Fórum - Téma


Katalyzátor Swift od 2005-


Fórum Swift New I Katalyzátor Swift od 2005-

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7

2013-06-29 08:53:02

lkulikova:

...nemohu si to odpustit. Já to věděl

2013-06-29 13:17:40

plukovník: co jsi věděl plukovníku? , že zase budu svítit?, mám to opět vymazané a nevím co dál.... jestli mám vyměnit ten katalyzátor, ale měřením se neprokázalo že by byl špatný... tak nevím

2013-07-06 07:25:44

lkulikova:

Věděl jsem, že svícení MIL z důvodu DTC P0420 může mít pouze dvě příčiny, ale nikoliv ty kolem nichž se tady strhla iracionální polemika. Mechanismus diagnostikování této poruchy je ten, že výstupní diagram první lambda sondy je velmi podobný diagramu druhé lambda sondy.

Ta první možná příčina je, že účinnost katalyzátoru je opravdu pod minimální prahovou hodnotou a pak je zralý na výměnu.

Tu druhou možnost již tady naznačil přítel Kato. A sice, že SW nedokáže rozlišit diferenci průběhů napětí sond na vstupu a výstupu katalyzátoru. V takovém případě je katalyzátor ještě vyhovující a také emisní hodnoty měřené analyzátorem zplodin vyhovují normě. Takže potom rušivě působí jenom ta rozsvícená kontrolka. Pomohla by zřejmě úprava softwairu, jenomže to nikdo neumí, možná nějaký vývojář, nebo jiný SW. Ten ale bývá k dispozici spíše pro nová vozidla a s těmi staršími se může kousat.

Jen pro informaci. Kdyby byly bývaly špatné svíčky, jak tady bylo urputně tvrzeno, a to do takové míry, že by docházelo k vynechávání zapalování, projev by byl poněkud jiný. A sice tento:

Jestliže dojde z důvodu špatné svíčky, minimálně dvěstěkrát během dvou jízdních cyklů k vynechání zápalu u některého z válců, pak je diagnostikován DTC P0300 - 0304 (nikoliv P0420) a oranžová kontrolka MIL začne svítit přerušovaně. Což je jedna z vyjímek, v ostatních případech svítí trvale.

Závěr zní:

Pokud projdeš emisní kontrolou, tak to neřeš, přestože diagnostika formálně nepotvrzuje "připravenost k měření emisí". Vyjde to tak nejlevněji a časem se to vyvrbí.

2013-07-06 11:44:58

plukovník: děkuji ti

2013-07-29 12:59:14

Já už myslel, že se teda Plukovník vyjímečně mýlí a výměna svíček a čerpání u jiných benzinek mi pomohlo, ale opak je pravdou

Po nějakých 2000km mi včera kontrolka zase začala svítít Pokud je katalyzátor blízko klinické smrti, jak se tady uvádí, je nějaký důvod, že se rozsvítila až po tolika najetých km a ne hned jako předtím?

2013-07-29 13:28:24

rafan: ale to samé mám já... svítím taky a najela jsem asi 1450 km bez světýlka, nevím co s tím, jezdím dál

2013-07-29 13:33:02

už mě to nebaví řešit, asi to tak nechám

2013-07-29 15:16:42

rafan: i já... taky mě to nebaví

2013-07-29 16:42:47

rafan:

Plukovník jen čekal a byl zvědávý. První kdo mu uvěřil byla přítelkyně Ikulíková a posléze i Rafan, který si myslel, že se Plukovník vyjímečně mýlí. To se ale tak často nestává, maximálně tak dvakrát za deset let a časem na to přijde možná i ten největší kverulant S 1600, ale ten to zřejmě nikdy nepřizná

Jinak Rafan,pro to, jestli je katalyzátor zralý na odpis je rozhodující výsledek emisní kontroly. Hlavně limit CO při zvýšených otáčkách (2500-3200) , který je od r.v. 2005 (od EURO IV) 0,2 % objemových. Pokud jsi byl již na emisích, tak v protokolu bude kolik naměřili. Pokud se blížíš této hodnotě, tak zřejmě nic nevymyslíš. Katalyzátor by měl vydržet cca 120 000 km, takže po 60 000 km by jsi měl být teoreticky přibližně na polovině této hodnoty (z vlastní zkušenosti cca 0,08-0,1), ale v zásadě by stačilo o něco méně než těch 0,2). V případě volnoběhu bývá ta rezerva podstatně vyšší.

Jestli se MIL rozsvítí brzy, nebo opět až po několika tisících od posledního vymazání závisí na více faktorech. Počet startů, delka jednotlivých jízdních cyklů, studených jízdních cyklů, způsob jízdy atd., nejenom ty kilometry.

Buď rád, že pouze svítí a nebliká.

2013-07-29 18:40:14

plukovník: a co by to znamenalo kdyby světýlko blikalo???

2013-07-29 18:57:21

lkulikova:

Blikající kontrolka MIL signalizuje dva extrémně závažné stavy.

První je stav, který výrazným způsobem zhoršuje složení výfukových zplodin, což tě zase tak nemusí traumatizovat, neb zplodiny necháváš za sebou .

Ten druhý případ je stav systému, který výrazným způsobem může poškodit katalyzátor a to už by tě znepokojovat mělo, tedy alespoň v případě katalyzátoru který se ještě nechystá do důchodu. Zde se jedná nejčastěji o vynechávání zapalování a pronikání nespálené směsi do výfukového systému.

V ostatních případech buď MIL svítí trvale, nebo nesvítí vůbec a v registru je pouze vypsán DTC kód. Někdy je dokonce ten poruchový kód uložen jen v "pohotovostní" paměti (pokud se jedná o sporadický výskyt) a následně se vymaže v případě, že příslušná závada se již neopakuje. Systémy jsou zkrátka stále sofistikovanější.

2013-07-29 20:45:16

plukovník: to mám ale štěstí , že jen asi půl roku svítím plynule s pauzama no hlavně že neblikám, díky za odověď, hezký léto

2013-07-29 20:51:30

lkulikova:

2013-07-30 09:54:09

Plukovník:

díky za rady, na emisích jsem byl v květnu a při volnoběhu jsou CO 0.097, při zvýšených pak 0.163. Kámoš, který mi emise dělal sám myslel, že je katalyzátor odvařený, při vytočení se to ale nějak zpamatovalo. Mám jinak najeto kolem těch 60 000km.

2013-07-30 10:25:15

rafan: já mám najeto 71 tis. teda na měření jsem nebyla... jsem docela na auto nasraná, ale dojdu si tam taky, jen abych se ujistila. Dělá ti jinak něco auto když se to rozsvítila ta kontrolka: Myslím tím jestli se ti nějak změnily třeba otáčky? Já teda nepociťuju vůbec nic, jen že mi svítí ta kontrolka, neskutečně mě to sere

2013-07-30 10:36:58

Ikulikova:

zvysily se mi otacky, i na neutral to ukazuje kolem 1000. Pri startovani to dela trochu jiny zvuk...

2013-07-30 13:10:28

rafan:

Otáčky volnoběhu po zahřátí by zvýšené být neměly, zvuk by to jiný také dělat nemělo.

Neuvažoval jsi o jiném tlumiči. Po sedmi letech by mohl být uvnitř vyrezlý, nebo netěsnící a změněné tlakové poměry by se mohly nepříznivě projevit.

2013-08-05 21:17:36

plukovník: chystám se na ty emise, protože jedu za 10 dni na dovču a chci se ujistit že i přes svítícísvětýlko mě autíčko nikde nenechá, i když mi chybu zase technik vymaže. Nevím kde mám v TP hledat jaké mám mít emise a nechci být na technický za blbku, nevíš plukovníku kolik bych měla mít nebo kde to najdu v techničáku? díky

2013-08-05 21:20:30

plukovník: já si myslím, že otáčky při volnoběhu musí být zvýšené, docela logicky, to by auto zhaslo ne? Ale v techničáku o tom nic nevidím napsanýho

Hill  
Jaroslav
2013-08-05 21:51:01

lkulikova: zvýšené ano, ale jen u studeného motoru nebo při vyřazené rychlosti a při jízdě rychlostí nad asi 4 km/h. Jinak je automatika udržuje kolem těch 850-900 otáček za minutu.

Ale o tom jsem tu už kdysi psal (a v manuálu to je): http://www.suzukiclub.cz/...=post&cb_filter=Filtrovat


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7