Fórum - Téma


Katalyzátor Swift od 2005-


Fórum Swift New I Katalyzátor Swift od 2005-

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1 ......... 3  4  5  6  7

2013-10-07 22:01:25

Dneska jsem si byla v servisu Suzuki Ters vyzvednout moje auto- mimo jiné jsem se s nimi domluvila zase na světýlku, zkoušeli opět přehrát software, ale na Swifta to prostě nejde, nicméně mi říkali, že žádali výrobce o jiný softwer a vypadá to že budou mít konečně úspěch, teď ještě kolik za přehrátí sfw budou chtít??? , mě to zase vymazali, koupila jsem plnou nádrž B98 a jela z Počernic až domů asi 130 abych to jakože vypálila, no doufám, že nebyly nikde kamery. Takže ted zase nesvítím, blatník mám opravený (nový) a uvidím co bude dál

2013-10-08 08:28:40

lkulikova:

Tak opravený, nebo nový ?

V případě zadního blatníku je to dost podstatný rozdíl.

2013-10-08 14:57:05

plukovník: mám nový i s lakem, šlo to na tu pani co mě nabourala, tak nebyl důvod šetřit. Ale cena 30460 Kč, mi přeci jen vyrazila dech i když mě to nestálo ani korunu.

měla jsem to ale udělat jinak, ne přes servis..... no jsem blbá

2013-10-08 15:28:38

lkulikova:

V případě likvidace z "povinného ručení" škůdce je to jedno. Takhle se totiž servisy drží nad vodou na účet pojišťoven.

V případě, že by likvidace byla z havarijní pojistky tzv. rozpočtem, tak by ti pojišťovna tuto částku poslala na účet. Ty by sis následně nechala blatníček vytáhnout, vyklepat, překytovat a nastříkat. V případě šikovného autoklempíře by ti zbylo ještě i "na botičky". Asi tak 20 000,- .

2013-10-08 16:54:47

plukovník: no právě, šlo to z její pojistky a nabízeli mi to v pojišťovně rozpočtem a já hlupaňa to nechtěla.... no teď už s tím nic neudělám a botičky nový nebudou

2013-10-10 20:21:05

Neví náhodou někdo zda lambda sonda hlásící chybu p0420 se nějak podílí na řízení chodu motoru a nebo je tam jen proto aby hlásila v jakém stavu je katalyzátor. Pokud by tam byla jen jako informační čidlo tak bych kašlal na mazání chyby a na emisích bych uviděl jak je na tom katal. Pokud ale jejich informací využívá řídící jednotka a připravuje bohatost směsi podle jejich informací tak mám obavy aby nedošlo po delší době k nějakému dalšímu poškození motoru.

Co si otom myslíte?

2013-10-10 20:51:02

pav.el:

Chybu P0420 nehlásí lambda sonda, ale řídící jednotka na základě porovnání výstupních signálů obou bezchybně pracujících lambda sond.

Jinak lambda sondy se samozřejmě na režimu řízení motoru podílejí přesně jak píšeš, prostřednictvím ECM.

V tomto případě (Chyba P0420) k poškození motoru dojít nemůže.

V případě vadných lambda sond (což je ale jiná poruchová hláška) může dojít k poškození katalyzátoru nikoliv motoru

Obecně řečeno, svícením oranžové kontrolky MIL (a s ní spojených případných DTC hlášek), která se týká emisí a primární a sekundární směsi, nikdy nemůže dojít k přímému poškození motoru.

Motor mohou v podstatě poškodit pouze dva druhy poruch a sice přehřátí a porucha mazání. Tyto poruchy jsou signalizovány (vedle příslušného DTC) svícenim vystražného světla rudé barvy

Takže závěr zní, jak už tady bylo mnohokrát prodiskutováno, v případě neustálých problémů se svícením MIL v souvislosti s poruchou P0420, za předpokladu že přímé měření emisí ještě vyhovuje, je nejjednodušší a nejlevnější řešení toto svícení ignorovat, nebo kontrolku přelepit lepící páskou.

2013-10-12 16:29:08

Tak někdo maže za hubičku a mne to včera stálo 500.- . Mimo jiné jsem se dozvěděl, že je to tak ojedinělá závada, že se s ní u swifta ještě nesetkali . Pánové ze suzuki servisu jsou tak hloupí že se ani nejsou schopni podívat do záznamu že před třemi roky jsem se stejnou závadou u nich byl. . Celkem jsem se pobavil jak si ze mne chteli udělat pokladničku pro stalý přísun peněz.

2013-10-12 17:47:50

pav.el:

pánové jsou asi tak ponořeni do své práce, že nemají čas na nic jiného. Kdyby občas pobrouzdali po internetu, tak by zjistili, že se ta "ojedinělá" závada na Swiftech vyskytuje ojediněle i na jiných značkách a ojediněle se o ní diskutuje asi tak na deseti různých fórech.

2013-10-12 19:51:18

pav.el: ojedinělá závada u swifta??, to jsou ale blbci, právě u Swifta tahle závada je celkem běžná, ale je i u SV

2013-10-12 19:53:37

plukovník: příště jim dej odkaz na tohle forum, já jsem v servisu Suzuki zrovna o forech mluvila a jeden technik říkal, že tyhle fora jsou dobrý, že na ně chodí, že mu to někdy i pomůže a tady vlastně je taky několik mechaniků co sem chodí

Hill  
Jaroslav
2013-10-13 09:22:24

lkulikova: Co je platné, že technik servisu chodí na fórum, technik servisu zná a umí, technik servisu by si rady věděl, ale servisní manuál požaduje něco jiného (v garační lhůtě zcela bez výhrad) a výrobce nezajímají zkušenosti těchto "partyzánských rozvědčíků". Jeho vývojáři, a to kdekoli na světě (původně jsem si myslel, že je to československá specialita) možná dostanou od šéfa vynadáno, ale nejspíše ani to ne: navenek se dál budou tvářit, že nic nezvorali a v lepším případě jim to šéf napíše mezi úkoly k vylepšení novějšího modelu. Ten, co se právě vyrábí, je přece už dnes neperspektivní.

Moje iluze o dokonalých Japoncích (pominu-li střeva jejich elektroniky, zejména kazeťáků, vypadajících uvnitř, jako by jim byly mouchy vychytány až u nás) doznaly nejvážnějších trhlin na veletrhu IMB2000 v Kolíně nad Rýnem, kde měla jistá japonská firma představit plně programovatelný stroj na efektové obruby. Nenašli jsme ho, prý ho asi zapomněli vybalit. Za hodinu jsme se vrátili a prý ho zapomněli naložit, odpoledne vypukla videokonference se šéfy, kde že jako je ten stroj, a k večeru nám zástupce firmy (Brňák) oznámil, že se to vývojářům stále nedaří dokončit a spoléhali na to, že si jednoho chybějícího stroje nikdo nevšimne, proto ani omezeně funkční vzorky nejsou, ale šéfové odmítli stroj ze seznamu vyndat, že musí do konce veletrhu jeden vzorek vystavený být a musí umět aspoň tolik, aby se na něj zákazníci chytli jen tím, co už umí. Když jich bude víc, bude stát za to, vyvíjet se s tím dál, pro jednoho dva zákazníky dělat sto kousků, to by nikdo nezaplatil...

Nečekej, že za svítící kontrolku dostane někdo u Suzuki padáka, a to ani v případě, že by řešení navrhl někdo ze servisáků. Buď budou dál dělat, že to je ojedinělé, nebo vývojáře povýší a nechají to dořešit někoho jiného. Jako u nás.

2014-02-02 15:00:29

Mám vyzkoušené že svitící kontrolku motoru lze smazat odpojením baterky. Bohužel se přitom vymaže nastavení rádia, hodin, průměrné spotřeby a počítadla deních km. Pořád je to lepší než ji přelepovat nebo jezdit mazat do servisu. Problém je v tom ,že musíte mít jistotu ,že jde o P0420. Vyblikat ji na počítadle km totiž nejde. Hlásí to 00000.

Neví náhodou někdo jak by se to dalo zjistit? (Samozřejmě kromě návštěvy servisu.) Co by se dalo připojit do zasuvky na načtení dat. Četl jsem že jsou nějaké programy do mobilu které toto umí. Má to někdo vyzkoušené?

2014-02-02 16:48:38

pav.el: to už tady taky někdo psal, ale mě to začne svítit zhruba po odjetí 200-250 km, takže bych pořád odpojovala baterku, to je stejný jako když jedu na STK a tam mi to chlapi vymažou, nepřelepuju světýlko, už na to kašlu, nový program v Suzuki nemají aby mi ho přehráli, tak si jen říkám kdybych chtěla auto prodat, tak ho ani neprodám díky svítící kontrolce

2014-02-02 17:46:00

lkulikova:

Jediné, co tě může utěšovat, je to, že zavada P0420 a P0421, nad jejíž "vyjímečností" se všichni tak podivují, se "vyjímečně" vyskytuje nejenom u Suzuki, ale "vyjímečně" také u značek Toyota, Mazda, Ford, Citröen, Chevrolet, Daewoo, Opel a Saab. Prostě u motorů s emisní normou EURO3+ od roku výroby 2001, které jsou vybaveny dvěma lambda sondami.

2014-02-02 18:50:49

plukovník: tak to jsi mně opravdu potěšil

2014-03-17 18:18:13

Dnes jsem byl na emisích a technik mne celkem překvapil otázkou, kdy jsem byl naposledy v servisu, že je to špatné, že mám výsoké CO a že je nízká teplota 79° Víc informací jsem z něj už nedostal.

Muže mi někdo srozumitelně vysvětlit co se děje s mojim autem.

Naměřené hodnoty: 690ot.,CO 0,08%, HC13, 3060ot., 0,07%, HC 7, Lambda 1,041

To se mi nezdá tak špatné, ikdyž před dvěma roky to bylo lepší.

Motor M13A, najeto 140tis., katal. má najeto asi 80tis.

2014-03-17 21:16:46

pav.el:

Technik zřejmě po bouřlivé noci nevěděl co mluví .

Naměřené hodnoty jsou vyhovující až na tu lambdu, jejíž hodnota má být v rozmezí 0,97-1,03.

Emisní limity oxidu uhelnatého a uhlovodíků stanoví výrobce vozidla pro každý jednotlivý typ auta zvlášť. Jedná se tedy spíše o zkoušku, zda emise nepřesahují původní předpoklad výrobce auta, než o nějaký test vlivu výfukových plynů automobilu na okolí. Navíc hodnoty HC jsou při emisní kontrole sledovaným kritériem pouze u vznětových motorů. Nejvyšší přípustná hodnota CO je při volnoběhu obvykle 0,3-0,5 % objemových, při zvýšených otáčkách 0,2 % a tento nejvyšší hraniční limit je také uveden v emisní průkazce.

Teplotu oleje 79° také nepovažuji za "příliš nízkou", stačilo nechat o chvilku déle běžet motor a hned by byla třeba 82°.

Navíc nevím, jak by častá návštěva servisu mohla ovlivnila hodnotu CO, možná tak hodnotu tvé portmoné.

2014-03-17 21:31:36

plukovník: Já jsem si to myslel. Jen mne to trochu rozhodilo.

2014-03-19 08:23:45

pav.el: technik na emisích chtěl určitě nějaký bakšiš do kapsy, proto tě strašil


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7