Fórum - Téma


Kontrolka motoru


Fórum SX4 I Kontrolka motoru

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2012-09-14 09:17:49

Nebuď z toho volajaký zmetený, jsou tam dva, je to úplně stejná koncepce výfukového systému jako Škoda _Roomster s motory 1,4 nebo 1,6. Ale buď klidný, ten druhý ti hned tak neodejde, leda že bys někde praštil o kámen a nebo jezdil na propan.

2012-09-14 14:00:34

Škoda že to není ten druhý, ten lze totiž snadno nahradit univerzálem anebo by byl podstatně levnější i jako originál, protože není zabudovaný do svodů.

Jinak dále pokračuji ve výzkumu :

Včera dle rady Kata jsem natankoval asi půl nádrže (do plné) Natural 98, abych to měl "naředěný" s půl nádrží N95. Rozsvítilo se to asi po 100 km, takže N98 asi nezabral. Předtím se rozsvítila kontrolka asi po 300 km a ještě předtím asi po 3000 km - před tímto rozsvícením mně resetovali poruchu 0420 v Suzuce a nejdéle to vydrželo. Že by restart mnou prováděný pomocí odpojení baterky nebyl adekvátní tomu "originálnímu" resetu ?

Zajel jsem hned do servisu ještě s rosvícenou kontrolkou a nechal si orientačně změřit emise :

Mechanik říkal, že to CO je na úrovni Felicií, že by to mělo být u tak starýho auta lepší, ale že bych "prošel".... (hodnoty viz příloha)

Jinak jsem si všiml u dvou posledních rozsvícení, že bylo společné :

  • vždy jsem předtím natankoval plnou nádrž (po prvním vypnutí pistole jsem dále už netankoval)
  • vždy jsem jel po dálnici cca 130 km/h a pak jsem zpomalil asi 90 a jel ustáleným tempem

A taky se mně zdálo, že když jsem otevíral nádrž, tak jsem neslyšel syčení - asi nebyl podtlak v nádrži - to by prý také mohlo ovlivňovat "check engine".

Uvidím dál.....

2012-09-14 15:21:30

To syčení tam někdy je a někdy ne, to neřeš. To že ti emise ještě vyhovují zabezpečuje ten druhý kat. ale jestli je ten první už slabý, tak tam není žádná rezerva. Zřejmě ten na těch svodech už odchází. Předkatalyzátory odcházejí dřív, podle té americké normy mají vydržet 80 000 mil, a to ještě za předpokladu, že neutrpí úraz, nebo se příliž často nepřehřejí.

Jinak ten reset zkus udělat nikoliv odpojením baterky, ale při zapnutém zapalování bez běhu motoru 4x bliknout parkovačkama a poté 4x stisknout spínač dveří ve sloupku na straně řidiče.

Pokud tuto operaci uděláš pouze 3x, tak se ti namísto stavu ujetých kilometrů zobrazí číslo poruchy (normálně 0000)

2012-09-15 09:24:56

Na to syčení si dám pozor, uvidím až budu znovu tankovat. To vyblikání poruchy (3x +3x) jsem zkusil, když mně svítila kontrolka, ale zobrazilo se 00000. S tím 4x + 4x to jistě budu moci vyzkoušet .

Nevíte někdo, kolik má mít SX4 limitní hodnoty na emisích ? Mám tam jet poprvé v listopadu a tak ještě nemám tu emisní průkazku ??? (ta malá, růžová knížečka). A na netu to nemůžu najít.

2012-09-15 14:06:41

Limitní hodnoty jsou:

otáčky volnoběhu 650-750

obsah CO 0,5 % objemových

při zvýš. otáčkách 2500-3200

obsah CO 0,2 % objemových

Lambda 0,97 - 1,03

Při tvých najetých kilometrech bys měl mít hodnoty CO přibližně 0,01 při volnoběhu a cca 0,1 % při zvýšených.

Lambdu bys měl mít přibližně 1,0

2012-09-15 14:52:10

Díky. Takže to fakt vypadá, že mám kat na spodní hranici účinnosti....Asi před technickou tam naleju pár litrů E85 (doufám, že to CO sníží) a kontrolku rozsvěcující se kontrolku motoru budu řešit emulátorem na druhé lambdě...

2012-09-15 15:14:35

E85 bych tam nelil, pro motor M16A je toto palivo ve stávající konfiguraci dost těžko stravitelné. To bych spíš zkusil tu emisní kontrolu zajistit před technickou zvlášť. Třeba by se našel nějaký uznalý soukromník. Zelenou licenci má kdekdo, s tou červenou už je to horší.

2012-09-16 09:35:32

Nj ta čtyřka je ten problém, ale nedoporučuji vybouchat

2012-09-16 09:55:15

"Problém je ta čtyřka", ale co tím myslíš ? Čtyřka v tabulce - porucha trojcest. kat. anebo na obrázku čtyřka - druhý kat. ?

2012-09-16 10:37:53

Ten druhý kat žádný problém není, neb druhá sonda je před ním, takže na rozsvěcování kontrolky engine nemá žádný vliv. Jeho práce je snižovat emise na výstupu a tyto lze změřit už jenom na analyzátoru v servisu. Pokud by druhá sonda byla až za ní, což někdy je, tak by to ovlivňovalo i činnost ECM. Druhý kat neřeš. U toho prvního ve svodech je problém v tom, že je malý, snadno se přehřeje, stačí aby byla porucha hlavního větráku,častá jízda v kolonách a na malér je zaděláno. Navíc tyto katalyzátory bývají "keramické" (nikoliv "kovové") a proto moc nevydrží.

Ten obrázek je pouze principiální a zavádějící, nemudruj nad tím. Ty sondy v tvém autě jsou čtyřvodičové a vyhřívané.

plukovník, 2012-09-16 10:37:53 napsal:

Ten druhý kat žádný problém není, neb druhá sonda je před ním, takže na rozsvěcování kontrolky engine nemá žádný vliv. Jeho práce je snižovat emise na výstupu a tyto lze změřit už jenom na analyzátoru v servisu. Pokud by druhá sonda byla až za ní, což někdy je, tak by to ovlivňovalo i činnost ECM. Druhý kat neřeš. U toho prvního ve svodech je problém v tom, že je malý, snadno se přehřeje, stačí aby byla porucha hlavního větráku,častá jízda v kolonách a na malér je zaděláno. Navíc tyto katalyzátory bývají "keramické" (nikoliv "kovové") a proto moc nevydrží.

Ten obrázek je pouze principiální a zavádějící, nemudruj nad tím. Ty sondy v tvém autě jsou čtyřvodičové a vyhřívané.

2012-09-16 17:10:17

Kolik Sexynek jsi měl pod rukou s tímto problémem???. Já vim zatím co píšu

2012-09-16 17:14:26

Již jsem tu někde psal, že problém nejni v katu, ale v nastavení citlivosti sondy 1 a 2.... Rozumy někde vyčtené a zde napsané bez jakékoliv praxe, jsou pro mě směšné

2012-09-16 21:59:21

No dobrá, ale co ty emise CO ? Ty by měly být menší, ne ? Nevíš, jsou dovolené hodnoty emisí, jak už mně psal plukovník, správné ?

2012-09-17 21:31:03

2012-09-17 21:46:27

Díky Kato za ochotu. Já jsem myslel ty hodnoty, co naměří při technické (např. 0,2 % obj.). V tabulce jsou hodnoty vztaženy na 1 km, to opravdu nedokážu přepočítat.

Ten kat ale asi bude vážně chycenej, mám 0,2 % CO a to je hraniční hodnota.... A nějak to snížit bez jeho výměny asi nepůjde, co ?

2012-09-17 21:57:32

Kat ne.... spíš ta lambáda

2012-09-18 19:48:49

No, mohla by být "načnutá", jezdím totiž většinou kratší trasy po městě. Ráno asi 15 km, pak auti vychladne, a pak asi jen 3 km. Benzín dávám spíš lepší a o žádné poruše, která by mohla poškodit kat, nevím. Třeba ta první lambda dává špatný signál a pak jsou i větší emise CO ..... Těžko říct.....

2013-08-27 17:13:44

Chlapi mam udajne rozsypany katalyzator (SX4, 1.5, r.v. 2010, ~1.5 roku provoz na LPG, natankoval jsme v chorvatsku spatne LPG a je to). Poradite jak nahradit orig.katalyzator necim zbastlenym (samozrejme automechanikem) pripadne kde v zahranici koupit KAT levneji, pokud je moznost. Moc diky.

2013-08-28 04:32:56

easy:

Pustit se do výměny katalyzátoru u SX4 tady zřejmě ještě nikdo neměl odvahu ani peníze. O problematice slučitelnosti katalyzátorů benzínových motorů a alternativního plynového pohonu již toho bylo napsáno také dost.

Možná bys našel řešení u těchto mládenců:

AMA Exhaust Systems

Marián FILO

Šúrska 136

900 01 Modra

Slovenská republika

Tel. Slovensky: +421 (0) 905 450 608

Tel. English: +421 (0) 904 683 697

E-mail: a-m-a@a-m-a.sk

www: www.a-m-a.sk

GPS: 48.32655, 17.312608


Odpovědět

1  2