Fórum - Téma


kolísání volnoběhu


Fórum Swift IV kolísání volnoběhu

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2001 Swift IV GL 1.0

126 diskuzí

Výkon motoru 39 kW (53 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 993 ccm (61 cui), 3-válec, Řadový, 6-ventil, G10A.

Super malý,ale prostorný stroj,krásná spotřeba.


1  2  3  4

2014-12-23 20:18:34

vossák: Tak to je fakt mechanik za všechny prachy :D Já pavouky vyháním preventivně, tak jednou týdně a Swišť zatím nic proti neměl... Tak snad to už bude v pohodě a jestli to blbě startuje, tak zkus pro jistotu nabít a když to bude dělat i pak, tak vyměnit (samozřejmě jestli altík dobíjí dost, kolem 14V). Taky přeji pěkné svátky

2014-12-23 22:48:34

Jo altik dobiji v pohode,to jsem meril hned at to zbytecne netaham z toho vraku na nd.no tady jsou ti mechosi vsichni stejni,jak jsem to obvolaval na ten stroboskop(ze skoly si pamatuju po letech,ze serizeni predstihu na jednobodu je otazka cca 15-20 minut s cigarkem v koutku,tak me vsichni dulezite odbyli,ze neni cas a mam se objednat po novem roce,pristup jako prase.kdyz po me kolegove z prace chteji udelat komplet brzdy oleje atd. Tak to delam na pockani,muzou se divat,leccos vysvetlim pri dotazech a udelam to za par drobaku rovnych praci(vzdycky mi daji sami podstatne vic) a vzdycky zase prijdou.je videt ze se v pristupu servisu za poslednich 20 let nic nezmenilo,nechapu jak jeste nekteri muzou fungovat a mit nejakou klienteluradsi zustanu nadale u prace v nehostinnych podminkach na place a to i ve slozitejsich pripadech(spojka,prekrouzkovani,prevodovka atd atd.) nez to nekam davat,nedovedu si totiz dobre predstavit kolik by za takove ukony chteli,kdyz za nic se plati 3 kila o tom jak poctive by to bylo udelano nema smysl diskutovat...

2016-03-20 15:57:17

Zdravím, Swift mi trošku cuká při jízdě a když je studenej, dělá to, co je na videu... Mám podezření na palivový filtr a chystám se ho měnit, ale nezdá se mi, že by to dělal jen on... Nějaké rady?

Suzuki Swift 2001, cukání za jízdy, problém s volnoběhem

2016-04-17 14:53:10

Odpovím si sám:

Dělala to lambda sonda, povolit šla ztuha, ale celkem krátký stranový klíč s očkem stačil (táta se teda při povolení jebnul do ruky o spodní nosník, takže mírné následky ), šlo vidět, že byla naštěstí namazána měděnou vazelínou. Akorát jsem měl levnější verzi bez konektoru (s konektorem stála o 500Kč víc) a už vím, že příště si raději připlatím. Drátky nešly napájet ani stříbrnou pájkou, tak jsme museli použít přiložené stahovačky s trubičkou, které mi moc spolehlivé nepřijdou, ale nějak jsme to udělali a raději ještě zaizolovali páskou.. Po testovací jízdě vše v pohodě

Palivový filtr jsem ještě neměnil a asi to nechám na později, až bude čas nebo začne zlobit.

2016-04-24 19:28:45

Lambda vyřešila to, že při jízdě nepadá volnoběh pod 1000, ale drží zhruba na 1200. Ale jen po zahřátí, se studenou lambdou to i tak padá pod 1000... Nevím, jestli to je normální.

A další problém přetrvává. Zahltí se při přišlápnutí plynu a cuká a občas při rozjezdu spadne na asi 500ot/min (ale nikdy nechcípl) a musí se mu přidat pořádně plyn a až pak se až rozjíždět.. Palivový filtr jsem ještě neměnil a chci proměřit tlaky, co dává palivový čerpadlo. Ještě jsem uvažoval o výměně potenciometru šperklapky, ale to až asi potom, co bude ověřené dopravování benzínu před vstřik... Nějaké jiné nápady?

2016-04-24 19:31:59

milk239: Studený swift by měl držet tak 1200+ a ohřátý kolem 800.

2016-04-24 20:18:39

jaski: Na místě jo, to drží vyšší a pak padá, ale když jedu a vyřadím, drží vyšší až po ohřátí. Divný..

2016-04-25 07:53:32

Mrkni na ten potenciometr a taky na motorek ovládání volnoběhu!V tom bývá často problém,haprujou pak otáčky nebo to chcípá.Pohledej tady na foru, je o něm hodně napsáno

Správný stav je:

Po nastartování studeného motoru má držet nějakou dobu vyšší otáčky,které postupně se zahříváním padají,až zůstanou na volnoběhu +- 900ot/min

Za jízdy,při vyřazení mají zůstávat zvýšené otáčky cca 1200-1500/min,jakmile zastavíš,mají otáčky zase spadnout na volnoběh 900/min.Je to kvůli lepšímu řazení,kdy to tolik neškube s autem

Ten motorek poznáš,že aspoň nějak funguje tak,že za chodu motoru při ručním tůrování u klapky,musí z toho motorku vyjíždět a zajíždět ten kolík s gumovou harmonikou,musí reagovat na otáčení s tou klapkou.Pokud je mrtvý,zkusit vyčistit od zatuhlého maziva,pokud nepomůže vyhodit-vyměnit

2016-04-25 11:20:41

vossák: Hýbe se, to jsem koukal, ale asi mu něco dává špatná data. Po odpojení baterky fakčí správně, drží kolem 1500, ale po zajetí otáčky zas padají.. Takže jsem objednal ten potenciometr z Číny a potom uvidím. O víkendu se pokusím rozebrat ten motorek volnoběhu, ale to si nesmím zapomenou vzít z práce správnej vercajk

Ten volnoběh by jsem i přežil, i když bych to chtěl mít v pořádku, ale víc mi vadí to, že při přišlápnutí plynu se zahlcuje a spotřeba strašná...

2016-04-25 16:21:20

Tak potom mrkni ještě na čidlo teploty motoru,v manuálu jsou hodnoty,které bys měl naměřit i tady se to probíralo porůznu,nejlepší je mít nějaké na výměnu na zkoušku.Je tam nějaký problém s počtem vývodů na tom čidle,jeden typ je obtížně sehnatelný a drahý.Pokud ti to žere,může to být čidlem,blije to pak špatné hodnoty do řízení motoru,jako by byl stále studený apod.

2016-04-25 23:09:29

Čidla se dají sehnat obě,jak třídrátové,tak dvoudrátové.Jen to tří mají v Suzuce skoro za dva tis.Já mám volnoběh srovnaný,čidlem ani lambdou to nebylo.Jen jsem jinak nastavil snímač polohy škrtící klapky.Občas po ránu mám volnoběh necelých 400 otáček,ale stačí motor vypnout,zapnout klíček,počkat až natlačí čerpadlo,dvakrát prošlápnout plyn a volnoběh je asi 1300 otáček.Poté pozvolna padá,jak se motor ohřívá a zůstane tak na 900.Na počítači to žádnou zradu nehlásí .

2016-04-26 06:47:10

No dobře,ale myslíš že toto startovací martyrium je v pořádku?

2016-04-26 08:27:23

vossák: Teď sázím na ten potenciometr škrtící klapky. To čidlo teploty motoru budu řešit až když to předcházející nepomůže. Až si na mě mechanik udělá čas, udělá mi rozvody a při tom chci rovnou seřídit předstih, zkontrolovat kompresi, vyměnit palivový filtr a po tom zkontrolovat, jakej tlak dává palivový čerpadlo. Ale myslím, že to bude všechno v pohodě, protože po restartu jednotky všechno běží dobře, ale jak si osahá čidla, začne to dělat kraviny.

Když například vyjedu a se studeným motorem zastavím na stopce, otáčky padnou na 900 a pak jdou pomalu nahoru, jako je to na videu.

Na Alliexpressu je to třídrátové čidlo teploty zhruba za 600, to jde. Kód 13650-50G01.

Zkusil jsem tím potenciometrem pootočit a protúrovat a už to nepadalo rychle a pak pomalu nahoru jak na videu, ale pěkně pomalu až na 900. Zítra to zkusím projet a uvidím, jak se to bude chovat za studena.

Tak po maličkém pootočení je to lepší, po startu to má sice sekundu nižší volnoběh, ale pak to vyleze a je to v pohodě. Ale zdá se mi načatej, uvidím po výměně.

Proběhla výměna palivového filtr = pořád cuká...

2016-04-30 17:00:33

milk239: nastav si jeste zakladni polohu klapky nebo se to tusim nastavi i samo,ale az po ujeti nejakeho poctu desitek km.me to jednou delalo neplechu po odpojeni baterie kvuli nabijeni.nedalo se s tim vubec normalne jet,az po ujeti poradne streky se to nastavilo a v pohode.pokud ti rychle cuka,mrkni jeste na rozdelovac jestli neni opaleny a palec

2016-05-01 19:31:36

vossák: Rozdělovač mám komplet nový. Ale sranda byla po výměně palivového filtru, nechtělo to nastartovat, musel jsem odpojit a zapojit baterku, pak to naskočilo normálně. Čekám na senzor polohy klapky..

2016-05-14 19:04:29

Vyměnil jsem senzor polohy škrtící klapky a problém přetrvává... Takže bych ještě na zkoušku zkusil vyměnit cívku a vstřik, jinak už nevím. Spotřeba 9,3l/100km... (připomínám, že svíčky, kabely i celý rozdělovač jsou nové)

Dokáže špatný předstih udělat takovou paseku? Nebo mě napadlo, že by nějak nefungovala vracečka benzínu do nádrže a ten by zůstával v motoru a nasál si ho? Už si fakt nevím rady...

2016-05-16 08:50:04

Nevím,myslím,že to hrotíš moc do extrémů,měníš zbytečně věci,které s tím nemají nic společného

Vstřikem to nebude,ten se projevuje většinou tak,že buď to jede nebo ani nenastartuješ.Já jsem měnil už dva,časem odešly bo jsem použil starší nejisté kousky.Lambda taky v žádném případě,ta taky buďto funguje nebo ne

Bude to spíš nějakým akčním členem,který dodává mylné informace pro řízení vstřiku atd.

Mrkni postupně (a taky postupně vyměňuj) na čidlo vzduchu ve fitru,čidlo teploty motoru,mrkni i na stav filtru a na ty ruzné tenké hadičky co vedou ke vstřikovači apod.,pokud je nějaká mrdlá nebo ucpaná nebo chybně zapojená,taky to nadělá dost paseky.Mrkni na ten řídící motorek,co hejbe klapkou.Podívej se i na snímač otáček,myslím,že je v rozdělovači.mrkni na stav opálenosti kontaktů v rozdělovači.Mrkni i na ten zpětný ventilek co je v hadici výdechu na víku ventilů,jestli těsní a funguje.Možná i na stav a čistotu Egru.Prostě pozkoušej spíš tu omáčku kolem.Pokud máš ty díly k dispozici ze 100% dobrého vozu,tak postupně jeden po druhém vyměňuj,ať to můžeš zjistit čím to bylo.Pozor na nejisté jeté díly,mockrát se stane,že jsou v háji taky(mě skoro furt).

Jako poslední možnost bych zkusil,pokud ji máš,vyměnit ŘJ

Předstihem to taky nebude,tam je jenom nějaké orientační natastavení,tak aby to fungovalo v mezích škály automatiky a pak se to už napřesno řídí samo asi podtlakem či co.Já jsem byl s tím taky na stroboskopu bo jsem to nastavil od oka na střed a bylo to naprosto v pořádku,to se částečně řídí samo

2016-05-16 11:41:20

vossák: Právě že díly z jiného vozu nemám, jinak bych to už dávno povyměňoval...

Ty čidla teploty vzduchu a motoru bych rád zkusil vyměnit, kdyby někdo měl, ozvěte se. Hadičky jsem kontroloval vizuálně, nezkoušel jsem průchodnost.. Jinak vše dobrý, i PCV ventil fakčí, když ho zaslepím, stejný... EGR to samý. U toho senzoru polohy vačkové hřídele změřím tu mezeru, to jsem ještě nedělal (má mít 0,2 - 0,3mm).

Divný, že se to hltí i hned po restartu jednotky...

vossák: Zkusil jsem vypojit čidlo teploty vzduchu, začal padat volnoběh, při zastavení mi to ráno jednou i chcíplo, ale odpoledne když se to ohřálo, tak v pohodě a při dupnutí na plyn ani cuk, takže hardwarový problém by to být neměl. Rád bych vyzkoušel toto čidlo, jestli to dělá tohle, anebo hlásí kravinu něco jinýho...

edit: Tak trošku cuká i bez zapojeného čidla, ale znatelné méně...

2016-05-17 19:31:33

No tím,že ho vypojíš nic nezjistíš,to čidlo musí být zapojené,tak jako všechno ostatní,jinak to z tohoto okruhu nedostane vůbec žádný signál.Ideálně to zkusit z jiného funkčního swiště,je to pro 1.0 i 1.3 stejné

2016-05-17 19:34:53

vossák: Až někoho ochotného se Swiftem najdu, tak to zkusím vyměnit, jinak asi zatím budu jezdit bez toho...


Odpovědět

1  2  3  4