Fórum - Téma


K/N filtr a vliv na vykon


Fórum Swift New I K/N filtr a vliv na vykon

Informace o modelu: Suzuki Swift New I

Diskuze o vozidlu

2008 Swift New I GLS 1.3 VIN: TSMZZC11S00519008

1 fotek  |  20 servisních knížek  |  396 diskuzí  |  6.85 l/100 km

Výkon motoru 67 kW (91 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 116 Nm (86 ft/lb) při 4200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M13A.

Oranzova metaliza.


1  2  3

2013-07-22 14:21:15

Dospel jsem k nazoru, ze tyhle lepsi filtry by mohly trosku pomoct vykonu motoru v nizkych otackach - je to tak? Bude to poznatelne?

http://www.knfilters.com/...product.aspx?prod=33-2824

A dale...zjistil jsem, ze se prodava kit sani http://www.knfilters.com/...product.aspx?prod=57-0664 . Podle obrazku to ale nevypada, ze by to melo nejak vetsi povrch a tim padem moznost vyssiho prutoku vzduchu. Nebo se myslim a bude to poznat jeste vic po namontovani, nez ten vyse uvedenej?

Poradte pls....

2013-07-22 21:58:05

Vyzkoušel jsem všechny filtry a nějaký podstatný rozdíl jsem nezaznamenal. Pokud nejsou nějaké další upravy na výfuku je to jen takový placeboefekt. Jediné co získáš je lepší zvuk motoru a nemusíš utrácet za papírové filtry, takže je naděje že se ti vložené peníze vrátí. Daleko větší rozdíl ve výkonu pocítíš třeba pokud načepuješ kvalitní benzín třeba v zahraničí.

2013-07-23 09:08:57

pav.el:

Co by to znamenalo "nejake dalsi upravy na vyfuku" ?

2013-07-23 11:07:13

romanicak: Rychlejší odvod spalin. To znamená sportovní výfuk, popřípadě laděné svody bez katal. Na swiště se dělají , ale je to drahé, tak jsem se dál o to nezajímal.

2013-09-01 08:22:27

mám tam náporové sání od Riegger a je to poznat, doporučuju

2013-09-01 08:43:17

obadal.rada:

Jak se pozná účinek náporového sání ? A co na to MAP, MAF a senzor barometrického tlaku v řídící jednotce ?

udm  
2013-09-01 15:44:07

pav.el: naprostej souhlas, je to jen placebo. Sportovní filtry, sportovní koncovka výfuku ... žádnej výkon to nepřidá, leda tak placebo v podobě zvuku, ale svůj efekt by to mít mohlo, pár hloupějších holek by se dalo sbalit na to, že už máš závoďák

Kdyby sportovní filtr přidával koně ... co by pak udělalo to, když filtr na chvíli vyndáš úplně ? Tlačilo do sedaček, neustávající akcelerace až do 300 km / hod, kde Tě zastaví omezovač ? No si to zkuste pár km bez filtru a vyléčí Vás to z toho kupovat si sportovní filtry.

Ono když dáš na auto nějakou takovouhle sportovní vymoženost, tak z auta uděláš sporťák asi tak stejně, jako se staneš sportovcem, když si oblíkneš trencle, tílko a špuntovky a sedíš doma na pohovce u piva a koukáš na fotbal.

2013-09-01 16:08:42

udm:

...sportovní filtr, sportovní sání, náporové sání. Všechno to jsou "dobré" věcičky, které když by neměly udělat ze sériového žihadla sporťák, udělaly by z něho možná tryskáč. Smůla je jen to, že mu k tomu chybí jedna veledůležitá záležitost a tou je forsáž...

No a z toho plyne poučení, že u vozidel s EURO 4+ nemůže žádná amatérská "kosmetická" úprava na motoru přidat žádné koně ani nic smysluplného, neb rozptyl všech řídících veličin je velmi úzce "sešněrován" regulační mapou a típ pádem si mimo toto pole bez svolení ECM motor ani neškytne. Případný chiptuning většinou mění předepsané veličiny motoru a tím pádem jde o nepovolenou úpravu pro běžný silniční provoz, navíc s nepředvídatelnými důsledky pro motor.

2013-09-02 09:16:03

kecy,kecy a kecy...nenechte se odradit plukovníkem a udm!

Bude se Vám dejchat líp s hadrem v puse /origo filtr/ ,nebo bez /KN filtr/ ???

Rozdíl nepozná ten,kdo nepřekročí 3500ot/min,ten ať jezdí škodou...

O žádný ,,placebo,,efekt nejde,auto určitě neřve a jede líp

Dá se to změřit na válcové brzdě,na grafu je vidět lepší průbeh.

Pravda je,že to nepřidá stádo koní,ale určitě to zlepší a usnadní chod motoru i bez laděných svodů,navíc ušetříte za každoroční nákup filtru.

Pokud někdo bude chtít,stačí zajet,ukážu na autě,jak to funguje...motoru to neubližuje-NAOPAK

2013-09-02 09:27:13

s1600, to je dost, že ses po delší době ozval. Už jsem myslel, že jsi se utopil někde v rybníce...

2013-09-02 10:07:21

Kdyz jsem tak u toho...jen velmi zbezne jsem se kouknul jak ten filtr vlastne vyndat, protoze mi v obchode nebyli schopni rict jestli tam mam s ostrejma a nebo kulatejma rohama. A ono to vyndani nebude uplne jednoduchy....jak na to?

P.S.: Je to moje vrozena lenost, ze se napred ptam, nez to budu sam zkouset

2013-09-02 11:04:14

romanicak: kulatý rohy jsou vidět i z venku a mají je pouze Suzuki JAPONSKÉ,ty od klobásožroutů/MAĎARŮÚ maj rohy ostré.

Dá se to zjistit i podle VIN,ale to v obchodě většinou neví.

Poslední generace Swifta má filtr jiný.

Vyndat jde jednoduše,pouze vycvakneš kovové plíšky,které drží air box,zadní část povytahneš nahoru-dole jsou dva plastové výstupky-odklopíš a filtr vytáhneš

Nemusíš tak nic odpojovat,stejně to jde i u SX 4,ale to Ti řekne plukovník,nebo spíš odcituje příručku

plukovník: ...v rybníce se neutopím,koupu se jen ve vlastní šťávě,vaně a vyjímečně v moři

...jinak nemám čas na plané diskuze,radši se věnuju práci,je to tady pořád dokola...kecy,kecy,kecy a důkaz žádnej

Já ty důkazy mám a občas se o tom někdo přesvědčí,když si dá tu práci a přijede na návštěvu k nám na jih

2013-09-02 11:23:01

s1600:

Je jistě chvályhodné, že pouze makáš, nemluvíš a nemáš čas ani plavání v rybníce, ale jelikož nečteš žádné příručky, mohl by ses při vší své smůle utopit i ve sklenici piva

2013-09-02 11:32:29

plukovník:

...moc se směju...pivo nepiju,ale o tom tohle vlákno není-mám pocit,že tady řešíme sportovní filtry

Zas to bude muset admin promazat.

2013-09-02 11:40:47

s1600:

je to jako droga , a ty je třeba potírat , udm, Hille, zakročte

P.S.

Diskusní příspěvek, pokud není vulgární, nebo jeho obsah není protizákonný, může i v případě, že je Off Topic zdůrazňovat konkrétní názor, nebo vyjadřovat emoce pisatele. Stejně jako v případě "smajlíků", které také nikomu nevadí a zatím žádného administrátora nenapadlo je promazávat.

2013-09-02 13:21:38

Pokud zde budou osobni invektivy, pozadam o promazani admina ja sam, je to moje vlakno. Tak bacha.

A dekuju za rady!

2013-09-02 13:38:41

romanicak:

Dávám si bacha , tím spíše, že je to "romanicakovo vlákno".

Ale nemyslíš, že v případě častějšího promazávání budou zase lidi v podstatě ztrácet vlastní představu o tom "kdo je kdo"

udm  
2013-09-02 13:45:36

s1600: můžeš popsat, jak že se to na té brzdě projeví ? A když už jsme u toho, tak když vyndáš filtr a žádný tam nedáš, jak se to projeví ?

2013-09-02 14:14:36

udm:

No, ono je to jako s tím příměrem, co napsal s1600

"Bude se Vám dejchat líp s hadrem v puse /origo filtr/ ,nebo bez /KN filtr/ ???"

Jenomže zapomněl, že hadrový je vlastně ten K&N filtr, kdežto ten obyčejný, pětkrát levnější, může být z kvalitního filtračního papíru a navíc se nemusí každou chvíli ráchat ve speciálním oleji

udm  
2013-09-02 14:23:16

plukovník: spousta lidí se ohání motorovou brzdou. Tak bych rád viděl grafy - sportovní filtr, normální filtr, bez filtru. Tož předveď se.

A ty sportovní výfuky - to je lepší si udělat nějakou vychytávku, co to bude ten zvuk motoru formule 1 pouštět do repráků. Bude to uplně stejný šidítko, ale aspoň to v noci nebude rušit sousedy.


Odpovědět

1  2  3