Fórum - Téma


jaké gumy na zimu?????


Fórum Grand Vitara III jaké gumy na zimu?????

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2

2013-12-07 17:55:59

Ahojte všichni... Chtěl bych se optat jestli mi tu někdo může poradit jaké gumy na zimu. Mám na autě 225/70R16 M+S a už jsem se těšil jak napadne sníh a pořádně ozkouším Vitaru na sněhu a ouva. Dneska jsem si zajezdil konečně na sněhu a lítal jsem jak hadr na holi. Při brždění jak kdybych vůbec nesešlápl pedál a Vitara jede dál. Nevim...snad je to pneumatika, ve středu jedu na servis, tak se optám ještě tam. Ale kdyby někdo poradil?? Dík moc.

2013-12-07 19:18:49

Hlavně nee zimní Cooper, stěžoval si na ně soused s foresterem -nevěřil jsem-koupil jsem levně nové -od začátku hrůza,teda prvomontáž celoročních bridgestonů na novém voze GV byla horší,ale to se dá očekávat, po pár =2letech Cooper desén nesjetý ,ale tvrdý ,jak šutr,nezaberou,nebrzdí kloužou esp a protiprokluz jen brzd spotřebovává destičky,kéž by to šlo vypnout jako u subaru ...Chce to nějaký měkký silica mechovky bridgestone blizzak dmv-1, lm-80, 32, nokiany hakkapelita R2 suv, WRsuv,yokohamy ,BFgoodrich winterslalomy...barumky sibir,matadory , neb dražší continentaly-

jedu současně vredesteiny Xtrem a dobrý ale jiný rozměr...

na staré Vitaře mám pneu Vraník ecotramp M+S a dnešní horská sněhová nadílka neprotaženo 20cm nového sněhu v pohodě na ujetém sněhu na silnici-vedou brzdí a rozlet je v poho .... , dělá i slušné čistě silica zimáky nutno najít ... ale rozměr netuším, určitě je nově má soused na impreze a dobrý...

2013-12-08 08:34:03

instr: Díky za info, už jsem koukal na tvá doporučení a asi půjdu do BFgoorich winter slalom. Akorát ta cena cca 11tis za sadu...celkem ranec, ale snad to za to ježdění bude stát a něco vydrží. Každopádně ještě jednou dík.

2013-12-08 10:54:01

leo105: 225/70 OR16 M+S ti v plném rejdu nikde nechytaly nebo nedřely ?

2013-12-08 12:48:21

leo105:

11 tisíc za sadu zimních pneumatik, to je opravdu "celkem ranec", ale to je tím, že máš terénní automobil za více jak půl mega.

Kdybys měl jenom Swifta Sport, nebo obyčejný crossover SX4, tak bys za sadu zimních pneu Continental ContiWinterContact TS810 zaplatil pouhých 9 500,-

2013-12-08 13:09:03

BFGoodrich Winter slalom, slušná guma, hlavně dobrá firma,která leta umí gumy na offroady, ....

Jinak Continental , Pirelli , Michelin na GV za sadu 16-17tis ,a vydrží stejně max ty 3 sezony+4tou dojet jaro a zahodit....

vrátím se ještě ke Yokohama Geolandar AT G012 v 17" s pochvalou ,perfektní AT nehlučná na dálnici dobrá na mokré trávě /na ryby/ ,pravda dražší pneu, ale letos jsem na ní odjel tak 200km na sněhu a určitě lepší než"pravé" zimní Cooper...

pravda zimáky mám v profilu 65/16 ,ale myslím ,že ta 70ka se do podběhu vejde, aniž by dřela, po obvodu už může být větší ,asi někdo v tabulce dohledá, ale co, pak je auto "rychlejší a to nám přeci nevadí ....

2013-12-09 10:25:12

Já jednoznačně doporučuji zimní Yokohamy W.drive - ze všech značek zatím nejlepší - tichá na asfaltu a na sněhu výborná, Ta Yokohama AT - S neboli G 012 je dobrá univerzální pneu - výborná do terénu, ale v zimním období se dá dle mých zkušeností využít jen okrajově - třeba listopad nebo březen

2013-12-09 10:50:19

......nnn ... naprostý souhlas, Yoko geolandar AT G 012 je na All Teren jaro,leto podzim, sníh jen okrajově-psal jsem to spíš ,jako zajímavost,že je na sněhu překvapivě lepší ,než pravý "zimní" zimák od cooperů .... takže skutečně ,pravý zimák to není,- lamely sice jsou, i jemné ,ale směs je tvrdá,žádná silica ,takže v místech s trvalou sněhovou vrstvou na silnici ,nebo označením zimní výbava by byl problém určitě / v nížině s minimem sněhu by asi stačila /, tedy např v rakousku ap. musí mít pneu vločku aby byla uznána za zimní , M+S = tedy označení pneu" Mud and Snow" nestačí , ....

jinak Yokohamy určitě dobrá volba

2013-12-10 15:15:46

instr:

"V Rakousku musí mít pneu vločku, aby byla uznána za zimní , M+S = tedy označení pneu" Mud and Snow" nestačí...."

Kde jsi slyšel takovou pitomost, snad v nějaké hospodě v Horních Rakousích ?

2013-12-11 10:15:45

Vločka je piktogram, který označuje, že pneumatika má indikátor opotřebení pro zimní použití - 4 mm. Z logiky vyplývá, že se vždy jedná o zimní pneumatiku Pokud pneumatika tento indikátor nemá, za zimní se považuje každá pneumatika označená M+S nebo podobně a současně hlouka vzorku musí mít zase minimálně ty 4 mm. Jednoduše si to musíš sám přeměřit - nestačí kontrola pohledem.

2013-12-11 10:25:55

certik:

Popsal jsi to naprosto přesně.

2013-12-11 11:20:19

certik Mon Colonel :

ne vše je jen bílé ,ne vše je jen černé ,pánové ,život přináší různá překvapení, rakouské mocnářství je povyšuje na zážitek ....

Vzhledem k tomu, že jsem v Rakousku leta žil a učil= pracoval i do té hospůdky došel , niko-li však Ober Oesterreich,- ... sděluji, že to co s plukovníkem píšete není až tak úplně jistojistá pravda, možná odsud z tepla čech ...Za Bridgestone 694 AT -M+S jsem svých 35,-Eu zaplatil hned 1.rok platnosti - tehdy rok jeté na suzuki vitara ,abychom nebyli úplně OT , a diskutovat s chytrým rakouským odborníkem=policistou, mělo smysl, asi jako házet hrách na zeď,....

und wenn Sie der Meinung sind, dass ich deutsche Sprache nicht kenne,/ schlechte schrifftliche sprachkenntnisse kann ich besteatigen / ..- da sind Sie an falsche Seite, ....Besser gesagt "genosse"einzweidrei" Polizei hat gefragt wo schnee Flocke an der Gumiseitenwand -Pneu ist ? keine Schneeflocke, keine Wintergummmi, ER nochmal er hat polizei Schulung dazu absolviert , und was wichtiger ist , ER HAT RECHT ,noch was dazu ?

Ono to záleží na rak. policii,např české auto při drobné nehodě v Kaprunu ve městě s domácím autem bez zavinění a,byť malé škody , policie po prvním 11. zaškrtne zimní pneu na českém autě NE... a basta hned je vinen někdo jiný ,že máte M+S si můžete jít vysvětlovat Fraci Josefovi na Bahnhof ,nemáte vločku .... a pojišťovna se toho chytí a nemusí plnit ...

ani poprvé ani naposledy ... A stává se to většinou právě okolo 28 října velká česká návštěvnost ,kdy odjezd je 1.11.a později, přitom většina ještě nemá přezuto na zimu a spoléhají na M+S ,

Citace:

I když ve většině případů evropské státy přímo nenařizují povinné používání zimních pneumatik celoplošně, mohou se řidiči často setkat s postupem pojišťovny, která jim odmítne plné krytí škody. Často i policie může rozhodnout, že nehoda byla zapříčiněna právě nepoužitím zimních pneumatik,i přes označení M+S, jak se často stává v rakousku našim turistům převážně při použití 4x4 vozidel .

další citace:

Letní s M+S na bočnici......

„Chybějící standardy vedou k tomu, že už jsou na trhu ryze letní pneumatiky s označením M+S,“ varuje Eppel před možnými následky pro bezpečnost jízdy takto vybaveného automobilu. Špatné na tom je to, že se přinejmenším v Rakousku takovéto produkty v rámci zákona, který požaduje pouze symbol M+S a hloubku vzorku více než čtyři milimetry, počítají za zimní pneumatiky. Ve srovnání s Německem by se sice dalo argumentovat, že jsou zde předepsány „vhodné pneumatiky“, ale zda musí spotřebitel také rozeznat/vědět, že letní profil označený symbolem M+S nenabízí dostačující zimní jízdní vlastnosti, a tím pádem nepředstavuje vhodné obutí vozidla v chladném ročním období, je už jiná otázka.

Další citace:

Ani v Rakousku, ani na mezinárodní úrovni neexistují totiž dostatečně přesně definované standardy, pro co může být označení M+S použito. Podle mezinárodní směrnice ECE jsou pneumatiky M+S takové, u kterých jsou profil běhounu a struktura „koncipovány tak, že zaručují především v břečce a na čerstvém nebo tajícím sněhu lepší jízdní vlastnosti než běžné pneumatiky“. K této dosti neurčité charakteristice směrnice ECE sice ještě dodává, že se profil běhounu pneumatiky M+S obecně „vyznačuje většími profilovými drážkami a/nebo vzory“, které jsou od sebe odděleny „většími meziprostory, než je tomu u běžných pneumatik“. Ale ani to nedělá v celé věci jasno, a ostatně proto také ÖAMTC kritizuje, že tím nejsou ani přesně definovány vlastnosti, které musí mít pneumatika M+S, ani takové, které by charakterizovaly „běžnou pneumatiku“.

Jak to tedy je? Aby demonstroval, jaké následky může mít fakt, že neexistuje definice zimních pneumatik, provedl ÖAMTC speciální test „letní pneumatiky M+S“ versus zimní pneumatiky. Během testu spolu soutěžily čtyři modely se symbolem M+S, označené jako vysokorychlostní letní pneumatiky, GT Radial Champiro 128, Westlake „R-VH 680, Achilles ATR Sport a Triangle Talon GLS TR928 proti pneumatikám Continental WinterContact TS830, které se v loňském srovnání zimních pneumatik provedeném evropskými automobilovými kluby zařadily jako špičkové. Podle ÖAMTC se musely pneumatiky „pocházející z levného sortimentu výrobců z Dálného východu“ podrobit testům trakční síly a také zkoušce brzdění ABS a rozjíždění s kontrolou záběru na sněhu.etcetc....

A japak to dopadlo?

Zatím je to tak, že policista na místě nehody vyhodnotí a do protokolu zapíše ,zda pneu jsou zimní nebo ne...

bezpečně na sněhu ,zdraví

Schi Lehrer =Instr

P.S.

pokračování o vyčůranejch rakušácích ,co si nechaj operovat /koleno,kyčel,rameno / cokoliv na základě fingované srážky s "rychle jedoucím -nebezpečně se řítícím čechem " na lyžařském svahu, nebo ve frontě na lanovku pod kopcem a jejich krytí spřátelenými advokáty s pohotovými svědky atd na vyžádání

Ich liebe das,

2013-12-11 12:04:53

instr: keine Schneeflocke, keine Wintergummmi Je pravda, že jeden z největších bordelů v EU je zejména v rozdílných dopravních předpisech Jinak zimní Continentalka je dle mých vlastních zkušeností pouze průměrná, že vyhrává většinu testů je celkem "zajímavé zjištění".

2013-12-11 12:23:03

instr: Letní s M+S na bočnici......

„Chybějící standardy vedou k tomu, že už jsou na trhu ryze letní pneumatiky s označením M+S,“ varuje Eppel před možnými následky pro bezpečnost jízdy takto vybaveného automobilu. Špatné na tom je to, že se přinejmenším v Rakousku takovéto produkty v rámci zákona, který požaduje pouze symbol M+S a hloubku vzorku více než čtyři milimetry, počítají za zimní pneumatiky. Žádná Schneeflocke v zákonu není

2013-12-11 13:23:27

certik:

Jeden z největších bordelů je EU podmnožinou je Oesterreichische Schlamperei ...

2.pan Eppel je u ÖAMTC přes pneumatiky..... ,co doporučili ÖAMTC policii v rámci " letních AT-M+S" pneu a uznávání za zimních pneu netuším,o preventivních=náhodných kontrolách zimních pneu jsem neslyšel ,nezažil , jen v případě kolize,nehody se to řeší , a jak ?,to může být problém...

školený policista přes zimní pneu je jak z detektivky

Mé sdělení je pouhopouhým doporučením nespoléhat v zimním období v Rakousku na pneu AT M+S u vozů offroad a SUV a radši jezdit v zimní sezoně na skutečných zimácích ....,realita v Rakousích ,ale i It , kterou běžnému turistovi nepřeju, ona se mu za týden pobytu ani nevyjeví-nestane ... pokud např 2.11.při odjezdu / mých/ klientů domů na suché silnici svým Mitsu Pajero obutým do AT M+S pneu "nepřekáží plynulé jízdě z vedlejší" místní důchodkyni ve Ford Fiesta ,která by u nás neprošla technickou... , zkrátka baba vrazila z vedlejší do zadního lemu blatníku a nárazníku, nic hroznýho ,takže z vedlejší, a ještě vzadu , protokol,sepsán policií namístě - viník řidič CZ Pajera- neměl na silnici dne 2.11.co dělat, neboť neměl povinnou zimní výbavu -zimní pneu Punkt ...Pojišťovna totéž zopakovala dle polic protokolu , ,odvolání u nízkých škod žádné =nemožné, zapsat německy nesouhlas s protokolem sepsaným na místě znamená nadiktovat své výhrady následně na polic stanici,až na Vás přijde řada a to = plynou němčinou s právnickými finesy ale hlavně zůstat v místě do vyřízení, což při 4dětech vzadu , a ještě ne všech vlastních je problém ....Baba měla cca za 3 neděle potom téměř nový vůz, a po celou dobu před tím "náhradní".......

Totiž policejní prezidium,StrassenverkehrMinisterium a ÖAMTC se dohodli...

Zákon, je jedna věc,výklad druhá a pravdu má policajt ...

2013-12-11 15:24:34

instr:

Nasadil jsi mně brouka do hlavy, trochu jsem zapátral a jsem zase o něco chytřejší.

Označení M+S, kterým se např. podle české legislativy označuje zimní pneumatika, pochází původně z USA, kde se tak označuje pneumatika s "lepšími záběrovými vlastnostmi" (až o 10 % ) určená pro vozy SUV.

I když se to zdá být nepochopitelné, označení např. M/S může opravdu být i na letních pneu různých podivných značek podivného původu, např. z Číny.

Na základě dobrovolnosti se přední evropští výrobci pneumatik shodli, že kromě označení MS, které vyžaduje legislativa, budou za účelem lepší orientace zákazníků opatřovat své výrobky emblémem hory se třemi vrcholky a sněhovou vločkou a M+S. Takto budou v budoucnu označovány pneumatiky určené do mrazivých podmínek (vyrobené z měkké směsi). Takovouto pneumatiku bude možno považovat za skutečně zimní.

V minulosti vyráběné zimní pneumatiky ale takto označené nebyly

Instruktore (omlouvám se za tu ironii, velké iluze o rakouských četnících si samozřejmě nedělám )

2013-12-11 17:12:03

plukovník:

T,tt to je ta vločka ,tto je vona ,přesně ta, co jsem v roce tuším 2008 v Langenfeldu -Oetztal ,- na své pneu Bridgeston AT694 M+S neměl , když mi nějakej místní debil nedobrzdil a urazil výfuk- , a stálo mě to 35,-Eu,že von ten četnik vobojetnik gendarmerie jedna měl pravdu ,měl ....,člověk to sice vydělá za hodinu , ale stejně to zamrzíí ,aspoň já měl kliku ,že zavinění zůstalo na něm ,a já si moh dovolit zcela nový "instruktorský" výfuk ,ale po návratu heim ins Czech Reich ...

Ono se to netýká jen neznačkovej,čínskejch a filipínských ,či jakých ...ono se to týká třeba:

tatáž vločka chybí i na dnešní Yokohama Geolandar G012 AT M+S, kterou viz výšše považuju za slušnou AT víceúčelovku, ...prostě tam není silica směs ,tak tam není vločka...a tím to není zimák,mohu s tím polemizovat, nesouhlasit , té tak všechno ...

Jako čtenář Alles Allrad,Ofroad.de ,atd jsem někde ... zaznamenal něco o pneumatice pro offroad automobily do čistě zimních podmínek - bez siliky, s většími tuhými bloky pro extremní teren i s menšími lamelami MT i AT provedení , ale hlavně s povrchem ploch "písek "= korund +diamant,tzn na led,zmzlý sníh,které by téměř mohly nahradit u nás pro běžné řidiče zakázané nastřelené hroty...

2013-12-11 17:48:55

instr:

Vzhledem k tomu, že průměrná zimní teplota v Česku je +3 stupně, tak zřejmě postačí jako změkčovací přísada do zimních pneumatik saze, což stačí pro uchování zimních vlastností do cca -10 stupňů. Samozřejmě při teplotách do -30 stupňů je lepší silica.

Pokud se ovšem zimní pneu s "vločkou" a silicou stanou v budoucnu módní záležitostí, tak budou namydlení všichni, co nechávají zimáky i na léto .

Hill  
Jaroslav
2013-12-11 18:37:03

instr: také budu nesouhlasit s vločkou. Podle platné Vyhlášky č.29 k rakouskému zákonu o provozu motorových vozidel (zde celé znění: http://www.winterreifen-p...rreifen_Pflicht_29KFG.pdf , žádná další novela, která by to změnila, zatím není), kterou se nahrazuje rozšiřuje působnost vyhlášky č.27 i na vozidla do 3 500 kg užitečné hmotnosti, praví článek 3.1.2 pro vozidla nad 3 500 kg i článek 3.2.2 pro osobní a malá užitková vozidla do maximální užitečné hmotnosti 3 500 kg totéž, a to, že >>Als Winterreifen können nur solche Reifen anerkannt werden, die zur Verwendung als Schnee- und Matschreifen oder als Schnee-, Matsch und Eisreifen bestimmt sind. Diese Reifen müssen die Aufschrift „M + S“ oder „M.S.“ oder „M & S“ aufweisen. Auch Spikesreifen fallen darunter.

Sog. „Ganzjahresreifen“ oder „Allwetterreifen“ kommen als Winterreifen in Betracht, sofern sie diese „M und S“ Kennzeichnung aufweisen. Reifen gelten für den Gesetzgeber bzw. die Exekutive nur dann als Winterausrüstung, wenn in der Seitenwand eine Gravur mit der Aufschrift "M+S" (gleichwertige, alternative Bezeichnungen sind: "MS", "M.S.", "M/S", "M&S" oder "M-S") vorhanden ist UND die Profiltiefe über die gesamte Reifenbreite mehr als 4 mm (bei Diagonalreifen 5 mm) beträgt. Das gilt auch für Ganzjahresreifen und Spikereifen.

Eine Kennzeichnung von Winterreifen ausschließlich mit einem Schneeflocken- bzw. Schneekristall-Symbol ist in Österreich NICHT als Winterreifen-Kennzeichnung anerkannt.

Čili: za zimní pneumatiky se uznávají takové, které jsou určené k použití do sněhu a bláta nebo do sněhu, bláta a na led. Tyto musí být označené nápisem M+S nebo M.S. nebo M&S. Do toho spadají i pneu s hroty.

Tzv. "celoroční" pneu nebo pneu "pro každé počasí" lze uznat jen v případě, že mají označení M a S.

Pneumatiky se z pohledu zákonodárce i exekutivy pokládají jen tehdy za zimní výbavu, jestliže mají na boku plastický nápis "M+S" (rovnocennými alternativními označeními jsou: "MS", "M.S.", "M/S", "M&S" oder "M-S"), A jestliže současně hloubka profilu v celé šířce vzorku pneumatiky není menší, než 4 mm (u diagonálek 5 mm). Totéž platí i pro celoroční pneumatiky a pneumatiky s hroty.

Označení zimních pneumatik výlučně symbolem vločky nebo sněhového krystalu není v Rakousku uznáno jako označení zimních pneumatik.

....Z toho mi vychází, že vločka na gumě být může, ale M+S být musí.

Jinak pokuta 35 EUR se uděluje v případě, že se na nějakou nesrovnalost přišlo při silniční kontrole (výška vzorku, nepoužití zimních pneumatik v případě, že se na příslušné silnici dá místy očekávat sníh, led či bahno), případně došlo k nehodě, jejíž příčina zjevně nesouvisela s druhem a stavem pneumatik, ale při té příležitosti vyšetřující policejní orgán vyhodnotil pneumatiky jako potenciální nebezpečí pro plynulost a bezpečnost provozu.

V případě, že je silnice momentálně suchá a lze předpokládat, že vozidlo po ní pojede jen v suchém úseku, je na rozhodnutí policisty, s jakým odstupem situaci posoudí, to vše doporučuje čl.4.2 vyhlášky. Tehdy není policista povinen udělit pokutu.

Pokud byly ale pneumatiky nebo jejich stav, případně absence sněhových řetězů v úseku, kde jsou předepsané, vyhodnoceny jako příčina dopravní nehody nebo dopravní zácpy, může výše pokuty dosáhnout až 5000 EUR.

2013-12-11 19:02:24

hill:

"Vločka" jako podmínka uznání pneumatik za zimní mně připomíná jednu dávnou příhodu s policií při kontrole lékárničky. Tehdy kontrolující hlídka tvrdila, že autolekárnička musí být opatřena symbolem kříže v červené barvě a nikoliv bílé na zeleném pozadí. Údajně proto, že zraněný se intuitivně shání po červeném kříži.

Skutečnost je při tom taková, že autolékárnička "má být" opatřena "charakteristickými symboly". Ale nikoliv takovými, co připomínají státní vlajku Švýcarska.


Odpovědět

1  2