Fórum - Téma


Jízda na sněhu a v terénu


Fórum Jimny / Samurai III Jízda na sněhu a v terénu

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1  2

2015-02-18 06:47:15

milanko:

CO DĚLAT, KDYŽ DOSTANEŠ SMYK... vymáčknout spojku a děj se vůle boží, není zrovna dobré řešení

A co se týče rajtování po lese tereňákem v civilizované cizině, kde to podle tebe není zakázáno a pod trestem ?

Můžeš to zkusit a třeba v Rakousku se jít do lesa projít, pěšky a přehlédnout, že les je soukromý, jako velká čast pozemků. A uvidíš co se bude dít.

Ira
Víťa
2015-02-18 07:21:17

milanko: nedávno se mi stala nemilá příhoda, jel jsem do Berouna, suchá silnice, teplota pod nulou. Vjedu do lesa, kde silnice padá prudce z kopce a tam, zrcadlo. Předemnou Avie, držící se krajnice a snažící se pomalu a bez úhony sjet ten kopec. Sundal jsem nohu z plynu a v ten moment se z Jima staly sáně, nezadržiteně se začal nasouvat pod tu Avii Rychle jsem tam kop 4x4. jenže na dvojku se začal kroutit do smyku, tak trojku, noha z plynu a to situaci zachránilo, když jsem viděl, že se Avie začíná vzdalovat, spad mi šutr ze srdce. Jediný pozitivum bylo, že moje žena z toho všeho, zapomněla mluvit

2015-02-18 07:35:26

ira: tak konečně jeden postřeh z jízdy. Díky za tuto informaci. Já to mám horší, neboť u samíka bych musel ven a přepnout na kolech záběr. Jo a jak dlouho to manželce vydrželo? Doufám, že místo řečí nevzala do rokou montpáky, šroubovák a ty toto nepíšeš z nemocnice, oddělení patologie

Ira
Víťa
2015-02-18 08:56:43

milanko: zabít mě nemůže, kdo by ji jinak vyvážel?

Jak fungujou manuální volnoběžky znám z Patrola, co jsme měli v práci, jenže tam, jak začala zima, jsme je prostě zapli a bylo to. Při výjezdu nebyl prostě čas řešit, jestli jsou zapnutý, nebo vypnutý

Joan  
Jana
2015-02-18 12:56:35

Mám takový dojem, že ve Škole smyku u Mičánka na brněnském autodromu před třemi lety nás učil, že při přetáčivém smyku (když předbíhá zadek) určitě vyšlápnout spojku a volant točit tím směrem, kam utíká zadek. U nedotáčivého smyku se spojka snad nemusela vyšlápnout (ach, ta paměť ), ale zvolna uvolnit plyn a lehce pocukávat volantem ve směru, kterým chci jet...

Ale mám Swifta, tj. pouze předokolku, tak s ním jsem to nacvičovala.

Ira
Víťa
2015-02-18 13:16:29

joan: vítej zpátky

Ono, řešení těchhle situací je intuitivní ( nevím, jestli jsem to správně napsal ) někdo to v sobě má a někdo se to musí učit, ale nevím, jestli teorie nacpaná do hlavy ve škole smyku, něco dá člověku v krizovým momentě, když nutně musí řešit situaci a není čas na přemejšlení

Tohle by si měl jeden nacvičit, aby to přešlo do krve. Samozřejmě, že učej vyšlápnout spojku, ale pak se z auta stane neovladatelnej balvan, já spojku nevyšlapuju, jen sundám nohu z plynu, je to jen můj názor, řídit se podle něj nikdo nemusí, ale mě se to osvědčilo.

Nejlepší je vjet někam, na zamrzlej rybník, nebo něco podobnýho, věnovat tomu čas a pořádně si to vyzkoušet

2015-02-18 20:35:50

4x2 je ve smyku dost divoký, při smyku přetáčivém je potřeba cuknout volantem kontra a úplně ubrat, auto se do vteřiny začne rovnat. 4x4 je vcelku v pohodě, přetáčivý smyk stačí kontrovat a plyn klidně držet, auto jen drží rychlost. Hlubší přetáčivý ve 4x4 se dá projet i pod plným, auto jede kam míří přední kola a zrychluje. Nedotáčivý je všude stejný, ubrat. Pokud je to nedotáčení hodně vážné tak ve 4x4 plnej rejd do zatáčky a plynem udělat přetáčivý. Ale tam je riziko, že člověk stejně naboří, třeba bok.

2015-02-19 05:57:45

hiffson: Huráá, konečně někdo, kdo nenabádá kup si, jezdi opatrně, konečně vzkaz, dle kterého můžu trénovat. Dík za mne i za další méně znalé.

2015-02-19 10:43:50

ira: U předokolky nic jiného než vyšlápnout spojku - případně s citem jen mírně přibrzdit - jaksi nefunguje a na zimu je to ta nejhorší koncepce, přestože tyto auta u nás převažují a na ujetém sněhu nebo při náledí většinou se nelze spoléhat ani na zimní pneumatiky,

2015-02-19 10:48:31

hiffson: S tím se dá sohlasit, jen ta "nedotáčivost" by se dala řešit jinak

2015-02-19 23:29:29

certik: Nedotáčivost je přebytečná rychlost nebo mizerné gumy, s tím se už v zatáčce nic dělat nedá. Ohledně spojky - u 4x2 nemá vliv, u 4x4 taky nemá vliv, benzín brzdí motorem jen na jedničku, trochu na dvojku. Nedotáčivost jsem nedávno poznal na břečce, mírná levá 65kmh, auto jede v půlce zatáčky rovně, pustím plyn, po vteřině se předek chytne a utrhne se trochu zadek, tak přidám a vyjedu ze zatáčky. Tam není co vymýšlet. A nedotáčivosti jsem si užil jen překvapivě s 4x2. 4x4 zatáčí pěkně hlavně s plynem.

2015-02-20 09:42:01

hiffson: U předokolky při nedotáčivosti - trochu víc plynu a s citem zatáhnout ruční brzdu - aby auto nešlo úplně do "hodin" - samozřejmě je to třeba párkrát nacvičit někde ve volném prostoru bez překážek - třeba ten rybník. U 4X4 to použít nelze, tam stačí opravdu "jen" citlivě zacházet s plynem.

nat
Honza
2015-02-20 18:19:15

Zkoušel jsem vloni, když bylo nějak víc sněhu, jak se chová Jim á la Žiguli....čili zadokolka. Smyk jde podchytit pěkně, také se snadno "přehoupne" na druhou stranu (mám to na videu). Řekl bych, že je to dobře předvídatelné, co to udělá...

Při 4x4 tolik zkušeností nemám, tam se toho asi moc už zachránit nedá, když to jede někam jinam....buď se vytáhne a dobrý, nebo nevytáhne a pak...

2015-02-20 21:32:57

nat: 4x4 je právě velmi snadná, auto jede tam kam míří přední kola, smyk se dá plynem jen prohloubit(pokud ovšem nemám plný rejd a kole začínají jet jinam než silnice, pak už je smyk blízko tomu se zadním náhonem). Nejde jako u 4x2 přetočit. Ve 4x4 se dá projíždět zatáčky smykem i s koly rovně, smyk dělají obě nápravy stejně. U 4x2 to nejde, přední náprava auto pořád brzdí a dojde k přetočení, ztrátě kontroly.

2015-02-28 12:29:29

plukovník: ja vím, u nás a v některých zemích to je hra o tučnou pokutu, nebo tak nějak, ale podívej se na toto: https://www.youtube.com/r...ry=suzuki+samurai&page=12 a pak si myslím, že můžeme závidět. A když si vybereš jedno video a skončí, máš další a tak dokola, než usneš, nebo tě to přestane bavit. Poláci a Maďaři si jezdí a my můžeme závidět. Neberu v potas rusy, ukrajince, japonce (bože proč dvoutakty!!) a jiné.


Odpovědět

1  2