Fórum - Téma


kolísání volnoběhu


Fórum Swift IV kolísání volnoběhu

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2001 Swift IV GL 1.0

127 diskuzí

Výkon motoru 39 kW (53 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 993 ccm (61 cui), 3-válec, Řadový, 6-ventil, G10A.

Super malý,ale prostorný stroj,krásná spotřeba.


1  2  3  4

2014-12-19 14:40:38

vossák: Tak dlouho jsem sháněl,až jsem koupil z vrakoviště.Vyčistit nejde,nebo možná jde,ale nepomůže to,jelikož tam je tištěný spoj po kterém běhá rafička a jak se to vydře,je konec.To co popisuješ,je ale normální stav,s volnoběhem to nemá nic společného.Kdyby ti to dělalo při stání na místě,je to tím co popisuji.Ale ty píšeš,že ti to dělá za jízdy a to znamená,že se zvedne volnoběh,když se pohne tachometr.Někdo to tu popisoval na foru a je to normální jev,protože je potřeba podtlak do brzd.Takže tvému autu nic není.

2014-12-20 10:55:42

Ne Máří,myslím spíš,že mě tu nikdo nepochopil nebo jsem se nějak špatně vyjádřil.To,co mi to dělá není vůbec normální.Zkusím to popsat ještě jednou,tak jaký je teď stav,protože jsem s tím včera přejížděl od plechaře a zkoumal jsem to....

Když nastartuju,jede to normálně při zvýšených otáčkách-cca 2500ot/min a z výfuku se nehulí nic,je cítit akorát pach čerstvě spáleného benzínu po startu(zcela normální projev)

Potom,když se to začne zahřívat,otáčky začnou klesat(normální),ale začne se i jemně pohulovat z výfuku nabělalý dým a smrdí to jak žigul nebo stodvacítka...(kromě smradu normální)

Když se to zahřeje,klesnou otáčky normálně na 900ot/min,ale strašně to smrdí jako rozhašená přebohacená stodvacítka a z výfuku se pohuluje nabělalý dým-ne vodní dým-páry při pálení glykolu u fouklého těsnění,ale dým z nedokonalého spalování nebo z příliš bohaté směsi,staršný smrad,dýmu ovšem není nijak moc,že by to tlouklo do očí na kilometry.Olej to nebere,vodu taky ne.Po tady ten moment jsou otáčky zcela v pořádku,jen to strašně smrdí,má to bohatou směs z nějakého důvodu i po zahřátí na provozku.

Problém s otáčkami nastává až jakmile se auto rozjede a začnou se otáčet kola,potom,když vyřadím z kopce a nechám to jet na volnoběh začnou v naprosto pravidelných intervalech skákat otáčky v rozmezí od 1500 do 3000....hrrrk....hrrrrk.....hrrrrk.Když dojedu a kola se zastaví,tak zase otáčky normálně spadnou na volnoběh 900ot/min a přestanou pulsovat,až na smrad je vše zcela v pořádku.To pulzování otáček se projevuje jen v momentě,kdy není motor ještě zahřátý úplně dokonale na provozku,jakmile už je prohřátý dokonale,otáčky fungují zase normálně,tak jak u těchto aut fungovat mají.Motorek volnoběhu to normálně řídí,zvyšuje,snižuje dle stylu jízdy......až na ten strašný smrad nedokonale spáleného benzínu a jemného nabělalého kouře z výfuku i po naprostém zahřátí,prostě to má brutálně bohatou směs a strašnou spotřebu,něco tomu dává impuls k obohacení směsi.Můj tip je lambda nebo čidlo teploty....ve filtru je nějaké przněné i čidlo nasávaného vzduchu,je zalepené jakýmsi tmelem či co,možná to může dělat i ono,vzhledem k tomu,že do toho někdo už dloubal.Podle všeho ve výfuku KAT je a není vybrakovaný.Druhou lambda sondu jsem tam nikde nenašel,budu mít určitě jen jednu na paroží svodů.Taky jsem si všiml,že mě strašně nahlas cvaká vstřikovač nad klapkou,je to velmi hodně slyšet,zní to jako ventil z velkou vůlí,ale ventily to nejsou,jde to od poslechu přímo ze vstřikovače...

Zajímalo by mě,co to může tak obohacovat,na co se zaměřit???

2014-12-20 13:04:54

Co to máš za rok výroby.Já mám 2001 a uvedení do provozu 2001.Čidlo teploty mám třípinové a byl problém jej sehnat a lambdy mám dvě,jedna je na svodech a druhá za katem celkem schovaná za motorem na trubce výfuku.Taky jsem myslel že mám jen jen jednu,ale druhou jsem pak objevil.Mohla by to dělat i netěsnost výfuku,třeba na tom nátrubku u katu je takový kroužek.Taky mi podfukoval,dal jsem nový a výfuk nikde nefouká.Když se nad tím co ti to dělá zamyslím,vypadá to jako kdyby ti ten výfuk netěsnil,jelikož zadní lambda vyhodnotí chudou směs,jelikož ti to někudy utíká a nechá ji obohatit,proto je větší spotřeba.Zkus si prolézt výfuk.Ale na rovinu na Suzuki velký odborník nejsem,stále se učím nové věci,jen je to dost podobné Francouzkým autům,které jsem dělal 16 let.

2014-12-20 17:21:10

vossák: Netěsnost na výfuku ti takovýhle bordel neudělá. Vyměň lambdu to je základ. Pokud nepomůže, můžeš řešit další věci. Ale první bych šel po lambdě ať mám jistotu a nevyměnim kvůli tomu půl motoru.

2014-12-21 00:54:11

Zdar,tak teď jsem se vrátil teprve z holomrazu a jsem už z toho opravdu jalový

Vyměnil jsem systematicky jednu po druhé skoro úplně všechny věci a stále je to to samé,kromě kolísání otáček,to je snad vyřešené.Vyměněno:komplet nové svíčky+víčko rozdělovače+palec+kabely

Čidlo teploty nasávaného vzduchu ve filtru

čidlo teploty chladící kapaliny

snímač absolutního tlaku vzduchu komplet s filtříkem

podtlakový elektrický ventilek na dvě hadičky nad nádobou výparníku

3ks lambdasond z toho jedna úplně nová(lambdu mám určitě jen jednu na paroží,na výfuku za katem už není vůbec nic(rok 1998),máti na litru taky nemá dvě-rok 98

Komplet celá vstřikovací jednotka se všemi elektrickými elementy na ní a s vyčištěnou klapkou

Co jsem neměnil je EGR ventil-ten po zapnutí klíčku nacvaká(uzavře se) a takto uzavřený zůstává po celou dobu i po absolutním zahřátí.Je docela čistý a pístek v něm chodí lehce,ale zaráží mě že když zaslepím díru po něm a nechám si ho bokem na sledování,tak že prostě nic nedělá,neotevírá se a nijak neraguje na provozní režimy motoru a na zahřátí,jediné co se z něj ozve je to zacvakání po zapnutí klíčku.......???

Pochybuju,že by to hulení dělal EGR,ale vše je možné,je elektrický a kdoví co z něj bere ŘJ,na proměření podle manuálu je v pohodě.Když je ale stále zavřený,tak by to snad hulit nemělo ne?

Po startu to nehulí prvních cca 10-15 sekund vůbec,pak se vzrůstající teplotou to začne pohulovat a smrdět po bohaté směsi ne po oleji

Jsem už z toho na prášky a dochází mi nápady,když se to proturuje,tak to samozřejmě hulí víc,takto to přes emise určitě neproleze

Kámoš dneska za mnou přijel jednobodovou felicií z vykuchaným KATem a ta vůbec nehulila a ani tak brutálně nesmrděla po nespálené směsi,takže KATem to určitě taky nebude,že by byl hyn

Pak mě ještě napadlo vyměnit celou ŘJ,ale kdyby v ní byla nějaká chyba,tak si myslím,že by něco nefungovalo vůbec,ne?Dá se něja udělat reset do továrního nastavení??

2014-12-21 18:26:01

vossák: Taky mi to cvaká od klapky a taky nevím co to je.. Jen vím, že to dřív nedělalo.

2014-12-21 20:43:21

Tak dneska jsem menil i 3ks egru a ridici jednotku se stejnym cislem.uz se spravilo to druhe cerpadlo,obe vypinaji cca soucasne,bylo zaokslych par konektoru ve svazkach pod rj.nicmene to s druhou jednotkou nespolupracovalo,jen blikal check engine a neslo to nastartovat po vyblikani to dalo kod 81,coz je imobilizer,jde imo z jednotky nejak vymazat?Po vraceni stare jednotky a vyblikani to dalo kod 23- cidlo teploty nasaneho vzduchu,tak jsem tam soupl z matcina litra,ktere je stejne a 100% funkcni,vymazal a vida,zacal makat i egr ventil pri pridani plynuted uz to blije jen kod 12 cili bez chyb,ale huli to furt stejne jako na zacatku,hnusny stiplavy sedy dym.vsechno by melo fungovat dobre po elektronicke strance,ale vysledek zadny.jen se velmi zlepsil chod motoru,ktery krome obcasneho zakuckani po zatacce jede pekne a slusne jsem ho protahl jizdou.nicmene na emise stale vubec nedosahnu.takze problem z coudem pretrvava.u matcina litra by se dal vyfuk klidne narvat do pusy a dychat jde z toho skoro cisty vzduch!napada me jeste predstih nebo snimac polohy vacky....prosim o kazdou radu...

2014-12-21 23:10:00

vossák: Zkusil bych ten předstih, to dokáže udělat hodně.. Hodí to směs moc pozdě, nestačí prohořet a pak se to tváří jako bys měl bohatou směs... A i kdyby to tím nebylo, tak to aspoň budeš mít seštelovaný. Já to mám v plánu taky, tváří se mi to taky jako bohatý, ale nevím, jestli to tak skutečně je a právě to může dělat předstih.

2014-12-22 10:26:57

No zajimave je to,ze po vykuchani maji svicky opravdu krasnou a zdravou barvu,ne vubec cernou atd jako pri bohate smesi.smrad z vyfuku je ale hrozny,lambda cerne zacouzena, u matcina litru byla uplne nadherne vypalena v barve cisteho kovu.jako mohlo by to byt tim,ze smes dohoriva ve vyfuku.ale elektronika by prece mela nejake nuance predstihu dorovnavat sama,ne?jde nejak predstih udelat doma svepomoci,stylem,ze nastavim HU,odpocitam 6°na stupnici remenice na deklu zpatky,dam svicku do kabla 1 valce a budu natacet rozdelovac do doby nez svicka hodi jiskru??tim by to melo byt nastaveny,ne???je vubec mozne,ze by vsechno normalne fungovalo,slapalo,nepsalo zadne chyby a presto byla ECU hyn v tom smyslu,ze by davala moc bohatou smes neustale????prosim o radu ohledne te ECU,protoze se mi zdroj ND zacina prodrazovat a v podstate nic jsem jeste skutecne nepouzil a nevyuzil.Zbyva ta ECU a to bude drahe,na predstih mi to ted uz asi nikdo nevezme do noveho roku

2014-12-22 10:37:36

vossák: Předstih nastav stroboskopem na to určeným. Musíš vyřadit řízení předstihu od ŘJ. Jak, to už nevim liší se to podle roku. Možná to tu je někde popsaný.

Dál můžeš ještě zkusit prohazovat jednotlivý díly na toho funkčního litra nebo to hodit ze skály .

2014-12-22 12:01:57

vossák: Tak to je divný, že svíčky vypadaj dobře, to já je mám právě černý... Na předstih určitě potřebuješ stroboskop, jako jde to asi i "podle ucha", ale není to přesný a když nemáš zkušenosti... Jinak se regulace předstihu vypíná ukostřením fialovozeleného drátu, co končí v nezapojeném konektoru pověšeném na hřebenu na stěně nad levým blatníkem.

2014-12-22 18:40:16

Jj,ten konektor tam mam i ten kablik,pres nej jsem vyblikaval ty kody.taky tam mam pod volantem i obdII konektor na napojeni radne diagnostiky.veci z toho litra co sly jsem uz poprehazoval a vysledek je furt stejny prave a litr slape furt jak svycarky s vecma z toho mojeho auta.uz tam opravdu neni co prehodit,zbytek veci je uz odlisny.neco proste dava pokyn aby se to obohacovalo.zadne chyby uz to nepise vse je funkcni a v poradku co do elektroniky a cidel.zitra jedu na predstih stroboskopem,ale nedavam tomu zadnou nadeji,motor slape plynule,hladce a jede a tahne dobre,coz by asi s vadnym predstihem nebylo.je vubec mozne,ze ten KAT pobira a premenuje takto brutalni a stiplave coudy nebo je to i na nej uz moc(uvazuju moznost,ze tam neni nebo je po nem)??felicie jednobodovka od kamose s ven vymlacenym katem nehuli viditelne vubec ani takto brutalne nesmrdi prave.je ta regulerni diagnostika na suzuki stejne dobra jako napr. VAG na koncern,ze tam jde vsechno dodetailu dobre sledovat i menit adaptacni hodnoty atd atd?kdyz se odpoji baterka na minutu smazou se vsechny chyby a jede to od piky znova nebo tam ty chyby zustanou a dela to i po vymene dilu furt blbiny dokud se to nevymaze pres obd diagnostiku????zkusim jeste zitra vypraskat motor cisticem strikacek a karburatoru jako posledni chemicky a zoufaly pokus a timto jsem asi doma na dvore skoncilsakra kdyz ja ale tak nerad neco vzdavam pred konecnym vyresenimkdyby vas jeste neco napadlo nebo mate odpovedi na moje otazky,predem moc dekuji

Ted to ctu znova,ta regulace predstihu se vypina fialovozelenym kablem v konektoru nebo fialovo zlutym co se vyblikavaji chyby?musim to vedet presne bo mechos to urcite vedet nebude vypadal,ze swiste snad ani nezna nebo nevidel,je fakt ze tady jich je jak safranu.budu to muset ukostrit asi sam a poradit mu pripadne.dik moc!

2014-12-22 19:37:37

vossák: Právě že fialovo zeleným, ne tím fialovo žlutým jako na diagnostiku Myslím že ten fialovo zelený je hned vedle černého

2014-12-22 20:54:57

Ok diky chlape,to je pro me opravdu dulezite info!

2014-12-22 21:22:31

vossák: Nemáš zač, jen předávám, co mám od Hilla

2014-12-22 21:25:26

Mě Fiat taky strašně čoudil a žral olej skoro jako dvoutakt a bylo to pístníma kroužkama a katalyzátorem.

2014-12-22 22:10:19

No me olej zatim vubec neubyl ani nezcernal,ale je fakt,ze jsem s tim houby najel zatim,zitra jeste zmerim komprese,ale podle svicek a toho puchu by tam olej nemel byt.Kdyz to poradne z ostra proturuju,tak to huli nejvic ve spicce a pri dojizdeni otacek do volnobehu nez se volnobeh uklidni,pak to uz jen pohuluje ten sedy puch,modry ani cerny dym z toho nejde,jen lehce svetlesedy.jak otevru za chodu vicko oleje nedycha to zadny dym, za studena jsem to ale nezkusil

2014-12-23 11:31:15

Takze jsem si zmeril tlaky u zahrateho motoru na provozku a ty jsou 1-10,2/2-10,1/3-10,0/4-10,0.myslim ze jsou jeste v norme,ne?cili krouzky bych vyloucil.taky jsem jeste vymenil zapalovaci civku s drzakem i tim druhym bazmekem co na nem je a zdalo se mi,ze po nastartovani motor delsi dobu nehulil,ale jak jsem vypraskal do sani poradne sprej na klapky,tak se to zase vratilo zpatky.taky druhe cerpadlo prestalo zase vypinat a jede furt po zapnuti klicku,je tam na nej nejake relatko?jak predtim pekne vypinalo,zdalo se mi ze tam neco cvakne pod stredovou konzoli.kde je vubec regulator tlaku,co tomu rekne dost a vypne to??prikladam foto svicek,ta ci vypada jako nova je z matcina litru,po cca 10 tis km od vymeny.

2014-12-23 19:28:08

Tak to vypada,ze problem je vyresen.a co tomu bylo?prave ze vubec nicbyl jsem dneska poprve a naposled v servise,kde mi mechos rekl,ze u japoncu nikdy predstih neresil,ze stacilo dat rozdelovac na stred,stejne nemel ani stroboskop,prej se vysral...bylo mi akorat doporuceno dat novou baterku,ze prej je na to elektronika dost hakliva a zajet na emise,kde by meli presne urcit co to chce nebo nechce na zaklade toho,co z toho jde-takovou radu by clovek necekal.svicky omrkl a prej super.diagnostika mu taky nefungovala a ve finale si rekl 3 stovky za nic.jiz nikdy vice servis,radeji se spolehnout na vlastni rozum a poctivost provedene prace.no rozhodl jsem se,ze to jeste zkusim po ceste dom projet,tak jsem tomu dal takoveho couda do cerveneho,az me z toho samotneho bolelo u srdce a jak jsem dojel,po dymu ani pamatky i smrad byl pomerne prijatelny,akorat jak spustil ventilator na chladici,tak z toho nepatrne cosi slo,to bych prisoudil te slabe baterce,ktera sotva startuje.takze nejakou jedlou baterku,parkrat to jeste protahnout a bude to snad ok.clovek se s tim zoufale prasi cely bozi tyden a pritom stacilo jen radne vyhnat pavouky z laufu.takze diky za pomoc a preji hezke svatky!

2014-12-23 19:31:07

vossák: Super mechanik a přesně kvůli takovým si vše taky dělám doma.


Odpovědět

1  2  3  4