Fórum - Téma


Klimatizácia


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Klimatizácia

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3

2016-05-22 00:07:02

Chlapi, akú skúsenosť máte s klimoškou? Ja som ju dnes zapínal vonku bolo cca 25 stupňov, a zapnutú som ju mal na 19, ale klíma sa chovala akoby vôbec nefungovala, keď som ju vypol, tak ten vzduch šiel takej istej teploty ako pri klime na 19 stupňov.

2016-05-22 03:05:42

Já nějak nechápu, co bys chtěl takhle klimatizovat. Počkej si až bude 36°C, pak to otestuj.

2016-05-22 06:24:12

vladis:

A měřil jsi teplotní spád? To jest rozdíl teplot na vstupu do ventilace a výdechu z ní ?

Velmi stručně řečeno, pokud automatická klimatizace funguje správně, tak při venkovní teplotě 25 stupňů Celsia a při jejím nastavení na nejnižší teplotu (maximální chlazení) by se teplota v kabině měla vychladit alespoň na nějakých 14 stupňů.

Měření výkonu klimatizace je trochu složitější, ale tím tě nebudu zatěžovat

2016-05-22 08:14:10

vladis: Vitara je jistě dobré auto, jenom ta klimatizace je nějaká divná. Hned po zakoupení jsem zjistil, že když zapnu klimu, tak se nic moc neděje. Teprve později jsem si všiml, že musí být zapnut i automatický režim, aby to chladilo nebo hřálo. Ale i tak si klimatizace žije svým vlastním životem. Někdy to funí horními výdechy tak, že při pootevřených klapkách to hučí jako meluzína a dole nefouká nic a někdy jde vzduch jen spodem, obojí bez ohledu na dobrou tepelnou pohodu v autě. Zlatá klimoška v mém předchozím koncernovém autě.

2016-05-22 08:45:38

car1: Ved prave to riesim,v byvalom aute ked som nastavil 19 tak som myslel ze zmrznem aky vzduch to fukalo..toto sa nepodoba v ziadnom pripade...a nerozumiem ze ked vypnem klimu tak fuka taky isty vzduch.

2016-05-22 09:06:10

Já automat nepoužil, prostě zapnu klímu, dám to aby to chladilo co nejvíc a za pár vteřin to funí ledově jako kdybych byl za polárním kruhem

2016-05-22 09:29:58

lubos: ja som najprv mal automat, no potom som to prepol, ako intenzitu fukania.. a ani po hodine jazdy vzduch nesiel inej teploty ako ked nezapinak klimu 19 stupnov.

2016-05-22 13:47:23

musím potvrdit,že ta aut.klima je nějaká divná,jestli je to tím idiotským novým chladivem nevím,ale taky mě připadá,že to moc nechladí,já si všiml,že se přepíná režim vnitřní cirkulace vzduchu a pak to tedy moc nechladí,když přepnu na venkovní vzduch,chladí to o poznání lépe,ale jak už se tu psalo uvidíme až bude pořádné teplo,ikdyž auto se tedy vevnitř od sluníčka ohřívá jako prase

2016-05-22 13:55:47

vladis: ja ked som to testoval, kedze vnutri bolo po slnku pocitovo vyhriate viac ako vonku, nastavil som teplotu a zapol automaticku klimu,samo si to samozrejme zaplo vnutorny okruh, aby sa to rychlejsie vychladilo a bolo citit ze to chladi..

je to trosku matuce najma najar a jesen, ked su teploty nie az tak markatne rozdielne a je diskutabilne, ze ci to rychlejsie vychladi ked bude tahat vzduch z vonku / ak mas vonku napr 26, a vnutri 30 a nastavil si napr 24. neviem ci taha vzduch zvonku a potom ked je 26 tak prepne na vnutorny obeh aby rychlejsie dochladilo na tie 2 stupne, alebo cely cas to len obieha vnutri kedze je to automatika...ale po spravnosti a logike by to malo ukazovat ci je vonkajsi alebo vnutorny obeh....

ono sa to pocitovo prilozenim ruky vnima trocha komplikovanjesie, ked vzduch stoji alebo fici...a este nevidiet vnutornu teplotu, iba vonkajsiu....inzinieri tam veru mohli dat aj vystup vnutorneho teplomeru na displej...

2016-05-22 14:59:40

Rychleji se interiér vychladí při vnitřním okruhu a proto je režim naprogramován tak, že pokud je venkovní teplota příliš vysoká a vnitřní je vlivem rozpálené karoserie ještě větší, zapne se v automatickém režimu nejdříve vnitřní okruh.

Proto je ale lépe (a v manuálu je to doporučeno) vyvětrat po rozjezdu interiér otevřením okna.

Pokud rozdíl teplot následkem ochlazení interíéru poklesne natolik, že vnitřní teplota je již nižší, než cca o 4 stupně oproti venkovní, přepne se vnitřní okruh zase na ten vnější. Toto je omezeno i časově, z důvodu aby nedošlo k vydýchání kyslíku v kabině a únavě šoféra.

Vše je řízeno naprogramovaným algoritmem, který je závislý ještě na mnoha dalších faktorech.

Kromě vnější a vnitřní teploty, ještě například na teplotě motoru a stupni jeho zátěže.

Navíc do činnosti klimatizace zasahuje ještě čidlo slunečního svitu pod čelním sklem, které ovlivňuje směr proudění ventilace.

Takže pokud svítí slunce přímo proti čelnímu sklu, klimatizace ti horními průduchy začne studeně foukat do huby.

MilanT  
Milan
2016-05-22 15:17:07

plukovník:

Plukovníku, těm, kteří tohle vědí a znají, je to jasný a ti ostatní stejně budou nadávat že klimatizace (resp. chlazení) je nedostatečné.

I když dost dobře nechápu, proč riskovat nachlazení, když je venku příjemných 25°C. Ale podle sebe nemůžu hodnotit druhé.

Je to o subjektivním vnímání okolní teploty a vůbec ne podle nějaké nastavené hodnoty na točítku.

2016-05-22 15:30:43

milant:

S vysvětlováním problematiky kolem klimatizace si tady třepím hubu čas od času už asi tak pět let,

ale myslím, že je to marný, je to marný, je to marný

Bez ohledu na to, zda se jedná o chladivo R 134a, nebo nové R 1234yf

2016-05-22 15:39:59

Často mám nechuť číst manuály.A většinou si vše osahám a teprve pak uživatelský manuál.

A tak sem "objevil" čtyři základní stavy klimatizace/ventilace.

1. Vypnuto = na display se zobrazuje pouze ikona směru výdechů - nejde větrák, pouze náporový vzduch.

2.Zapnuta ventilace = pracuje větrák, podle nastavení teploty lze udržovat teplotu přihříváním.

3.Zapnuta manuální klima = vše si dokonale ovládám a rozhoduju já sám.Tento režim používám téměř především

4.Zapnuta automatika = přesně tak jak popisuje Plukovník - vše je automatické a dělá si to co je v těch program.algoritmech vytvořeno.Zkrátka dělá si to co chce.Výhoda, že okamžitě se vše přenastaví na co nejefektivnější výsledek

Ohledně ochlazení interiéru nemám problém a vše funguje výborně.

Úplnou automatiku nemám rád.

Ale ta funkce odmražení/odmlžení předního skla "Rear" je fakt dobrá a pohotová - bez dalších starostí s nastavováním.Ale musí být aktivní v té chvíli automat.klima.

2016-05-22 16:03:09

Nedá mě to, ale musím ještě napsat a zeptat se.

Vy, kteří bedlivě sledujete spotřebu: - jak moc klimatizujete tzn.ochlazujete oproti vnější teplotě?

  • - A v kterém módu funkce klimatizace?

2016-05-22 16:54:10

vitara.2015:

lékaři doporučují chladit maximálně o 3-4 stupně oproti venkovní teplotě ! (tedy když je venku 25 a více)

Ono se to zdá málo, ale je nutno nezapomínat na to, že bez klimatizace i při venkovní teplotě 22 stupňů může být v černém vozidle teplota klidně při slunečném počasí a při pomalé jízdě v koloně 40 stupňů.

Tvrdím, že v případě, kdy je vozidlo vybaveno automatickou klimatizací, je nejlepším řešením, mít ji trvale zapnutou v automatickém módu a teplotu nastavenou na 20 stupňů !

V takovém případě má klimatizační jednotka mnohem větší životnost, než když je převážně vypnutá a odvlhčený vzduch je mnohem příjemnější na dýchání.

To, že se někdo obává výrazně zvýšené spotřeby je pouze iluze a propaganda

Chlazení s chladícím výkonem kolem 10 000 Btu/hod. se u zatížení motoru s výkonem 88 kW může projevit ve zvýšené spotřebě maximálně tak o 2 %.

2016-05-22 17:05:34

plukovník:

Holá řeč čísel - nezbývá než věřit...?

2016-05-22 17:13:30

vitara.2015:

????

(to Plukovník krčí rameny)

2016-05-22 18:05:26

plukovník:

Snad ne abychom ztrhnuly výložky?

2016-05-22 19:33:20

Když jsem jezdil s Fusionem (1.4i 59kW), po zapnutí klimy tak klesl výkon, že nešlo předjíždět a do kopce se muselo podřadit, také automatika stále zapínala a vypínala kompresor a auto citelně pocukávalo, spotřeba byla min. o 1/2 litru vyšší. U S-Cross to chladí perfektně i na automatiku a výkonově jsem snad rozdíl ani nezaznamenal, u Vitary to musí být stejné.

Ale klimu mám trvale vypnutou a zapínám ji jen když je horko, abych ji měl dle plukovníka třeba furt na 20°C, to mi jde nějak proti srsti.

2016-05-22 21:11:16

chalani, vypol som klimu a skusal nastavovvat teplotu, od 15 stupnov do 24 stupnov sa teplota nemeni..vkuse ide taka ista, az po 24 stupnoch ide troska teplejsi vzduch. Cim to teda je?


Odpovědět

1  2  3