Fórum - Téma


Jakou značku brzdových kotoučů?


Fórum Swift IV Jakou značku brzdových kotoučů?

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



Joan  
Jana
2012-05-04 10:50:09

Zdravím,

potřebuji vyměnit rezaté brzdové kotouče asi včetně destiček za nové. Mám Suzuki Swift 1229ccm, 62,5kW, r.v. 2002 a servisák od známého prý můj typ Swiště ani nenašel v katalogu náhradních dílů! Cena za kotouč by byla tuším 560,- Kč (značku nevím), ale prý to, co by objednal, by nemuselo sednout. To jsou až takové rozdíly mezi typem konkrétní značky?? Je opravdu nutné, aby kotouče byly na konkrétní výkon auta, jak mi povídal ten servisák?

Mám obavu, aby se mu to vůbec podařilo vyměnit. Jinak ze servisu Hebelka na Červeném kopci v Brně mám tuto nabídku: "CENA KOTOUCU JE OD 980-1690KC-KS,CENA BRZD.DESEK 890-1689KC SADA.ZNACKY ICER,BOSCH,NIPPARTS". Jakou značku z tohoto výběru preferujete? Pletu se, že na Nipparts jsem tu četla především hanění? Nebo to byla jiná značka?

Prosím poraďte, toto je pro mne pole zatím neorané. Díky předem a hezký den!

2012-05-04 21:27:10

Dodavatelé OEM dílů mají v katalozích mrdník a může se stát, že dojdou jiné a Ty není problém u seriozního dodavatele např. AK, IC apod. vrátit a vyměnit za jiný typ dokud prostě nepadne na ty správný.

Jinak kotouče samozřejmě musí odpovídat výkonu auta. Pomineme-li swap větších brzd z důvodů zlepšení výkonu brzd :)

Kotouče u AK na Tvé auto myslím : http://autokelly.cz/#|Y33...+X5VDXm43hMLefA80AcT2DFxH

Fulda  
Petr
2012-05-04 22:10:39

No kotouč by měl vypadat takhle - http://katalog.mjauto.cz/foto.phtml?kod=09585710& a tady jich je na výběr i víc - http://katalog.mjauto.cz/...z23443v5c4e5c4&windowid=2&

Jinak já mám swifta motoricky stejnýho a snad kromě Gtíček jsou ty kotouče stejný na všech od r.89 do 03, vnější průměr by měl být těch 231 mm a jsou vnitřně chlazené, takže tloušťka bude kolem 17 mm

Teď mě ještě napadá že budeš mít nejspíš systém brzd od Bosche, ten se dával na poslední sérii swiftů a ten má tvarově jiný destičky, ty by měly vypadat takhle http://katalog.mjauto.cz/foto.phtml?kod=FERFSL1459& + něco na výběr http://katalog.mjauto.cz/...z24443v5c4e5c4&windowid=0&

Icer, Starline a Nipparts bych už taky nebral, vzal bych to nejspíš od Feroda

Joan  
Jana
2012-05-05 07:41:21

Dobré ráno

Děkuji Ti mockát za detailní popis! Mám prosím ještě nějaké otázky pro upřesnění, jak to tedy provést:

1) servis Suzuki mi nenabízí Ferodo, ale Bosch. Mám tedy souhlasit s Boschem anebo si koupit vlastní kotouče na MJAUTO (kód Ferodo kotoučů FERDDF623 po 1050,- Kč/ks) - vlastní Ferodo destičky (kód 3676207 za 890,- Kč). Vymění mi servis vůbec vlastnoručně donesené náhradní díly?

2) mám známého se zvedákem, který do posledního šroubku rozumí trabantům a svému Wartburgu, ale tvrdí, že stahovák na kotouče Suzuki mohou být odlišné. Je to opravdu tak, že budu potřebovat speciální suzukácké nářadí na výměnu kotoučů a destiček?

3) na MJAUTO mají uveden výkon motoru pro mou kubaturu 1298ccm pouze 50 kW, ale já mám tu nejvyšší 62.5 kW - mohla bych tedy doopravdy použít výše zmíněné náhradní díly? Protože pokud brzdy nesednou přesně, jak mají, tak na ten sraz taky už nemusím dojet, že

Díky moc předem, do srazu to musím stihnout

Přeji krásný prodloužený víkend všem, kterým se zadaří ho mít.

Fulda  
Petr
2012-05-05 11:36:43

Na sundání kotouče na swiftu není potřeba žádné speciální nářadí, stačí sundat brzdiče a ty držej na dvou šroubech ( asi 17" klíč) a samotnej kotouč přidržujou dva křížové šroubky, které stačí trošku naklepnout přes šroubovák ( případně tzv. rázový šroubovák - snad bude mechanik vědět) jak jsou venku tak stačí otáčet kotouče a zezadu je poklepávat gumovou nebo plastovou paličkou a měly by být za chvíli dole.

Jinak jsem dával úplně stejné kotouče jak na swifta litrovku 39 kW, tak na sedana 50kW i 62,5 kW.

Myslím že by to měl zvládnout i známej mechanik za maximálně hodinku práce. S předníma brzdama by neměl být problém, ale možná bych napřed ověřil jestli jsou brzdiče opravdu značky Bosch, aby ti pak nepřišly jiné destičky, na odlitku brzdiče je nápis Bosch. Japonský maj vesměs Tokico.

Kdyby jsi šla do Suzuki, tak tam to bude asi jen o domluvě, já si na prvnim swiftu nechal měnit spojku v Suzuce a donesl jsem si svoji sadu, takže jsem platil jen za práci

2012-05-06 11:00:07

Jak napsal Fulda, nic speciálního potřebovat nebudeš a je to fakt pohoda. Na youtube je několik videí

Jinak s tou donáškou je to takový všelijaký. Servisy jsou většinou velkoodběratelé a mají celkem slušné ceny na tyhle režijní díly, obzvláště pokud se nejedná o originální díl ale o OEM. Samozřejmě se najde pár vyjímek. Takže pochybuju že se s cenou dílů dostaneš výrazně níž aby se ti vyplatilo to řešit. Já když s emi nechce něco dělat tak si obvolám servisy a zjistím cenu, pak prodejce dílů a když zjistím že to můžu mít levněji, než ve vybraném servisu, tak jim zavolám, řeknu jim to a oni to z 98% zvládnou za stejnou a někdy i lepší cenu.

Jinak můj názor na donášení vlastních dílů je takový, že do restaurace na oběd si taky neneseš svůj řízek aby ti ho tam usmažili. ale mě se to mluví když 70% věcí si udělám sám :)

Jo a pokud rozumíš trochu anglicky, doporučuju kanál na youtube uživatele ericthecarguy. Má tam milion videií a ještě se člověk u těch jeho hlášek zasměje.

Zde výměna kotoučů :)

Front Disc Brakes and How to Replace Them

Well here you are after many requests for this one it's finally here. I shot this last spring but I've been saving it for you as a special present. In this episode we go over the principals of operation and replacement of a basic front disc brake set up. It all starts with a shaking steering wheel and ends with new brakes. I think this is a pretty good video overall and gives the important information you would need to perform this task yourself. A couple of notes. I didn't have time to go over how to isolate a brake pulsation between front or rear in this video. Also, I had a very easy time of getting these rotors off, I can assure you that this is not often the case, I could probably do a video just on removing difficult rotors alone. I may do a video on that in the future as I collect some different scenarios for you.

As always visit me at EricTheCarGuy.com

The Bolg

And you can always leave your questions and comments for me to answer here as a video or text response, I'm here for you after all.

Stay dirty

ETCG

Due to factors beyond the control of EricTheCarGuy, it cannot guarantee against unauthorized modifications of this information, or improper use of this information.  EricTheCarGuy assumes no liability for property damage or injury incurred as a result of any of the information contained in this video. EricTheCarGuy recommends safe practices when working with power tools, automotive lifts, lifting tools, jack stands, electrical equipment, blunt instruments, chemicals, lubricants, or any other tools or equipment seen or implied in this video.  Due to factors beyond the control of EricTheCarGuy, no information contained in this video shall create any express or implied warranty or guarantee of any particular result.  Any injury, damage or loss that may result from improper use of these tools, equipment, or the information contained in this video is the sole responsibility of the user and not EricTheCarGuy.

Brakes, disc brakes, front disc brakes, front rotor replacement, front pad replacemtent, rotors, pads, auto, auto repair, car, car repair, do-it-yourself, calipers, lubricating calipers, ericthecarguy ...

Joan  
Jana
2012-05-06 18:49:35

Moc díky za rady a za videonávod! Určitě se na něj podívám, ze zvědavosti.

Známý mě varuje, že těch parametrů, které musí sedět, je více, tak to nakonec udělám asi tak, že pojedu do Suzuki servisu, nechám si nasadit jejich kotouče a destičky od Bosche a ty sundané si vezmu s sebou jako mustr pro příště. Tam mě stejně nechají koukat jim pod prsty, tak se zrovna něco přiučím . Navíc potřebuji i odbornou kontrolu asi lanovodů, protože při řazení se hodně nadřu (a převodovka nejpíš taky). Tak to sfouknu při jednom.

Hezkou neděli !

P.S.: To přirovnání s řízkem mě dostalo

2012-05-06 21:04:26

Není zač. Myslím že máš řazení tyčema. Pokud se nadřeš, tak můžeš zespoda drhnout o výfuk (stalo se mi) a nebo spíš už by chtěl vyměnit převodový olej.

Joan  
Jana
2012-05-17 11:52:32

Tak mám vyměněno v Brně na Červeném kopci . Chtěla jsem Bosche, ale prý jsou 2x tak drahé, jako jiné, tak mi tam dali Nipparts (jak kotouče, tak desky), prý originální japonské. Já toho zas tolik nenajezdím, tak snad to bude v pořádku. I s dvouhodinovou prací jsem se vešla na něco přes 4 tisíce. Staré jsem si schovala a teď bych si na výměnu obého troufla už i sama

U toho řazení mi vyšroubovali úchyt řadicí tyče (ten, co je blíž předku vozu) a prostříkli mazadlem. Nejde to sice tak hladce jako u kamarádčina WV Golfu, ale zlepšilo se to trochu.

Hezký den!


Odpovědět