Fórum - Téma


Jaký SUV na táhaní vleku s koňem


Fórum Pokec všeobecný Jaký SUV na táhaní vleku s koňem



1  2

2012-03-05 09:22:41

Zdravim Vás,

Měl bych na Vás prosbu, potřeboval bych poradit jaké vybrat SUV pro tahání vleku s koněm + denní dojíždění do práce.

Tak nějak mě asi "nejfortelnější" přijde Grandvitara a hlavně má redukci. Proto mě zajímají Vaše názory, zda zvolit benzín 2.0 nebo 1.9DDIS. Tahání vleku nebude každý den, možná cca 5x do měsíce, dojíždění do práce 20km do práce a 20km zpět domů, současný roční nájezd soukromím autem mám 16000km. Dalším faktorem proč volim SUV je konec mojí trpělivosti s českýma silnicema, zahrabaným osobákem v zimním období, kdy silničáři zapomněli na naše končiny a návštevy servisů s výměnou stabilizátorů a silentbloků.

Ještě uvedu že uvažuji o Toyotě RAV4, Nissanu X-trailu.

2012-03-05 11:00:55

Když zvolíš GV , tak na tahání běž do dieslu,jednak má lepší kroutící moment a benzin by tě na tahání sežral. . .

2012-03-05 11:55:58

Řešil jsem to samé, nakonec jsem vzal GV 2.4 benzín, ale protože nehodlám tahat víc jak cca 1x za 2 měsíce na závody. Problém je, že vozík + kůň je v pohodě, ale dva koně už jsou u GV přes maximální hmotnost brzděného přívěsu (benzín 1850kg, nafta 2000kg), což když vezmu co kůň to cca 600kg, vozík 800-1000kg + cajky, sedla atd..., tak jsem o pár set kilo navíc, které se holt musí risknout, ale nesmí se nic stát... Takže GV tak ideální auto na to není. Ale jako kompromis na běžné ježdění + občasné tahání to jde, na časté tahání dvou koní ne.

2012-03-05 14:34:45

Jen teda mám trochu obavy z dieselu od Renaultu, někdo tady na foru psal že je to spíš motor na dlouhý štreky, jinak se ten motor potom sype + potom velké problémy dělá filtr pevný částic. Nevim co je na tom pravdy a velice rád se nechám poučit, je mi jasný že jeden radši to a druhý zase tohle.

Ještě k tomu tahání, povětšinu času budu tahat vlek s jednim koněm, dva jen vyjímečně.

2,4 benzín by se mi celkem líbila, ale obávám se té spotřeby, ledaže by byla možná montáž LPG.

Jak je to vůbec s montáží LPG do 2.0 a 2.4 benzínu v GV??

A jaké jsou vaše názory na RAV4 nebo X-traila ??

2012-03-05 20:01:25

A co takhle Subaru Forestr 2 D,dá se sehnat do 350000-400000přímo od delera,já sám ho mám,roční nájezd 25000km,tahá skvěle,v Evropě 2t není problém,do kufru de naložit i 500kg a auto to ani nepozná má samonivelizační tlumiče vzadu ty drží stálou výšku vozu(podvozek je 23cm od země),utahne i 3500kg spotřeba je u dobře zajetého vozu 6-7l nafty,je to stab.4kolka,a vyjede fakt hodně,brodivost i pul metru bez ruzn.nádstavců,nebo Autbek ten je větší pro rodinu a zvládá taky dost,ravka jedině starší ty nové jsou jen do města oni jen tak vypadají jeko drsňáci.GV,motor není špatnej,ty co měli motory z mazdy byli držáky.X tril nemám ponětí,

2012-03-05 21:42:05

Na Forestra jsem taky koukal ale co mě dost zarazilo byla recenze jednoho pána na auto.cz

http://moje.auto.cz/hansbivoj/drezina.html

zrezivělý podvozek, jak na 10let jetým služebáku, mě dost překvapil. Dále tam potom psal, že jsou poněkud dražší servisní prohlídky a celkově i údržba. Bohužel neznám nikoho se Subarem, takže nevim kde je pravda. Vůbec by mě celkově zajímala výdrž aut tohoto typu, bohužel mám zatim jen zkušenost s VW koncernem. Jaká je třeba výdrž náprav, komponentů pohonu 4x4. Nerad bych si pořídil kasičku na peníze a neustále servisoval "kraviny" ( mimo samozřejmě pravidelný servis), ale určitě rozumíte co tim myslim.

Do jakých ročníků GV se dávaly motory z Mazdy ?

2012-03-05 22:17:58

No model 2009 byl trochu problém,já mám mod.rok 2010,ceny servisu jsou jak všude jinde i suzuka je dražší,na další otázky zkusit návštěvu subaru klubu.já jsem spokojený žena taky a náš 50kil. pes taky.Ten výfuk má výdrž jak jiní japonci.Motory Mazdy 2004 tuším.

2012-03-06 08:10:00

Chceš říct, žes sehnal forestera přímo u dealera za 400tisíc? To byl snad nějaký protiúčet, ne?

Spotřebu u GV 2,4 při tahání odhaduju těch 20-22 na 100, na denní tahání to není, od toho jsou spíš D-Maxy, Navary a pod, co mají kouli na 3tuny. LPG do 2.0 i 2.4 jde zamontovat, viz. např. canocar.cz.

Nad foresterem 2.0D jsem vážně uvažoval, ale když jsem četl diskusi na subaru clubu, tak jsem získal pocit, že ti lidi jsou spíš otroci těch aut než jejich uživatelé. Tankování jen na jedné pumpě na okrese, co chvíli měnit filtry a olej, bez aditiv ani ránu... To auto se mi moc líbilo, ale já potřebuju "děvku" a ne princeznu na hrášku

2012-03-06 08:38:00

Tak Forestra jsem vyloučil po přečtení recenzí od majitelů, jak píše Pivlis, potřebuju auto který bude sloužit mě a ne já jemu, tim samozřejmě nemyslim že by nedostalo pravidelný servis.

Mě celkově udivuje že člověk by si už téměř vybral auto, ale pak si přečte pár recenzí, že tenhle motor je háklivej na to a ten zase na tohle, a tenhle motor dělali francouzi, tak už jsem z toho nějak zmatený a opravdu nevim co vybrat.

Například kdyby do GV nedávali diesel od renaultu, tak mám jasno,ale takhle, ne děkuji, francouské technice moc nevěřim.

2.4 Benzín je se obávám trochu nad moje možnosti, ono stejně když člověk táhne koně, tak musí jet daleko pomaleji než bežně, tak si řikám jestli by třeba nestačil ten 2.0 benzín s překopáním na LPG. Nižší objem už jen z důvodu nižšího povinnýho ručení)

2012-03-06 09:59:54

Do roku 2005 se dával francouz HDI od Peugeota a ten je bezproblémový. . .

2012-03-06 10:37:37

Ten Peugeot 2.0 HDi má známý a taky s tím tahá 2 koně a spokojenost.

Jinak s povinným ručením si nepomůžeš, protože je stejná sazba od 1,85 do 2,5 litru, proto je fuk, jestli máš 1,9 nebo 2,0 nebo 2,4, ručení je stejné. Ta 2,4 jezdí super, k tomu autu to sedne jak ulitý. Samozřejmě mě to deklasuje z návštěv fór typu "Moje auto žere 3,5litrů na 100 a když nepoužívám světla, větrák a rádio, tak jezdím i za 3,4"... ale kupodivu je 2,4 míň žíznivější než 2,0, asi proto, že se s tím autem nemusí tak namáhat.

2012-03-06 10:52:32

Jinak, kdybych věděl, že budu tahat častěji, tak bych uvažoval spíš o Santa Fé nebo Sorentu v dieselu, možná po Pathfinderovi. Ale na mě to už jsou zbytečně velký auta, protože většinou jezdím sám a z poloviny po Brně, a tam je kvůli parkování každý centimetr navíc handicap a ani jsem nikdy nebyl příznivcem velkých aut. GV v tomto naprosto vyhovuje, je velká vpodstatě jako osobák nižší střední třídy, žádný mastodont, ale rodinu s dvěma harantama, kočárkem, nějakou tou cestovní taškou a dvěma čoklama do toho v pohodě naskládám Dřív to bez rakve nešlo. A občasné tahání koně i s tím benzínem nějak přežiju.

2012-03-06 12:01:27

Spočítal jsem si na nějaké internetové kalkulačce pojištění a rozdíl mezi 2.0 a 2.4 je minimální. A jestli teda má ta 2.4 míň práce s autem, tak tim pádem by ten motor nemusel být tolik namáhán a měl by víc vydržet.

No vzhledem k tomu že jsem denně ve měste a je potřeba se někam vecpat na zaparkování, tak taky nevyhledávám nic velikýho.

Jak jsi jinak spokojený s provozem a servisem, něco co je na autě vylože špatné, co nejčastěji odchází apod...

2012-03-06 14:23:06

Zatím Ti nejsem schopen odpovědět, auto mám 5 měsíců, najeto 8tisíc, takže se zatím nestihlo nic projevit. Subjektivně - na tom autě Tě 10 věcí sere a 100 věcí na něm miluješ... k negativům, co jsem schopen si vzpomenout - okno by se mohlo zavírat automaticky, ne jen otevírat, tj. bez držení caplíku. Nejde mi občas zavřít schránka za řad.pákou, občas vrže sedadlo a občas řadící páka, sesle nejdou sklopit do lůžkové úpravy, zadní dveře mají jakýsi sklon, takže když je mokro, shora při otevřeni steče voda do interéru. Couvací světlo je jen jedno, což v terénu nebo při mizerném počasí ztěžuje couvaní v neznámém prostředí. To je asi tak všechno. Na druhou stranu - byl jsem letos v Krkonoších a projeli jsme jen já a traktor s řetězy. Auto je pohodlné, řídí se stejně jako osobák, žádný uaz. Žere cca 10,5, ale nutno podotknout, že je to většinou provoz po Brně od semaforu k semaforu + dálnice + polňačky, na cestě právě do Krkonoš a zpět jsem jel za 9,1, v zimě, částečně na sněhu, takže ta spotřeba je OK. Blbý je, že někde zaparkuju, vyložím kočár, někdo si stoupne těsně za mě a já už neotevřu pátý dveře a musím s autem manévrovat. Ale jinak pozitiva těžce převládají nad negativy. 12let jsem kočíroval jen diesely, teď mám benzín a jsem spokojený.

2012-03-06 16:59:03

Pravda je, že v benzínu raději 2.4 než 2.0 Můžeš ji jenom lechtat a spotřeba je tím pádem menší jak 2.0

2012-03-06 20:32:21

Já sice netahám koně, ale tahám za autem motorový člun. Ne za Ignisem, ale za Mazdou 6 2.0 benzín. Když jsme člun kupovali, byli jsme si s prodejcem pro něj u výrobce v Polsku ve Štětíně a prodejce člun táhnul za Fordem Escort myslím že 1.8 TD a i když jsem nikdy nefandil naftě, řekl bych že na tahání je diesel lepší. U toho Escorta nemusel tak často řadit, jako já teď u mazdy 6. U Escorta zařadil a jel. Já u mazdy s benzínem musím před každým kopcem podřadit. Vlek mám bržděný 750kg a s tím člunem to těch 750kg akorát dá. Tak že i když nejsem příznivcem nafty, myslím že na tahání je nafta lepší.

2012-03-07 08:27:17

Pivlis: No jo tak to jsou jen drobné nedostatky, který nejsou až zase tak zásadní. Jen teda to otevírání 5. dveří by mohlo být řešeno výklopně. A co podvozek, nějaký spotřební součástky jako stabilizátory, silentbloky apod. neodcházejí třeba nějak častěji. Jde mi jen o to abych po 15tis km neměnil zmiňované díly, kvůli klepajícímu podvozku.

Frantaj: osobně bych na tahání taky spíš uvítal nafťáka, ale bohužel do GV dávali renaulťácký, takže padla jediná volba na benzín.

Včera jsem se bavil se známím co má Yetiho 1.8TSI 4x4 a normálně s nim tahá vlek se dvěma koňma. Takže jsem rovnou mrknul na Škoda tabulky a Yeti utáhne 1800kg a GV 1850kg. Ale řikám si jestli to je to pravý ořechový, přeci jen Yeti je stavěn na platformě Octavie II.

2012-03-07 09:08:52

Výklopně to nepůjde, jaký vzpěry by udržely rezervu? Teda u těch nových, kupírovaných GV už by mohly být dveře výklopné, to je fakt. Člověk na to musí pořád myslet, když někam jede, a stavit auto tak, aby mohl kdykoliv ty dveře otevřít. Jinak ty věci jsou fakt drobnosti, proto říkám, že to na nadšení z GV nemá vliv. Občas na závody přitáhne přepravník auto, nad kterým kroutím hlavou... Yeti se dvěma koněma je taky hustý. Právě proto jsem bral tu GV, že má aspoň ten zpěvněný rám a je těžší. Ale asi je to v tom, na co si kdo troufne. Se dvěma liškoidníma koněma (náš 3/4plňas je žiletka s 530kg, ale většina koní má víc) se dostane min. na dvě tuny, nějaká rezerva tam určitě bude, ale je to limitní. Zkušenost s GV dieselem nemám, ač prodejce mě lámal do benzínu, že budu mít od jejich servisu klid, no nevím, moje zkušenost s diesely je taková, že vychvalovaný TDI v golfu byl pořád v servisu a haněný 2.0 DTi v astře neměl za 9let a 220tkm jediný problém (vlastně praský mezichladič za cca 5.000). Takže opačná zkušenost od toho, co člověk slyší kolem sebe.

2012-03-07 09:15:09

Co se týká odcházejících součástí, tak nevím, zatím mi nic neodešlo a to s tím jezdím po polňačkách. Ale vycházím z toho (a taky to byl jeden z důvodů, proč GV), že ji používají JME, e.on, lesáci, hajní, mor.naftové doly, hasiči, a jako služebáky i rakušáci v obdobných firmách, tak snad vědí, proč kupují zrovna GV a ne třeba X-traily nebo forestery. Technika, robustnost, spolehlivost za slušnou cenu. Tuhle jsem viděl elektrárenského UAZ Simbir, taky pěkný auto.

2012-03-07 13:57:39

Já vim no, holt by to muselo být řešeno jako u Patrola, ten má zadní dveře dělené, ale to už je prostě něco co se nedá změnit a člověk se to musí naučit brát jak to je. No my máme právě 3/4 křížence něčeho s něčim, prostě pastevní směs váha kolem 500kg a toho druhýho koníka máme chlaďasku a ta už určitě nemá 500kg.

Plus teda navíc je potřeba dojet koníkům pro seno a slámu a přiblížit to co nejblíž ohradě a upřímně si nějak nedokážu představit že by byl Yeti schopný prohrábnout se s plným vlekem tim bahnem co u koní někdy bývá, ale třeba mu křivdim.

Koukám že ty Golfi jsou nějaký zakletý, soused se skoro každý týden rozcvičoval natahováním nepojizdného Golfa na podval. Já teda nemám s TDI problém žádný, až teda na špatnou převodovku v O II, ale tam šlo ještě o auto v záruce. Spíš naopak a až jsem možná alergickej na Renaulty, jednou v životě a doufám naposledy jsem měl pujčenýho Renaulta Mastra v nafťe, nevim co to bylo za motorizaci, ale děs, nejelo to, řazení rychlostí mi připomnělo losování šťastných deset, vše se uvnitř klepalo, no neměl jsem z auta toho dobrý pocit. Pak známá měla Megana a tam se zase zbláznila elektrika a vše blikalo a svítilo jak na diskotéce :-D


Odpovědět

1  2