Fórum - Téma


Kolísavé otáčky při volnoběhu


Fórum Swift IV Kolísavé otáčky při volnoběhu

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2016-02-08 20:08:55

Ahoj všem,začnu tím, že jsem pochopitelně prolezl všechna vlákna a proto mám snad ještě více zamotanou hlavu. Rád bych se pokusil odstranit závadu sám, protože v Č.Budějovicích bohužel neznám solidního autoopraváře, který by vás nechtěl oholit. Má žena vlastní Swifta 1,0 - r.v 1999 - 39kW. Do nedávna jezdil bez problémů, ale nyní se chová nestardně.

Studený start vpořádku a po zahřátí motoru se otáčky pohybují mezi 1300 - 2100ot. na volnoběh a zastaveném vozu.

Z vláken jsem vyčetl tyto možnosti:

  • snímač rychlosti ........nemyslím si = kolísají při zastaveném vozidle
  • přisávání falešného vzduchu
  • netěsnost výfukového potrubí
  • špatná lambda
  • motůrek regulace ........??? studený a mírně zahřátý je OK
  • snímač volnoběžných otáček .............to je můj favorit
  • přicpaný EGR ventil
  • zanesená klapka vzduchu

Takže chlapi pokud máte někdo konkrétní zkušenost, uvítám radu včetně přidaných fotografií. Uvítám samosebou i návod jak takové čidla proměřit. Pokud někdo má typ na solidního mechanika z okolí Č.Budějovic tak sem s nim. Předem všem děkuji

Zdraví

Michal

2016-02-09 08:48:55

mmax007: Ahoj, Mám 1,3 a měl jsem opačný problém, otáčky mi padaly až motor zhasnul a tady jsem se dočetl, že to může dělat škrtící klapka. Koupil jsem sprej na čištění karburátorů a škrtících klapek za asi 100 kč sundal hadici nad škrtící klapkou, vystříkal, 20 minut počkal a od té doby pokoj. Ať se daří.

2016-02-09 09:22:47

mmax007: stejny problem nastal, kdyz nam nejake zviratko rozkousalo VN kabely a hryzlo si i do hadicky a prisavalo si to falesny vzduch. Tehdy jsme zadneho favorita nemeli, resp. jsme cekali, ze to odnesl kabel od nejakeho cidla. Automechanik otevrel kapotu, chvili do toho cucel, pak nekde neco odpojil a otvor ucpal a otacky ihned klesly.

2016-02-09 12:58:59

Díky kluci, dnes jdu na to a samozřejmě budu informovat.

2016-02-09 21:29:22

Jsem sám zvědavý čím to bude protože stejný problém jsem tu řešil asi před rokem a půl a zatím mám nový výfuk,vše přetěsněné,nové teplotní čidlo,nové víčko rozdělovače,palec i kabely,svíčky,prostě vše koho co napadlo.Problém stále stejný.Já si jej lehce vyřešil tím,že jsem povolil snímač polohy škrtící klapky,lehce s ním pootočil proti směru přidávání plynu a je klid.Tedy ne úplně.Po zapnutí klíčku musím počkat,až natlačí čerpadlo benzín,pak prošlápnout plyn až na podlahu a poté teprve startovat,jinak je auto bez volnoběhu,ale někdy se volnoběh srovná i po rozjetí,někdy se musí klíček vypnout a natartovat znovu.Ale jinak otáčky nezlobí a i na emisích auto prošlo v pohodě.

Já mám podezření na snímač polohy škrtící klapky,ale nikde jsem jej nenašel jako díl.Tedy našel,přímo v Suzuki,ale ty peníze za to nedám,takže mi zbývá hledat ne EBAY,ale tam jsem jej zatím nenašel.Pokud někdo ví,kde se dá sehnat jinde,sem s odkazem.Řešil jsem to s Hillem,měl podezření na netěsnost výfuku,ale to s nepotvrdilo.Budu to tu sledovat,třeba bude někdo úspěšnější než já.Jo a na diagnostice to nic nenašlo.

2016-02-11 17:48:12

A nemůže to bejt v ridici jednotce? Bratr mel Citroena AX a problém s otackama vyresil vymenou ridici jednotky... Jen tak mimochodem me blbnou otáčky u swifta uz dva roky a je to totalni vopruz, ale dela to spis v zime, mozna proto, ze s tim v lete nejezdim. Kazdopadne zatím to stalo jen prachy a problém je furt stejnej... ted je na rade ta ridici jednotka, tak uvidime.

2016-02-17 21:45:53

Zdravim pánové,

omlouvám se , že na tomto vláknu neodpovídám rychle,ale měl jsem smrtelnou nemoc na 7 = rýmička

Tento týden začínají jarní prázdniny a budu týden na lyžovačce, takže odpovídat budu tak první týden v březnu.

Nicméně jsem dostal kontakt na mechanika ze Suzuki a ten mi poradil odvzdušnit systém a kontrolu teplotního

čidla a když nic,tak pak mam zanim zajet. Tak strpení a dám vědět.

Zdar

Michal

2016-04-17 17:04:04

Zdar všem,

dlouho jsem zde nebyl, ale problém který jsem napsal do vlákna řeším a dotáhnu dokonce. Swift byl u pána , který pracuje v service Suzuki a ten mi řekl, že je to pravděpodobně senzor na polohu škrtící klapky. Musím objednat na alliexpres , protože v servise stojí 6500,-kč. Takže budu informovat.


Odpovědět