Fórum - Téma


Kontrolky samurai


Fórum Jimny / Samurai II JA12 / JA22 / JB32 Kontrolky samurai

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai II JA12 / JA22 / JB32



2012-10-23 13:06:07

po naštarotvaní ostanú stále svietiť tri kontrolky (P) (!) a baterka. Mám dojem že je to od tej doby čo som nechtiac v teréne komplet odtrhol zásuvku na vozík. Káble som nadpojil a zaizoloval zmrštovacími bužirkami a hnet pri tej príležitosti som prerobil zásuvku tak aby nebola hnet na rane (pred tím bola najnižším bodom podvozku)

Káble som opravil, poistky som skontroloval (žiadna nebola prepálená) Kontakt na ručnej brzde je OK a baterku mám novú a brzdovej kvapaliny je dosť. Skúšal som aj za chodu odpojiť baterku a motor išiel ďalej, z toho usudzujem že alternátor pracuje správne. Auto jazdí už polroka tak ako pred tým len z vysvietenými kontrolkami. No blíži sa STK a začínajú dlhé večery tak by som si to chcel dať dokopy.

Hill  
Jaroslav
2012-10-25 16:00:51

Svítí ti ta kontrolka dobíjení víc, než ty zbylé dvě a jedna z nich po zatažení ručky zhasne? Rozsvítí se až po nastartování, teda ne hned se zapnutím klíčku?

Pak nemáš napětí na černém drátu s bílým proužkem, co vede od pojistek na konektor G k budíkům a má být pod napětím při zapnutém klíčku. Kontrolky dostávají napájení přes kontrolku dobíjení přímo z běžícího alternátoru. Zkontroluj znovu pojistky a konektory.

O tolik se ti kabel v podlaze asi hnout nemohl, aby jeden drát šel do zkratu na kostru a další dva měly trvale napětí.

2012-10-25 22:00:31

no tak ono sa vec má dopodrobna takto:

otočím klúčik do 2 rozsvietia sa všetky kontrolky - tak ako majú

ked je klučik v 3 tak zhasnú a hned po naštartovani a navrate do 2 sa rozsvietia tie 3kontrolky. Nezávysle na polohe ručnej brzdy. A svietia všetky rovnakým jasom.

skúšal som aj odpájať baterku. Zmena len v tom že po prvom štarte trvá kontrolkám tak 5sekúnd kím začnú svietiť. Na offroad fore mi poradili že to spôsobuje čidlo v nádržke z brzdovou kvapalinou. To som poriešil a nulová odozva. No vlastne len tá že mám brzdovky po vrchnu risku.

poistky a konektory som skontroloval to bolo prvé. Jedine že by mi niekde vznikol studenáč. Už som si niečim podobným prešiel u swifta. Multimeter a 3dni spotené čelo, ale nakoniec som na to prišiel. Ale nerad by som to absolvoval znova.

Predošlý majitel bol elektrotechnický šaman poloprofesionál (leukoplasty "lustrosvorky" lepiace pasky všetkych farieb a druhov) toho tam bolo kopec. Naštastie sa stihol vyzurit len v časti čo sa tíka autorádia, motorová elektrika vyzerá originál.

Za každú radu som veľmi vďačný, viem že je to veľmi špecifický problém. Mám elektrotechnické vzdelanie a aj autoelektrika mi neni cudzia ale nerád vymýšľam vymyslené a cením odpovede skúsenejších, Hlavne ked mi to má ušetriť pár večerov z multimetrom v ruke a hlavou v schémach

Hill  
Jaroslav
2012-10-25 23:35:04

Proměř konektor plováku brzdové kapaliny, jestli je kontakt skutečně rozpojený - někdy se vyvaklá osička plováku a zůstane trvale sepnutý.

Ty kontrolky mají všechny trvale plus od zapnutí klíčku a příslušné kontakty je spojují s kostrou (tedy signalizace brzd) nebo s výstupem alternátoru (signalizace dobíjení).

Ale to už nejspíš víš.

2012-10-26 07:09:45

To vyskúšam. Ak je to tak ako hovoríš skúsim dočasne odpojit ten kontakt či to pomôže.

Ano všimol som si že japonci velmi radi spínajú mínusom.

2012-10-28 17:43:34

tak skusal som dnes ten kontakt. Je 100% funkcny, pre istotu som dolial brzdovku po max risku.

Nové zistenie čo som si doteraz nevsimol. Pri nastartovanom motore ked zatiahnem ručnú brzdu tak sa jas kontrolky z vykričníkom zvýši.

zajtra si dávam vytalčiť na poriadny výkres schemu, a asi nič iné neostáva len ísť krok po kroku.

lunek, 2012-10-28 17:43:34 napsal:

tak skusal som dnes ten kontakt. Je 100% funkcny, pre istotu som dolial brzdovku po max risku.

Nové zistenie čo som si doteraz nevsimol. Pri nastartovanom motore ked zatiahnem ručnú brzdu tak sa jas kontrolky z vykričníkom zvýši.

zajtra si dávam vytalčiť na poriadny výkres schemu, a asi nič iné neostáva len ísť krok po kroku.

2012-10-29 17:39:58

To vypadá na prošlehlou kostru, co tu popisuješ....kontrolku zpíná a rozpíná kostra

2012-10-31 07:58:59

tak som sa pustil do tej schémy. Už mám lepšiu predstavu o tom ako je to pozapájané. Len by ma zaujmalo z ktorého kostroveho uzla je potiahnutá kostra pre kapličku. V schéme to končí v zásuvke na palubovke.

a dalšia otázka. Neni niekde schéma kapličky ako takej? V tej schéme čo je všade je kaplička len ako blok.

Hill  
Jaroslav
2012-10-31 14:12:28

Zkus toto: http://www.jarda-hill.eu/...ni/Schema_Swift_91-97.zip , ta elektrika se kolem uvedených ročníků nijak výrazně neměnila. Odlišnosti mezi Swiftem a Samíkem také nijak velké nebudou.

2012-11-05 07:43:15

dakujem za rady. nakoniec mi nič iné nezostalo, včera som odmontoval celú palubovku a odmotal lepiacu pásku zo všetkých kablovych zvezkov. Dnes idem na to kábel po kábli.

dám vedieť ako to dopadlo

2012-11-06 07:45:13

PROBLÉM VYRIEŠENÝ

alternátor síce dobíjal, ale na výstup pre kontrolku nič nedával.

treskol som tam 70A alternátor z feldy. nejaké to upravovanie tam bolo, ale spokojnosť šetko funguje a 20A mam navrch.

dakujem za rady.


Odpovědět