Fórum - Téma


Jaký typ Swiftu vybrat?


Fórum Swift IV Jaký typ Swiftu vybrat?

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



Joan  
Jana
2011-10-20 00:00:03

Dobrý večer,

dospěla jsem celkem strmě k rozhodnutí, že si po 24 letech vlastnictví řidičáku sk. B konečně koupím svoje první autíčko. Protože bude "prvorozené" a moje řidičské schopnosti nejsou samozřejmě oslňující, nechci do koupě investovat více než 50 tisíc Kč (+ na okamžité investice po koupi). Z různých recenzí jsem si oblíbila právě Suzuki Swift, jenom mi nejsou jasné rozdíly mezi nimi. Existuje GLS, GTi, GA, GL atd.

Potřebujeme 5-dveřovou variantu (a chci hatchback), protože budu na zadní sedadla poutat naše dvě psí útulkové cácorky. Myslím, že mi postačí i litrový tříválec, nemám potřebu dojet všude první . Na dálnice se nechystám a preferuji co nejnižší spotřebu a co nejmíň elektroniky, abych mohla využít své kutilské buňky, něco se o autech naučit a neobracet se jen na servis. Na žádné vnitřní výbavě netrvám.

Jakou variantu byste mi prosím poradili? Budu vděčná za odpověď, ať můžu pátrání po vhodných inzerátech zacílit přesnějším směrem.

Fulda  
Petr
2011-10-20 00:21:54

koukal bych nejspíš po výbavě GLS, ta by měla obsahovat posilovač řízení, dva airbagy, elektrická okna a zrcátka, GL by mělo být bez posilovače, Gti je označení pro 1,3 litru a je to pouze třídvéřák a spíš na závodění, GL a GA asi bude nejchudší výbava, ještě je i GLX to je bez posilovače a airbagů, ale elektrický okna a zrcátka. Poslední model by měl být 2001 -03 ( u mě v profilu ten červenej), předchozí je od r. 97, zvenku se liší maskou a zrcátkama, teď mě víc nenapadá

Hill  
Jaroslav
2011-10-20 22:06:11

Swift má jednu výhodu, že jde lehce uřídit i bez posilovače řízení. Verze GL má proti verzi GA centrál bez dálkového ovládání, obě verze se prodávaly s okny na kliku, zrcátky nastavitelnými zvenčí ručně a bez rádia i bez reproduktorů, kabeláž je ale připravená pro doplnění veškerého příslušenství. Anténa vlastně je připravená také.

Upřímně řečeno - mám GL 1996. Zrcátka jsem si seřídil jednou a od té doby je jen sklápím do myčky a při parkování v řadě, aby mi je nikdo neurazil. Okna stahuji klikou.

Hydraulika na řízení mi za téměř třináct let, co jsem konvertoval ke Swiftům, chyběla jen jednou - a to jsem si později ověřil, že i to je sporné: při silném bočním poryvovém větru na rakouské betonové drážkované dálnici jsem po té hodině takového cvičení volantem (abych se udržel v jízdním pruhu) dostal úplně stejnou křeč do zápěstí, jako ve stejném úseku o dva týdny později ve služební oktávce i s hydraulikou. Takže ano, posilovač řízení je věc příjemná, ale zrovna v litrovém Swiftu za jízdy není rozdíl příliš výrazný, posilovač v něm lze významněji ocenit při zacouvávání do a vyjíždění z řady zaparkovaných aut.

Na rozdíl od třídveřové verze, u níž lze vyklopit zadní boční okna do stran, což v horku náramně pomůže větrání kabiny, je to v pětidveřové o poznání horší - dveřní okna lze sice stáhnout, ale odvětrání zadních sedadel to ne vždy znatelně zlepší: vzduch vzadu tvoří kapsu, vlastně basovou píšťalu, která od určité rychlosti a stupně stažení okének nepříjemně "dupe", ale to je taky všechno. Větrá ve srovnání s třídveřákem nevalně.

V klidu na sluníčku se rozpálí tří- i pětidveřák stejně, takže se začne stýskat po klimatizaci (i takových Swiftů se k nám pár dovezlo), ale ta litrový motor zatíží poměrně hodně, do delšího stopání je lepší ji vypnout. No a půldruha litru spotřeby na sto navíc kvůli klimatizaci také zrovna člověka nepotěší.

Jinak se setkávám u Swifta jen se samými plusy a výhodami - snadná ovladatelnost, spolehlivost za každého počasí a jednoduchost - řadu úkonů pravidelné údržby a výměn i některých oprav lze provést bez speciálních přípravků, nářadí a pomůcek mimo značkový servis, má příznivý poměr mezi vnějšími rozměry a prostorem uvnitř, pohodlná sedadla i v základní výbavě, živý motor, snadnou výměnu žárovek vnějšího osvětlení (a většiny žárovek vnitřního), a vůbec.

Joan  
Jana
2011-10-20 23:56:15

Oh, mnohokrát Ti děkuji za vyčerpávající odpověď! Mých dosavadních asi jeden tisíc km ujetých za uplynulé čtvrtstoletí v různých popůjčovaných škodovkách 105 až 120 na mně příliš stop nezanechalo a neumím si představit rozdíl mezi řízením s posilovačem a bez. Nevím totiž, jak funguje, ale to snad na internetu někde najdu. Měla jsem možnost nedávno vyzkoušet Škoda Roomster a ono mi to řízení půjde

O dálkové ovládání ani nestojím, jsem z tatínkovy staré Dacie 1310 zvyklá na kličky a čudlíky k ovládání všeho a líbí se mi, že nemusí otáčet klíčkem v zapalování, když zapomene stáhnout okénko. Neumím si představit, že bych obě psí holky protlačovala na zadní sedačky skrz dveře u řidiče, proto koukám po 5-dveřové kastli.

Že je "swištík" spolehlivý a živý, jsem se dočetla v 90% všech recenzí a navíc se mi to autíčko vzhledem moc líbí.

Teď ještě narazit na správný inzerát a objevit správného človíčka, který se mnou půjde vybrané auto důkladně přezkoumat. Snad se podaří.

Moc děkuji a hezký večer všem!

Joan  
Jana
2011-10-21 09:44:03

Zde v inzerátech jsem objevila jeden zajímavý:

http://www.suzukiclub.cz/...-swift-1-0-gl-r-2000-3272

ovšem vrtá mi hlavou cena srovnatelná s koupí nového počítače. Proč může být tak levné ?

 jaski
Martin Jaskevič
2011-10-21 11:04:09

ono se rika kdo umi ridit skodovku (mysleno stodvacu) umi ridit vsechno :) jinak za tu cenu je to dost zajimavy az divny k tomu co tam pise. az budes vybirat tak se hlavne podivej na predni nosniky jestli uz to nemaj za sebou. pak klasika podbehy predni kde se napojujou na prahy, prahy, podlaha, pak me napad jeste pricnik co je u motoru dole u chladice. a neboj se vzit sroubovak nebo neco takovyho a trochu to podloubat ono to nekdy vypada ze je to v poradku ale je to jen ta plasticka ochrana a pod tim je to sezrany. obzvlast kdyz nekdo bude psat bez koroze coz je u swiftu dost velka vzacnost. a kdyz nebude souhlasit s pruzkumem pomoci sroubovaku tak budes aspon vedet proc posilovac opravdu treba neni pokud tam teda nedas nejaky gumy 205 ale to nepredpokladam. ja jezdil litra na 135 a to byla pohodicka. preju dobrou volbu

Joan  
Jana
2011-10-21 11:23:37

Díky za Tvůj názor! Mno, v oblasti automobilismu jsem co se týče názvosloví téměř "pole neorané", ale tento nedostatek rychle doženu a rozhodně půjdu vybírat konkrétní auto se znalým automechanikem.

Našla jsem si odkaz na poradce na těchto stránkách:

http://www.vyber-auta.eu/

kde v Návštěvní knize má samé kladné reference (až je to překvapivé - nebo je až tak dobrý?). Už jsem mu psala a že se mohu ozvat, až si nějaké auto vytipuji.

Je ale z Prahy. Hodil by se mi seznam spolehlivých poradců na brněnsku - nemáte prosím pěkně někdo nějaký tip? Že by byl třeba o chloupek levnější kvůli absenci jeho cesty z Prahy do Brna.

Pěkný den.

Hill  
Jaroslav
2011-10-21 22:25:39

Projdi si tento seznam: http://www.suzukiclub.cz/...=Brno&cb_filter=Filtrovat - jsou to jen ti členové Suzukiklubu, kteří se přiznali, že jsou z Brna. Určitě se jich najde víc, kdo dokáže posoudit stav Swifta.

Joan  
Jana
2011-10-22 19:33:18

Děkuji Ti za tip. Jsou mezi nimi tři, kteří byli aktivní ještě tento měsíc, tak je jakási šance, že na fórum zase zavítají. Popřemýšlím, co dál.


Odpovědět