Fórum - Téma


Jaký motor? (benzín+ LPG nebo nafta)


Fórum Grand Vitara III Jaký motor? (benzín+ LPG nebo nafta)

Manuály  |  Inzerce  |  Model Suzuki Grand Vitara III  |  Naše vozidla


1  2

2017-02-26 17:57:10

elias:

Když si chce dát LPG někdo do motoru řady M, případně do motoru 2,4 u GV opravdu neznamená že je hloupý.

Znamená to, že je trotl

Těch podpálených "přimazaných" ventilů a prasklých hlav tady už pár bylo. Stačí si přečíst staré příspěvky a to nejenom na tomto fóru.

Ale co mně je potom, dělej si co chceš, pro začátek se můžeš pustit do té kulisy řazení

mcz  
Martin
2017-02-26 18:19:56

pokud chces benzinovou GV tak zustan u 2,4

2017-02-26 19:21:54

sakra páni kluci jak mně to štvě tak pěkné auto jako GV je ale paleta motorů se mi nezamlouvá... mám pár favoritů ale nevím jak se rozhodnout: Nissan Patrol, Jeep Grand Cherokee, volvo xc90, Toyota Land Cruiser... vím že GV je trosku jinná kategorie než třeba Patrol Y60-61 ale strašně se mi zamlouvá její univerzálnost(silnice-terén)... stve mně že za cenu GV 2.4 bez LPG které teda asi pro ni není dobré bych mohl mít třeba Granda Cherokeeho at už 6v nebo 8v s LPG...

2017-02-26 19:30:59

nováčik:

Ten Patrol, to je ale už stará vylítaná vrána a ještě k tomu je pouze v dieselu.

2017-02-26 19:37:05

elias:

musím se plukovníka zastat. To "přimazávání" není žádné přimazávání, pokud to prochází spalovacím procesem. Je to jen čeření vody před neznalými zákazníky, kteří této problematice absolutně nerozumí a naletí na kdejakou blbou argumentaci, jen aby měli pocit, že jim se motor nepokazí. Tyhle sulfátové soli, které se přidávají do sání mají ve skutečnosti úplně jinou funkci, než nějaké přimazávání. Ta jejich funkce má v motoru s benzínem s nížším oktanovým číslem, než je předepsáno, snížit riziko zaklepávání ventilů při detonačním spalování a detonační spalování u LPG, s ohledem na jeho oktanové číslo prostě nenastane. Ventily a ventilová sedla používání takové přísady při provozu na LPG prostě a jednoduše nezachrání. Ventily se přehřívají a více se natahují jejich dříky, takže v ohřátém stavu nedosedají do sedel a podfukují, protože vůle jsou nastaveny na provoz s benzínem. A jen při provozu na benzín se dříky natáhnou pouze tak, že se zachová dosedávání ventilů do sedel a tím i jejich těsnost. Častější kontrola vůlí ventilů (mimochodem další blbý argument pro zákazníky, kteří problematice nerozumí), která se měří na studeném motoru taky nic nezachrání.

Jo, potřeboval bych od tebe vysvětlit, jak souvisí porucha váhy vzduchu s používáním LPG. Viz tento tvůj výrok: "plukovník: nechapu proc mas takovou averzi k LPG? Drive kdyz k tomu nebylo primazavani tak to beru motor sel po do sracek ale spis ani tak ne motor jako treba spis vaha vzduchu. Ted kdyz je tam primazavani bych se toho rozhodne nebal a navic kdyz automobilky to z vyroby sami montuji.Jakou s tím mas zkušenost ze tak reagujes? mas vubec nejakou?"

2017-02-26 19:43:00

tak trošku Pan Plukovník myslím i na to ze kdyby se stala nějaká krize jako třeba v Řecku což je možné že lidé si nemohli vybrat z bankomatu ani korunu takřka a byli všichni když to řeknu na plnou hubu s prominutím v prdeli jak Baťa s dřevákama a nemohli si natankovat tak uvažuji i o nějakém suv/ offroadu který má ještě mechanické vstřikování a není háklivé na kvalitu nafty tak když to řeknu sprostě na plnou hubu by mně dokázalo dopravit z bodu A do bodu B i mimo civilizaci a asfaltové cesty třeba na fritovací olej... samozdřejmě že počítám s tím že na autě je vždy nějaká práce ale jelikož mám doma možnost mohusi auto doma rozebrat a popřípadě udělat GO čehokoliv od karoserie po motor čili rok výroby pro mně nehraje zase až tak roli..

mcz  
Martin
2017-02-26 20:15:14

tak si kup ravku nebo sub

2017-03-04 20:41:52

Ahoj, tak nafta je asi dost problémová co jsem pročetl a i v seznamu témat narazíš na mnohem větši porci témat o problému s nafťákem, obecně asi platí že 2.4 benzin je nejlepší volba, 2.0 benzin začne časem papat olej... já osobně mám 3.2 V6 a najeto cca 7000km takže o tom motoru nemůžu zatím podat info, jinak jsem se bavil s taxikařem co měl mitsubishi outlandel 2litr v lpg a říkal že prvních 100000 km dělal 2x sedla ventilů, pak se nasral a nechal je udělat ve strojírnách z oceli a najel bez problémů dalších 500000 a pak to auto zdědil sinátor a jezdí dál, jde o to že i přesto že tam je vymazlenej LPG system tak to sedla odnesou velice brzo, obecně platí že US motory a Japan motory mají s tímhle problém.... dál je důležitý zmínit že nafta papá 8-10 litrů, 2.4 benzin 9-11 a třeba moje 3.2 v létě na normalnich pneu cca 10.5 a v zimě na MT gumách cca 13.5 takže doporučuju benzin, motor je jednoduchej a spolehlovej u nafty bude i větší nájezd a cena bude taky vejš...

mcz  
Martin
2017-03-04 21:32:04

nafta je 7-8 l za vice sním snad jezdí nekdo stale tak mozna 150tkou na dalnici


Odpovědět

1  2