Fórum - Téma


Kontrolka "Check Engine"


Fórum Grand Vitara I Kontrolka "Check Engine"

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara I



2009-01-11 18:55:34

V posledním týdnu se mi občas za plynulé jízdy rozvítí kontrolka "Check Engine", zhasne po krátkém malém ubrání plynu. Někdy se to po několika km zopakuje, při některé jízdě se nic neděje. Na chodu motoru žádná změna. Kdo mi poradí, co si o tom mám myslet a kde může být problém? Mám GV 2,5 l typ 6V, motor H25, r.v. 2000.

2009-02-15 19:22:41

Mám stejný problém na S. Vitara JLX. Zjistil jsi již možnou příčinu této signalizace (Check Engine)?

2009-02-16 17:54:30

Zatím jsem nic nezjistil. Jen se mi někdo ozval, že má stejný problém. Mezitím jsem za hříšných x Kč nechal udělat diagnostiku, ale v paměti nebyly nalezeny žádné závady. Autorizovaný servis k tomu nedovedl nic říct.Tak nevím, asi se obrátím na Suzuki (ale jak?)

2009-02-24 17:19:37

Tak jsem dostal odpověď? od Suzuki. Asi Tě to bude také zajímat, tak Ti mail přeposílám. Pokud dojdeš k nějakým výsledkům, dej mi prosím vědět. Jaroji

2009-02-26 19:20:18

Děkuji za mail, i když v pravdě nic neřeší. Ani autorizované servisy se totiž nepřetrhnou ve speciální diagnostice či horlivému zjišťování závady aniž by to měli dobře zaplaceny. V mém případě se stav nezměnil, ani po podrobné prohlídce auta dalším údajně dobrým automechanikem-diagnostikem. I když nic nezjistil, konstatoval, že chyba může někde být (možná nepodstatná maličkost). Kdybych k nějakým dalším závěrům došel, ozvu se.

2011-11-25 16:41:23

Zdravím. Mám stejný problém, ale zajímá mě spíše, kde najdu přípojku pro zapojení diagnostiky? Mám Vitaru 2,0 rok výroby 1999. Poradte prosím.

2011-11-25 18:24:07

Našel jsem jen tohle: Zdá se, že žádná centrální připojka neexistuje.

2011-11-25 19:04:52

Moc díky za pomoc. Snad to něčemu poslouží.

2014-08-06 20:02:12

Nejdřív bych vyměnil palivový a vzduchový filtr a pokud by zavada přetrvávala, teprve bych utrácel nekřesťanské peníze za "diagnostiku".

2014-08-06 21:26:55

Kontrolka se rozsvěcuje stále už téměř 5 roků a mnoho tisíc kilometrů. projel jsem kus světa, po centrální vysočině Islandu, letos přes půl Evropy do Albánie a zpátky, v zimě většinou do Rakouských Alp a nic se neděje. Spotřeba se pohybuje podle terénu od 9,5 do 20 litrů na 100 km, filtry byly vyměněny mnohokrát při servisních prohlídkách, které vždy dělá Suzuki servis (ten jsem vyměnil pro nedůvěru k původnímu po několika špatných příhodách) a stále nic. Údajně je to způsobeno špatnou vzduchovou váhou (nevím přesně co to je) stejnou jako u první série Škoda Octavia, kde se prý tahle zřejmě kosmetická závada také objevovala.

2014-08-07 15:00:14

To je parada, gratuluju.

Mam jeste staryho passata, ty trpely na vahu vzduchu taky, ale tam to dela velke brikule. Bud rad, ze v tvy Vitare je elektroniky pomalu.

Preju dalsi krasne vylety bez problemu.....

2016-01-12 15:40:16

příčin může být mnoho

nejčastěji přidřený EGR, dále zanesené čidlo teploty nasávaného vzduchu, zanesené čidlu průtoku vzduchu(váha), chyba lambda sondy sporadická u SUZKI se sporadické závady většinou nezapíší, může jít jen o oxidaci kontaktů kdekoliv ve svazku nejčastěji na konektorech oddělující motorový svazek od kabinového svazku tedy někde před motorovou přepážkou.

Velmi častá příčina je chudá směs způsobená přidřenými vstřiky na to pomáhá Toyota aditivum a doporučuji výhradně to Toyoťácký protože opravdu rozpouští nečistoty zatím co většina ostatní jen naruší povrch a nečistoty se pak trhají v kusech a dokážou zcela ucpat vstřik.

Osobně při těchto závadách začínám na servisu s tím, že vyčistím výše jmenovaná čidla a EGR a naleju Aditivum Toyota a zhruba z 80% zaznamenám úspěch, ostatní je pak na provaz.

2016-01-13 12:24:35

Já to u GV 2.5 občas pozoruji od doby, kdy se začal přimíchávat líh do benzínu - hlavně při delší jízdě do kopce to občas problikne. Asi těmto motorům přidaný líh v palivu moc nechutná - při natankování lihuprostého OMV 100 to neproblikává ani při plném plynu v táhlém kopci.


Odpovědět