Fórum - Téma


Kontrolka motoru


Fórum SX4 I Kontrolka motoru

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2012-09-05 10:43:28

Zdravím Suzukáře,

mám SX4, sedan, 2008, najeto 47000 km. Asi ve 43000 km se mně poprvé rozsvítila kontrolka motoru, vyresetoval jsem ji odpojením baterie, chvíli dobrý, pak se to asi ještě dvakrát opakovalo. Pak jsem zajel do Suzuki na diadnostiku, kde mně byl přečten chybový kód P0240 (pokud si to teda dobře pamatuji) - údajně vadný první katalyzátor (ani jsem netušil, že tam jsou dva). Ale taky říkali, že na katalyzátor je to moc brzo. Když mně řekli cenu nového katalyzátoru, tak jsem byl rád, že jsem seděl - přes 30000,- Kč. Pak mně závadu vymazali a auti jezdilo cca 3500 km než se kontrolka znovu rozsvítila (ten den jsem zrovna natankoval plnou - náhoda ?? - u Benziny, takže snad nic špatného).

Auto se ale chová normálně, žádnou změnu nepozoruju, jenom svítí ta kontrolka. Říkám si, že by to snad ten katalyzátor neměl být, jednak je na to dost brzo, netankuju žádný špatný benzín a taky si říkám, že nemůže být špatný katalyzátor, pak se na 3000 km "opraví" a pak je zase špatný. Katalyzátor je buď dobrý anebo ne....

Co s tím ? Měl jste někdo už stejný problém ?

Dík.

2012-09-05 20:17:32

týdně tak tři SX4 a mohu potvrdit, že je to benzínem. Servis SUZUKI v Čechách neumí nastavit citlivost mezi lambádou 1 a 2. Škodovka to třeba umí a mají klid z nekvalitního benzínu tady.....A to, že netankuješ nekvalitní benzín si myslíš jenom Ty a pár lidí na západě

2012-09-06 08:28:02

No ale kde má člověk tankovat, když Shell v ČR propadl, v testech nejlíp vyšlo OMV a právě Benzina. Ale zrovna u ní 2x skončila kamarádka s RAV4 D-4D nepojízdná. Tak včil, babo, mudruj. A jezdit kvůli každému tankování do Rakous se mi z Brna nevyplatí, i když tam benzín vyjde o pár halířů levněji.

2012-09-06 11:31:28

Na to, že je to tak častý problém u SX4, se zde toto téma až tak často zase nevyskutuje ....

Pokud je to opravdu benzínem a řídící jednotka by si "pamatovala" jen nějakou neshodu, tak by mně to zase až tak nevadilo. To bych vydržel třeba i svítící kontrolku. Horší by ale bylo, kdyby auti bylo v nějakém "nouzovém režimu" a mělo by třeba vyšší spotřebu benzínu a hůř jezdilo.

Kato : Co teda , prosím Tě, radíš zákazníkům, když přijedou s touto "závadou" ? Pomůže něco ?

2012-09-06 12:21:28

Já jezdil se svítící kontrolkou čtyři měsíce,ale věděl jsem,že je to inkriminovaná přední sonda - vyhřívání.

Nekvalitní palivo byla příčina. Na žádný nouzák to neskočilo. Spotřeba stejná,jezdilo to úplně stejně. Jen mě to po čase začalo štvát - tak jsem hledal na netu ORIGO sondu a našel. Rozdíly v cenách byly veliké.

Radon, 2012-09-06 11:31:28 napsal:

Na to, že je to tak častý problém u SX4, se zde toto téma až tak často zase nevyskutuje ....

Pokud je to opravdu benzínem a řídící jednotka by si "pamatovala" jen nějakou neshodu, tak by mně to zase až tak nevadilo. To bych vydržel třeba i svítící kontrolku. Horší by ale bylo, kdyby auti bylo v nějakém "nouzovém režimu" a mělo by třeba vyšší spotřebu benzínu a hůř jezdilo.

Kato : Co teda , prosím Tě, radíš zákazníkům, když přijedou s touto "závadou" ? Pomůže něco ?

2012-09-06 18:22:59

Radím střídat benzín 98 a 95 a čerpací stanice.....kontrolku už mažu za DĚKUJU

2012-09-06 19:33:23

To ROSI45 :

Jak jsi poznal, že je to přední sonda ? Měřením ? A už vůbec nechápu, jak může nekvalitní benzín ovlivnit vyhřívání lambdy. No ale hlavně, že to pomohlo...

Nemáš, prosím Tě, nějaký link na tu labdu, co jsi si koupil ? Ještě jsem nepochopil, zda jsi použil originální lambdu anebo univerzální. Dík.

To Kato :

Samozřejmě to s tím benzínem vyzkouším a rád. Spíš se ale pomalu připravuji na tu horší variantu - špatný katalyzátor.

Údajně tam jsou katalyzátory dva a špatný by měl být ten první, ten co je součástí svodů motoru..... Proto je tak pekelně drahý - je součástí výfukového potrubí. Dá se v případě nutnosti sehnat tento katalyzátor neorigální anebo použít nějaký univerzál ? Cca 35000,- je opravdu dost....

Díky.

Radon, 2012-09-06 19:33:23 napsal:

To ROSI45 :

Jak jsi poznal, že je to přední sonda ? Měřením ? A už vůbec nechápu, jak může nekvalitní benzín ovlivnit vyhřívání lambdy. No ale hlavně, že to pomohlo...

Nemáš, prosím Tě, nějaký link na tu labdu, co jsi si koupil ? Ještě jsem nepochopil, zda jsi použil originální lambdu anebo univerzální. Dík.

To Kato :

Samozřejmě to s tím benzínem vyzkouším a rád. Spíš se ale pomalu připravuji na tu horší variantu - špatný katalyzátor.

Údajně tam jsou katalyzátory dva a špatný by měl být ten první, ten co je součástí svodů motoru..... Proto je tak pekelně drahý - je součástí výfukového potrubí. Dá se v případě nutnosti sehnat tento katalyzátor neorigální anebo použít nějaký univerzál ? Cca 35000,- je opravdu dost....

Díky.

2012-09-06 20:28:33

Vadný katalyzátor bys poznal hned a to ztrátou výkonu

2012-09-07 02:04:44

to Radon - poznal jsem to tak,že jsem zajel do servisu a nechal diagnostikovat

Že je to vyhřívání mě řekli tam a nemám důvod jim nevěřit,páč se s něma osobně znám dvacet roků.

A sondu jsem dával DENSO DOX-0355 z Autodíly Haspa za bratru lidových 2000 peněz.

2012-09-07 16:40:04

Radon, jestli máš vadný katalyzátor, tak máš smůlu v tom, že je vadný ten první. Kdyby byl vadný ten druhý, tak bys na tom byl líp. Ten druhý tam totiž není. Leda že bys měl ve svém žihadle motor V8, nebo V12. Svodový katalyzátor je drahý, ale v případě nutnosti se dá vevařit katalytycká vložka v ceně cca 10 % ceny nového plus DPH a práce, firmu bys našel na netu, když to bude nutné, ale o tom pochybuji.

2012-09-07 19:37:48

Díky plukovníku za info. Já jsem si dosud myslel, že tam jsou dva. Někde jsem četl, že EURO 4 (což si myslím, že SX4 to má), se liší od EURA 3 právě druhým katalyzátorem na svodech, který má řešit emise v čase, než se normální katalyzátor zahřeje na provozní teplotu, tedy krátce po nastartování.

Dnes jsen půl dne na netu hledal něco bližšího k výfukům a katalyzátorům na SX4 (myslel jsem, že jsou dva), ale bohužel, nikde jsem nic nenašel. Asi to SX4 nebude potřebovat.

Ale vážně, vůbec se nedá sehnat na SX4 nějaká část výfuku z druhovýroby, žádný katalyzátor, jen lambda sonda (univerzál). Nikdo nic nenabízí. To jsem zvědavý, jak to budeme v budoucnu řešit. Snad nebudeme muset kupovat origo díly výfuku. To by byl mazec.

Jednu pozitivní věc jsem ale našel. Jak jsi psal, dají se sehnat univerzální katalyzátory do svodů, takže ještě nějakého šikovného řemeslníka a mělo by být po problému. Pokud se tedy budou dát použít (rozměry).

2012-09-07 20:04:08

http://www.evyfuk.cz/dopl...y/EX-KER%252010%252F2-E4/

2012-09-07 21:39:30

To jsem taky našel.

Myslel jsem ale, že najdu třeba nějaký díl výfuku, (origo anebo druhovýrobu), pro představu, kolik to stojí. Ale na SX4 nikde nic není.... Ani Bosal, ani Polstrow, ani Walter, NIC

Ani žádný kat, kromě těch univerzálů (naštěstí).

2012-09-08 16:21:42

Nejsou tam fakt dva katalyzátory ? Něco jsem našel....

2012-09-10 07:42:38

Radon, opravuji své tvrzení ohledně katalyzátorů. Nevím kolik katalyzátorů máš ve svém automobilu, ale zjistil jsem, že problematika je poněkud složitější. Totiž v sofistikovaných vozidlech s EURO 4 a EURO 5 mohou být klidně i 4 - 6 katalyzátorů a klidně 5 a více lambda sond a dusíkových sond. Hlavně u benzínů s přímým vstřikováním FSI, případně turbodmychadlem.

Když taková soustava odejde, je to zřejmě na smyčku. Úsměvné je, že katalyzátor je údajně navržen tak aby vydržel celou životnost automobilu, neboli podle amerických norem 128 000 km. Takže v připadě, že tyto kilometry najedeš za pět let, případná cena za opravu by přesáhla časovou cenu vozidla.

Nevím co je v té tvé střední výfukové části, zda pomocný nebo zásobníkový katalyzátor, nebo se jedná pouze o rezonátor.

Možná by to věděl Kato, nebo se někoho zeptá.

2012-09-10 18:37:06

Já taky nevím, kolik jich tam je. Ale myslím, že dva. Protože když jsem si byl v servisu zjistit důvod rozsvícené kontrolky motoru, tak říkali "první katalyzátor", takže tam pravděpodobně bude i někaký další .....

Přes víkend jsem na netu hledal tento přední katalyzátor a vůbec nic. Na SX4 nic. Na všechny ostatní Suzuki ano, jen SX4 nic. Ani originál, ani něco z druhovýroby. A ten "druhý" jsem možná našel jeden To nejsou dobré vyhlídky do budoucna.

A výfuk samozřejmě taky žádný (na SX4)..... Na ostatní ano. Co jsem si to koupil za auto ??????

2012-09-12 09:47:56

Takže Radon, došlo k nejhoršímu, máš v autě opravdu dva katalyzátory. Ten první co je ve sběrném potrubí se nazývá též předkatalyzátor a před sebou má "černou" HO2-1 lambda sondu, za ním následuje v potrubí "zelená" HO2-2 lambda sonda. Potom je ve střední části výfukového potrubí druhý katalyzátor. Ta druhá lambda může být před i za druhým katalyzátorem (podle typu motoru). Pak už následuje jen tlumič výfuku. Jinak ten tlumič je jediná součást výfukové soustavy, kterou můžeš za cca 7 000,- koupit neoriginální a navíc v nerezu.

Jinak buď rád že nemáš vozidlo VW nebo Octavia-Superb II FSI, které mají těch katalyzátorů rovnou šest. To je pak překvapení když to odejde, třeba následkem provozu na LPG.

P.S. a zase jsme o něco chytřejší

2012-09-12 22:46:38

Sexynka a dva katíky??? ... Co se týče problému s benzínem ji stačí jen jeden

2012-09-13 20:09:52

Jak tak koukám, tak mám zatím docela štístko. Za 60 tis. km se mi ještě nic nerozsvítilo. Jinak moje poznatky u benzinek: Agip, Shell, OMV, Benzina, paliva od 95 - 100 oktanů. Nejlínější auto- Shell 95 oktanů; nejsvižnější - Benzina 100 oktanů. Svižnost u mě raději v uvozovkách

2012-09-13 20:29:05

Tak kolik je tam teda "katíků" ? Jsem z toho teď volajaký zmetený....


Odpovědět

1  2