Fórum - Téma


Jaký je Samurai?


Fórum Pokec všeobecný Jaký je Samurai?




Bud
2014-04-22 23:28:15

Zdravím, přemýšlím o zakoupení Samuraje v benzinu 1.3 a rád bych znal od majitelů tohoto vozidla na co si dát pozor a jaké to auto je.

Většinou ho budu používat k tahání káry se dřevem z lesa a zajímá mě jak je na tom s výdrží a zda zvládne drsnější zacházení. Potřebuji malé obratné auto do hůře prostupného terénu. Nikdy jsem nevlastnil podobné vozidlo a tak bych i potřeboval objasnit systém pohonu všech kol, tzn. je odpojitelná přední náprava, nebo je lepší jezdit stále na všechna kola a pokud ano, tak jestli se něco nedokurví.

Děkuji za případné názory

2014-04-23 12:34:01

ahoj akurát som si v robote zalial kávu tak sa ti tu trošku rozpíšem. Mám samuraia už 3roky.

''.....na co si dát pozor...."

Vo všeobecnosti a v skratke hrdzou trpiaci nezmar. Po technickej stránke, je dost pravdepodobné, že staršie kusy budú mať vyhasnutý motor, prípadne by som si ešte skontroloval vôle na kardanoch a hukot z prevodovky. Ale ono je to prakticky tak, že aj keby bolo KO čokolvek, tak vždy sa dajú zohnať diely v cenach rádoby na feldu. Auto je konštrukčne veľmi jednoduché a opravíš čokolvek aj z bežným náradím. Ak by som si mal vybrať, tak by som bral radšej motoricky a podvozkovo dobrý kúsok a z hrdzavosti kasne by som nerobil vedu. riešit to budeš tak či tak skor či neskor na každom samikovi. Dobrý motor a podvozok je základ. Kúskom z kolísajúcim volnobehom, všeliak homo domo upravenými tiahlami a záslepkami by som sa vyhol na 5km.

Ja osobne som spravil zásadnú chybu pri kúpe. Kúpil som samuraia z karburátorom o objeme 1324ccm. Má to 3 zásadné úskalia. Za 1324 platíš poistku ako za 1,4, ten motor nemá katalizátor, tak neviem ako v ČR, ale na SK musia chodit takéto autá na EK každý rok. A karburátor je v týchto autách jediná vec ktorá neni konštrukcie lega. Keď začne blbnúť spravidla sa vymieňa za favoritový. Niektorí si to chvália mne sa tá myšlienka nelúbi. (v zime tam ide dať 1,6 z vitary včetne vstrekovania)

Na rozdiel od motora z objemom 1298ccm ktorý má Íčkove spolahlivejšie vstrekovanie motor takmer zhodný zo swifotvým čiže ovela viac motorov na ND. tieto motory sa montovali od roku cca 1990

".....a jaké to auto je."

Ak si potrpíš na pohodlie, obrovský výkon a elektrické vychytávky tak samurai určite nie je tá pravá volba.

Je to auto na štýl čo tam nie je, to sa nepokazí. Na bežnej ceste hlučné maximálka okolo 110 (podla pneu samozrejme) v teréne trošku rozskákané, ale často prejde aj v sérii minimálne tolko čo velké tažké offroady v úpravách. Čo neprejde to preskočí. Ideálny ako pracant na krátke trasy do neprístupných miest. Z tahaním vozíka neni najmenší problém, len trošku štve menší rajd.

"Většinou ho budu používat k tahání káry se dřevem z lesa a zajímá mě jak je na tom s výdrží a zda zvládne drsnější zacházení."

určite znese veľmi veľa. Keď budeš meniť aspoň to najnutnejšie, v motore bude olej a nebudeš mu dávať za úplne studena nažrať, tak by mal spoľahlivo šlapať. Doporučujem pri výmene rozovodov vymeniť aj guferá. Mne tam tiekli uplne všetky suzuki čo som mal.

"Potřebuji malé obratné auto do hůře prostupného terénu."

jediný mínus je malý rajd, daný konštrukciou prednej pevnej nápravy. Ináč priechodnost aj bez úprav parádna. Za relatívne malý peniaz sa dá dvihnúť podvozok keby ti to bolo málo. Strašne veľa v teréne spravia správne pneu.

" tak bych i potřeboval objasnit systém pohonu všech kol, tzn. je odpojitelná přední náprava, nebo je lepší jezdit stále na všechna kola a pokud ano, tak jestli se něco nedokurví."

Auto má stály náhon zadnej nápravy. Na nespevennom povrchu môžeš priradiť aj prednú nápravu. Medzi nápravami nie je žiadny diferák ani nič podobné. Na asfaltovej ceste preto zásadne len zadný náhon. Čo ti môže odísť? od kardanu cez diferáky atd... proste čo prvé povolí.

Okrem 1:1 4x4 má samurai ešte aj 4x4 redukciu do pomala.

V celku výhodná vec sú volnobežky. Odpoja ti predné kolesá od polosí a nepretáča sa zbytočne diferák. Ževraj to robí aj liter na spotrebe. Len teda ked budeš potrebovať zaradiť 4x4 tak budeš si musiet obehnut predné kolesá a zamknuť ich. Ja ich nemám. jazdím krátke trasy a v teréne tak sú mi na nič.


Odpovědět