Fórum - Téma


Kontrolka engine, ztráta výkonu, klepání motoru


Fórum SX4 I Kontrolka engine, ztráta výkonu, klepání motoru

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2010 SX4 I 1.6

5 fotek  |  2 servisních knížek  |  18 diskuzí  |  9.25 l/100 km

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 156 Nm (115 ft/lb) při 4400 ot./min. Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 586 ccm (97 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M16A VVT.

1.6 GLX 2010 LPG



2014-01-26 20:00:54

Dobrý den, prosím o radu.

Už 5x se mi na stejném místě stal stejný problém. Na rychlostní silnici se mi rozblikal a kontrolka "engine" - chyba motoru, auto ztratilo výkon a motor se nezvykle klepal. Stává se to chvíli potom co nechám motor zahřát a najedu na rychlostní silnici. Po vypnutí a zapnutí motoru je všechno v pořádku, žádné známky poruchy.

Původně jsem myslel, že je chyba v přepínání na LPG v souvislosti s ochlazováním vzduchem - tedy nedostatečné teplotě motoru. Byl jsem i v servisu na seřízení a na kontrole LPG a údajně všechno bez problémů. Nicméně stejná situace se stala i při vypnutém LPG.

Jedná se o Suzuki SX4 1.6 GLX r.v. 2010, najeto 107 000 km. Svíčky údajně platinové vyměněny při 90 000 km. Tankováno u Tank ONO a EuroOil benzín a u RobinOil plyn.

Předem děkuji za odpovědi.

2014-01-27 11:36:39

denyx:

Příčinou by mohlo být vysazení jedné zapalovací soupravy a tím pádem běh na dva válce. V horším případě porucha řídící jednotky motoru, která mimo jiné také budí zapalovací soupravy.

Je nutno v první řadě zkontrolovat svíčky, zda byly vyměněny opravdu, nejenom údajně, zapalovače, oba vysokonapěťové kabely a zapalovací cívky.

2014-01-28 08:06:26

Co zkusit párkrát natankovat jinde? Vím, že spousta lidí je u Ono spokojená, nicméně jak tam kdysi natankoval několikrát s escortem a bylo poznat, že mu to prostě nechutná.

2014-01-28 10:36:23

iuos:

Vlivem nekvalitního paliva se ovšem těžko projeví porucha tak, jak to popisuje Denyx.

To jest po vypnutí a zapnutí motoru je všechno v pořádku, žádné známky poruchy.

2014-01-28 11:32:01

plukovník: jj, to je fakt. Už když jsem to psal, tak jsem měl pocit, že to není tak úplně správně

daniel  
Daniel Matteoni
2014-02-10 20:11:29

V názvu tématu je "klepání motoru", takže to možná využiju k následujícímu dotazu:

Mám SX4, r.v. 2012, 1,6 88 kW - při rychlosti cca 110 km/h na 5. rychlostní stupeň mi dost znatelně vibruje motor. Zřejmě to nebude vyvážením kol ani podvozkem, protože jakmile sundám nohu z plynu, vibrace přestane, ačkoli auto má pořád stejnou rychlost, jakmile zase trochu přidám plyn, vibrace opět začne. Je to v intervalu 105 - 115 km/h při vyšších i nižších rychlostech je motor klidný.. Obdobné vibrace motoru cítím i na 3. a 4. rychlostní stupeň, ale tam je to při rychlostech, kde tyto rychlostní stupně používám pouze ke zrychlování, takže vibrace jsou krátké, ale na tu pětku to je opravdu dost znát, když chci jet konstantně 110 km/h.

Pozoroval jste to také někdo na svém autě? Jde mi o to, jestli to je vlastnost nebo porucha (a pokud ano, tak čeho)?

2014-02-10 20:14:43

Mám poslední dobou stejný problém. Kolik máte najeto km? Co svíčky?

daniel  
Daniel Matteoni
2014-02-10 20:21:09

denyx: Najeto mám 60 000 km a svíčky mám myslím ještě původní... Jsem čerstvě po garančce, takže by vše mělo být OK, ale na tento problém s klepáním jsem se zapomněl zeptat..

Ty vibrace motoru v daném intervalu otáček byly u auta od začátku, ale poslední dobou mi přijde, že jsou silnější..

2014-02-12 23:58:19

daniel: Nám naposled kolem 100 km/h vibrovaly kotouče brzd. Silentblok by si asi cítil i jinde. Jsou ty vibrace při zrychlování větší při větším zatížení motoru = zrychlování do kopce?

daniel  
Daniel Matteoni
2014-02-13 08:44:43

Dalším zkoumáním jsem zjistil, že ty silnější vibrace jsou pouze na 5. rychlostní stupeň kolem 3 000 otáček, tedy rychlost kolem 110 km/h. Při zařazených jiných rychlostech při stejných otáčkách to nejsou "tyto" vibrace (v dřívějším příspěvku jsem psal, že je na trojku a čtyřku taky cítím, ale když jsem se na to zaměřil, tak to jsou mnohem slabší vibrace, které jsou asi normální), takže problém je pouze při zařazené pětce, takže asi někde v převodovce?

2014-03-06 15:05:30

Tak jsme se konečně dostali k chybové hlášce výše uvedeného problému.

Potřebuji poradit co je za kód chyby: P03C. Konkrétně k SX4 nemůžu najít žádné tabulky chyb.

Našel jsem akorát ke Swiftu a tam je podobný kód: P0301–P0304 (Misfire Cylinders 1–4), mohlo by to mít nějakou souvislost?

Děkuji

2014-03-06 18:58:20

denyx:

P03C. není nic.

DTC kódy pro OBD II maji vždy formát: písmeno (P,B,C, nebo U) a čtyři číslice (v případě, že na prvním místě za písmenem je číslice vyšší než nula, se jedná o specifický kód pro konkrétní značku vozidla). Těchto kódů je v současné době, včetně těch specifických, přes deset tisíc.

Konkrétně k SX4 žádné tabulky chyb nikde neseženeš, pouze některé specifické kódy můžeš vyčíst z aktuálního servisního manuálu k tomuto vozidlu.

Jinak kódy P0301-4 obecně nepřímo avizují vynechávání válců podle signálů snímače polohy vačkové hřídele.

2014-03-06 22:41:08

Tak v tom případě by to mohlo být P0340. Bylo to po telefonu, možná jsem špatně slyšel.

Když vyzkouším ten trik 3x parkovačky, 3x dveře, tak mi to v autě ukazuje kód U 0144, nevíte co toto může znamenat, našel jsem jenom - Lost Communication With Body Control Module 'D'.

Děkuji.

2014-03-07 06:48:15

denyx:

DTC P0340 znamená chybu v obvodu snímače polohy vačkové hřídele a U0144 ztrátu komunikace s řídící jednotkou BCM. V případě chyb typu U, pokud všechny systémy fungují normálně, může jít pouze o sporadickou chybu v kontrolním součtu probíhajícím při počátečním testu po datových sběrnicích.

2014-03-20 11:18:18

Tak po tom co jsem byl v autorizovaném servisu Suzuki PEMA AUTO v Karlových Varech, zaplatil jsem za diagnostiku, kde zjistili, že auto je v naprostém pořádku a že mu vůbec nic není - samozřejmě jsem měl problém vůbec dojet domů.

Koupil jsem si tedy diagnostiku OBDII a zjistil, že byli načteny kódy P0300, P0301 a P0303, které již byli přečteny a vyřízeny. Dále jsou tam nevyřízené kódy - stále P0300 a P0303.

S jakou pravděpodobností se jedná o špatnou cívku na 3. válci? Případně je něco co by v tom mohlo hrát roli, případně na co se koukat v OBD?

2014-04-04 12:35:03

Ahoj Denyx.

Pokúsim sa ti poradiť. V prvom rade si stiahni manuál na SX4 čo som zavesil do sekcie manuály. V pdf si zadaj vyhľadať P300 až P3001. Vyhľadá všetky poruchy pod zadaným kódom vždy daj pokračovať vo vyhľadávaní. V každom kode P0000 je aj postup odstránenia poruchy. Mám podobný problém ale ide o P3002 toje 2 valec od strany rozvodov. Chyba sa vyskytuje iba pri jazde na benzín pri LPG nie . To znamená že je závada v RJ. Vymenil som sviečky Denso FR11 za nové 2 ks vstrekovačov aj obe cievky, porucha ide ďalej 2 valec na benzín nejde. Po pripojení externého vstreku na konektor je bez vstreku. A k tvojim chybovým hláškam. V SX4 sú dve vysokonapäťové cievky jedna pre valec 1-4 a druhá pre valec 2-3 ak si zadáš v manuály postup kontroly cievok stačí ti voltmeter.

Odpor v sekundárnom vinutí

7,0 – 9,5 kpri 20C (68F)

Je to strana 427. Mám taký pocit že to bude v RJ ja idem na budúci týždeň ju dať opraviť potom budeme múdrejší.

Denyx, 2014-01-26 20:00:54 napsal:

Dobrý den, prosím o radu.

Už 5x se mi na stejném místě stal stejný problém. Na rychlostní silnici se mi rozblikal a kontrolka "engine" - chyba motoru, auto ztratilo výkon a motor se nezvykle klepal. Stává se to chvíli potom co nechám motor zahřát a najedu na rychlostní silnici. Po vypnutí a zapnutí motoru je všechno v pořádku, žádné známky poruchy.

Původně jsem myslel, že je chyba v přepínání na LPG v souvislosti s ochlazováním vzduchem - tedy nedostatečné teplotě motoru. Byl jsem i v servisu na seřízení a na kontrole LPG a údajně všechno bez problémů. Nicméně stejná situace se stala i při vypnutém LPG.

Jedná se o Suzuki SX4 1.6 GLX r.v. 2010, najeto 107 000 km. Svíčky údajně platinové vyměněny při 90 000 km. Tankováno u Tank ONO a EuroOil benzín a u RobinOil plyn.

Předem děkuji za odpovědi.

2015-12-08 10:10:40

denyx: podarilo sa ti uz zistit co bolo na chybe?lebo mne robi to iste uz mesiac a netusim co by to mohlo byt ....

2016-09-20 17:59:20

Zdravim pani, ako ste tento problem vyriesili? Mam presne to iste, 1.5 73kw na LPG spravenych za 3 roky 100.000 km, motor trha, nema vykon, obcas streli do vyfuku.

chybove kody:

  • p0300
  • p0301
  • p0302
  • p0303
  • p0304


Odpovědět