Fórum - Téma


Jízda na sněhu a v terénu


Fórum Jimny / Samurai III Jízda na sněhu a v terénu

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1  2

2015-02-16 05:41:41

Ahoj majitelé samíků a jiných bezva strojů. Chci se zeptat těch, co mají zkušenosti s jízdou na sněhu, jak si počínat, když jedete s předním náhonem a dostanete smyk. U obyčejných aut se zmáčkne spojka a čeká se, za ukrutného točení volantem, jak to dopadne. Ale se smykem když je 4x4, jsem zatím nezjistil, jestli bojovat pod plynem, nebo taky vyšlápnout spojku a "děj se vůle páne?"

2015-02-16 08:08:17

No spoločný menovatel je OPATRNE a dobré zimné gumy. Samurai má strašne krátky rázvor, malú hmotnosť a pomerne veľké pneu na svoju hmotnosť. To všetko sú v zime mínusy.

Najlepšie ísť na nejakú opustenejšiu cestu a tam vyskúšať ako sa auto správa. Je rozdiel ísť v zime ma dobrých zimných gumách a mať obuté napr MTčka kde je síce písané že sú aj na sneh. No jazda na nich v zime na ujazdenom snehu alebo poladovici je podobná ako na letných.

Ono ked už je najhoršie tak kontrovať volantom do opačného smeru a plyn síce môžeš viac než na bežných autách ale chce to cit lebo ta to hodí do šmyku na druhú stranu. najlepšie popredu natrénovať. Ako som písal gumy sú velká premenná

Ira
Víťa
2015-02-16 10:07:01

milanko: já, osobně, sundám nohu z plynu a kontruju volantem, na spojku šlapu až v nejhorším případě, skoro nikdy. Tohle moje tělo dělá čistě automaticky a vždycky se to osvědčilo. Ve smyku neni čas na mudrování, jestli bojovat s plynem, nebo ne, nejlepší je nechat podvědomí, ať dělá, co umí, ale musí se to nejspíš do něj nabouchat, protože jinak bude chtít šlapat na brzdu...

Jinak, gumy mám celoroční, zimní sadu si při svým příjmu nemůžu dovolit, na klouzavým povrchu nic moc, ale taky podle toho jezdím

2015-02-16 10:53:21

ira: Díky za informaci. Já mám sice zimní, výška 4,2 mm, jezdím opatrně, ale chtěl jsem jenom vědět, co s tím, kdyby... Měl jsem Š-120, mám ještě Octavii, ale to je o něčem jiném. Jo a když je dost sněhu, to víš, že si zablbnu, abych vyzkoušel nějaký smyk. Jenom jsem nevěděl, jestli se něco dalšího dá dělat. Hezký den.

Ira
Víťa
2015-02-16 11:06:50

milanko: Jasně, máš pravdu, Oktávka, předokolka a stodvacítka zadokolka, každá má svoje specifika, ale Samík a Jimajz jsou svoji, když na klouzavce vypneš 4x4 je to totálně neschopná zadokolka s těžkým předkem a lehkým zadkem, ale na 4x4 je to KING, jen s tím musí umět , prostě se s tím sžít

Jinak, dají se s tím dělat psí kusy, například, zkus někde na rovině, kde je tak třicet čísel sněhu a víc, při redukovaný dvojce pod plynem, vzít pořádně za volant a uvidíš, jak se umí otočit na pětníku, takhle jsem jednou lítal okolo zapadlýho traktoru a ten traktorista byl na infarkt

2015-02-17 08:45:31

Ahoj, Jima mám krátce, ale už jsem taky zjistil, že na ledu docela rád " vrtí prdelkou". Jel jsem do zledovatělého kopce po silnici jenom na zadek a jak jsem akceleroval, tak zadek hned začal tancovat do stran. Ubral jsem, zařadil předek a vyjel jsem kopec jak pán- auto sedělo jak přibité. Když jsem vyjížděl z garáže, která je z kopce a bylo tam 20 cm sněhu, jenom se zadním náhonem byl bez šancí. Už vím a děkuju přispívajícím, kteří varovali před pořízením Jima jenom se zadním náhonem. Musí to být neskutečná koza, snad jenom na suchu jezdící. Přiřadil jsem předek a zas úplně v pohodě manévroval ve sněhu před garáží. A když tahám vozík se dřevem, tak po zledovatělé lesní cestě s tou zátěží často tancuje do stran jak zabírá, jakoby doslova plave, ale razí si cestu jako tank a dá to i na ledu.

Kolin

Ira
Víťa
2015-02-17 09:20:35

kolin: je to přesně tak, Jim 4x4 je jako tank, vůbec nechápu, proč se vyráběl jen jako zadokolka, jó škodárna 120, zadokolka, ale těžkej zadek, taky hodně dokázala, ale zadokolka s těžkým předkem a lehkým zadkem - hotový neštěstí

2015-02-17 09:42:16

ira: Přesně jak popisuješ. Šáde 120-cka, kdysi jeden z mála strojů, co si troufnul na lesní cesty. Do dneška ještě jsou u pár myslivců k vidění. To potvrzuje jejich kvality do lehkého terénu. Dnes je právě nahrazují nejvíc Suzuki. A když jsme u škodovek, známej hasič nedávno povídal, že nynější Yeti v těžkém zimním terénu opravdu nic moc, když vyjíždí k zásahům. Zlatej předchozí Nissan. Dle jeho slov. No a dík za info o redukované dvojce. Přejíždím potok a pak prudce do vrchu. Předtím v blátě jsem se občas kousl a nevyjel. Teď to zkouším za dva a víc plynu a vylítl jsem to s přehledem. Člověk aby se stále učil a zkoušel......

Čauec

Ira
Víťa
2015-02-17 09:53:19

kolin: hele, já taky ještě nedávno byl 25 let profi hasičem Jezdil jsem mimo jiný s Patrolem Nissanem a byl zlatej. Jenže u Sboru o nákupu vozidel rozhodujou úředníci kravaťáci, v našem žargonu, zbytečný hasiči a podle toho to vypadá. A taky o tom rozhodujou neprůhledný tendry, který jsou snad až na kriminál

Jinak, ta redukovaná dvojka je ideální do bahna, závějí a podobně, Jima mám od r 2004 a mám to vyzkoušený, jednička má sice větší sílu, ale nemá ten šmrnc a trojka už je slabá, taky jsem se natahal plnejch vozejků v různě klouzavým terénu

2015-02-17 10:31:10

ira: . Jak to děláš, že vždycky potvrdíš moje slova? Jo, zřejmě se dokonale vyznáš o problematice u hasičů. Ono mnohde je to podobný. I u nás kolikrát levá ruka neví, co dělá pravá. Bylo to i ve válkách, které nyní studuju / konkrétně osvobození 1945/, to bylo politizování až hrůza.......Je to i teď. Ještě že nevidíme do pozadí na třaskavém východě.

Na co se teda ta jednička nejvíc používá / když vynechám rozjezdy/. Na popojíždění? Na rozjíždění z křižovatek je pomalá/ člověk to tam musí hbitě nakvedlat/....Napadá mě průjezd kamenitým terénem, kdy šofér musí hledat optimální stopu a manévry před překážkami. No sílu má, pomalost taky, máš pravdu, že jí chybí ten šmrnc při přejezdech mezí apod.

Ira
Víťa
2015-02-17 10:40:43

kolin: jejdanánku, my si rozumíme

Války studuju na netu, páč se v invalidním důchodu nudím

Jinak, redukovaná jednička je k tomu, když potřebuješ uplatnit sílu a je fakt, že v tom případku se Jimmy změní na traktor, můžeš s ním orat a nebo, kdysi jsem v jednom časopise viděl přídavnou radlici na sníh, nemělo to chybu

2015-02-17 11:02:08

ira: jo, kamaráde! a zkoušel jsi někdy v lese jet na stpeň 2,3? já pro jistotu né, neboť přez kořeny, prohlubně a podobně by jsem dojel bez spolujezdkyně. Stejně, i když jedu za 1 redukovaná, tak radši vystoupí, neboť nehodlá se tam mlátit jak nudle v bandě. jsou to kruté terény, které umí jenom samik a spol... Heslo- kde ostatní končí, já začínám.

jo a k těm válkám- zkuste se pánové zamyslet, co se stalo s těma zajatými vojáky. Ukrajina bez mužů, neboť padli v boji, ženy nadržené, takže si je tam nechali. A ono to kvasilo, až to vykvasilo do dnešní podoby. Ale o tom není původní příspěvek- takže to jenom na okraj.

Ira
Víťa
2015-02-17 11:10:57

milanko: no, v lese máš pravdu, zrovna tenhle vejkend jsem tahal dřevo v cestě vyjetý do hluboka traktorem, vozejk, chudák, lez po zemi, tak tam, samozřejmě redukovaná jedna

Za ty války se na nás nezlob, jen nás zajímá historie a co se děje dneska, samozřejmě nedokážem ovlivnit, na to jsme malí páni, ale když by to přišlo sem, jsem připravenej a moje rodina taky, máme čím střílet, to si piš

2015-02-17 11:38:30

ira: Dík za krásné povídání. No pancéřovat Jimniky asik zatím nebudem. Ale je třeba si vážit toho svobodně se projet za humnama / teda když se nekrosí po cizích pozemcích1*. Ani nemáme na to zavést taktiku: " nas mnógo".

Tak si budem radit a vyměňovat zkušenosti, udržovat techniku a vozit dřevo k chalupám. No netřískají až tak daleko. A když si člověk uvědomí, že tady na lidi chystaj zákony o emisních limitech kotlů, aut, energetických štítků budov apod....a tam....jsou rádi za zemljanku a nějaké ty vytápěcí "vincky"...... Na to je nejlepší se projet pořádně v Jimovi 4x4

Kolin.

Ira
Víťa
2015-02-17 11:57:32

kolin: měl jsem cuky pancéřovat Jimma od spodu, ale zas takovej terén, aby mu rozerval břicho nejezdím, proti kulkám se to opancéřovat nedá, na cizím pozemku nerad řádím, taky by se mi nelíbilo, když by někdo řádil na mým, ale když je potřeba projet, tak projedu, jiný lidi se taky chovají jak v dobytý zemi

Zákony v týhle zemi, který nutěj ovčany a plátce daní vyhazovat prachy za nesmysly, mám na háku. Energetickej štítek se mě zatím netejká, ale rozhodně nebudu vyhazovat prachy za kominíka, když vím, v jakým stavu mám komíny a dokážu si je sám vyčistit

Radši se na tohle všecko vysr...t , sednout do Jima a pořádně si ZAJIMIT, jak říká se závistí, můj soused

MilanT  
Milan
2015-02-17 12:21:21

Chlapi, hezky se to čte. Je vidět, že jste srdcaři

Trochu jsem vám upravil název vlákna - ze sněhu jste se dostali i do terénu.

Ira
Víťa
2015-02-17 12:45:06

milant: ale o tomhle se už toho tady napsalo hafo v "Informacích o Jimnym", jen kolegvé málo pročítají vlákna, tam je užitečnejch indformací hromada

MilanT  
Milan
2015-02-17 12:50:41

ira: Tady ani tak nejde o "informace", ale jak si pěkně notujete, jeden souhlasí s druhým a druhý s prvním....prostě pohoda.

Ve vlákně "Informace o Jimnym" je to trochu jiné (však ty víš jaké ).

2015-02-18 06:12:09

kolin: Dobre hovoríš predseda, hovor ďalej... nevím, jestli znáš ten vtip. Ale k tvému příspěvku: - když se dívám na videá, jak si v cizině kluci s teréňakama jezdí, tak jim závidím. Tam asi nemají zákon, který zakazuje ježdění po lese pod trestem. A o ekologii co se týče nějakých emisí kotlů a jiných kravinách jevím minimální zájem. Proč? Neboť mám krbovky do kterých házím polena, nehlázím tam uhlí jako moji sousedi, tudíž žádné čmoudíky a popelem hnojím záhonky kytek a užitečných rostlin. A tak mi ekologové mohou svým dlouhým moji malou... Hele, ale fakt jsem se ptal původně- přečti si a uvidíš.

2015-02-18 06:14:47

ira: jo, je tam hlromada informací. Ale já nechci informace jak opatrně jezdit, jaké gumy a pod.. já chtěl jenom jedinou radu- CO DĚLAT, KDYŽ DOSTANU SMYK. Nic víc, nic míň.


Odpovědět

1  2