Fórum - Téma


Katalyzátor Swift od 2005-


Fórum Swift New I Katalyzátor Swift od 2005-

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1 ......... 3  4  5  6  7

2013-08-05 21:54:10

mě se při startování otáčky dostanou až na 2000 a to p5ed rozsvícením kontrolky tak nebylo. Stejně při volnoběhu, otáčky kolem 1000 asi nejsou normální....nevím jaka byla sohra náhod, že se mi před pár měsící sama kontrolka vypla, vyměníl jsem sice svíčky, což je podle Plukovníka zbytečné a jezdil jsem na různé pumpy, nic jiného jsem neměnil...

2013-08-06 07:45:16

lkulikova:

Emise nejsou v techničáku, tam je kódem pouze vyznačena EURO norma.

Emise jsou v průkaze o měření emisí a v tvém případě je to max 0,5 % CO při volnoběhu (650-750 ot/min) a max 0,2 % CO při zvýšených otáčkách (2500-3200 ot/min).

Volnoběžné otáčky jsou (alespoň u SX4) 700 ot/min, plus minus 50 otáček a tento volnoběh je zachováván i při odřazení při normální rychlosti (třeba při sto kilometrové rychlosti) Tedy nikoliv jak psal Hill, nevím jak to je u tříválcového sviště, ale u tvého čtyřválce třináctistovky předpokládám, že by to mělo být stejně jako u té šestnáctistovky SX4).

2013-08-06 07:45:38

rafan: musím se dneska na ty otáčky podívat, já jsem se koukala když jsem stála na křižovatce, nebo spíš dojížěla krokem, měla jsem vyřazenou rychlost a na otáčkách cca 750...., ale u startování nevím dneska se na to podívám, já bych potřebovala vědět jaký mají být ty hodnoty emisí, víš to?

2013-08-06 07:49:15

plukovník: díky za ty emise....., počkej jak to myslíš toto co jsi napsal ? tento volnoběh je zachováván i při odřazení při normální rychlosti (třeba při sto kilometrové rychlosti), jako když jedu 100 km rychlostí že mám otáčky cca 800? to nemám otáčky mám 2500 a výše, protože hoo valím a stojím na plynu, tak nemůžu mít tak nízké a já nemám tříválec

2013-08-06 07:56:06

hill:

Co se týče té problematiky zvýšených otáček, jak jsi psal, tak jsem na to speciálně zaměřil své pozorování u šestnáctistovky motoru, a otáčky padají téměř vždy na těch 700, ať odřadím při rychlosti 4km/h, nebo 60 km/h, nebo i na dálnici při 130km/h. Jediná odchylka je tak maximálně do hodnoty 1000ot a sice pouze při větší pracovní teplotě motoru (nad cca 103 stupňů) a nebo zapnuté klimatizaci ve větším vedru. V manuálu není o nějakém zvyšování volnoběhu v případech jak ty píšeš ani zmínka a to jak v Maďarské verzi, v Japonské verzi ani ve verzi Taiwan.

2013-08-06 08:04:08

lkulikova:

Mám na mysli to, že valím 100km/h po dálnici, odřadím na neutrál a dále plachtím setrvačností stále těch 100 km/h.

Otáčky na otáčkoměru spadnou na 750ot/min. Tedy nikoliv jak píše Hill v jiných vláknech.

Pouze ve vyjímečných případech je volnoběh zvýšený na cca těch 900-1000, a je to evidentně dané pouze teplotou a zatížením vlivem příslušenství motoru.

Ale jak říkám u tříválců to zřejmě tak jak říká Hill je. Tříválec už svojí povahou není předurčen pro nízké otáčky. S tříválcovými motory nemám žádné zkušenosti ( tedy s výjimkou starého Wartburgu asi tak před sto lety )

Hill  
Jaroslav
2013-08-06 08:14:03

plukovník: no vidíš, a zrovna Wartburg (tedy ani Barkas) tuhle vymoženost neměly...

U nového Swifta jsem ještě neměl příležitost pozorovat volnoběh za studena, tak studeno ještě nebylo, co ho mám, a nějak jsem se ještě nepřinutil dojíždět na neutrál, abych si ověřil, co dělá motor...

2013-08-06 08:24:34

plukovník: jo aha chápu,díky za vysvětlení

2013-08-06 08:25:00

hill:

Hille, Hille, jenomže já mluvím o Wartburgu před sto lety, tedy nikoliv o typu 353, ale o Wartburgu 311. A ten tuto vymoženost právě měl.

2013-08-06 09:18:35

plukovník: na tu klimu jsem z tech veder uplne zapomnel

2013-08-06 09:23:15

hill: Díky za odkaz

2013-08-06 10:03:26

rafan: jakej odkaz?

2013-08-06 10:06:36

lkulikova: viz výše ohledně otáček...

2013-08-06 10:07:29

rafan:

Automatická klimatizace má tu vlastnost, že si "žije vlastním životem". Její ŘJ komunikuje s ŘJ motoru a v případě potřeby mírně zvyšuje volnoběžné otáčky. Navíc při velkých vedrech a potřebě velké teplotní diference zapíná kromě ventilátoru svého kondenzátoru (chladiče) současně i velký ventilátor chladiče motoru (do určité míry i v závislosti na jízdním režimu). A ventilátor chladiče je nejsilnější spotřebič na vozidle (s proudem 50 A). Jedná se o hlídaný spotřebič, kdy může být opět povelováno určité zvýšení volnoběžných otáček. Logika regulace je poměrně složitá a dost věcí funguje společně.

P.S. větší spotřebič, než ten větrák chladiče už je jenom vyhřívané přední sklo (cca 100 A), ale to tam asi nemáš.

2013-08-20 23:18:55

tak jsem dneska byla na emisích. Toto mi naměřili: píšu předepsané a naměřené hodnoty,

Předepsané otáčky 1/min=650-700, naměřené 700

Obsah CO 0,50, naměřené 0,10

Obsah HC (ppm) 100, naměřené 8

Otáčky

1/min 2800-3200, naměřeno 2846

Obsah CO v % 0,20, naměřeno 0,11

Lambda 0,970-1030, naměřeno 0,997

Chyba pořád stejná P0420, mám ji zase vymazanou

Takže z toho vyplývá co? plukovníku?

2013-08-21 10:08:58

lkulikova:

Vyplývá z toho stále to stejné a co stále opakuji.

Chyba P0420 je signalizována v případě kdy řídící jednotka motoru usoudí, že výstupní signál kyslíkové sondy za katalyzátorem je velmi podobný signálu kyslíkové sondy před katalyzátorem.

Příčiny tohoto stavu jsou dvě. Ta první, vyčerpaný katalyzátor, byla vyloučena vyhovujícím testem emisí. Zbývá ta druhá příčina, to jest, že řídící jednotka nedokáže rozlišit diferenci výstupního signálu obou lambda sond. Na vině může být softwaire, případně i určitá anomálie řídící jednotky .

Nový software lze teoreticky nahrát, pokud existuje nějaká nová verze (což dost pochybuji), měnit jednotku, nebo nastavovat její citlivost je dost problematické (to by bylo ekonomicky přijatelné pouze v rámci garance).

Nejlepší je to nechat být. Zdá se, že to nic jiného neovlivňuje ani motor nepřechází do nouzového režimu.

Rozhodně ale nejsou na vině lambda sondy, nebo to palivo, ať už s obsahem vody, nebo bez ní..., v těchto případech by číslo chyby bylo jiné.

2013-08-21 10:24:59

plukovník :a tak já ti pěkně děkuji za odpověď, jsem už klidná, rozumím tomu :-D, budu jezdit se světýlkem , jen mám obavy až se pod tímhle světýlkem objeví jiná chybka, tak to nebudu vědět, protože mám zafixováno, to co tu popisuješ. na to přehrátí softweru jsem byla v Suzuki, ale na Swifta nový softwer nemají, o té chybě vědí. Takže začarovaný kruh, ale díky..

2013-08-21 12:43:27

lkulikova:

Ověřit, jestli se neobjevila jiná chyba by u ročníku 2008+ neměl být problém tím starým známým trikem:

  • zapnouit zapalování (klíček do polohy 2)
  • 3x krátce rozsvítit a zhasnout parkovačky
  • 3x stisknout tlačítko dveřního spínače ve sloupku dveří na straně řidiče (nebo třikrát otevřít a zavřít dveře)

DTC kód (pokud je v registru) se vzápětí objeví namísto stavu ujetých km. Pokud jich je víc, objeví se v postupném pořadí.

2013-10-06 20:37:52

Se zájmem jsem průběžně pročítal všechny diskuze o kontrolce, katlyzátoru a závadě P0420. Některé odpovědi byly zajímavé ,ale já jsem problém tehdy vyřešil nejjednodušeji. Auto bylo v záruce a jednoduše jsem katalyzátor nechal vyměnit a bylo po problému. Tehdy jsem měl najeto cca55tis. km.

Do dneška jsem si myslel že je to v pohodě, že byl vadný katal. Opak je ale pravdou. Mám najeto asi 128tis. km a problem je tu znova - svítící kontrolka motoru. Největší záhada je ale to , že při pokusu o vyblikání čísla závady mi to hlásí 0000 - takže bez závad a přitom kontrolka pořád svítí.

Jak se na toto dívají odborníci ?

Mi se to jeví jako nesmysl, ale je to tak. Dál mi připadá že u mého vozu je životnost katal. v průměru 60tis.km a to je velmi málo.

2013-10-07 21:48:42

pav.el:

Odborníci se na to dívají, všechno to vidí a jsou toho názoru že než-li nechat katalyzátor v záruce vyměnit je lépe nechat tam namontovat nový.

S " výměnami" dílů v průběhu záruky lze různě čarovat, už proto, že v tomto přpadě zákazník nemá nárok na vydání vyměněných dílů.

Oranžová kontrolka motoru (MIL) se prioritně týká systému řízení emisí a její svícení nemusí být nutně vázáno na další DTC zapsaný v registru poruch.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7