Fórum - Téma


Koroze SX4


Fórum SX4 I Koroze SX4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2012-07-26 14:02:07

Na mém sedanu (r. v. 2008, výroba Japonsko) jsem udělal po roce provozu na radu servisu nástřik podvozku a ošetření dutin. To jsem letos po třech letech zopakoval. První ošetření jsem nechal udělat v servisu, druhé mi dělal kamarád automechanik u sebe doma. Navíc mi obrousil výfuk a natřel ho barvou na něj určený. Podvozek byl hlavně v místech svárů i přes předchozí ošetření chycený. Kamarád říkal, že auto by spíš odhadoval na šest let, než na čtyři. Výfuk byl taky poměrně dost rezavý, ale podle mě by ještě pár let vydržel i bez ošetření. Auto je garážované.

Jaké máte zkušenosti s korozí vy? Jak je na tom s rezavěním SX4 obecně a co čekat do budoucna?

2012-07-29 17:18:13

Mám SX4 (4x4) r.v. 2006 Maďarsko najeto 90 000 km jezdí v zimě v létě, stojí pořád venku žádná garáž a je netknutá Jak spodek tak výfuk. Prostě nikde žádná rez . Takže o nástřiku spodku vůbec neuvažuji.

2012-08-10 14:48:43

Já mám SX4 (r. v. 2009, výroba Madar))letos 3rok a koroze už tam je.Auto nemám garážované.Udělám nějaké fotky.

2012-08-15 21:47:59

tak co ty fotky macha

2012-08-16 14:44:19

Blatouchu, už chápu, proč se na fotce tak směješ. Každopádně gratuluju. A nabízí se otázka: U vás se nesolí?

Jinak mě mrzí, že jsem žádné fotky neudělal. Až bude nástřik potřebovat obnovit a budu to dělat zase u kamoše, tak si snad vzpomenu.

2012-09-12 10:13:37

po 3.letech provozu vyfuk totálně rezavý v servisu to obrousili a natřeli barvou k tomu vhodnou a je to v pohodě ale myslím si že 3.roky a vyfuk rezavy je asi brzo najeto mam 30.000 km.

2013-02-24 10:08:18

Slíbené fota 32000Km negarážované.

2014-01-12 20:42:32

Zakoupil jsem tento vůz v maďarském provedení minulý pátek rodičům do důchodu. Při pohledu na vaše fota a popis mě jímá hrůza. Myslíte že to opravdu vydrží těch 12 let jak udává záruka? Výfuk se dá nechat našopovat hliníkem, což asi hned nechám udělat, páč budu montovat tažné zařízení. Jak to vidíte s tím nástřikem spodku a dutinama. Má to nějaké řešení? Děkuji za zkušenosti.

2014-01-12 22:07:50

Těch 12 let je záruka na neprorezivění karoserie, na nic jiného. A ta kastle to vydrží - maďarského Swifta mám 11.5 roku a prorezlá díra skrz tam nikde není - SX4 by snad horší být neměla. Povrchová koroze na podvozku přišla poměrně brzy, na funkci (a to ani na funkci rostlináře ) to vliv nemělo, zato výfuk hnije neskutečně, tlumič už mám několikátý...

2014-01-12 22:31:37

Ještě bych doplnil, že ta záruka 12 let je pouze záruka na neprorezavění karoserie zvnitřku směrem ven, nikoliv naopak, nevztahuje se na komponenty podvozku a je podmíněna absolvováním každoročních garančních, placených prohlídek v servisu po celých 12 let, s případnými placenými opravami částí karoserie poškozených mechanicky zvenčí.

V podstatě se jedná o neuvěřitelný trik na zákazníka.

foltyn:

Šopovat tlumič výfuku nenechávej, narušíš tím původní povrchovou antikorozní úpravu. Mimo to koroze výfuku postupuje zvnitřku směrem ven vlivem agresivního kyselého kondenzátu (origo výfuk by měl vydržet 7+ roků)

Stříkat podvozek nemá smysl, protože je ošetřen silnou vrstvou bitumenu (pouze opravit případná mechanická poškození). Ošetřovat dutiny také nemá smysl, protože karoserie SX4 je ošetřena základním pozinkováním.

Zbývají komponenty podvozku (ramena, vzpěry, hřídele...). Na těch je sice brzy viditelná koroze, ta ale, jak poznamenal P22 nemá žádný vliv na funkci, dokonce ani rostlináře. Pokud by ti to vadilo vizuelně, lze to sice něčím natřít, ale tím můžeš na již částečně nakorodovaných dílech způsobit postupující bodovou hloubkovou korozi, která je nebezpečnější, než ta povrchová.

MilanT  
Milan
2016-07-05 10:55:25

Tak to tady po letech otevřu.

Koho by zajímali fotky výfukového potrubí a zadní nápravy po 2,5 letech (21000 km) negarážované, provozované celoročně. Vzhledem k mojí zkušenosti s korozí jsem spokojený.

2016-07-05 11:27:45

Pěkné

MilanT  
Milan
2016-07-05 12:10:19

milk239: Pochvala patří těm klukům maďarskejm. Povrchově je nejvíc orezlý kardanový hřídel, ale ten přežije auto.

Přidám pár fotek předku. Ten to schytává jako první a podle toho to vypadá. Ale podle mě je to jen povrchová koroze z které hlava nebolí.

2016-07-05 20:29:11

milant: Taky Tě chválím, máš to moc pěkné. Zdá se mi ale, že zadní nápravu už máš ošetřenou jinou barvou. Má totiž jiný odstín oproti poloose a pružiny.

No a protože nemám rád rez ani zespodu tak přidávám foto svého autíčka.

MilanT  
Milan
2016-07-05 20:53:30

kvaky: Jiný odstín nápravy je tím, že jsem jí před focením otřel mokrým hadrem. Chtěl jsem aby byl případný rez dobře vidět. A blesk foťáku to taky trochu zkreslil.

Je vidět, že se o svého miláčka staráš. 8 let bych mu rozhodně nehádal.

OFF-topic: Co síťky do kufru?

2016-07-05 21:01:22

Pánové,

nezapomeňte ovšem, že auto má jít na šroťák pořádně zhuntovaný...

2016-07-05 21:02:09

milant: Jsou to fotky z loňska. Síťky nebyly na skladě tak zatím nic. Dám si tam asi jen dvě pružné šňůrky ať mi tam nelítá lékárnička.

MilanT  
Milan
2016-07-05 21:13:34

plukovník: Tak jistě. Ale když vidím krásu S-Cross po faceliftu s tříhrnkem a čtu si lapálie s elektronickými vychytávkami nové Vitary, tak SX4 půjde na šroťák za hodně dlouho.

2016-07-07 13:14:11

Pánove, ten spodok to je železo. Kým toto prehnije tak my už žiť nebudeme.

2016-07-07 14:05:12

Před každým přezouváním na zimáky nechat pořádně umejt spodek, usušit a jeden, dva spreje rezistinu na podvozek a je vystaráno. Takhle jsem to dělal už na minulých autech a je to v pohodě. Tak za mně.


Odpovědět

1  2  3