Fórum - Téma


Jízda na náledí (smyk, ABS, ESP...)


Fórum SX4 I Jízda na náledí (smyk, ABS, ESP...)

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2016-02-02 08:54:37

plukovník: plukovník: no podle velkého techničáku je důchodci nyní 67 let, takže to by tam ještě jistá dávka čipernosti měla být

jinak přikládám to slíbené foto

2016-02-02 09:19:28

moraquian:

Myslím, že je na čase ukončit tuto nikam nevedoucí diskusi.

Snad poslední věc. Jakou konstrukci brzd máš na té zadní nápravě? Kotoučové, nebo bubnové?

Jestli tam jsou kotouče, tak vlastníš skutečně nadčasové vozidlo.

Pokud bubny a zároveň ESP, tak se jedná takříkajíc o technickou anomálii a tím i velkou vzácnost (možná vzácnější, než chybná ražba u zlaté investiční mince .

2016-02-02 09:35:45

plukovník:

Tak tu technicku anomaliu, t.j. kombinaciu ESP + zadne bubny ma aj moja polovicka na svojom aute...

Je to sice F16 Emotion (stale je to model pred FL), 1.6i 4x4 5° MT [79kW], r.v. 11/2008

ale de facto je to SX4 1.6i 4x4 5° MT vo vybave "GS".

Ak si dobre pamatam, tak na Slovensku v tom case sa vybava "Dynamic" predavala bez ESP v zaklade, ale "Emotion" mala v zaklade ako standart...

Asi tak.

2016-02-02 16:02:46

vzadu mam bubny

MilanT  
Milan
2016-02-02 19:20:39

Když pominu co kdo na autě má nebo nemá, tak si nedovedu dost dobře představit, co dělá ESP s relativně pomalou brzdou, jakou je brzda bubnová.

Snad mi mojí malou představivost někdo rozšíří.

2016-02-04 14:53:36

moraquian: Myslím že ne, mám SX4 r.v.2010 a nemá ESP.

2016-02-21 19:59:50

Ahoj všem,

chování SX4 4x4 bez ESP je velmi zajímavé téma. Moje zkušenost je, že automat bez ESP se chová hodně záludně - když to klouže a při akceleraci předek proklouzne, spojka sepne a zadek v tu chvíli ustřelí víc než Žigul (bez 2 pytlů cementu v kufru). Toto chování je ovšem docela předvídatelné a po nácviku někde na parkovišti (velmi doporučuji) se s tím dá žít.

Naprosto jiná situace je při zpomalování - při zapnutém 4x4 (natvrdo do ca 70km/h) zadní náhon pomáhá zpomalovat (a udržet auto na silnici), nemám však ponětí co přitom vymýšlí automat - příklad: u MX5 při akceleraci funguje ESP sqěle (i když se jmenuje jinak než u evropských aut), ale při brždění v zatáčce a současném brutálním podřazení se mi zadní (hnaná) kola už několikrát podařilo "utrhnout" a nechtěně začít driftovat

Takže se domnívám, že ESP popř. i sepnutí spojky atp... - při zpomalování není tak vymakané jako při akceleraci a (skoro) každé auto má při tom dost nečekané vlastnosti - možná např. i to divoké vybočování při rovnání smyku.

V normálním provozu to na náledí ale určitě zkoušet nebudu


Odpovědět

1  2  3