Fórum - Téma


Jake koupit pneu 235/60 R16


Fórum Grand Vitara II Jake koupit pneu 235/60 R16

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2

2013-10-29 18:41:07

Ahoj tak info jak to dopadlo.

Koupil jsem protektor 235/65 r 16 kopie (KM1)

Pneu se tam vejde ale pri točení do leva drhne o rám. To neřeším a auto používám převážně do polních cest po okolí našeho domu.

Záběr v blátě je dokonalý. Na silnici nic moc, to jsem ale čekal.

Tak jsem si pořídil auto na ,, silnici " je to Land Rover Discovery td5 a znalosti, schopnosti mohu porovnávat.

2014-03-30 11:19:03

Ahoj chlapi,prečital som si to celé, chcel by som do buducna trochu zvýšiť podvozok novými pneu a podložkami,žiadny extrém. Povedzte mi to jednoducho a polopate jak malemu chlapcovi Chcel by som pneu 235/85/16 + podložky ,možem alebo nemožem to takto urobiť? Pneu je na výber dosť aké by ste odporučili mám v plane si nechať zimné a ked ojazdim letné , chcem kupiť celoročne, ďakujem za rady, Vlado

2014-03-30 19:26:18

Ahoj.

Tak stručně. jsem amatér a mám pouze něco načtené. Pneu 235/60 má výšku profilu 144mm a pneu 235/85 má výšku profilu 200 mm coš je + 6 cm. Potřebuješ podložky + 5 cm. auto se ti zvedne +11 cm ale já bych to nedělal. Samozřejmě to jde ale je to problém.

1) musíš prodloužit tlumiče brzdové hadičky a kabel k ABS.

2) upravit dorazy.

3)rameno se ti vykloní a je pak potřeba na předních kolech udelat nové odklony ale stavajíci šroub je kratky a je potřeba koupit nové. jinak se ti sjedou pneu.

4)poloosy jsou vyosené a při vykřížení kola jsou tak namáhané ze se stávaá že praskají.

5) kolo se ti asi nebude vejít do podběhu a vytrhá ti ho.

6) přizatáčení kola budou drhnout o rám.

7) cena uprav tě vyjde tak na 1500euro.(odhaduji)

Tak je to na tobě a dej vědět jak jsi se rozhodl.

Já jsem koupil podložky +3 cm a pneu 235/65 r 16 auto se zvedlo tak o 4cm je to znát a vše se vejde jen tak tak.

Dnes jsem ti to nafotil kolik tam je místa a pokusímse ti to sem vložit.

ahoj a napiš jak to uděláš.

2014-03-31 22:35:36

Toto je asi ten extrem čo som nechcel. Ale asi tými podložkami nič nepokazím,nechcem robiť velke úpravy .Kde by som kupil take podložky?dakujem

2014-04-01 12:12:23

vladoj: Podložky 5 cm jsou podle mě moc. To auto není Land cruiser ani patrol. Je to o pul metru delší než grand vitara a řadí se to mezi SUV s redukci než mezi off road. Je moc dlouhý rozvor a na každé větší hraně to zůstane na břiše. Polní lesní cesty v poho. A tam to až tak zvedat ne potřebuješ. Já jsem plus 5 cm a celkově (podložky + pneu) to je zvedlé na 23 cm což je skoro jako každý sériový off road. Mě podložky staly i s geometrii kolem 100 eček. A to se dá pak pneu 300 až 400 a můžeš jezdit.

Mrkni na tyhle rusáky http://m.youtube.com/watch?v=i9fZsYa-RC4

Tak by jsi si to asi představoval co

2014-04-02 13:04:22

melisek: no tak ty rusy su bomba, ale takto asi nie.Na take velke zasahy nie sú peniaze , chcem to len trochu zvýšiť , v ramci buď podložiek alebo pneu,tak aby auto neutrpelo žiadnu ujmu na zdraví. tak ak vynechame aj podložky ake pneu by som mohol dať na to?

2014-10-07 21:33:35

Ahoj všem,

taky mám GV XL-7 a řeším nové gumy a v souvislosti s tím i zvednutí podvozku pomocí sady IRONMAN o 3,5cm. Aktuálně mám letní Michelinky 235/60/16 (výška profilu 141 mm), na zimu Cooper 215/65/16 (výška profilu 139 mm). Potřebuji gumy více do terénu kvůli výjezdům na chalupu v Beskydech. Jednak lepší vzorek, ale také vyšší průjezdnost. Zvažuji BF Goodrige AT 225/70/16 (profil 157 mm) nebo rozměr 225/75/16 (profil 169 mm). Dále zvažuji Hankook Dynapro AT. Máte někdo zkušenost s těmito rozměry a dezény? Vlezou tyto rozměry do podběhu když zvednu podvozek pomocí Ironmanu o 3,5cm? Díky za komenty.

2014-10-08 21:50:38

Podle mě se ti to tam vejde. Koukni na fotky co jsem sem dal. Mě to lehce škrtá při zatáčení o rám ale u tebe to tak hrozný být nemusí. Já mám trošku unavené pružiny a o lemy ani o podběhy to fakt neškrtá ani při maximálním propružení. akorád počítej že křížení bude o dost horší a tak budou kola častěji na dotazu a tudíž nad zemí než máš teď

2014-10-08 22:01:42

melisek: dík, seženu si gumu těchto rozměrů a vyzkouším to. Myslím, že by to mohlo klapnout, když se to zvedne tím Ironmanem. Akorát uvidím co vzorek AT. Jsem zvědavý, jak moc to bude lepší v terénu a horší na silnici a jak se zvedne spotřeba.

2014-10-09 07:34:32

rybnikar: ahoj

Koukni na pneu4x4.cz

Jsou tam pěkně náročné pneumatiky a rozdělené podle použití. První jsou protektory MT pak nové MT

Až potom začínají AT. Ceny jsou vysoké ale rád si zde vyberu a potom jinde seženu.

Podle mě si kup B.F. Goodrich protože na nich jezdí daleko těžší offroad Toyoty, Patroly atd. Ta pneu je asi tvrdší ale za to má neskutečně dlouhý nájezd. Údajně co jsem četl 100 tis. Km. :-o v terénu jsou také jedni z nejlepších.

Já před MT Dakar jsem jezdil Yokohama Geolandar AT-S G012. Na silnici v poho najel jsem na nich 30 tis a jsou za půlkou dezenu. V matlavé hlíně se to zalepí a nic jiného než forsáž nepomůže. Zkoušel jsem to do kopce kdy auto hrabalo ale couvalo. Pneu zalepené a nic. Dal jsem plnej plyn pak dvojku a bláto lítalo deset metrů za auto pneu se začaly čistit a najednou pomalu jsem ten kopec i vyjel.

S pneu MT je to jednodušší ale tam je problém na silnici.

Počítej že spotřeba se zvedne kvalitní AT mají tvrdší obal proti protažení a tak jsou těžší než bežné pneu. Větší valivý odpor atd.

Počítej tak + litr i víc na víc.

A co ta přestavba od IRONMAN to budou i nové tlumiče? Nech si seřídit rozchod kol a odklon aby se ti ty krasavci nesjížděli.

2014-10-09 08:54:32

melisek: Díky za cenné rady, v podstatě to potvrzuje, co už jsem zjistil - BF GOOdrige - dlouhý nájezd a dobrý kompromis. Rád bych tam dal pěkné MT, ale většinou jezdím po silnici. Ironman bude komplet i s tlumičema, geometrii samozřejmě udělám. Ještě budu dávat 6mm silné hliníkové plechy na spodek auta jako ochranu. Jsem zvědavý, jak to bude celé fungovat a vypadat s těma vyššíma gumama.

2014-10-09 10:42:01

rybnikar: Já bych taky doporučil ty Yokohamy G 012 AT-S, protože mají slušné jízdní vlastnosti na silnici a v terénu taky "ujdou". Já mám již druhou sadu a jsem tak na 90 % spokojený.

2014-11-19 15:38:49

Ja som špekuloval nad zdvihnutím svojej klasickej 5 dv. Grandky podložkami o 5 cm. lebo to neuškodí, ale potom som našiel túto stránku http://4xfourart.com/Products/14/Grand-Vitara.aspx a celkom ma to zaujalo. Auto sa zdvihne cca. o 10 cm. + 5 cm bodylift a mám postarané o origo zážitok, keďže ma oslovili expedície. Jediný problém je, že je to tovar z 3. krajiny a tým pádom ma položí clo + DPH, preto špekulujem ao by sa s tým dalo vychcát. S turkm som opísal, a ako sa vyjadril jazdné vlastnosti sú komfortné tak na ceste ako aj po dialnici a samozrejme aj v teréne.

Ďalšou alternatívou je radzikone.pl ale ten rbí zatiaľ iiba pre Vitary a pre GV by mal mať okolo Vianoc. Tiež ide o 10 cm. zdvihnutie a cena bude asi prijateľnejšia oproti IM alebo OME a ďalším.

2014-12-04 17:44:26

Tak mám namontovaný nový Ironman + 3,5cm (tlumiče a pružiny). Dnes jsem zkoušel namontovat na zkoušku dodávkové pneu 215/75/16 - výška dezénu 161 mm, tedy + 20 mm oproti originál 235/60/16. Zkoušel jsem to projet na max. rejd na obě strany, nikde nic nedrhlo, takže snad dobrý. Fotky přidávám. Zkuste se vyjádřit. Asi půjdu do těch BF Goodrich A/T v tomto rozměru.

Jinak právě teď se pracuje na zakrytování podvozku hliníkovým plechem tl. 6 mm.

2014-12-05 13:51:42

rybnikar: Pokud nikde nechytají,tak bych je tam nechal...

2014-12-05 14:22:53

otym9: Tak jsem zjistil, že BFG v tomto rozměru nejsou, nejbližší 225/70/16 nebo 225/75/16.

2014-12-05 16:39:01

rybnikar: a prečo nekúpiš Yokohamy GE012 A/T-S? Ja ich zatiaľ obúvam počas leta a celkom spokojnosť

2014-12-05 20:42:56

shark79: ty Yokohamy jsou také v užším výběru, ale BFG jsou ověřená klasika s velkou životností ... uvidím. Jaký máš rozměr těch Yokoham?

2014-12-05 20:59:36

rybnikar: práveže papierový 235/60 r16 100 H, chcel som BFG M/T, ale rozmery ma nepustia hehe a protektory nechcem veľmi dávať


Odpovědět

1  2