Fórum - Téma


Klimatizace swift 98


Fórum Swift IV Klimatizace swift 98

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

Hill  
Jaroslav
2014-06-16 10:23:11

plukovník: použil jsem nejednoznačný obrat, mea culpa.

Samozřejmě by se mi líbila klima bez kompresoru a tlakové soustavy, ale při takových nákladech jsem si radši napřed sehnal vzorce, které jsem nepotřeboval snad už před maturou (právě 42 let), nacpal to do excelu, ono to bod po bodu stačí, jinak dojde na diferenciální počet a další lahůdky. Přesto si to pro dvě tři kombinace teplot taky radši spočítám ručně (každý program lze přece zredukovat na jedinou instrukci a i v té je chyba) a porovnám s výsledky z tabulky.

Nerad bych totiž bezhlavě investoval do vysněného zařízení, které ve skutečném světě má nanejvýše placebo efekt, a pak pro něj neměl vhodné uplatnění, když už v autě je k ničemu...

2014-06-16 10:55:17

hill:

Rozličné elektronické náhrady starších technologií jsou pro každého technika lákavé, ale v motorovém vozidle s přebytkem mechanické energie jsou konkrétně v případě té klimatizace sporné.

Narozdíl od těch malých příručních autochladniček, nebo sodobarů, kde je naopak přeměna elektrické energie přímo na teplotní diferenci výhodou, vzhledem k jednoduché konstrukci i za cenu nižší účinnosti.

2014-06-16 14:28:19

Tak má milá kolegyně, lyžařská instruktorka, nemá takové technické vzdělání , takže od ní,- promované to filozofky PHDr . se státnicemi z Fr.Angl.,Něm. + jak já jí říkám- promovaný psycholog Kudláková ....Jednu věc vymyslela sama a téměř dokonale, UniKadlova nás kdysi vzdělávala kvalitně ...Na zadní sedačky své suzuki swift = v tomto případě holt subaru justy 4x4 posadila starý, dobrý, vysloužilý ,nezničitelný,plně funkční - východoněmecký mrazák 60-80L ? přes noc nechala po kabelu 220V nachladit na maximum asi i nějaké "medium" , a přes den měla ve vedrech prý v autě velmi příjemně , dle mého jen samé nevýhody ....

Přijela ke mě v pozdním odpoledni cca 32°C ve stínu - na jedno rychlé chlazené ,bbiirreell samo ,jak jinak , a co mě překvapilo , chtěla prodlužovačku 220V ....i zeptal jsem se ,jestli nemá nějakou automobilovou E- novinku ?neměla, bohužel ,přál bych jí nějaký pokrokový hybrid , šok už jsem rozdejchal , hůře prý bylo o den později , když v noci bylo pouze 8°C vlhkost + celou noc zapnutý mrazák na zamrazování způsobily zamrznutí dveří vozu zevnitř,zámku ,všeho , snad i radio zamrzlo

takže nějaká realizace by byla , o mokrých zadních sedadlech , vodě na podlaze, přimrzlých oknech a dveřích až příště

2014-06-16 14:43:34

instr:

To s tím východoněmeckým mrazákem coby klimatizací je hezký příběh. Ani ti východoněmečtí soudruzi by takovou urban legend zřejmě vymyslet nedokázali. Jenomže by to nemohlo fungovat, stejně jako by sis těžko vychladil v horkém létě svojí ložnici, tím, že otevřeš dvířka lednice. Každý běžný mrazák a lednice má chladič vzadu, nikoliv vyvedený na střechu budovy (mimo chlazený prostor), takže chlad proudící ze skříně je vyrovnán odejmutým teplem, které sálá z chladiče aparatury vzadu za skříní. Prostě nula od nuly pojde, nebo spíše ještě nějaké to teplo přebývá.

A teď se vyjádřil technik, nikoliv psycholog, psychiatr, psychopat, nebo nějaký jiný doktor...

2014-06-16 15:30:24

jsem odhalen

P.S. ta teplotní bilance by byla řešitelná pouhým oddělením studeného a teplého okruhu .....

2014-06-16 15:54:03

instr:

To o té Červené Karkulce, děvčeti co mělo své dny je příběh pravdivý, nikoliv Urban Legend. Proti těm plukovník buď bojuje a nebo je sám vědomě šíří, stejně jako Horský vůdce, a potom sleduje reakce okolí.

2014-06-16 16:36:21

plukovník:no právě

technické řešení u vozu za 20tis ? to je výzva technicky realizovatelná ,zvláště pro lety prověřené a erudované techniky .... prostrčit trubičky horkého obvodu na střechu ,jako střešní zahrádku , tam bude pěkně náporově chlazena a zlepší teplotní bilanci ,, tam napájet=napojit horký výměník, studený výměník ponechat samo uvnitř vozu a malý větráček , a teď už jen, jak rozpohybovat kompresor hnaný elektromotorem na 220 -tak 220 není sice problém, problém je dostatek příkonu,že , tak holt přinejhorším dozadu elektrocentrálu ,odvětrání spalin vně skrze dveře....tahle varianta má stejná negativa , jako vozit lednici , zato je, jak klasici , je delší a mnohem horšíííí,víc spotřebuje , víc stojí , ale mohla by fungovat i za míň než 10.000,-

A nerealizoval tu někdo po 3 uplynulých letech dodatečnou montáž klimatizace do swifta 2001 ?

Realizoval, jednorázově -kostka ledu 60kg z ledárny do kufru auta a je pokoj ...nutno zajistit odtok ...


Odpovědět

1  2