Fórum - Téma


Jarní prohlídky


Fórum Pokec všeobecný Jarní prohlídky




CI5
2012-03-12 14:47:51

Myslíte, že má pořád pro majitele starších vozidel Suzuki smysl připravovat jarní a podzimní prohlídky? Letošní nabídka zde... http://www.simcar.cz/deta...za-199-kc/ddb63f219d.html

Snow Park Suzuki 4x4 Razula.wmv

Autentické video z testování terénních vozidel Suzuki ve Ski areálu Razula ve Velkých Karlovicích o víkendu 11.-12. února 2012, při kterém se podařilo sjezdovku pokořit vozidly Suzuki Jimny a Grand Vitara.

MilanT  
Milan
2014-10-30 09:02:58

Snad nebude vadit když provedu reinkarnaci tohoto vlákna. A to v souvislosti s právě probíhající (pod)zimní prohlídkou Suzuki za 3 stovky - http://www.suzuki.cz/auto...akce.aspx#Zimni_prohlidka

Můj názor je takový, že pokud někdo nemá šanci nebo čas a náladu se v autě "hrabat", tak hodinová prohlídka vozu za 3 stovky nebudou vyhozené peníze a ztracený čas. Sice nevím, co si mám přesně představit pod pojmem kontrola tlumičů a brzdového systému (asi to nebude kontrola na válcích), ale i tak rosení tlumičového oleje nebo brzdové kapaliny asi každý nekontroluje jen tak někde na parkovišti.

CI5
2014-10-30 09:36:24

milant: Stává se, že s rostoucím věkem auta, klesá zájem o služby autorizovaných servisů. Jarní a podzimní prohlídky jsou velmi levnou variantou jak si nechat profesionálně svůj vůz zkontrolovat. V Simcaru učíme naše zákazníky těchto služeb využívat a zkušenost je taková, že zájem pomaličku rok od roku roste. Dávno už neplatí, že značkový servis musí být drahý. Naše hodinová sazba začíná u aut roku výroby 2006 a starší na 266 Kč/h bez daně a 322 včetně DPH.

To už je na zvážení komu a za kolik své auto svěřit do péče. Bližší informace přikládám zde:http://www.simcar.cz/serv...i/podzimni-prohlidka.html

MilanT  
Milan
2014-10-30 10:19:24

Tak teď jsem se ne vlastní vinou zamotal mezi Self Promotion příspěvky. Osobně určitě nepojedu z Prahy na Jižní Moravu kvůli prohlídce za 3 stováky a za benzín těch stovek dám 15. Dával jsem globální odkaz na Suzuki a tak ať si každý vybere ten svůj servis (autorizovaný nebo v garáži) a nebo ať si kontrolu svého vozu provádí jak chce. Bylo to jen vyjádření mého názoru na akční prohlídky obecně. Ostatně vždycky platilo a platí, že dobré zboží se prodává tak nějak samo i bez reklamy. A vždycky by měl být názor stávajícího zákazníka rozhodujícím motivem pro ostatní nerozhodnuté. Ne že bych si plno věcí na svých autech neuměl udělat nebo nezkontrolovat, ale už se svojí starou Š120 a P306 jsem tyhle akce využíval ke své spokojenosti.

P.S. Mohl jsi nám, Tomáši, alespoň napsat odpověď na mojí řečnickou otázku, jestli Suzuki provádí v rámci této prohlídky kontrolu tlumičů a brzd jen vizuálně nebo na válcích.

CI5
2014-10-30 12:52:28

milant: Na válcích to s velkou pravděpodobností nebude - alespoň u nás ne. Centrálně máme povinost provést vizuální kontrolu tlumičů a brzdové soustavy. Jinak úroveň péče Suzuki se odvíjí individuálně od lidí a vybavení jednotlivých servisů. Někdo si plní standard a někdo jde ještě dál... vybavenost válců ve standardu zatím nejsou...

2014-10-30 12:58:37

milant:

Je jasné, že se v těchto případech pánové v servisech nepouštějí do "žádných větších akcí" a při těch sézónních kontrolách se jedná spíše o tu "vizualizaci" a "ruční pohon", podobně jako u toho známého krumpáče v případě "mimozemských pidlivizací".

MilanT  
Milan
2014-10-31 11:28:20

plukovník: Pozdě ale přeci jen mi docvaklo, že ty 3 stovky za hodinovou prohlídku bude tak akorát za práci a nějakou elektřinu za zvedák a montážní lampu. Ale zase na druhou stranu je asi v zájmu servisu najít co nejvíce závad, na jejichž odstranění je pak nabídnut jiný ceník, že?

Ještě jeden dotaz na Bodieho, Doyla a Cowleyho (CI5 ) : Jak tedy řeší autorizované servisy vybavené podstandardně třeba reklamaci brzd nebo tlumičů? Jak a na čem vyhodnotí oprávněnost reklamace a vadného dílu? Zamítnou reklamaci, vymění bez řečí reklamovaný díl, posoudí kvalitu tlumiče že hupsnou na blatník, zajedou s tím do jiného, standardně vybaveného servisu...? To je jak chirurg bez rentgenu, sonografu. Taky bych si nenechal zasádrovat zlomenou ruku bez rentgenového snímku..

V lednu mě čeká první garančka a protože chci být na vše připraven, tak jsem dnes ráno zajel do Dekry a nechal si udělat po 6.000 km test tlumičů metodou Eusama. Tak jen pro zajímavost přikládám protokol

2014-11-01 12:55:32

milant: kolik stojí taký test tlumičů? zkoumají to tak že se svezou, vyzualně, nebo rozdělat,

MilanT  
Milan
2014-11-01 15:14:54

swift: V Dekře stojí test tlumičů stejně, co ta zimní kontrola auta v Suzuki - 300 korun.

Svezením, vizuální kontrolou nebo rozebráním se nezjistí správná funkce tlumiče a už vůbec těmito metodami nezískáš nějaký protokol s křivkou, stavem tlumičů, zatížení kol.... O metodě a měření Eusama je plný internet - http://www.cisar-autotech...cz/arax/arex_jednicka.htm

Technik zkontroluje a případně upraví správný tlak v pneumatikách a pak vždy jednou osou najede na desky, které postupně rozkmitají kolo určitou frekvencí. Pak najede druhou osou a vše se opakuje. Pak vytiskne protokol a pokecáte. Jakože proč má méně zatížená náprava horší výsledky (kolo není tak zatíženo, více odskakuje a proto se kontakt s vozovkou a stav tlumičů jeví jako horší). Všimni si, že levý přední tlumič (kde seděl technik během testu) se jeví jako nejlepší. Musíš ale koukat a porovnávat hodnoty Eusama. Mezi 40 a 60 % je tlumič v pořádku, nad 60 % je stav výborný. 100% stavu a tudíž 100% přilnavost pneumatiky k vozovce nelze prakticky dosáhnout.

2014-11-01 15:46:36

milant:

Vystihl jsi to naprosto přesně. Aby pánové 45 a 37 měli práci, tak je v jejich zájmu "najít co nejvíce závad, na jejichž odstranění je pak nabídnut jiný ceník".

Ale nelze na to pohlížet pouze s nedůvěrou. Pro někoho kdo není schopen posoudit poloprázdnou pneumatiku, prázdnou kádinku ostřikovačů, tekoucí tlumič, prolínající brzdovou kapalinu, baterii ve stádiu klinické smrtí, případně, že klakson netroubí a stěrače nestírají to může být přínosem.

Takový člověk je třeba zase machr ve svém oboru. Třeba svědomitý účetní, nebo vynikající učitel tance...

MilanT  
Milan
2014-11-01 15:56:59

plukovník: A nebo knihkupec, vrchní a třeba houslista. Jenomže on věděl, že ty stěrače a ostřikovače se nemusí hlásit, že to je vidět.

2014-11-01 16:03:36

milant:

Ten, kdo se vyučil jako knihkupec, nastoupil jako knihkupec a pracuje stále jako knihkupec, ten si toho v knihách přečetl tolik, že nejenom že ví co se nemusí hlásit, ale nepotřebuje ani žádnou sezónní prohlídku.

Stačí, když na jaře dá svojí "limuzínu" do čistírny...

2014-11-01 17:05:44

MilanT .vyděl si film Rivalove?kde to Niki posoudil podle zadku ,samozřejmě podle těchto metod nemaš graf,to samozřejmě ne,ale každá auto dilna tento testr nemá,nebo je to do prahy daleko,tlumiče se mění stejně v páru,idealní samozřejmě všecny

a ještě se da poznat funkce tlumiče na pneumatice

MilanT  
Milan
2014-11-01 19:39:32

SWIFT: Honzo, jako automechanik máš určitě větší znalosti a odbornost než já. Ale myslím si, že tenhle vibrační tester nemá jen Praha, ale že ho mají taky v nějakém STK v Náchodě (pokud jsi tam odsud a okolí).

Že se dá poznat funkce tlumičů podle ojetí (respektive ojetých plošek dezénu) vím, ale to už většinou bývá pozdě. Lepší je preventivní kontrola a předejdu třeba větším škodám na podvozku, pneumatikách...nehledě k tomu, že je to nebezpečné při brzděn, v zatáčce můžu odskákat do protisměruí atd. Prostě guma musí být co nejdelší dobu ve styku se silnicí.Jinak souhlas s výměnou tlumičů v párech.

Rivaly jsem neviděl, F1 mě nebere.

2014-11-02 11:58:34

jak říkáš, dobrá věc ten testr, spíš bude někde v HK,unás o něm nevím,jinak to tě nemusí brát f1,je tam všechno to zakulisí ,mě se tam líbí ta technika určitě si ho pust pěknej film

MilanT  
Milan
2014-11-02 18:09:58

swift: Vibrační testy tlumičů dělají v tvém kraji v Jičíně, Hradci a Sověticích - http://en.rte.cz/referenc...es/hradec-kralove-region/ Ty vibrační testery tlumičů mají označení STA, STB a STO.

2016-08-10 21:55:43

Tak jsem nechal na první povinné tech. prohlídce od koupě nové SX4 a najetých 31000 km otestovat tlumiče. Jaký vliv na to má nahuštění pneumatik netuším, 2,4 atm vepředu a 2,2 vzadu.

2016-08-10 22:12:40

Před měřením měli dofouknout gumy na doporučený tlak

Je dobře , že jsi to měření udělal

Spousta lidí tlumiče neřeší a ty přitom zásadně ovlivňují chování auta

Pro zajímavost, zadní tlumiče na Focusu mi umřely po najetí 50 tkm (další jsem měnil při 100tkm) . Kvalita dnešních dílů šla dolů

2016-08-19 10:03:23

Zdar přátelé,

předsezónní prohlídky mohou být dobré pro starší auto, kterému se majitel nemůže věnovat, jak píše Milan, anebo nejezdí na každoroční servisku. Já (z Jihlavy) jezdím právě do Simcaru - auto je v cajku a proto je pro mne tato nabídka nadbytečná. O vůz se mi perfektně starají – po třech letech servisování u místně příslušného autorisovaného servisu jsem auto, po zásahu Simcaru, nepoznával! Kromě toho mi zadarmiko ošetřili ďubky od kamínků, moji nejmilejší (mě také) dojalo dokonalé bezplatné vyčištění interiéru, ale co mne úplně dostalo byla NABÍDKA, zda se nechci mrknout na zvednutý vůz. Jindy a jinde jsem o to techniky prosil, ale NIKDY mi to nebylo dopřáno – vždy se na něco vymluvili. Simcáří přístup k zákazníkovi o něčem svědčí a proto nejsem líný servisovat právě tam (spojuji to s pobytem v lázních či výletem po okolí). Kvůli nezaviněně nabořené zádi (asi měsíc po servisce) jsem tam jel také a nelituji toho (jako náhradní vůz mi půjčili Vitaru s 65km na tachometru). Čili, vrátím se na začátek, u této partičky nepředpokládám, že by se předsezónní prohlídkou snažili generovat závady. Naopak lze předpokládat, že na starším, neřku-li neudržovaném vozu, se hold NĚCO najde.

Ad test tlumičů. Aparát mívají na STK, ale občas (asi v okolí Prahy) lze natrefit na mobilní aparatůru, kde (jednou se mi poštěstilo) zadarmiko – jako propagaci něčeho, tlumiče změří. Docela bych to potřeboval.


Odpovědět