití.

No možná u některé pojišťovny ano, nebo je to nenápadně zakomponováno do ceny za opravu...

MilanT  
Milan
2015-04-11 12:44:29

plukovník: Náhradní auto jsem potřeboval, ale servis momentálně žádné neměl. Tak jsem oslovil pojišťovnu a ta mi auto zajistila u firmy Czechocar. Protože jsem byl poškozený bez jakékoli viny, tak pronájem auta platí pojišťovna z povinného ručení viníka. Takže platíš jen pohonné hmoty. Velkým plus bylo to, že já i viník jsme pojištěni u stejné pojišťovny a tak šlo vše jak po drátkách. Ale netuším, jak by to bylo v případě náhradního auta od servisu. O tom by mohla poreferovat Jana, která má taky čerstvý zážitek..

RoKa  
Roman
2015-04-11 13:08:36

milant: Milane, když se dívám na foto tažného, tak to musela být celkem pecka, když do tebe bouchla. Je OK, že to odneslo "jen" to tažné a že máš auto v pořádku.

2015-04-11 13:15:41

milant:

Jana určitě poreferuje.

Mně osobně u všech těch zapůjčených vozidel spíše irituje ta spoluúčast v připadë poškození, kdy škrábanec od nezjištěného vandala může přijít na těch deset tisíc.

2015-04-11 13:18:39

roka:

Ona to nemusí být ani velká pecka.

Stačí krátká tvrdá rána a potom se zdeformuje všechno co není z gumy.

MilanT  
Milan
2015-04-11 15:54:15

roka: Podle záznamu mojí zadní kamery ta dáma vůbec nebrzdila ale taky nejela pod plynem. Prostě jsem zastavil na červenou jako páté auto od semaforu a ona pravděpodobně vyřadila a pak není dost jasné co dělala a proč se nekoukala před sebe. Takže jsem stál asi 2 sekundy a náraz. Ani mi před tím nebyla nalepená na zadku. Byla z toho nárazu tak překvapená, že ani nezareagovala a náraz do mého zabržděného auta jí odrazil zpět. Takže rozhodně neměla nohu na brzdě.

Výhodá toho tažného zařízení je v tom, že je chycené do šasí jen na koncích a ne ještě uprostřed, jako u jiných aut. Takže metrový jekl uchycený na koncích dostal ránu doprostřed a ohnul se. Jinak šlupka to byla slušná. Audi A6 quattro kombi 3,0 TDI váží skoro 2 tuny. Naštěstí měla tak tuhý přední nárazník, že se jí ta koule nedostala hlouběji a nepodívala se mi do kufru.

plukovník: O škrábanci za 10 tisíc se mi zdálo poslední 3 noci. Hlavně jsem musel pořád myslet na to, že to nemá světlou výšku jako SX4 a že nelze zajíždět až k obrubníkům.

Joan  
Jana
2015-04-12 22:17:32

Zdravím,

teprve dnes pozdě odpoledne jsem se vrátila z Prahy, kde jsem od pátku do neděle byla u spolužačky, která mě u sebe ochotně "upelešila", tak až teď jsem měla čas juknout na fórum.

Předně blahopřeji Ti Milane k brzkému opravení Tvého čtyřkolového dítka a hlavně, že to nedopadlo hůř! Píšeš, že narazila do Tvého zabržděného auta. To já jsem tehdy stála na brzdě jen zlehýnka, protože jsem už prakticky stála a silnice byla na rovince. Možná, kdybych na brzdě stála silou, tak mě ten náklaďák neodhodí na Peugeota přede mnou (takže předek auta náraz nekoupí), ale o to víc se mi vloupá do kufru, takže zadek by možná už nešel opravit vůbec, co já vím?

Hned na druhý den, tj. 20.12.2014 mi Canocar půjčil (spíše lehce vnutil) náhradního Swifta a vracela jsem ho 29.12. a za tuto dobu zapůjčení si ČP naúčtovala 5844 Kč, Swiftík měl na tachometru necelých 16 tisíc kiláků.

Jinak ČP pořád neráčila reagovat na dopis právníka požadujícího doplatek za opravu, už to bude za pár dní měsíc. Takže za sebe dávám České pojišťovně pětku podtrženou

2015-04-12 22:30:07

joan:

A kolik si naúčtoval ten právník?

Joan  
Jana
2015-04-12 23:11:56

plukovník: Hm, to netuším a ani vědět nejspíš nebudu, platí to za mě DASka

MilanT  
Milan
2015-06-16 11:08:30

Až se zase v Evropském parlamentu budou nudit a nařídí automobilkám montovat tohle kurvítko, tak auto za vámi (bez tohoto vynálezu zkázy) do vás narazí i když bude dostatečně daleko. Co to je zase za kravinu?

Jako to bude fungovat na děravých silnicích, na dlažbě? Co s tím krámem po zabrždění - odříznout hadici nebo volat odtah?

http://auto.idnes.cz/brzd...50615_135509_automoto_fdv

MilanT  
Milan
2015-06-25 09:04:44

Tak nejenom že budeme při brždění odhazovat podtlakové desky, které nás přicucnou k silnici, ale taky budeme doplňovat pískovače jako u lokomotivy - http://www.novinky.cz/dom...i-aut-na-ledu-podsyp.html Zruší se pak zimní pneumatiky, které nejsou uzpůsobeny pro jízdu na teplém, vysušeném písku? Určitě tam bude muset domyslet ten vysoušeč, protože v zimě ten písek s vlhkostí zmrne v jednu kouli a nic se sypat nebude. Tak to já si počkám až ostatní řidiči posypou silnici místo cestářů (kteří nebudou mít co žrát ) a pak vyrazím.

To budeme mít za chvíli místo silnic pískové pláže a budeme ufukovat gumy, abysme se nezahrabali. Ale on zase někdo vymyslí nějaký výsuvný drapáky...Proč se lidi nechtějí naučit řídit auto bezpečně, včas brzdit (respektive předvídat, protože dobrý řidič brzdy prakticky nepotřebuje), chovat se slušně a ohleduplně, vážit si života svého i ostatních?

Za chvíli někdo objeví Ameriku a před každým autem poběží někdo s červeným praporkem.

2015-06-25 10:20:18

milant:

Možné je všechno...

Já jsem ale např. zvědav, kdy nějakého dobráka ze "zákonodárné komise" napadne uzákonit, že zimní pneumatiky lze používat pouze v zimě.

Znám totiž čím dál více lidí, kteří jezdí na zimácích celoročně, protože je nebaví srát se s neustálým přezouváním. Hlavně majitelé více vozidel.

P.S.

..proč se lidi nechtějí naučit řídit auto bezpečně... (bez všech těch příkras)

MilanT  
Milan
2015-06-25 10:23:17

plukovník: Zrovna minulý týden jsem se ptal svého syna, když jsem mu oblejzal auto, kdy přezuje na letní. Odpověděl mi, že není čas a že jsou dobrý i v létě. Sice mu prý stoupla spotřeba o litr, ale zase to prý líp sedí na kruhových objezdech.

2015-06-25 11:05:17

milant:

Litr sem, litr tam...

Docela mně iritují ty plošně zaváděné stop-start systémy

Nesnesu, aby mi vypadla klimatizace ani na chvilku, tak nevypínám motor ani při půlhodinovém stání v zácpě. Motor je od toho aby běžel, a běžel spolehlivě

Kdo chce šetřit, ať chodí pěšky.

A není to vůbec špatné...

MilanT  
Milan
2016-06-30 08:17:25

Taky řešení jak se bránit nedobrzdičům

2016-06-30 22:45:47

Antény parkovacího asistenta.


Odpovědět

1  2  3