Fórum - Téma


Vysoký volnoběh


Fórum Jimny / Samurai III Vysoký volnoběh

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53



2015-11-06 20:25:51

zdravím,

Mám dotaz. Vlastním jimnyho 1.3 63kw r.v.2007.

Při startování mi otáčky vyletí na 2000ot/min pak klesnou a motor zhasne.

Dělá to jen když přes noc nechám auto venku a je chladněji. Pak už na po druhé nastartuji v pohodě a šlape to v klidu.

Když auto nechám v garáži tak to neudělá.

Nevíte někdo kde může být problém?

Dělal jsem kontrolu hadic zda to přísava vzduch, ale hadice jsou v pořádku.

Tak nevím kde může být problém? Když to mám v garáži a auto je přes noc bez nastartování tak to ty otáčky vyjdou na 2000 a pak to pomaličku klesá a bez problému drží volnoběh. Ale jak je to venku a je chladněji tak už to není ono.

Díky všem za radu!

Ira
Víťa
2015-11-12 10:43:46

třetis: tohle mi v zimě dělá taky a je rv 99. Teda krom toho chcípání. Osobně si myslím, že takhle řídící jednotka řeší studený starty tak, jako v starejch autech bylo táhlo sytiče

2015-12-04 18:58:49

Nemůže tam být třeba špatné čidlo teploty a nebo svíčky třeba zkusit vyměnit? Nic jiného mě nenapadá. měl jsem to napíchle na diagnostice a žádna chyba tam nebyla tak mechanik mi poradil tyto dvě věci, že by to mohlo být. Tak nevím, ale ty svíčky vyměním tak i tak raději.

Ira
Víťa
2015-12-06 16:08:58

třetis: a ty svíčky, jak je máš dlouho?

2015-12-06 16:28:22

ira: no od novoty auta a to má najeto 167tis. km

Ira
Víťa
2015-12-06 16:36:29

třetis: to už by asi chtělo se na ně kouknout Já je za těch 11 let co ho mám měnil jen jednou, za rok najedu tak 5000, ale průběžně kontroluju a srovnávám odtrh a ono mi to běhá spolehlivě

2016-12-18 14:11:46

Vysoký volnoběh .. Ahoj , mám problém mám Samurai 1.3 jedno bodovývstřik a když mám studený motor tak mi volnoběh drží 2700 ot a pak teda pomalu ale hodně pomalu ty otáčky padají je to tak deset minut než se dostanu na 1600 ot a pak ješte nejakou dobu na normální volnoběh a pak drží, chci se zeptat jestli je to normální , protože mi check engine nebliká ani nesvítí a nevím co s tím nikde sem problém nenašel.

Hill  
Jaroslav
2016-12-18 14:30:58

otavala2: deset minut je moc, normální je to tak do tří minut při -5°C. Ten sestup je řízený čidlem teploty chladicí kapaliny před termostatem v horní hadici k chladiči.

Co termostat, ten ti zavírá? Za studena musí být zavřený, aby se motor co nejrychleji ohřál. Jestli může voda běhat od nastartování, trvá to prohřátí podstatně déle.

2016-12-18 14:57:03

hill: termostat je nový funguje dobře,teplota na palubovce stoupá pomalu ukazuje to na to špatné čilo teploty musím objednat.dik

Hill  
Jaroslav
2016-12-19 09:10:20

otavala2: a je ten termostat namontovaný ve správné poloze, tedy odvzdušňovací dírkou nahoru? Jde totiž nasadit ve dvou polohách. Když je dírkou dolů, plave to kombinované čidlo v bublině a voda k němu vystoupá až po otevření termostatu.

V pouzdře teplotního čidla jsou dva termistory: jeden je spojený s kostrou přes závit a blok motoru a druhý vývod je žlutobílým drátem na měřák teploty v kapličce. Nikam jinam nevede.

Ty důležité vývody jsou připojené šedobílým a světle zeleným drátem s černou proužkou. Podle odporu mezi nimi zjišťuje řídicí jednotka teplotu motoru.

Ale, protože i ručka leze pomalu a motor se po ohřátí na volnoběh neuchlastává (to dělá při přerušeném tom termistoru důležitém pro ECM, ale také rozsvítí CHECK ENGINE), znamená to, že ČIDLO JE V POŘÁDKU, zato máš pravděpodobně vzhůru nohama namontovaný termostat.

Koukni na něj ještě jednou.

2016-12-19 10:23:51

hill: termostat mám dobře nasazen,CHECK ENGINE mi nesvítí - mám tam tři čidla - zleva čidlo tep.nas.vzduchu černý konektor , snimač teploty chladicí kapaliny zelený konektor, snimač teploty chladicí kapaliny jeden drát, ty dva snímače teploty jsem objednal dám vědět dík.

Hill  
Jaroslav
2016-12-19 19:47:53

otavala2: jo promiň, teprve teď jsem si všiml, že máš Samíka, a já tě vodil po Swiftu (ten má mimochodem čidlo teploty nasávaného vzduchu v plastu filtrboxu, aby ho neovlivňovalo teplo z bloku motoru).

Dvě samostatná čidla teploty chladicí kapaliny měly Swifty od 1989 do ročníku zhruba 1992 - 1994 (obě verze se vyskytovaly současně).

Ale nepamatuji, že by současně odešel jak termistor řídicí jednotky, tak termistor měřidla. No, už je máš objednané, tak uvidíš.


Odpovědět