Fórum - Téma


Klepání od motoru


Fórum Technický koutek Klepání od motoru



1  2

Jam
2008-03-09 11:30:13

Jo, to vis, tady se uznava pravidlo cim drazsi a znamejsi, tim lepsi. Prece nebudu lit do auta levnej olej, to mu radsi dopreju neco uplne stejnyho za 3x tolik penez. Jedna pani od sestrenice tety z 5. kolene rikala, ze se to zadrelo kvuli oleji.... A mimochodem, co byste treba rekli na olej z Tesca jmenem "Tesco engine" 10W40 api sl, acea a3/b3/b4? Taky strasnej humus a kdo vi co v tom je?

2008-03-09 21:43:08

JAMe-to vypadá,že si placenej od neznačkových výrobců olejů -když je tak hájíš.Lej si tam co chceš-je to TVOJE auto a nepruď .Ale jinak máš samozřejmě právo na svůj názor-i když je jinej

2008-03-09 22:05:29

Pokud ten olej TESCO bude splňovat všechny přísný protokoly a normy tak proč bys ho tam nemohl nalejt.... Stejnak je to zas MOGUL v jiném balení...

2008-03-14 22:57:47

Věřte Ignácovi ví o čem mluví, jinak když mluvíte o benzínu chcete mi říct že do Suzuki lejete neco jinýho než V-Power Racing nebo minimálně Super 100 od OMV, jo a olej mam CHAMPION 10W/40 (pro zastánce globalizace je belgickej) pro více vetilové motory Pro Suzuki pouze kvalitu, ten motor si to zaslouží

2008-03-15 09:59:53

Jenom taková perlička z praxe, jestli vypustíte po intervalu olej a je čistý, tak je to špatný olej! A je jedno jestli je to Shell nebo Mogul, správný olej má být po intervalu špinavý, protože musí zachytávat nečistoty. Jinak asi před 10 lety testovala ruská armáda snad všechny světové značky olejů a Mogul byl v první pětce. Jinak můj názor je, že nejlepší olej je Castrol

Jam
2008-03-15 15:41:47

Tak ten hnusnej z tesca je prebalenej Elf, v original obalu stoji 160/l

2008-03-15 20:11:58

Pánové,tak za měsíc,dva mě taky čeká olej.S radostí čtu vaše zkušenosti.Jen pokračujte...Jinak mám tam Shell. ..Mogul jsem nelil ani do 105-ky.

2008-03-17 11:09:40

Jo no do 105 mužeš nalejt ten TESCO olej....

2008-03-17 11:11:23

Vysvětlete mi, v čem je MOGUL tak špatnej......

2008-03-18 11:01:58

No to je jednoduchý, oleje MOGUL přece patří na smažení do nádobí TESCOMA. no řiká to i Roman Kresta

Jam
2008-03-18 17:17:16

Skvělěj argument

2008-03-24 08:14:10

Mám problém, začal mi klepat motor. Hlavně po ránu a když je studeny az pri zahrati se to trochu zlepsi.Priblizne kolem 2500 nebo 3000 klepani ustane, ale na volnobeh nebo pri zatahu pri nizsich otackach to klepe fakt hodne...poradte cim to muze byt. Vsiml jsem si, ze mi hodne mizi olej, muze to mit neco spolecneho krom toho, ze by ho tam mohlo byt pripadne malo?

Hill  
Jaroslav
2008-03-24 20:23:11

U litránka je to pravděpodobné, jak je málo oleje, nenatlakují se hydrostavy. Zjisti, jestli ti olej někudy neutíká (simeringem do rozvodů nebo policajtem tlaku po drátech pod motor). Ale jestli ti ubývá půllitr až litr na deset tisíc km, je to celkem normální. Horší je, jak chybí 2 litry, to už olej pění a zavzdušní se hydrostavy. A klapou.

Když tuhle příčinu vyloučíš, je čas zkontrolovat nastavení předstihu.

2008-03-26 08:32:49

no tak jsem koukal poradne a ubylo asi neco kolem pul litru maximalne trictvrte litru a ujeto na to bylo asi 8000 km, ale je pravda ze jizdou v peti tisici otackach, coz asi taky hraje velkou roli, ne? No uvidime doleju ho a budu to hlidat jak ubyva.Pokud to prestane klepat tak to bude asi tim¨neostatkem oleje.

2008-04-17 10:17:07

Taky bych se rád vyjádřil k olejum, je pravda ža obyčejný mogul patří do aut, kde se olej nemění, pouze dolívá. Na druhou stranu je pravda že řada výrobců vyrábí, nebo odebírá z jedné rafinerie. Ovšem co je zásadní a na to pánové pozor je typ oleje, 15W40 je minerální to dávám do Avie, 10W40 je polosyntetika - to dávám tak do škodovek, Ovšem do Swišťů a dalších aut dávám pouze 5W40, do závoďáka OW50(to už je ale masakr) to jsou plné syntetiky. Pokud se rozhodnete pro změnu oleje, uvědomte si, že čím lepší, tím více rozpouští usazeniny a pak se i zvětšujou vůle v motoru, taky se stalo (ne zrovna mě ale kamarádovi co chtěl ušetřit) že vyměněný minerál za plnou syntetiku poslal motor po 2000 do důchodu, prostě zalepil mazací kanálky a konec. Taky je důležitý si zkontrolovat API čísla čím dále od A tím lepší Jsou tam vždy dvě písmena / dvě písmena např. API CF/BD to za lomítkem je pro naftu, to nás tolik netrápí. Já osobně jezdim všude VAT, nebo Starline, je to nejlevnější a funguje to. 5l plný syn mě vyjde asi na 700. Jo a výměny? Všude po 10tis. Zvlášť když to auto dostává zabrat.

Jam
2008-04-17 22:34:22

A zase vedle jak ta jedle, pleteš hrušky s jabkama, viskozita nemá nic společnýho se základem oleje. Klidně můžeš mít minerál 5W50 stejně jako syntetiku 15W40

2008-04-22 13:31:25

jo to mas sice pravdu ale to tem klukum zamotas hlavu totalne, navic to sou oleje, ktery jen tak na benzince, nebo bezne na krame nekoupis. Ja jen tvrdim, ze kdyz michas mineral, polo a plnou syntetiku, tak ti to nevydrzi.

2012-01-17 12:03:37

Prosím o radu : Suzuki Jimny 1,3 r.v.1999 najeto 75000 Km.

Studený motor za jízdy klepe, někdy více, někdy méně, po odstavení plynu běží tiše. Při lehké noze klepe slaběji. Po zahřátí klepání není. Mám poci jako by zvuk šel z jednoho válce ( od motorové přepážky). Rozvody nové, seřízení ventilů udělané. Nějaká závada mezi ventilem a vačkou, nebo vstřik paliva ?

Díky za radu

2012-01-17 12:05:07

Prosím o radu : Suzuki Jimny 1,3 r.v.1999 najeto 75000 Km.

Studený motor za jízdy klepe, někdy více, někdy méně, po odstavení plynu běží tiše. Při lehké noze klepe slaběji. Po zahřátí klepání není. Mám pocit jako by zvuk šel z jednoho válce ( od motorové přepážky). Rozvody nové, seřízení ventilů udělané. Nějaká závada mezi ventilem a vačkou, nebo vstřik paliva ?

Díky za radu

2012-01-17 12:52:23

Sice jsem to neslyšel, ale řekl bych, že ten motor je chycenej


Odpovědět

1  2