Fórum - Téma


Klimatizácia


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Klimatizácia

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3

Hill  
Jaroslav
2016-05-24 06:06:44

suvecko: nevím, jestli je to u Vitary jinak, než u New Swifta, ale mně nedovírala směšovací klapka vzduchu topení a taky mě štvalo, že bez zapnuté klimy není cítit žádné ochlazení a se zapnutou nic moc. Pořád přitápěl, ona se i ta klapka prohřívala.

Chybí tu ventil, kterým by se dal radiátor topení zavřít na léto ručně, ale to pamatuji naposledy u Š440 Spartak. Ovšem muselo se koukat na teploměr, topením nešlo chlazení pak nijak vypomoci

2016-05-24 06:07:49

suvecko: Klimatizace (A/C) má vlastni tlačítko, kterým se spouští kompresor - zdroj chladu /odvlhčovač.

Když stiskneš off, tak se vše vypne.

Když stiskneš auto, tak si automatika zapne kompresor a ovládá klapky (včetně vnitřního okruhu) a větrák tak, aby dosáhla nastavené teploty. Na displayi svítí auto.

Když vypneš A/C tak zmizí zdroj chladu, ale auto funguje dál (jen to už neuchladí pod vnější teplotu).

Auto režim se vypne v okamžiku kdy ručně upravíš směr vzduchu (hlava/nohy/čelní sklo) nebo otáčky ventilátoru.

Ani nevím, zda má vitara na teploměru krajní body cold - všechen vzduch z venčí či výparníku a hot - vzduch jen z výměníku topení.

Speciální režim je potom ofuk čelního skla (zvýšené otáčky, zapnutý kompresor na odvlhčení a přihřívání vzduchu).

2016-05-24 07:02:09

milant:

To, jak Vladis pořídí při uplatňování své reklamace, záleží na tom zda se dokáže správně vyjádřit.

Jeho sdělení musí být "rychlé, přesné a reprodukovatelné", např. že,

při vypnuté A/C a venkovní teplotě 14 stupňů Celsia nefunguje přitápění až do nastavení teploty na hodnotu 24 stupňů a vyšší a že si myslí, že závada bude v regulační klapce příklonu a odklonu ventilace přes výměník topení...

No a když budou tvrdit, že to funguje normálně, tak jim řekne ať to prostě opraví a basta

Vagojan:

nevím o jakých krajních bodech teploměru mluvíš,

všechen vstupní vzduch (ať už z venku, nebo z vnitřního okruhu) jde nejdříve přes výparník klimatizace (tedy nejdříve se zchladí) a teprve potom jde na regulační klapku, která ho směruje buď přes výměník topení, nebo kolem něho.

Teplotní čidlo je pouze na výparníku (zámraz) a uvnitř kabiny (vnitřní teplota).

Další čidlo je za předním nárazníkem (venkovní teplota).

Pouze s těmito teplotními vstupy pracuje A/C.

MilanT  
Milan
2016-05-24 07:09:58

vagojan: Díky za dovysvětlení. Já už fakt nevím, jakou řečí to mám tady napsat.

Lidi nečtou manuály, neumí ovládat klimatizaci a myslí si, že když je klima vypnutá (nestisknuté tlačítko A/C) a je to v režimu AUTO, tak si můžu kolečkem nastavit třeba mínus milion stupňů a ono to chladit NEBUDE a NEBUDE.

Lidi, přečtěte si aspoň manuál ať se potom nedivíte a v servisu ze sebe neděláte blbce.

Na téma klimatizace končím. Jak píše kolega plukovník - už jsem si třepil hubu dost.

EDIT: A ti, kteří přesto nevěří, tak ať si doma v ledničce nastaví kolečkem (termostatem) teplotu třeba +5°C a pak lednici vypnou vytažením ze zásuvky. A druhý den budou mít krásně vychlazenou lednici

MilanT  
Milan
2016-05-24 07:43:21

plukovník: To je další věc, co lidi neznají. Že ona klimatizace nejen chladí, ale hlavně topí A směšováním studeného a teplého vzduchu vzniká to, co chceme aby nám proudilo do kabiny auta - http://www.suzukiclub.cz/...full/11233_1859_klima.jpg

(6 = výměník topení, 13 = výparník chlazení)

2016-05-24 08:01:38

milant:

je také dobrý vtip, jak si lidi myslí(CUVéčko ), že když se vypne "automatická klimatizace-tlačítko A/C", tak potom funguje pouze "manuální klimatizace".

A/C neznamená Automatická/Climatizace, ale jenom klimatizace (Air Condition)

Je uložena vzadu v kufru a je celá z mosazi...

MilanT  
Milan
2016-05-24 08:08:32

plukovník: CUVéčko je aspoň frajer, protože napsal, že neví jak funguje klimatizace - http://www.suzukiclub.cz/...select=51995#message51995

Nejhorší je, když se v tom někdo bez znalostí vrtá a třeba shání diagnostický kabel, aby si mohl auto sám nastavovat. To je pak smutný příběh.

Taky by mě zajímalo, kolik řidičů vypne chlazení pár kilometrů před dojezdem do cíle.

2016-05-24 08:11:38

milant:

Som rad, ze tato tema vznikla. Aspon som sa mal kde opytat co som potreboval vediet. V sekcii Swift samostatna tema o klimatizacii nie je a moj problem sa mohol kludne niekde uz preberat (preto som sa neodvazil zalozit vlastnu). Bude skoda, ak tu prestanes reagovat. Predsa len je to dost obsirna tema (a nazov temy je vseobecny).

inak obrazok super, diki. 8 - je klapka vnutorneho/vonkajsieho okruhu? a 9,10 - vstup z vonku resp. z vnutra? 7 - je potom predpokladam kabinovy filter a 11,12 - ventilator. Z toho mi potom vyplyva, ze cez vyparnik ide vzduch vzdy, ci je alebo nie je A/C zapnute? Ide mi o to, ci pri cisteni klimatizacie/ventilacie (napr. ozonom ci vselijakymi sprejmi/dymovnicami) musi byt nastartovane a zapnuta A/C? Proste ci nestaci mat len pusteny ventilator bez spotreby paliva?

2016-05-24 08:19:20

durislav: Přes výparník jde vzduch stále. Proto se vyplatí při dojezdu vypnout kompresor a trochu nachytanou vlhkost odvětrat.

Jinak ještě doplním. Při požadované teplotě pod 15 stupňů je pozice LO, měl by být výměník topení zcela blokován.

HI je potom nad 30, to by mělo vše jít přes výměník topení.

MilanT  
Milan
2016-05-24 08:24:07

durislav: Ano, všechno jsi popsal a pochopil velice správně. Jinak ten obrázek je z ruského manuálu SX4, který je tady ke stažení v manuálech. České popisky najdeš v mém albu "Všehochuť" tady - http://www.suzukiclub.cz/...images_category.php?id=77

Ano, vzduch z venku (i z kabiny při vnitřním okruhu - recirkulace) jde vždy přes výparník chlazení. Proto můžeš v zimě cítit zápach, který vzniká na výparníku (díky bakteriím a bordelu na něm) a následně je výměníkem topení zahřátý.

Co se týká těch čistících sprejů, tak se drž návodu, který je na nich uveden. Některé chtějí pro svojí aktivaci studený vzduch, jiné zase teplý. Podle toho si nastavíš klimatizaci v autě.

2016-05-24 08:27:22

durislav:

Pochopil jsi to velmi dobře, ten obrázek z ruského manuálu je velmi názorný.

Při čištění klimatizace ať už pěnou, nebo ozónem opravdu nemusí být A/C zapnuto, naopak je lepší aby výparník nebyl nachlazen.

Ventilátor na plný výkon udělá své.

Milan:

Sušit výparník před dojezdem do cíle je sice hezká věc, ale jakmile vypnu A/C (třeba i tajně), hraběnka paní plukovníková to hned pozná podle vlhkého vzduchu a začne protestovat.

Proto Plukovník A/C nevypíná nikdy, ani v létě, ani v zimě a přesto nějaké nadměrné bujení bakterií na výparníku nikdy nezaznamenal. Možná proto, že vždy používá uhlíkové kabinové filtry, které často mění.

EDIT:

Plukovník si zase "třepí hubu" protože Milan je rychlý jako Modrý Blesk

2016-05-24 08:40:59

vagojan, milant: chlapi velka vdaka . To HI / LO je tiez uzitocna info.

Pri tych sprejoch je teda nutne aby motor bezal (bez neho to topit/chladit nebude). Mna skor zaujimal ten ozon. Chystam sa totiz, ze si zostrojim ozon-generator.

K tym klapkam - maju snimace koncovych poloh? Ak ano, tak by to asi slo skontrolovat v nejakej diagnostike ci funguju spolahlivo?

Ako som pisal vyssie, toto je velmi obsirna tema a dalo by sa pytat okolo toho vela. Klimu som zatial nemal, teda ma to nikdy pred tym nezaujimalo. Tak sa s tym snazim aspon nejako takto priblizne oboznamit.

MilanT  
Milan
2016-05-24 08:41:18

plukovník: No vidíš, asi to bude výrobek od výrobku. Sonax doporučuje naopak nastavit teplotu na co nejnižší.

Dovolil jsem si citovat návod: (http://www.eshop-rychle.c...rialni-SONAX-323100-150ml)

"Návod k použití:

ve vyhřátém vozem - např. zaparkovaném na slunci - posuňte dopředu a sklopte dopředu přední sedadla

zavřete okna

cirkulaci vzduchu nastavte na vnitřní okruh

nastartujte a zapněte klimatizaci na nejnižší možnou teplotu

otevřete všechny průduchy ventilace vzduchu - na sklo, do prostoru i k nohám

nasměrujte uzávěr spreje do vozu, stlačte do dolní polohy a položte na podlahu mezi předními a zadními sedačkami

zavřete všechny dveře vozu

v uzavřeném voze s běžícím motorem nechte unikat obsah spreje do cirkulujícího vzduchu po dobu minimálně 15 minut

po 15 minutách otevřete dveře, vypněte motor a klima a nechte důkladně vyvětrat

HOTOVO"

  • --------------------------------------------

Jinak A/C vypínám před dojezdem a zásadně používám filtr s aktivním uhlím.

2016-05-24 10:06:09

Tak teda v servise prišli nato že klima je uplne prazdna. Som vraj už 3 zakaznik s tymto problemom.

2016-05-24 10:25:38

vladis:

No vidíš,

"horský sokol" na slovenském vláknu ti říkal, že je to rozbitý, a jemu mužeš věřit...

P.S.

Zřejmě soudruzi od firmy DuPont s tím novým chladivem R 1234yf někde udělali chybu...

2016-05-24 10:29:14

plukovník: při vypnuté A/C a venkovní teplotě 14 stupňů Celsia nefunguje přitápění až do nastavení teploty na hodnotu 24 stupňů a vyšší a že si myslí, že závada bude v regulační klapce příklonu a odklonu ventilace přes výměník topení..

Toto som si nemal možnosť včera ani dnes overiť, a nechcel som byť za blba, tak to skusím ked teplota klesne v noci na tych 14, lebo može byt aj to ze von bolo 20 a preto do 24 necitit topenie, v zime s topenim nebol problem


Odpovědět

1  2  3