Fórum - Téma


Katalyzátor Swift od 2005-


Fórum Swift New I Katalyzátor Swift od 2005-

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1  2  3  4  5 ......... 7

2012-01-28 12:09:21

Zdravím. Mám Swift model vyráběn od roku 2005. začala mi svítit oranžová kontrolka (motor), po kontrole přes počitač mi bylo řečeno, že je problem s katalyzátorem. nechal jsem kontrolku vypnout, po 3 měsicich začala svitit znovu, přemyšlim tedy o koupi katalyzátoru. jelikož mam najeto cca 130 tisic km tak investice do nového katalyzátoru přimo v suzuki je dost drahé, univerzální katalyzátory jsou prý také špatná investice. chci se tedy zeptat jestli nevíte někdo o nějakem vrakovišti nebo o radě jak ten problem vyřešit. popřípadě jestli nejde katalyzátro u swifta nahradit i katalyzátorem třeba z jiného typu suzuki např. sx4 nebo ignis. děkuji za radu

2012-01-28 12:40:38

Zkus prostřídávat čerpací stanice a zatim nekupuj nic je to benzínem, mám s tím bohaté zkušenosti

2012-01-28 12:56:23

Martin88, pokud by opravdu došlo na lámání chleba a musel bys měnit katalyzátor, potom je lepší ten univerzál. Je to přibližně desetkrát nižší investice než origo. Záleží zda tvůj kat. je vložen do potrubí, nebo svodový typ na motoru. Hlavní kriterium ať už pro celý uni. kat., nebo uni mezikus je kubatura motoru a EURO norma motoru. Typ vozidla pro který je určen neníaž tak rozhodující. Jinak to jestli katalyzátor je špatný nebo ne, se nejlépe pozná podle toho, že za provozu je teplota spalin na výstupu vyšší než na vstupu. Pokud je možnost to změřit..

2012-01-28 13:14:53

Ne Martine nic nevyměňuj, veř starýmu Suzukářovi

2012-01-28 15:23:52

Více méně to zatím na jízdní vlastnosti auta nemá vliv, takže se mi zatim nechtělo zbytečně investovat to až v případě, že to bude opravdu nutné. každopádně se pokusím měnit čerpací stanice a uvidime co to provede. je pravda, že kvalita benzinu nejni na takové úrovni jakou by si auta zasloužila.

2013-04-13 12:48:20

plukovník: Ahoj, mám stejný problém, již podruhé začala kontrolka svítit po vymazání. Na kolik tě vyšla ta výměna?

2013-04-13 13:56:53

kato1973: ahoj, vypadá to, že se celkem vyznáš, určitě budeš znát odpověď dělá mi to samé i když čerpám na různých benzinkách. Už podruhé se kontrolka motoru roysvítila, opět jsme ji vymazali na diagnostice, píše to menší než mezní hodnota katalyzátoru, nemám to nějak řešit pokud je to už podruhé? Dikes

2013-04-14 20:02:31

Nezkoušel náhodou někdo laděné výfukové svody bez katal. Jak se buse chovat auto uplně bez katal. ?

2013-04-15 16:37:06

rafan: vyměnit svíčky a mělo by to dát pokoj

2013-04-15 23:54:10

kato1973: vyzkouším, díky

2013-05-17 19:34:51

plukovník: , tak mě ani po výměně svíček nepřestala svítit kontrolka, teda přestala, vždy cca 300 km odjedu a rozsvítí se znova, dojedu si to ke známému přes to načtení chyby vymazat a tak dál do kola. Jezdím pro benzín pouze k Benzině a do benzínu leju ten prostředek jak jsme tu o něm psali. A teď co? mám vyměnit katalyzátor? Kdo mi změří tu teplotu spalin jak píšeš, abych si byla stopro jistá, že ho mám teda vyměnit? a co mám vlastně vyměnit? nepojedu do Suzuki abych v servisu dávala za hodinu práce???? a kolik asi stojí ten katalyzátor?, díky za odpověď, jo mám rok v. 2008, ted najeto 70450 km, vyměněný olej i svíčky

2013-05-17 19:36:04

kato1973: vyměnila jsem svíčky a nic, svítím vesele dál a stejná chyba....při načtení

2013-05-17 21:54:55

lkulikova: Ahoj, zrovna mám auto v servisu na výměnu svíček co nám tady poradil kolega a jinak tankuju na různých pumpách. Svíčky to teda nejsou? Díky

2013-05-18 12:20:53

rafan: no mě nepomohla výměna svíček, řeším to tady na foru s chlapama docela dlouho, byla jsem i v autorizovaném servisu Suzuki a ni tam mi neporadili, prý, jsou v ČR špatný paliva a tohle auto má nějak naštelovanou citlivost, nový software na přehrátí mají jen na S4, na Swift ne. nevím co máš za auto ty

2013-05-18 13:18:37

lkulikova: ja mam Swift I. Muj známý technik taky neví co s tím, pokud to ale nemá vliv na funkčnost tak to asi bude jen ta kontrolka, ohledně těch paliv je to jasné, zase máme to nejhorší...

2013-05-18 13:24:40

rafan: nojo, ale ta kontrolka může ukazovat dalších myslím asi 5 chyb, já nechci aby mi to svítilo, co když by se vyskytla jiná chyba a ty si budeš-i já , říkat to je ta chyba P0420- účinnost systému katalyzátoru pod prahovou hodnotou a ono to bude něco jinýho. Sere mě to neskutečně. Já ještě leju do benzínu nějaký aditiva to mi doporučili v Suzuki, ale stejně se mi to tak po 250 km rozsvítí znova

2013-05-18 13:26:57

ještě bych chtěla vědět odpověď na tohle co napsal plukovník: nejlépe pozná podle toho, že za provozu je teplota spalin na výstupu vyšší než na vstupu. Pokud je možnost to změřit..

abych si byla stopro jistá že nemám ten katalyzátor vyměnit, ale co když ho vyměním a bude to svítit znova ach jo

2013-05-18 13:30:49

lkulikova: budu te informovat az zjistim co mi s tim udelali v servisu, taky me to stve

2013-05-18 13:45:50

rafan: to by bylo fajn, díky

2013-05-20 10:30:22

lkulikova:

To, že výměna svíček tvůj problém nevyřeší mi bylo jasné, ale nechtěl jsem se hádat. To že případná voda v benzínu výrazný vliv na životnost svíček také nemá, je také téměř jisté. Iridiové svíčky po 70 tisících jsou jako nové, pokud motor má najeto také jen 70 tisíc. Navíc pokud by byla závada v zapalování, napsalo by to jinou hlášku.

Hodně se tady mluví o nekvalitním benzínu. Jak já říkám, benzín je jaký je. Problém je v tom že téměř vždy odpovídá normě.

Sledovány jsou totiž hlavně jeho fyzikální parametry. To jest oktanové číslo, tlak par, průběh destilace, oxydační stabilita a obsah síry.

Jeho vlastní chemické složení může být značně rozdílné a nedá se říci jaké je lepší a jaké horší. Předepsán je pouze maximální procentuální obsah jednotlivých komponentů, kterých může být i více jak dvacet. Tedy nikoliv už jejich vzájemný poměr, i když většinu tvoří pouze ten tzv. panenský benzín a xylen, případně toluen.

Nejjednodušší, co můžeš udělat je nachat si změřit emise, už jen pro zajímavost. Hláška P0420 může skutečně ukazovat na vadný katalyzátor. Originál svodový stojí klidně kolem čtyřicítky. Jestli by někdo byl schopen změřit tu teplotu, která u funkčního katalyzátoru je na výstupu výrazně vyšší než na vstupu, to nevím, ale obávám se že infrateploměr nepatří k základní výbavě servisů.

Ceny nových aut jdou neustále dolů a kvalita dílů klesá a to se zřejmě do budoucna bude týkat hlavně takových dílů, jako jsou katalyzátory.

Nevím co bych ti mohl poradit. Pokud by to nevyřešil jiný soft, tedy pokud je vůbec k mání nějaký jiný než ten původní, je jediná levnější možnost lambda sonda. Ale ta by měla vydržet cca 160 000, a její porucha má také své vlastní hlášky.

Nechci být pesimista, ale osobně si myslím, že P0420 je opravdu katalyzátor ve stádiu klinické smrti.

Přidávat do benzínu jakákoliv "aditiva" je ryzí zoufalství a pitomost, o tom jsem přesvědčen.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7