Fórum - Téma


Jak to je s palivem E85 aneb debilizace společnosti pokračuje


Fórum O článcích Jak to je s palivem E85 aneb debilizace společnosti pokračuje



Diskuze o článku

Jak to je s palivem E85 aneb debilizace společnosti pokračuje

Poděkování autor: Jiří Čech Děkujeme Jirko za tento úžasný článek. Věřím, že díky němu si mnoho lidí ušetří spoustu zbytečných trápení se svými vozidly. Motto „mládí je krásné, ale hloupé a bez peněz…“ Bludy o použití E85 v současných automobilech, o ekonomičnosti provozu, ekologii atd. mne vedly k tomu, abych zase cosi stvořil a dal ve známost… K nadměrné šetřivosti vede mladé nedostatečný příjem...


1  2

2015-09-20 19:43:20

Přesně tak, s éčkem nejde ušetřit nic a ještě toto palivo nejde použít pro země kde jsou teploty pod bodem mrazu

MilanT  
Milan
2016-02-11 17:29:56

Při dnešních cenách paliv, kdy je někde E85 dražší než N95 a při spotřebě vyšší o cca2 litry - na to snad nikdo už nejezdí, ne? Ale třeba se pletu.

Tak se přiznejte, kdo si jde tvrdě za svým?

MilanT  
Milan
2016-02-17 09:11:12

To opravdu už nikdo netankujete E85?

2016-02-17 10:23:31

milant:

Těžko můžeš po někom chtít, aby se přiznal k své vlastní debilizaci

2016-02-17 10:46:29

u nás už zmizel ze stojanu

MilanT  
Milan
2016-02-17 11:19:41

petrat:

Ani se nedivím. V Praze je snad už jen 5 čerpaček a ve Stř. Čechách 7.

No a třeba v Mirošovicích chtějí momentálně za E85 26,90 korun. Nekup to, když nejlevnější N95 stojí 24,50

plukovnik: Já se nechci nikomu posmívat, jen to zajímá mojí motoristickou duši. Byli tady borci a borkyně co psali, že je to "ekonomicky zajímavé a ekologicky vynikající.

Tak jen jestli nezměnili názor na ekonomii a ekologii a stojí si za svým nebo začali paradoxně utrácet míň za normální benál a s chutí ničí naší modrozelenou planetu.

2016-02-17 11:41:35

milant:

Ono tady těch borců a borkyň asi zas tak moc nebylo. Co si vzpomínám, tak jeden tady kvitoval něco o tom jak je to "dobré" palivo a pak tady bylo slyšet ještě nějaké neurčité výkřiky o fantastickém počtu oktanů nad hranicí 100.

Teď už zbývá jenom aby na smetiště dějin odešel LPG jako pohonná hmota a plnil nadále svojí prapůvodní roli pro topné účely, případně jako surovina pro syntetickou výrobu (např. olejů)

2016-02-17 12:26:48

No, ono srovnávat E85 a LPG moc nejde. Ethanol se vyrábí - všeobecně řečeno - z "biomasy", kdežto LPG je jedním z vedlejších produktů zpracování ropy. S jistou mírou tolerance se dá tvrdit: klesá cena ropy = klesá cena benzinu = klesá cena LPG. Čili to, co se stalo s E85 a N95 nemůže LPG potkat (nechme stranou možné zásahy vlády s výší SPD atd.).

Osobně jednoznačně tvrdím, že nejlepším palivem pro motor osobního vozu je benzín - jak pro uživatele, tak pro motor. Přesto tankuju LPG (proč?), motivací je samozřejmě cena a možná trochu rebelství nenechat se odírat státem, protože jediné správné slova současného stavu jsou: sprostá zlodějna.

No a s naftou na mě už vůbec nechoďte, ta patří do traktoru a postupně do propadliště dějin. Těžké stroje, náklaďáky a autobusy budou za 15 let všechny na CNG a tak je to správně.

Snad se to nezvrhne do hodnocení (ne)vhodnosti LPG/CNG jako motorového paliva, protože o tom už bylo napsáno dost a každá strana si mele furt to svoje...

MilanT  
Milan
2016-02-17 12:39:27

moraquian:

Tak určitě se to nezvrhne, protože tohle je debata k článku o E85.

No a k tomu rebelství vůči odírání státem - pokud bych já chtěl rebelovat vůči odírání a tzv. s tím vyjebat, tak bych si musel vpálit kulku do hlavy. A stát by už ode mě neviděl ani korunu.

daniel  
Daniel Matteoni
2016-02-17 12:43:42

milant: Kromě DPH z rakve, z pohřbu, z poplatků za pozůstalostní řízení a daně z převodu nemovitostí, pokud nějaké vlastníš + Určitě jsem na něco zapomněl

2016-02-17 13:45:51

moraquian:

Jen malá technická:

pro tvoji informaci, při zpracování ropy neexistuje žádný vedlejší produkt, stejně jako např. neexistuje žádný vedlejší produkt při zpracování krále zvířat (což je pro mě prase ),

při rafinaci ropy se využívají všechny složky, přičemž ta první nejlehčí plynná frakce, jsou propan, butan a metan, následují ty lehčí uhlovodíky jako je panenský benzín, petrolej, následovaný naftou, dále lehké a těžké oleje a nakonec destilační asfaltový zbytek.

Všechny tyto složky se dále upravují a chemickými pochody z nich lze vyrobit téměř všechno z "umělé hmoty" co je kolem nás.Při zpracování surové ropy nepřijde nazmar vůbec nic

A kupříkladu právě ty obdivované syntetické oleje mají na začátku své výroby právě tu plynnou uhlovodíkovou složku, které ty říkáš vedlejší produkt. Kdyby jsi neplýtval propanbutanem, mohli my by jsme mít více kvalitního syntetického oleje a nejenom to.

Na druhou stranu etylalkohol se vyrábí téměř výhradně s potravinových plodin, jako jsou brambory kukuřice, nebo cukrová řepa, přičemž půlka světa nemá co žrát.

O tom, že by se vyráběl zrovna z biomasy nic nevím, ale nikdo nemůže vědět všechno

P.S.

Vedle nesmyslu, že propan-butan je pouze vedlejší (odpadní ) produkt při zpracování ropy, jsem už také slyšel moudro, že podobně je to s benzínem.

2016-02-17 14:21:48

Nenapsal jsem odpadní, napsal jsem vedlejší = cílem procesu je jiný produkt.

Ropa se skutečně spotřebuje "i s chlupama", problém je v tom, že poměr jednotlivých produktů je jiný, než by si lidstvo přálo... třeba asfalt že...

2016-02-17 15:22:44

moraquian:

"(odpadní )"

to jsem napsal já, a právě s tím smajlíkem, jen jako takovou citaci, protože jsem to párkrát slyšel od různých mudrlantů.

odpadní nejsou ani chlupy z toho prasete, a na poměru jednotlivých složek tak dalece nezáleží. Když nejsou kotletky, můžeme žrát chleba se sádlem.

MilanT  
Milan
2016-02-17 19:54:44

daniel: Jóóó, to už si bude stát vyjebávat s pozůstalými, protožei na smrti člověka se musí vydělat a patřčně pozůstalé zdanit, zpoplatnit...

Ale to už jsem dost mimo téma.

2016-02-18 10:37:28

Skutečně "odpadním" produktem byl benzín v dobách, kdy se ropa těžila primárně za účelem výroby petroleje na svícení a ostatní sekundární frakce nebyly moc žádoucí - z pohledu tehdejší doby byly špatně využitelné = odpadní a tudíž laciné. Toto byl jeden z hlavních důvodů, proč byl vynalezen a následně s velkým úspěchem používán spalovací motor

2016-02-18 11:02:38

certik:

Těžko říci, co kdo začal a co bylo dřív.

Zda Nicolaus August Otto, Carl Friedrich Benz, nebo benzín.

Stejně jako nevíme, jestli dříve bylo vejce, nebo slepice.

Jinak, zdravím tě Čerte. Dlouho jsem tě tady neviděl.

2016-02-18 11:21:51

plukovník: Taky zdravím - budu se muset trochu polepšit - v každém případě dnes příjmy ze zdanění benzínu a nafty zachraňují nejeden státní rozpočet

2016-02-18 11:34:11

certik:

Alespoň víme na čem jsme.

Dnes je barel ropy za 20 $ a kdyby byl zadarmo, tak by se cena benzínu příliš nezměnila.

2016-02-18 11:48:42

plukovník: Ta cena ropy je tak nízká proto, aby se Rusku nevyplatilo investovat do těžby v severních mořích, kde se našly zásoby ropy srovnatelné se zásobami v Perském zálivu. Reálná cena benzínu "bez daně" je dnes pod 10 Kč.

2016-02-18 11:57:40

certik:

To je sice hezké, ale daň tam být musí, a pořádná. Jinak by stát neměl kde brát a nemohl by kupříkladu zaplatit výkupné 150 mega za nějaká dvě unesená strašidla...


Odpovědět

1  2