Fórum - Téma


Jízda na náledí (smyk, ABS, ESP...)


Fórum SX4 I Jízda na náledí (smyk, ABS, ESP...)

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2016-01-31 22:01:35

Nechci v tom dělat větší guláš , než je, ale režim AUTO by měl fungovat jen do 60 km/h, takže pokud si jel rychleji, auto se chovalo jako dvoukolka a k sepnutí pohonu zadní nápravy mělo dojít až během vyrovnávajícího manévru pod danou rychlosti.

2016-01-31 22:14:27

karel.01:

Nikoliv.

Režim AUTO funguje bez omezení rychlosti !

Nejvyšší rychlostí 60 km za hodinu je omezen režim 4x4 LOCK.

MilanT  
Milan
2016-01-31 22:19:32

karel.01:

Já když mám zapnutý režim LOCK, tak po dosažení rychlosti 60 km/h se mi automaticky přepne do režimu AUTO a ten mi funguje až do 150 km/h (víc jsem nejel, ale věřím, že to funguje i při vyšší rychlosti). Prostě kontrolka AUTO svítí při všech rychlostech a tak věřím, že ten systémje funkční.

EDIT: Plukovník rychlejší.

2016-01-31 22:24:03

milant:

když jsem to klofal, tak jsem si říkal, jestli to stihnu dřív, než ty....

2016-01-31 23:28:04

Děkuji, rád jsem se poučil. Mohl by to někdo shrnout , jak se má při smyku postupovat, pokud je sepnutý režim AUTO oproti pouze přednímu náhonu + ESP. U SX4 se mi to ještě nepovedlo a před tím u Š. fildy jsem měl hodiny jen 2x, naštěstí bez zranění a kšeftu pro karosáře ( v protisměru nikdo nejel a auto zůstalo na cestě ) .

2016-02-01 11:17:19

slavav:

O rozdílech mezi pravou a nepravou čtyřkolkou bylo napsáno již dost. Léta jsem jezdil s Mitsubishi L300 (pravá) a pokud jsem na náledí přepálil zatáčku chovala se stejně jankovitě jako SX4 (nepravá) v režimu AUTO. S Micinou jsem ale vytáhl bez problémů ze závěje Citroena za zadek, s SX4 mi stačí, že ze závěje vyjedu sám, byť se smradem ze spojky.

Výhodou ECCD u SX4 je, že z reakce elektromagnetu spojky zadní nápravy poznám i náledí. Zadní náprava se při náledí připojuje po nepřiměřeném přidání plynu. Stejně výrazněji se připojuje v zatáčce. Poznal jsem to v současné krátké, nicméně rozmanité zimě.Takže plyn přidávám přiměřeně podle indikace. Na vyvedení ze smyku by bylo vhodnější přepnout na přední náhon, jenom kdo při smyku na to má.

Na indikaci stačí LED diody připojené na elektromagnet. Nechápu proč tak potřebnou a přitom levnou indikací nevybavil auto už výrobce i proč nad tím ohrnují nos zdejší důstojníci.

http://site.bf534peyvesbb...s/A4WD%20Suzuki%20SX4.pdf

2016-02-01 11:46:16

jogstr:

Víš, proč zdejší důstojníci ohrnují nos nad tvým testováním příteli ?

Protože když tvrdíš že "spojka ECCD zabírá vždy natvrdo, tedy 50/50% ...", což není pravda, nemohou věřit ani tomu tvému elaborátu.

Kdyby ta spojka fungovala nespojitě (jako stykač), nepotřebovala by ke své činnosti tepelnou ochranu.

2016-02-01 12:03:22

plukovník: No majitel jsem druhý (po důchodci, který to víc leštil než jezdil a všecko zásadně řešil se značkovým servisem). Vážně nabořené to nebylo nikdy, plechařinu nepočítám. V každém případě si nedovedu představit dodatečnou instalaci - to není jen o přidání o čudlíku; ale i pokud jo, tak to teda klobouk dolů, to je teda udělané zcela precizně k nerozeznání od prvovýroby. Ještě se zkusím podívat do manuálu, jestli je tam o tom zmínka, to by mohlo být vodítko.

No ale k tématu: Při smyku je úplně jedno, jestli je režim AUTO aktivovaný, projevil by se leda při přidání plynu - což může následky smyku stejně tak zlepšit jako zhoršit. Na náledí s tím jezdím, ale pouze kvůli snazšímu rozjezdu. Když už ke smyku dojde, tak mimořádně s citem zkusit nasměrovat kola na okraj silnice, který je přece jenom dost hrbatý a kola se tam snáz chytnou. 4x4 je v takové situaci úplně nepodstatné (jenom se s tím líp potom dostává ze škarpy ) ESP pomůže, ale na náledí nic není všemocné, ledatak hřeby na pneumatikách Takže samozřejmě jet tak, aby k tomu nemohlo dojít ...

2016-02-01 16:27:48

moraquian:

Nechci, aby to vypadalo jako nějaká jízlivost a já sám příliš zkušeností s nákupem ojetin nemám.

Nevím, jestli je to náhoda a nová auta kupují hlavně důchodci, ale (téměř) s každým s kým jsem kdy mluvil, kdo kupoval ojetinu, tak to bylo vždy po nějakém důchodci, co s tím autem moc nejezdil.

Nevím jak je to možné. Asi nějaká epidemie.

2016-02-01 16:55:29

plukovník: Nechci, aby to vypadalo jako nějaká jízlivost, ale doplňte si informace pane kolego, protože to ESP je tam z výroby (2007). V manuálu (vytisknutém v dubnu 2007) je mu věnována víc než stránka....

V případě zájmu můžu vyfotit a poslat.

2016-02-01 17:49:41

moraquian:

No tedy pane kolego, vy mi tedy dáváte sodu. Skoro si teď připadám táákhle maličký.

Budu si muset asi opravdu doplnit ty informace, včetně příručky.

A to i přesto, že jsem v roce 2008 kupoval novou SX4 v nejvyšší výbavě s automatickou klimatizací, ale bez ESP, které tehdy nebylo v nabídce, která mně v Praze na Proseku u Rieggera, tehdy včetně metalízy přišla přesně na 505 000,- Kč (s drobnými doplňky na přání).

Následně jsem kupoval nový "Žbluňk" pro dceru tamtéž a o několik let později Kizashi pro sebe ve Francii, což byl ovšem omyl, který jsem záhy napravil výměnou za jinou značku.

Ale to nic nemění na tom, že jsem si zřejmě do dneška naivně myslel, že o Suzuki toho vím dost.

MilanT  
Milan
2016-02-01 17:54:29

moraquian:

Nechci, aby to vypadalo jako nějaká jízlivost, ale co je v manuálu nemusí být v autě.

Určitě máš v manuálu (jako já) technické údaje benzínového a naftového motoru. Podle tvé logiky tam máš tedy oba motory?

Nebo tam mám dvě stránky o bezklíčkovém přístupu a startování. A já mám přitom klíčkové ovládání.

V případě zájmu taky můžu vyfotit, naskenovat a poslat. Nebo raději ne, porušil bych autorský zákon.

2016-02-01 19:14:29

milant: jo takže ten knoflík ESP vedle ručky a signalizace na palubce bude asi jenom fata morgana...

Proč by napsali do manuálu z 2007 něco, co tehdy jak říkáte neměla ani ta nejvyšší verze?

Klidně můžete dojet na osobní prohlídku, vlézt do auta sáním a vylézt výfukem, ale to ESP tam prostě mám a rozhořčený dopis výrobci určitě psát nebudu

Zajímavé je, že u spousty věcí je v manuálu doplněno "pokud je jím vozidlo vybaveno", ale u toho ESP nee, jak kdyby to cpali fakt všude.

MilanT  
Milan
2016-02-01 20:33:32

moraquian: "Zajímavé je, že u spousty věcí je v manuálu doplněno "pokud je jím vozidlo vybaveno", ale u toho ESP nee, jak kdyby to cpali fakt všude."

Už mlčím.

2016-02-01 21:25:25

milant: no jo a co já s tím, řešíme moje auto s mojim manualem; ty sem davas svůj 2013 jak to s tím souvisí

No a nedostal jsem odpověď na předchozí otazky. Zítra můžu taky vyfotit jak pojedu do prace. (Pak zřejmě budu obviněný ze jsem běhal po městě a vyfotil jinou SX4)

A to uz vás raději neprovokuju tím, ze moje SX4 ma tempomat... To by bylo keců ze tam není, i když tam je

MilanT  
Milan
2016-02-01 21:40:50

moraquian: Tobě uniká důležitá věc, kterou jsi napsal ve svém prvním příspěvku: " Všechny modely SX4 jsou vybavené ESP".

Neřešíme tady tvoje nebo moje auto, řešíme tvoje prohlášení, že všechny modely SX4 jsou vybavené ESP.

A co se týká tvého auta, tak věřím, že máš ESP a tempomat.

Na jaké svoje předchozí otázky jsi nedostal odpověď? V tvých příspěvcích moc otazníků nevidím.

2016-02-01 22:06:06

milant: ahá, tak to se blbě chápeme, to byla moje neznalost protože jsem vycházel z vlastního auta - uz vím, ze esp nemají všechny sx4, souhlasím a za poučeni děkuju. Akorát jsem byl obviněný ze si pletu abs a esp, protože moje auto esp vzhledem k roku výroby mít ani nemuze - no evidentně může a má.

Jinak ten tempomat je sice dílem servisu suzuki, ale na rozdíl od esp byl instalovany skutečně až posleze.

2016-02-01 22:12:48

milant:

...věřím i tomu, že ta SX4 r.v. 2007, s přívlastkem GL AC PLUS má také vzadu kotoučové brzdy (namontované až posléze, společně s ESP v roce 2009 čiperným důchodcem, prvním majitelem)

MilanT  
Milan
2016-02-02 08:03:39

plukovník:

Tak tomu já zase nevěřím.

Když v 10/2006 testovali nejvyšší verzi SX4 1,6 GLX 4x4, tak měla vzadu bubny a pouze ABS + EBD- http://www.auto.cz/suzuki-sx4-1-6-glx-4x4-1410 EBD pouze přerozděluje brzdící účinek na nápravy podle jejich momentálního zatížení.

V té době měl standardně ESP jen 2,0 DDiS.

2016-02-02 08:54:03

plukovník: S tím prvním majitelem, důchodcem, co s tím jezdil jen o Velikonocích je to to stejný, jako když se prodávaj jízdní kola. Všechny jsou ježděný 50kg ženskou po cyklostezce .


Odpovědět

1  2  3