Fórum - Téma


Kardan versus volnoběh


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick II Kardan versus volnoběh

Manuály  |  Inzerce  |  Model Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick II  |  Naše vozidla



2015-08-10 12:20:47

Syn (jinak řidič náklaďáku) mi tvrdí, že neprospívá kardanu jízda na volnoběh (tedy neutrál) - dokonce jim to ve firmě zakazují. Ale nedokázal mi říct, čemu konkrétně to vadí. Kdo poradí?

2015-08-10 12:36:20

jarda33:

Pokud ten náklaďák, který kočíruje pan syn, je Praga V3S, tak ta má toto upozornění i v návodu k obsluze.

Kardan by se u tohoto provedení totiž mohl jednostranně uvolnit a při pádu na silnici celý náklaďák takříkajíc "katapultovat"

Z toho pramení zřejmě i všeobecný názor kolem kardanů.

Jak to je ve skutečnosti u dnešních náklaďáků s terénním uspořádáním pohonu nevím.

2015-08-10 14:08:45

Nejedná se o terénní náklaďák,nýbrž silniční vozidlo. Taky mně nezajímá kardan vozidla jeho nýbrž mého... ať nejsem případně katapultován já

2015-08-10 14:37:25

jarda33:

Myslím, že tobě a tvému vozidlu nic nehrozí, ale nevidím nejmenší důvod, proč bys během jízdy měl řadit neutrál.

Tedy kromě případného meziplynu.

Ničemu to neslouží a není pro to nejmenší důvod.

Neutrál při jízdě z kopce řadí leda tak osel

mcz  
Martin
2015-11-25 13:07:56

dnešní moderní auta s automatem jsou vybavena volnoběžkou a pri jizdě z mírného kopce nebo sundání nohy z plynu se radí automatický volnoběh hlavně u kamionů, tím se vylučuje poškození kardanu u kamionu urcite vyrid synovi :-P

2017-05-01 16:59:26

Ano u nákladaku je zakázano jet na neutrál s kopce a pokud by to někdo udělal u zavěrečných jizd tak řidičák neudělá.Ale neni to kvůli kardanu ale brzdám aby nezačaly hořet a pak už by to nikdo neubrzdil .Základní poučka co si pamatuju s autoškoly zní na jaký kvalt jdeš do kopce tak na takový i s kopce pokud není kopec příliš prudky pak samo s kopce podřadit o další kvalt.Jak je to přesně u automatu nevím.

mcz  
Martin
2017-05-01 21:14:40

vyrazovani z kopce je mysleno hlavne pro mirné klesání typické pro dalnice, urcine ne kopec 10%

video cas 11:45, jede na tempomat 85 sparovaný s brzdomatem 89, motorovka lehce brzdí na nastavenou rychlost ale už není potřeba auto nezrychluje jede z mírného kopce tak v case 11:48 automat vyradí na N a vedle je jeste A jako automaticky mod automatické prevodovky (jeste je M jako manualni mod razeni) 12:03 auto plachtilo 15s na neutral do rychlosti 82-83 znova se lehce rozjízdí na 85 a pokracuje na 20:00 seto opakuje treba znova a 20:10 zacina brzdit v 89 celkem pohoda setri se nafta docela pohodova volnobezka dobre se stím jezdilo

ÚJ DAF XF Euro 6  |  Více info

Németországból új DAF szerelvényeket hoztunk!

2017-05-01 21:19:08

mcz: No já ty automaty neznám ale je možné že to má něco jako režim plachtění.

mcz  
Martin
2017-05-01 21:26:36

mrknete na video vsichni co si stále myslí ze vyrazovat v tiru je nesmysl

2017-05-01 21:50:36

mcz:

to netvrdím, já se přel o přeměnách kinetické energie v brzdách na ztrátové teplo, nebo pohlcování této energie motorem s nulovou spotřebou. A to v příspěvku, který popíral přeměnu kinetické energie na teplo v brzdách a tvrdil, že pro překonání následujícího stoupání je lepší vyřadit a brzdit brzdou, než brzdit motorem.

A maloobjemové motory Suzuki navíc při jízdě na neutrál z kopce mají volnoběh zvýšený.

mcz  
Martin
2017-05-01 23:00:39

zvýsený volnobeh to dela i muj renault 1,9 v GV neni to domena jen maloobemového benzínu acose tyka jizdy v miste který pripomina sinusovku tak ano pred horizontem dobre vyradis apk budes plachtit coto pujde ale ne moc pod cestovni rychlost tak pojedes efektivne vramci spotreby ale pozitek z jizdy 0


Odpovědět