Fórum - Téma


Klepání a vibrace auta


Fórum Jimny / Samurai III Klepání a vibrace auta

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53



2010-08-02 01:09:29

Zdravím Všechny,

Pořídil jsem Samuraje 413 ve velmi pěkném stavu - exteriér/interiér. Motor jenom přede, při převozu cca 180 km jsem z úžasem koukal, jak benzín nemizí. Ještě nevím, jak ukazuje budík, ale po natankování cca 23 l jsem vyjel tak polovinu zdvihu ručičky.

Chci se ale zeptat zkušených čtyřkolářů na jinou věc. Na jedničku a i na dvojku při rozjezdu se celé auto rozklepe a rozhučí, na lisťákách se rozkomíhá všemi směry, jako by mi někdo hodně rychle nakopával do pr.... Trojka už je v pohodě a čtyřka na sedumdesátce jen sklabě bzučí jako dřív "žigulíky" nebo jiné zadokolky. Pětka je taky O.K. jen v 80 km při ubrání je slyšet jakoby jemné kvílení, které pod 70-tkou zmizí. Přes 80 jsem ho nehnal. Ten hluk a vibrace se dají částečně korigovat prací se spojkou a plynem (spojku trochu vyšlápnout a plyn malinko ubrat). Obecně ale čím je motor ve větších točkách tím se to míň klepe. Předchozí majitel - mladý kluk (dost puntičkář) mi říkal, že takhle se to chová co ho měl (cca 4 roky) a že si zvykl. (Nehorší se to ani nelepší) Celkem nemám důvod mu nevěřit, ale myslím si, že to úplně správně není. Přestava, že někde v terénu potřebuju jen pomalu hnout kolama a auto se pode mnou klepe jako sulc se mi moc nelíbí. Dejte mi typ kterým směrem mám začít hledat možné příčiny. Díky

2010-08-07 09:12:02

Příčin těchto vibrací může být víc. Zkontroluj vyváženost kol, ložiska v kolech, ložiska v převodovce, kardany a všechny silentbloky. Samuraje jsem měl, ale žádné vibrace u něho nebyly. Musíš prostě hledat.

2010-08-07 10:55:11

Prvně bych se soustředil na spojku a zadní kardan

2010-08-07 19:18:16

Díky ze reakci, i Marcelovi.

Zatím jsem trošíčku pokročil v diagnostice. Buhužel jen zpoza volantu. Kdykoliv jsem se k Mírovi přiblížil začlo pršet a já dělám vše venku. Ale začal jsem normálně přemýšlet (přešla euforie z nákupu) a vymyslel jsem . Uložení kol, ložiska a pod. je málo pravděpodobné, protože jak jsem psal 60-70 km/hod. pohoda. Dělá to jen při přenosu velké síly při rozjezdu a ještě kousek při záběru dvojky. Jak se to rozhýbe je v podstatě klid. No a přemejšlel jsem dál. Rozvodka má neutrál - 2H-4H-N-4L. Dal jsem neutrál, zařadil rychlost a nechal jsem točit jen první (horní) kardan. Díky tomu, že není zatížený se hlomoz přesunul na vyšší převody, takže takhle je jednička a dvojka tichá, trojka a čtyřka kravál-vibrace, pětka taky ještě trochu. První činnost až přestane padat ten hnus shora je vyndání a revize horního kardanu. Pak budu řešit případné pokračování.

Informace následně dodám a snad i nějaké Mírovo foto.

Ahoj jaku

P.S. Jaký může být problém se spojkou? Do pedálu necuká, je trochu slyšet při volnoběhu po vyšlápnutí pedádu ztichne.

2010-08-07 20:56:29

Jé tak dej Míru k Mírovi

2010-08-07 21:22:30

Nerozuměl jsem, už rozumím. Ahoj Míro!

Tenhle samík je primárně koupen pro mojí drahou polovičku. Pro mě je to jen velká hračka. Na regulérní přesunování mám žlutého "Bobíka" Wagona R+. (Celkem dost najezdím a přepravuji) No a protože je moje drahá Mirka, tak co by nejezdila v Mírovi, takže prostě SAMIRAJ. (Různé samce, samečky, samice apod. má kde kdo)

jaku

2010-09-12 16:59:48

Pro poučení ostatních.

Tak konečně pauza v těch sajrajtech padajících shora. Zalezl jsem pod "Mirečka" a začal zkoušet. Shodil jsem přední kardan. Od starého traktoristy jsem dostal radu, jak mají být kardany sesazeny. V dílenské příručce, kterou jsem si stáhnul je u kardanů odkaz na značky. Na mých žádné značky nejsou a hlavně byly sesazeny křivě. Vidlice na konci propojovací tyče byly asi o dvě drážky pootočené (cca 30-40 stupňů - odhad)

Po logické úvaze o přenosech síly to muselo zákonitě silově "šmajdat".Odtud ty rány a hluky. Nasadil jsem zadní kardan rovně a je po problému.

Vlastně jsou dvě možné polohy. O chlup lepší se mi to zdá když je sesazení - maznička na stejné straně jako vyražená čísla na druhé části. Ale opravdu jen "o chlup".

2012-12-04 17:14:22

Ahoj! Já ti nedám žádnou odbornou radu, jenom mé pozorování. Jelikož jsem vyčetl, kolik to má žrát, tak jsem svého Samíka vytestoval. Dělám to tak, že doliju plnou, pak vyrazím a pak zas doliji,takže by to mělo být celkem přesné. Výsledek?! Překvapivý. Při jízdě po obyčejné silnici- okresky- mi bral 7,8 l/100 km. Pak jsem ho vzal do lesa na procházku- žádné ukrutné terény a spotřeba stoupla o 1,2 litru. A k té rychlosti- tak jsem zjistil, dle měřičů na sloupech- taky to asi znáš- že ukazuje celkem přesně i když ta ručička je baculatá. Vyzkoušel jsem jej a těch 130, co uvádí výrobce dosáhnul celkem bez problémů. Ale to já nemám ty problémy, jak ty s těma vybraceme a podobně. Tak to dolaď a užívej, neboť heslo zní jasně! Kde ostatní končí, já začínám.


Odpovědět