Fórum - Téma


Klepání od motoru


Fórum Technický koutek Klepání od motoru



1  2

2008-02-25 15:30:29

Mám otázku. Motor mi tak při 2500 ot klepe. klepe to hlavně v záběr (když jsem zkoušel na místě přidat plyn nebylo to tak silné) a když je studený je to silnější ale přijde mi že to není pravidlem. Na začátku léta mi měnily šálky, takže od toho by to snad být nemělo. Je pravděpodobné že to jsou ventily?

Pokud ano kolik stojí taková výměna ventilu? Kolik jen materiál a kolik tak průměrně práce? A co všechno se u toho mění vím že tam jsou ventily ale i nějaké zdvihátka. pokud to klepe, co bývá pokažené, nebp se to mění vše. A je k tomu potřeba speciální vercajk, nebo to zvládne člověkl i sám. díky.

2008-02-25 17:15:37

ventily budou chtit spis seridit 8mi ventil ma myslim jeste podlozky na zdvihatkach pokud ne tak muzou klepat hydrostely to je potom draha sranda

Hill  
Jaroslav
2008-02-25 18:33:29

Napřed zkontroluj předstih, jestli se ti nepootočil rozdělovač.

A taky olej, jestli ho nemáš jen na dně. Pak začne pěnit a hydroštely pruží. A potřebuješ čím dál větší otáčky, aby to klepat přestalo.

Mně nenápadně odcházel olej děravým policajtem a ochrannou bužírkou podél drátů na silnici. Přitom ale kontrolku ten policajt zhasnul, jako že tlak oleje je dostatečný. Jenže nebyl.

2008-02-26 07:47:21

Mělo by to být štelovatelné. Jede týpek mi to seřizoval. Ale nevím jestli dobře. Začlo to klepat od zimních měsíců ale ted se to moc ani nesklidňuje. Oleje je tam kousek pod horní ryskou. Je tam Fuchs titan tuším. měl by v sobě mít molidbenové částice. a přišel mi dobrý. jak se tam dal tak se v létě trochu ztišil motor. takže ale říkate zkusit ho vyměnit a jestli to nepřestane tak pak řešit? a je jisté že to jsou ty ventily? může to být ještě něco jiného. Jak říkám nejvíc to klepe ráno po noci a potom to je silnější i při zátahu třeba do kopce.

Jam
2008-02-26 15:18:21

1.předstih

2.8V nemá hydroštely, nemá ani podložky, má vahadla a v nich jsou vymezovací šrouby

3. Nevěř žádným přísadám, kup si olej s co nejvyšší výkonostní specifikací, vzhledem k tomu, že už začíná jaro, tak pro 8V je i 15W40 lahoda. Doporučuju M7ADSIII od parama, umaže všechno, ale musíš vybrat tzv. multigrade (má rozsah 15W40) někde se totiž vyskytuje jenom singlegrade SAE40 a cena okolo 300kč/4l. A taky 8v do roku tuším 1993 má psané výměny oleje už po 10000km.

Hill  
Jaroslav
2008-02-26 20:08:37

Pardon, beru zpět, přehlédl jsem jedna trojku: 8V motory skutečně hydroštely nemají, takže budeš muset hledat vůle i jinde.

2008-02-26 21:24:52

NO FUJ MOGUL ,PARAMO ,TRYSK a další fritovací oleje bych nepoužíval-to by se Suzuki urazila

2008-02-26 21:45:34

To by me zajímalo jak dlouho by ti vydržel zavodní motor na tom zázračným paramu který umaže všechno jak říkáš myslim ze moc dlouho ne

2008-02-26 21:47:31

A co je to za nesmysl ze 8V ma vymenu po 10 t? To znamená ze kdyz das nejlepsi olej ntreba mobil 1 nebo castrol tak ho budes menit stejne jako nejakej sráč od parama nebo tak???Nezáleží to snad na zvoleným oleji??

Jam
2008-02-26 22:46:28

Ach, jo. No takže 1. on nemá závodní motor, on má kabrio 2. ten olej vůbec není špatný já si to samý myslím o kastrólu (hlavně o cenové politice a těžení jenom ze značky) 3. záleží a nezáleží. Každej olej by v tom vydržel i 40000, ale jak to pak vevnitř vypadá. 4. Ten olej umaže opravdu hóódně přeplňovaný diesely a to i stacionární (moderní bagry ... ) kde se teplota fridexu běžně pohybuje okolo 140°C celý den a olej ještě výš . Takže u benzínu bez turba umaže opravdu cokoliv.

2008-02-27 07:39:08

Jako ten fuch má hodně dobré hodnoce a podle toho co jsem si zjišťoval tak se jedná o dost kvalitní olej. Ale to je jedno.

Jak zkontroluju předstih? podle čeho se to dělá? A musím s tím do servisu, nebo to zvládnu sám?

2008-02-27 08:06:16

Výrobce doporučuje do aut olej co tam má vyzkoušený a jde taky o přísady v něm.Viděl si motor po oleji z bagru a po MOBILu?Po prvním to vypadá jak stará Škoda a po MOBILu je motor tak čistej,že když ho rozeberu-nemusím ho uvnitř ani mejt.

2008-02-27 08:14:32

Cokoliv je lepší než mogul...Mám vyzkoušeno a to i u civila,že se špatným olejem byť stejné specifikace auto hůř jede nebo neřadí.Za 300,- kč 4l je sice lákavé,ale dá se koupit olej mnohem lepší za cenu cca 800,-kč 4l.Pokud si koupím auto-musím mít i na údržbu.Se špatným olejem budeš potřebovat servis pořád,ale to je každého věc.A FUCHS tam klidně dej-taky funguje

Jam
2008-02-27 10:52:57

To Ignác: A že ti nevadí jezdit na benzín od parama a čepra. Vždyď to v těch českých rafineriích tak neumí... Se divím, že nám to ještě jezdí.

To Tweety: Na předstih potřebuješ stroboskop. Dá se vyrobit celkem rychle a levně z pár ledek, kondenzátoru, 2 odporů a diody. Nevýhoda je, že ti nedává záblesk jenom na 1. válec, ale na všechny 4 ale naštelovat to podle toho jde. Pokud si na to ale netroufáš, je lepší to dat do servisu. Dá se to naladit i podle sluchu: dáš to 1-2° za místo, kde to přestane slyšitelně klepat, ale pokud to v uchu nemáš, je to na vymlácení šálků. A pokud máš laďák tak to podle sluchu nejde vůbec.

2008-02-27 11:19:21

No tak laďák mám, takže to asi nechám na tom stroboskopu. Ty ho máš JAMe ? Zvládl by jsi to? Stejně se musíme totiž nějak spojit kvůli těm ventilkům.

Jam
2008-02-27 12:48:57

No snad bych ho ještě pohledal, kdyžtak ho vyrobim. No vim, zapominam na tebe, tak se teda někde sejdem. Nahoď pár termínů poštou, snad se někdy chytím . No a zvládl, na svojem jsem to párkrát dělal.

2008-02-27 15:32:06

Z výrobou benzínu to nesrovnávej-pokud by byl v Česku k dostání benzín třeba z Rakouska kupoval bych ten-cena je stejná a jede to o dost líp.Zřejmě si ještě nevyzkoušel dobrej olej-jinak bys Mogul tak nebránil-tím končím debatu,je to furt dokola-kdo nevěří ať jezdí třeba na fritovací olej/ten taky vydrží veliký teploty /

2008-02-27 15:47:35

Koukám , že si z FELu nebo mas nejake elektro...tak se prijd podívat na FS do prahy tam ti o tech viskozitách a olejích řeknou.. :) s hodou náhod se ted kamosovi zničil motor právě z mogulu

2008-02-27 18:28:54

mogul a paramo jak rikas Jame patri do bagru :D ja do auta leju castrol magnatec a v praci do vsech aut lejeme total do dieselu 10w40 a do benzinu 5w40 a jeste kdyz je nekdy hoooodne stary auto tak se tam naleje i 15w40 mogul bych nenalil ani tatovy do 20 let staryho auta ani do sekacky je to proste olej do bagru a do motoru kde na tom mazani az tolik moc nezalezi sef si dokonce do bagru doprava 10 od totalu ale tam je to o necem jinym tweety kdyz olej tak rozhodne ne mogul ani paramo je to shit

2008-03-08 18:27:36

Tp by mě tedy zajímalo, co to bylo za Mogul, že mu to zničilo motor... To je ta největší kravina, co jsem kdy slyšela...Shell Helix je olej s celkem dobrym hodnocením a je to Mogul pouze v jiném balení (tržní hospodářství).


Odpovědět

1  2